Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: RS.............................3

Wstęp:
Rodzina najbardziej sportowych modeli Audi - seria RS ma nowego członka. Po modelu TT dołączyło do niej RS3. W pewnym uproszczeniu RS3 to TT z dodatkową parą drzwi. Napędza je ten sam 2,5 litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Podobnie jak TT ma stały napęd Quattro i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Oba modele przyspieszają do setki poniżej pięciu sekund. Więc, jeżeli jedyną przeszkoda na drodze do kupna TT RS jest jego dwudrzwiowe nadwozie - Audi stworzyło rozwiązanie. Dające nie mniejszą radość z jazdy RS3.

Nadwozie:
Wszystkie modele RS w gamie Audi wyróżniają się na tle standardowych wersji nieco bardziej agresywną stylistyką. Nie inaczej jest z Audi RS3. Charakterystyczny element stylistyczny koncernu - ogromna atrapa chłodnicy, jest ciemnopopielata. Pod przednim zderzakiem z ogromnymi wlotami doprowadzającymi powietrze między innymi do turbosprężarki, zamontowano spojler. Poszerzono błotniki, są one wykonane ze wzmocnionego włoknem węglowym tworzywa sztucznego. Lusterka zostały ozdobione obudową z aluminium. Tylna część nadwozia to przede wszystkim dyfuzor, wymuszający prawidłowy przepływ powietrza pod samochodem, oraz spojler zamontowany na krawędzi dachu - dbający o docisk tylnej osi przy większej prędkości. Nadwozie może być pomalowane jednym z pięciu standardowych kolorów. Bardziej wymagający klienci moga stworzyć indywidualną barwę - możliwości są niemalże nieograniczone.

Wnętrze:
Jak przystało na samochód sportowy, jest utrzymane w czarnej tonacji. Jedynymi rozjaśniającymi atmosferę akcentami są elementy wykończeniowe deski rozdzielczej które swą powierzchnią przypominają lakier fortepianowy a zostały wykonane w nowym stylu Audi - Aluminium Race. Kubełkowe fotele pokryte skórzaną tapicerką "Feinnappa" wykończono kontrastującym, srebrnym szwem. Kierowca trzyma w rękach grubą, spłaszczoną u dołu kierownicę a przed jego oczami umieszczono zmodyfikowane instrumenty. Podobnie jak w innych modelach Audi, pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem umieszczono ekran komputera pokładowego. W RS3 komputer ma dodatkowe funkcje - wskaźnik ciśnienia doładowania, temperatury oleju oraz stoper. Pozatym do wyposażenia standardowego Audi RS3 należy przycisk "Sport" włączający szybszą reakcję silnika na dodanie gazu, a także głośniejszą pracę układu wydechowego. Ponadto w wersji podstawowej są czujniki parkowania z tyłu, automatyczna klimatyzacja, radio CHorus oraz ksenonowe reflektory z diodami. Dodatkowo można zamowić pakiet optyczny: czarny lub aluminium. Aktywni mogą wyposażyć RS3 w relingi dachowe.

Osiągi:

RS3 2.5 TFSI S-Tronic (340 KM)
- 0-100km/h: 4,6 s
- Prędkość max.: 250 km/h
- Zużycie paliwa: 9,1 l.

Audi RS3 8P
Wstęp:
Rodzina najbardziej sportowych modeli Audi - seria RS ma nowego członka. Po modelu TT dołączyło do niej RS3. W pewnym uproszczeniu RS3 to TT z dodatkową parą drzwi. Napędza je ten sam 2,5 litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Podobnie jak TT ma stały napęd Quattro i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Oba modele przyspieszają do setki poniżej pięciu sekund. Więc, jeżeli jedyną przeszkoda na drodze do kupna TT RS jest jego dwudrzwiowe nadwozie - Audi stworzyło rozwiązanie. Dające nie mniejszą radość z jazdy RS3.

Nadwozie:
Wszystkie modele RS w gamie Audi wyróżniają się na tle standardowych wersji nieco bardziej agresywną stylistyką. Nie inaczej jest z Audi RS3. Charakterystyczny element stylistyczny koncernu - ogromna atrapa chłodnicy, jest ciemnopopielata. Pod przednim zderzakiem z ogromnymi wlotami doprowadzającymi powietrze między innymi do turbosprężarki, zamontowano spojler. Poszerzono błotniki, są one wykonane ze wzmocnionego włoknem węglowym tworzywa sztucznego. Lusterka zostały ozdobione obudową z aluminium. Tylna część nadwozia to przede wszystkim dyfuzor, wymuszający prawidłowy przepływ powietrza pod samochodem, oraz spojler zamontowany na krawędzi dachu - dbający o docisk tylnej osi przy większej prędkości. Nadwozie może być pomalowane jednym z pięciu standardowych kolorów. Bardziej wymagający klienci moga stworzyć indywidualną barwę - możliwości są niemalże nieograniczone.

Wnętrze:
Jak przystało na samochód sportowy, jest utrzymane w czarnej tonacji. Jedynymi rozjaśniającymi atmosferę akcentami są elementy wykończeniowe deski rozdzielczej które swą powierzchnią przypominają lakier fortepianowy a zostały wykonane w nowym stylu Audi - Aluminium Race. Kubełkowe fotele pokryte skórzaną tapicerką "Feinnappa" wykończono kontrastującym, srebrnym szwem. Kierowca trzyma w rękach grubą, spłaszczoną u dołu kierownicę a przed jego oczami umieszczono zmodyfikowane instrumenty. Podobnie jak w innych modelach Audi, pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem umieszczono ekran komputera pokładowego. W RS3 komputer ma dodatkowe funkcje - wskaźnik ciśnienia doładowania, temperatury oleju oraz stoper. Pozatym do wyposażenia standardowego Audi RS3 należy przycisk "Sport" włączający szybszą reakcję silnika na dodanie gazu, a także głośniejszą pracę układu wydechowego. Ponadto w wersji podstawowej są czujniki parkowania z tyłu, automatyczna klimatyzacja, radio CHorus oraz ksenonowe reflektory z diodami. Dodatkowo można zamowić pakiet optyczny: czarny lub aluminium. Aktywni mogą wyposażyć RS3 w relingi dachowe.

Osiągi:

RS3 2.5 TFSI S-Tronic (340 KM)
- 0-100km/h: 4,6 s
- Prędkość max.: 250 km/h
- Zużycie paliwa: 9,1 l.

Szczegółowe dane techniczne Audi RS3 8P.

Silniki:
Niezwykle krótki, mierzący zaledwie 49 cm pięciocylindrowy silnik, ma bezpośredni wtrysk i turbosprężarkę. W efekcie osiąga 340 KM i 450 Nm. Szczytowa wartość momentu obrotowego osiągana już przy 1600 obrotów jest dostępna nieprzerwanie aż do 5300 obrotów. Cały silnik kręci się jeszcze wyżej - do 6800 obrotów. Podobnie jak w TT RS, układ wydechowy wyposażony jest w klapę, która przy normalnej jeździe jest zamknięta, wymuszając dłuższy obieg spalin. Wystarczy jednak mocniej wcisnąć gaz by się otworzyła, potęgując wrażenia akustyczne jakich dostarcza układ wydechowy. Dla amatorów wyścigów przygotowano tryb "Launch Control". W skrócie, zapewnia on start z możliwie najlepszych obrotów w celu zapewnienia jak najlepszego przyspieszenia. Idealnie współpracuje on z dwusprzęgłową, 7 biegową skrzynią biegów S Tronic. Dodatkowo zamontowano system rekuperacji który odzyskuje energię wytwarzaną podczas hamowania.

Cena:
Ceny Audi RS3 na polskim rynku nie są jeszcze znane. U naszych zachodnich sąsiadów podstawowa wersja kosztuje 49 900 euro.

RS3 vs 1M
http://www.zeperfs.com/duel3710-3711.htm
RS3 vs R20
http://www.zeperfs.com/duel3710-3192.htm
RS3 vs Focus RS 500
http://www.zeperfs.com/duel3710-3312.htm

http://www.youtube.com/watch?v=1HayoASR-54
http://www.youtube.com/watch?v=rS1waJiqkVI&feature=rel...
http://www.youtube.com/watch?v=UjlXREO9egk&NR=1&featur...
http://www.youtube.com/watch?v=CzFnmcG3OtA

Jak dla mnie auto marzenie!!!!!!!!!Marcin Chruślak edytował(a) ten post dnia 14.06.11 o godzinie 13:50

Temat: RS.............................3

zapewne ten silnik śmiało będą chipować pod 400KM :) i poniżej 4s do 100km/h ]:-) choć ograniczeniem może być skrzynia.

Jest to chyba najszybszy HOTHATCH z napędem 4x4.Patryk Buczek edytował(a) ten post dnia 14.06.11 o godzinie 16:09
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: RS.............................3

Patryk Buczek:
zapewne ten silnik śmiało będą chipować pod 400KM :) i poniżej 4s do 100km/h ]:-) choć ograniczeniem może być skrzynia.

Jest to chyba najszybszy HOTHATCH z napędem 4x4.

Obecnie chyba najlepszy HotHatch dostępny na rynku. Szkoda że taki drogi ...
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: RS.............................3

To zużycie paliwa, było chyba mierzone w sytuacji gdy ktoś zwolnił hamulec ręczny na bardzo dużej górce, przy wyłączonym silniku :)

konto usunięte

Temat: RS.............................3

Rafał P.:
To zużycie paliwa, było chyba mierzone w sytuacji gdy ktoś zwolnił hamulec ręczny na bardzo dużej górce, przy wyłączonym silniku :)

komputer w TTRS potrafi pokazać takie średnie spalanie, oczywiście przy spokojnej, ale jednak jeździe :) tak więc w RS3 może być podobnie.

Niestety RS3 nie można już zamówić w tym roku w Polsce...
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: RS.............................3

Rafał P.:
To zużycie paliwa, było chyba mierzone w sytuacji gdy ktoś zwolnił hamulec ręczny na bardzo dużej górce, przy wyłączonym silniku :)

To chyba najmniej istotny parametr przy tym aucie :],kupując takie auto nawet na to nie zwracasz uwagi.

Jestem pod mega wrażeniem jak widzę i słyszę to auto ...
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: RS.............................3

Marcin Chruślak:
Rafał P.:
To zużycie paliwa, było chyba mierzone w sytuacji gdy ktoś zwolnił hamulec ręczny na bardzo dużej górce, przy wyłączonym silniku :)

To chyba najmniej istotny parametr przy tym aucie :],kupując takie auto nawet na to nie zwracasz uwagi.

Jestem pod mega wrażeniem jak widzę i słyszę to auto ...

Zgadzam się w 100%. Jeżeli ktoś chce oszczędności to kupuje TDI. Odniosłem się jedynie do danych deklarowanych przez producenta.
Łukasz C.

Łukasz C. fotografia -
www.chyrek.com.pl

Temat: RS.............................3

Niby wszystko fajnie... gdyby nie Haldex :)))
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: RS.............................3

Łukasz C.:
Niby wszystko fajnie... gdyby nie Haldex :)))

Niby masz rację, ale z załączonych wyżej filmików wynika że daje radę :)
Nie chcę wypisywać głupot ale chyba, gdzieś, kiedyś :) czytałem, że obecny Haldex to nie to samo co Haldex sprzed kilku lat. Jeżeli się mylę to sorry.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: RS.............................3

Niby wszystko fajnie... gdyby nie Haldex :)))

uwazam, ze Haldex i tak lepszy jest od RWD :)
Łukasz C.

Łukasz C. fotografia -
www.chyrek.com.pl

Temat: RS.............................3

Oliver, jasna sprawa tylko mi chodzi o to, ze wszystkie OOOO poza A3/S3 mają torsena.

Rafał: zgadzam się, to nie ten sam haldex co dawniej i jak widac nawet niezle daje rade, jednak mimo wszystko nie jest to napęd stały.
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: RS.............................3

Łukasz C.:
Oliver, jasna sprawa tylko mi chodzi o to, ze wszystkie OOOO poza A3/S3 mają torsena.

wzgledy ekonomiczne + oszczednosc miejsca.

TT takze ma sprzeglo haldex:)



Wyślij zaproszenie do