Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Hej

noszę się z zamiarem zakupu auta - z wielu względów pasuje mi kombi. Mam aktualnie starszego Passata, teraz szukam auta, które będzie zarówno dobrze wyglądało (jako m.in. autko firmowe), jak i będzie użyteczne do celów codziennych (RODZINNE).

Głównie poruszam się po krótkich trasach do 100-150km.

Ogólne wymagania:
1. Rocznik do max. 2005r
2. Kombi
3. Cena 25-35 tys
4. Sensowne spalanie 7-10l/100km, silnik sprawny,trwały i sprawdzony, nie zależy mi na wybitnych osiągach
5. W miarę tanie części - nie szukam auta "niezniszczalnego", ale chciałbym, żeby ewentualna naprawa nie puściła mnie z torbami :-)
6. Wyposażenie bez przesady, raczej standard
7. Auto na kilka lat, chyba że zmienię zdanie:)

Generalnie interesuje mnie przyjazny wygląd i zwyczajna dobra praca - nie oczekuję magicznych doznań :-)

Rozglądam się i widzę:

- Ford Mondeo
- VW Passat
- Volvo V70
- Peugeot 206 SW
- Opel Astra
- Ford Focus
- Peugeot 307

Pewnie znalazłoby się jeszcze parę innych. Prosiłbym o pomoc, jakieś sugestie, wasze doświadczenia z tymi autami, może z innymi.Sławek W. edytował(a) ten post dnia 09.05.10 o godzinie 22:39

konto usunięte

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Sławek W.:

Rozglądam się i widzę:

- Ford Mondeo
- VW Passat
- Volvo V70
- Peugeot 206 SW
- Opel Astra
- Ford Focus
- Peugeot 307


Dość spory rozrzut bo P206 Sw nijak się ma do V70 :).

Z tych wymienionych to albo Foka albo Mondek.

Focusem nie jeździłam, a Mondka użytkuję od roku (właśnie kombi) i jestem z mojego zbója zadowolona.

Żeby uniknąć ewentualnych kłopotów uparłam się na silnik benzynowy 1,8 (125km), jednak dość trudno znaleźć takie auto bo 9 na 10 ogłoszeń Mondeo to są Diesle.Mnie się udało dość szybko upolować auto takie jakie chciałam.

Przejechałam nim 30tkm, w tym tygodniu stuknęło mu na liczniku 150tkm a nie wygląda na tyle:).
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Jolanta I.:
Dość spory rozrzut bo P206 Sw nijak się ma do V70 :).

Hehehe tak się właśnie znam :-) Przejechałem po katalogach ogłoszeń, popatrzyłem na marki i wygląd i tyle.

Generalnie na żywo zapewne niektóre odpadną, we wszystkich nie siedziałem jeszcze.

Drogi ten Mondek w utrzymaniu? W sensie części, serwis etc?Sławek W. edytował(a) ten post dnia 09.05.10 o godzinie 21:45

konto usunięte

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Sławek W.:
Drogi ten Mondek w utrzymaniu? W sensie części, serwis etc?


Za dużo przy nim na szczęście nie musiałam robić:).

Lecimy:
*olej +filtry + wymiana = 330zł
*wycieraczki przód i tył: 65zł + 24zł
*naprawa tylnego spryskiwacza-50zł
*wymiana hamulców klocki z tarczami: 585zł
*nabicie klimatyzacji <prewencyjnie bo nic się z nią nie działo>-180zł
*tuleje zawieszenia tył -142zł+50zł robocizna.

Powyższe oczywiście nie w ASO a w zaprzyjaźnionym warsztacie.

Edt.zapraszam do grupy Forda:
http://www.goldenline.pl/grupa/fordJolanta I. edytował(a) ten post dnia 09.05.10 o godzinie 22:17
Łukasz O.

Łukasz O. przedstawiciel
medyczny, Krka

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

z tego co piszesz to interesują Cię typowe kombiaki, ale ponieważ wspominasz że, chcesz wykorzystywać auto w firmie i rodzinne może warto przyjrzeć się np. Renault kangoo, peugot partner czy opel combo. Auta są dużo tańsze bo ich cenny są zaniżane przez dużą podaz aut właśnie wykorzystywanych w firmach. Gdyby jednak udałoby Ci się znaleść auto użytkowane prywatnie to jest to fajne rozwiązanie. Ja mam opla combo 1.6 i jak narazie śmiga.

konto usunięte

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Łukasz Ogrodnik:
z tego co piszesz to interesują Cię typowe kombiaki, ale ponieważ wspominasz że, chcesz wykorzystywać auto w firmie i rodzinne może warto przyjrzeć się np. Renault kangoo, peugot partner czy opel combo. Auta są dużo tańsze bo ich cenny są zaniżane przez dużą podaz aut właśnie wykorzystywanych w firmach. Gdyby jednak udałoby Ci się znaleść auto użytkowane prywatnie to jest to fajne rozwiązanie. Ja mam opla combo 1.6 i jak narazie śmiga.


Jak już w ten deseń to tylko Doblo z silnikiem 1,9 JTD.
Łukasz O.

Łukasz O. przedstawiciel
medyczny, Krka

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

faktycznie zapomniałem
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Poprawiam się: efekt rodzinny istotny :-) Po prostu będzie to jednocześnie auto firmowe, także chciałbym, żeby sensownie wyglądało.
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Witam! Brakuje mi tu furek z rodziny Renault, polecam Meganke lub Lagunke! Silniczki 1.5 lub 1.9 DCI oszczędne w mieści i na trasie! Sam użytkuję Lagunkę 1.9 120KM DCI 7-9L/100km po mieście na trasie 5.5-6.0 L/100km. Rocz. 2005!!! Polecam. Mario.
Arkadiusz Damian Liśkiewicz

Arkadiusz Damian Liśkiewicz LIWO Tłumaczenia |
www.liwo.pl

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Posiadam i polecam. Mondeo TDCi 130 KM. Ford ma dość dobre ceny na rynku w porównaniu np. do toyoty. Dobrze utrzymany rocznik 2005 kupisz do 30 tys. Spalanie ok 5 l w trasie przy oszczędnej jeździe do 7l przy szybszej trasie (180km/h) i od 6 do 7,5 l w mieście.

konto usunięte

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

MARIUSZ LIPINSKI:
Witam! Brakuje mi tu furek z rodziny Renault, polecam Meganke lub Lagunke! Silniczki 1.5 lub 1.9 DCI oszczędne w mieści i na trasie! Sam użytkuję Lagunkę 1.9 120KM DCI 7-9L/100km po mieście na trasie 5.5-6.0 L/100km. Rocz. 2005!!! Polecam. Mario.


Mariusz, nie każdy chce mieć królową lawet...Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 10.05.10 o godzinie 10:12
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Koleżanko pomyliłaś chyba Roczniki!!! To może najpierw prześledź statystyki awaryjności ADAC po roku 2005 aut Renaut!!! Jak się z nimi zapoznasz to możesz Mi "ZARZUCAĆ" TO CO NAPISAŁAŚ!!!
http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maen...MARIUSZ LIPINSKI edytował(a) ten post dnia 10.05.10 o godzinie 23:33

konto usunięte

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Octavia z Dieslem. Bardzo praktyczna i tania w eksploatacji.
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

A Volvo V70? Drogie w eksploatacji? Ma ktoś może z Was?

konto usunięte

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

MARIUSZ LIPINSKI:
Koleżanko pomyliłaś chyba Roczniki!!! To może najpierw prześledź statystyki awaryjności ADAC po roku 2005 aut Renaut!!! Jak się z nimi zapoznasz to możesz Mi "ZARZUCAĆ" TO CO NAPISAŁAŚ!!!

Po pierwsze nie krzycz, po drugie nie przekonasz mnie do Laguny 2 z silnikiem 1,9dci....nie ma bata, wiem ile te auta stały w serwisie, wiem jakie były problemy z elektroniką o problemach z silnikiem nie wspominając.No chyba, że przyjmiemy, iż wymiana silnika przy przebiegu 85tkm jest czymś oczywistym.

Co nie zmienia faktu, że Laguna tak 1 jak i 2 jest autem bardzo komfortowym,o wiele wygodniejszym niż np.Mondeo MKII czy MKIII, którym jeżdżę.

Edt.Zwłaszcza, że w 2007 weszła Laguna 3, zatem poprawienie błędów wieku "dziecięcego" w L2 po 2005 to jest "duuuże" osiągnięcie:P.Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 11.05.10 o godzinie 06:01

konto usunięte

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Sławek W.:
A Volvo V70? Drogie w eksploatacji? Ma ktoś może z Was?


Też brałam pod uwagę V70 i Saabba 9-5, jednak przezorność zwyciężyła.
W tych autach z reguły nic się nie psuje ale jak się już przytrafi to niestety do najtańszych naprawa nie należy.Uznałam, że może mnie nie być stać na ewentualną naprawę, której nie sposób przewidzieć, dlatego zdecydowałam się na popularny model auta.
Co nie zmienia faktu, że akurat Volvo i Saab to dwie z moich czterech ulubionych marek;dwie pozostałe są włoskie :).

Edt.literka.Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 11.05.10 o godzinie 06:05
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Jolanta I.:
Co nie zmienia faktu, że akurat Volvo i Saab to dwie z moich czterech ulubionych marek;dwie pozostałe są włoskie :).

O V70 słyszałem wiele dobrych opinii - boję się, że jak wsiądę, to już nie wysiądę, dlatego szperam po necie.

Z pewnością stawki są wyższe za naprawę, pewnie nie każdy serwis to robi, części pewnie tyż nie najtańsze :-)

Dlatego pytam, bo może ktoś V70 ma/miał i byłby w stanie powiedzieć mniej więcej (tak jak ty Jolu), co padło i ile to po kieszeni mu dało. To działa na wyobraźnię :-)Sławek W. edytował(a) ten post dnia 11.05.10 o godzinie 09:19
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Jolanta I.:
MARIUSZ LIPINSKI:
Koleżanko pomyliłaś chyba Roczniki!!! To może najpierw prześledź statystyki awaryjności ADAC po roku 2005 aut Renaut!!! Jak się z nimi zapoznasz to możesz Mi "ZARZUCAĆ" TO CO NAPISAŁAŚ!!!

Po pierwsze nie krzycz, po drugie nie przekonasz mnie do Laguny 2 z silnikiem 1,9dci....nie ma bata, wiem ile te auta stały w serwisie, wiem jakie były problemy z elektroniką o problemach z silnikiem nie wspominając.No chyba, że przyjmiemy, iż wymiana silnika przy przebiegu 85tkm jest czymś oczywistym.

Co nie zmienia faktu, że Laguna tak 1 jak i 2 jest autem bardzo komfortowym,o wiele wygodniejszym niż np.Mondeo MKII czy MKIII, którym jeżdżę.

Edt.Zwłaszcza, że w 2007 weszła Laguna 3, zatem poprawienie błędów wieku "dziecięcego" w L2 po 2005 to jest "duuuże" osiągnięcie:P.Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 11.05.10 o godzinie 06:01
Siema! Po pierwsze nie chcę ciebie przekonywać do Lagunki! Po Drugie współczuję że miałaś pechowe modele które grzęzły w serwisach! Ja na swoją nie narzekam dla mnie chodzi jak "szwajcarski zegarek"! Serwisuję w Reno po koleżeńsku, moje ma 143000 km przebiegu sprowadzona z Francji!!! Do tej pory testowałem różne modele Lag.III
a wieże że przy współpracy Japońsko-Niemieckie taki alians tylko przyczyni się do rozwoju koncernu Renault i ich modeli!!! Narka.
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Jolanta I.:
Sławek W.:
Drogi ten Mondek w utrzymaniu? W sensie części, serwis etc?


Za dużo przy nim na szczęście nie musiałam robić:).

Lecimy:
*olej +filtry + wymiana = 330zł
Powyższe oczywiście nie w ASO a w zaprzyjaźnionym warsztacie.
hej. Olej-wymiana 50zł. Samemu sie nie opyla,bo od cholery robocizny,a 25zł za utylizację oleju na stacji, filtry-jakie filtry? filtr powietrza...cóż wymiana samemu-0zł i 5min roboty,ale jak już komuś się nie chce to na serio w drobne powinna iśc. Filtr-cóz, tu są rozbieżności cenowe,ale nie myśląc o stożkowym super hiper i jeszcze dedykowanym,to raczej grosze- anyway wyżej 200zł podejść nie powinno- puentując - warsztat chyba mało zaprzyjaźniony...

edit:
pozatym zapunktowalam Twoją ripostę w sprawie Lagun,ale gdzies w innym wątku,na innej grupie zachwalasz Laguny mkII- skąd taka niespójność?
Chętnie się też dowiem,co wiesz o awariach 1.9dci.
Minęło tyle lat , od powstania pierwszych CR-lów (bo już troszkę,nawet pomijajac czas adaptacji i przekazania produkcji od Fiata do Boscha),a nadal ludzie się ich boją. To,że są nie najtańsze w naprawach,wcale nie znaczy,że się sypią na prawo i lewo. W silnikach tak racjonalnie wyważonych jeśli chodzi o moc-pojemność-rozkład Nm, czyli nie oszukujmy się : w dupowozowych autach rodzinnych, tego typu silniki dają radę. Jasne- niema bata, problemy z osprzętem wysokociśnieniowym będą zawsze- w naszym kraju przy każdym silniku na CR, ale to nie kwestia awaryjności silnika. Bardziej chodzi o precyzyjność,z jaką trzeba je ewentualnie naprawiać- w sumie w niewielu warsztach ludziska się znają na naprawie takiej aparatury ciśnieniowej. Zwyczajnie ludzie kupują autko za naście kafli i naprawiają w "zaprzyjaźnionych warsztatach". Silą się przy tym "specjaliści" mozolnie-akurat całkiem wiem,jak mniej więcej wygląda sytuacja przygotowania warsztatów do naprawy silników dopiero, nawet mimo popularności, adaptujących się powoli w Polsce. Istnieje jakiś mit,na temat psucia się pomp wtryskowym w Common Railach- kuźwa żesz mać, to,że Pan Mietek z warsztatu, woli zamówić całą nową aparaturę wtryskową, bo nie wie,jak naprawić jakiś tam zaworek, bo zwyczajnie sie nie zna i mniej to mu czasu zajmie, a klienta skasuje na więcej kasy, to nie znaczy,że pompa była cała do wymiany.
jak dla mnie standardowe demonizowanie technologii- jak pójdzie osprzęt w pompie wtryskowej starego benzyniaka wolnossącego, to wszystko jest w normie, jak w CDi-ku,to oczywiście kwestia awaryjności silnika. Zresztą o tyle g... prawda,że wiadomo,że one dają o wiele większą elastycznośc jednostki-co to w zasadzie znaczy? A no zwyczajnie wtrysk paliwa jest niezależny od prędkości obrotowej i obciążenia silnika- czyli jest zwyczajnie wieksza zalezność od wgranych ustawień. Jesli ktoś w serwisie się kopsnie i źle zdiagnozuje błędy,czy potrzeby ustawień, sprzęt zamiast wariować,jak w wielu rodzajach jednostek i zamiast wykazywać, podczas rozłozonej w czasie pracy coraz wiekszą ilość błędów, będzie działał aż do niedomagania jakiegoś podzespołu. Stąd większa potrzeba czujności i zrozumienia technologii przy naprawie i diagnozowaniu. Do tego dochodzi spora potrzeba czujności jeśli chodzi o dobieranie oleju napędowego- w Polsce nie tak łatwo wszędzie o paliwko dobrej jakości. Z uwagi na specyfikę silnika o bezpośrednim wtrysku wysokociśnieniowcym paliwko musi byc pierwsza klasa. Wobec dostępnych na rynku paliw kiepskiego gatunku,trzeba zapewniać odpowiednią ich filtrację- silniki z układami CR zazwyczaj nie były produkowane z uwzględnieniem filtracji olei z taką ilością tanich dodatków, jakie dostaje się w Polsce. Po prostu mniejsze spalanie,cichsza i delikatniejsza praca,wysoka elastyczność (co już samo w sobie jest dowodem na małą awaryjnośc jednostki fabrycznej) są okupione potrzebą dbania, interesowania się silnikiem i zrozumienia technologii. Czyli,dla sprostowania słów koleżanki,z którymi jedynie połowicznie sie zgadzam-nie SILNIK jest awaryjny,ale technologia WYMAGAJĄCA...
Ot co..

acha-ps (bym zapomniała):
Do kolegi zakładającego temat- nie sądzę,żebys tu znalazł SPECJALISTÓW ;) Raczej wbijasz sie w mrowisko ludzi majacych doświadczenie z tym i tamtym autem, bardziej,lub mniej zapalonych w temacie motoryzacji. Specjalistów zaś od wszystkiego (potrafiących odpowiedzieć na dowolne,spontanicznie zadane pytanie) w Polsce nie wielu. Nie dla tego,że lubie narzekać na ten kraj. Zwyczajnie specjalizacja u wielu ludzi w dziedzinach mechaniki pojazdowej i struktury i specyfiki rynku i marketingu motoryzacyjnego (bo takie rzeczy trzeba by było w miarę ogarniać, polecając komuś w specjalistyczny sposób samochó) w Polsce opiera się w duuuuużej mierze na uogólnieniach, stereotypach i pamięta jeszcze czasy dłubania przy 8zaworowych jednostkach OHC na gaźniku.
W Polsce zawsze byli specjaliści-tylko od JEDNEJ sprawy i usługi,a nie od tysięcy...Dorota S. edytował(a) ten post dnia 21.05.10 o godzinie 06:40

konto usunięte

Temat: Zdaniem fachowców i użytkowników - dla laika kombi

Dorota S.:
Jolanta I.:
Sławek W.:
Drogi ten Mondek w utrzymaniu? W sensie części, serwis etc?


Za dużo przy nim na szczęście nie musiałam robić:).

Lecimy:
*olej +filtry + wymiana = 330zł
Powyższe oczywiście nie w ASO a w zaprzyjaźnionym warsztacie.
hej. Olej-wymiana 50zł. Samemu sie nie opyla,bo od cholery robocizny,a 25zł za utylizację oleju na stacji, filtry-jakie filtry? filtr powietrza...cóż wymiana samemu-0zł i 5min roboty,ale jak już komuś się nie chce to na serio w drobne powinna iśc. Filtr-cóz, tu są rozbieżności cenowe,ale nie myśląc o stożkowym super hiper i jeszcze dedykowanym,to raczej grosze- anyway wyżej 200zł podejść nie powinno- puentując - warsztat chyba mało zaprzyjaźniony...


Co do filtrów to nie tylko powietrza ale też paliwa, oleju i przeciwpyłkowy.Filtry i olej kupuję sama.

edit:
pozatym zapunktowalam Twoją ripostę w sprawie Lagun,ale gdzies w innym wątku,na innej grupie zachwalasz Laguny mkII- skąd taka niespójność?
Chętnie się też dowiem,co wiesz o awariach 1.9dci.

Źle mnie zrozumiałaś, o ile Laguna1 była udanym modelem to jej następczyni czyli Laguna 2 była królową lawet, prawda?
A 1,9dci z Laguny 2 to był IMHO szajs skoro przy przebiegu niespełna 90tkm wał korbowy w trakcie jazdy wyszedł bokiem.
O tym, że to auto wiecznie stało w serwisie z powodu elektroniki, problemów ze skrzynią biegów pomijam.
Sprzedaliśmy toto w cholerę i mamy świety spokój.

W ogóle mam wrażenie, że renault to się nadaje do jazdy z małymi przebiegami : 1,9dci i 2,2 dci (o ile się nie mylę)- w Trafikach przy wyższych przebiegach są problemy z dwumasą, wtryskami i skrzyniami biegów.



Wyślij zaproszenie do