Marcin
Chruślak
"Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...
Temat: RS.............................3
Wstęp:Rodzina najbardziej sportowych modeli Audi - seria RS ma nowego członka. Po modelu TT dołączyło do niej RS3. W pewnym uproszczeniu RS3 to TT z dodatkową parą drzwi. Napędza je ten sam 2,5 litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Podobnie jak TT ma stały napęd Quattro i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Oba modele przyspieszają do setki poniżej pięciu sekund. Więc, jeżeli jedyną przeszkoda na drodze do kupna TT RS jest jego dwudrzwiowe nadwozie - Audi stworzyło rozwiązanie. Dające nie mniejszą radość z jazdy RS3.
Nadwozie:
Wszystkie modele RS w gamie Audi wyróżniają się na tle standardowych wersji nieco bardziej agresywną stylistyką. Nie inaczej jest z Audi RS3. Charakterystyczny element stylistyczny koncernu - ogromna atrapa chłodnicy, jest ciemnopopielata. Pod przednim zderzakiem z ogromnymi wlotami doprowadzającymi powietrze między innymi do turbosprężarki, zamontowano spojler. Poszerzono błotniki, są one wykonane ze wzmocnionego włoknem węglowym tworzywa sztucznego. Lusterka zostały ozdobione obudową z aluminium. Tylna część nadwozia to przede wszystkim dyfuzor, wymuszający prawidłowy przepływ powietrza pod samochodem, oraz spojler zamontowany na krawędzi dachu - dbający o docisk tylnej osi przy większej prędkości. Nadwozie może być pomalowane jednym z pięciu standardowych kolorów. Bardziej wymagający klienci moga stworzyć indywidualną barwę - możliwości są niemalże nieograniczone.
Wnętrze:
Jak przystało na samochód sportowy, jest utrzymane w czarnej tonacji. Jedynymi rozjaśniającymi atmosferę akcentami są elementy wykończeniowe deski rozdzielczej które swą powierzchnią przypominają lakier fortepianowy a zostały wykonane w nowym stylu Audi - Aluminium Race. Kubełkowe fotele pokryte skórzaną tapicerką "Feinnappa" wykończono kontrastującym, srebrnym szwem. Kierowca trzyma w rękach grubą, spłaszczoną u dołu kierownicę a przed jego oczami umieszczono zmodyfikowane instrumenty. Podobnie jak w innych modelach Audi, pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem umieszczono ekran komputera pokładowego. W RS3 komputer ma dodatkowe funkcje - wskaźnik ciśnienia doładowania, temperatury oleju oraz stoper. Pozatym do wyposażenia standardowego Audi RS3 należy przycisk "Sport" włączający szybszą reakcję silnika na dodanie gazu, a także głośniejszą pracę układu wydechowego. Ponadto w wersji podstawowej są czujniki parkowania z tyłu, automatyczna klimatyzacja, radio CHorus oraz ksenonowe reflektory z diodami. Dodatkowo można zamowić pakiet optyczny: czarny lub aluminium. Aktywni mogą wyposażyć RS3 w relingi dachowe.
Osiągi:
RS3 2.5 TFSI S-Tronic (340 KM)
- 0-100km/h: 4,6 s
- Prędkość max.: 250 km/h
- Zużycie paliwa: 9,1 l.
Audi RS3 8P
Wstęp:
Rodzina najbardziej sportowych modeli Audi - seria RS ma nowego członka. Po modelu TT dołączyło do niej RS3. W pewnym uproszczeniu RS3 to TT z dodatkową parą drzwi. Napędza je ten sam 2,5 litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Podobnie jak TT ma stały napęd Quattro i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Oba modele przyspieszają do setki poniżej pięciu sekund. Więc, jeżeli jedyną przeszkoda na drodze do kupna TT RS jest jego dwudrzwiowe nadwozie - Audi stworzyło rozwiązanie. Dające nie mniejszą radość z jazdy RS3.
Nadwozie:
Wszystkie modele RS w gamie Audi wyróżniają się na tle standardowych wersji nieco bardziej agresywną stylistyką. Nie inaczej jest z Audi RS3. Charakterystyczny element stylistyczny koncernu - ogromna atrapa chłodnicy, jest ciemnopopielata. Pod przednim zderzakiem z ogromnymi wlotami doprowadzającymi powietrze między innymi do turbosprężarki, zamontowano spojler. Poszerzono błotniki, są one wykonane ze wzmocnionego włoknem węglowym tworzywa sztucznego. Lusterka zostały ozdobione obudową z aluminium. Tylna część nadwozia to przede wszystkim dyfuzor, wymuszający prawidłowy przepływ powietrza pod samochodem, oraz spojler zamontowany na krawędzi dachu - dbający o docisk tylnej osi przy większej prędkości. Nadwozie może być pomalowane jednym z pięciu standardowych kolorów. Bardziej wymagający klienci moga stworzyć indywidualną barwę - możliwości są niemalże nieograniczone.
Wnętrze:
Jak przystało na samochód sportowy, jest utrzymane w czarnej tonacji. Jedynymi rozjaśniającymi atmosferę akcentami są elementy wykończeniowe deski rozdzielczej które swą powierzchnią przypominają lakier fortepianowy a zostały wykonane w nowym stylu Audi - Aluminium Race. Kubełkowe fotele pokryte skórzaną tapicerką "Feinnappa" wykończono kontrastującym, srebrnym szwem. Kierowca trzyma w rękach grubą, spłaszczoną u dołu kierownicę a przed jego oczami umieszczono zmodyfikowane instrumenty. Podobnie jak w innych modelach Audi, pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem umieszczono ekran komputera pokładowego. W RS3 komputer ma dodatkowe funkcje - wskaźnik ciśnienia doładowania, temperatury oleju oraz stoper. Pozatym do wyposażenia standardowego Audi RS3 należy przycisk "Sport" włączający szybszą reakcję silnika na dodanie gazu, a także głośniejszą pracę układu wydechowego. Ponadto w wersji podstawowej są czujniki parkowania z tyłu, automatyczna klimatyzacja, radio CHorus oraz ksenonowe reflektory z diodami. Dodatkowo można zamowić pakiet optyczny: czarny lub aluminium. Aktywni mogą wyposażyć RS3 w relingi dachowe.
Osiągi:
RS3 2.5 TFSI S-Tronic (340 KM)
- 0-100km/h: 4,6 s
- Prędkość max.: 250 km/h
- Zużycie paliwa: 9,1 l.
Szczegółowe dane techniczne Audi RS3 8P.
Silniki:
Niezwykle krótki, mierzący zaledwie 49 cm pięciocylindrowy silnik, ma bezpośredni wtrysk i turbosprężarkę. W efekcie osiąga 340 KM i 450 Nm. Szczytowa wartość momentu obrotowego osiągana już przy 1600 obrotów jest dostępna nieprzerwanie aż do 5300 obrotów. Cały silnik kręci się jeszcze wyżej - do 6800 obrotów. Podobnie jak w TT RS, układ wydechowy wyposażony jest w klapę, która przy normalnej jeździe jest zamknięta, wymuszając dłuższy obieg spalin. Wystarczy jednak mocniej wcisnąć gaz by się otworzyła, potęgując wrażenia akustyczne jakich dostarcza układ wydechowy. Dla amatorów wyścigów przygotowano tryb "Launch Control". W skrócie, zapewnia on start z możliwie najlepszych obrotów w celu zapewnienia jak najlepszego przyspieszenia. Idealnie współpracuje on z dwusprzęgłową, 7 biegową skrzynią biegów S Tronic. Dodatkowo zamontowano system rekuperacji który odzyskuje energię wytwarzaną podczas hamowania.
Cena:
Ceny Audi RS3 na polskim rynku nie są jeszcze znane. U naszych zachodnich sąsiadów podstawowa wersja kosztuje 49 900 euro.
RS3 vs 1M
http://www.zeperfs.com/duel3710-3711.htm
RS3 vs R20
http://www.zeperfs.com/duel3710-3192.htm
RS3 vs Focus RS 500
http://www.zeperfs.com/duel3710-3312.htm
http://www.youtube.com/watch?v=1HayoASR-54
http://www.youtube.com/watch?v=rS1waJiqkVI&feature=rel...
http://www.youtube.com/watch?v=UjlXREO9egk&NR=1&featur...
http://www.youtube.com/watch?v=CzFnmcG3OtA
Jak dla mnie auto marzenie!!!!!!!!!Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 14.06.11 o godzinie 13:50