Temat: mam problem ze skrzynią multitronik w audi a4 b6 1.9tdi...

Jeżeli chodzi o wymianę robiłem to juz kilka razy OLEJ Wygląda jak woda i jest cały czarny opiłków metalów nie widać. Po wymianie do 7tys km skrzynia działa jak nowa . Czy to tylko wina oleju czy też może to być problem mechaniczny i czy sprzęgło w ogóle ma sie do tego w jakim kolwiek procencie.. ?
I jezeli chodzi o komputer skrzyni itd jest wszystko ok pali sie bez mrygania itd Jak wrzucam na P to pali sie P jak na D to D itd.. Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.10.14 o godzinie 20:06
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: mam problem ze skrzynią multitronik w audi a4 b6 1.9tdi...

Opiłków nie widać ponieważ filtr ma wkładkę magnetyczną. Olej nie powinien być czarny. Może zmienić odrobinę barwę na ciemniejszą ale parametry powinny zostać bez większych zmian. Sprawdź co za olej wlewałeś do tej skrzyni. Przy następnej wymianie byłoby dobrze, gdybyś wymienił filtr na nowy. Przyczyną może być sama skrzynia (tarcie i przegrzewanie) lub niewłaściwie dobrany olej. Sprawdź na stronie producenta oleju jaki zaleca i taki kup. W hurtowniach rzadko korzystają z katalogów, a ich programy mogą mieć błąd. O ile dotyczy to części mechanicznych to nie problem. Najwyżej wkurzymy się i stracimy czas na dojazd i wymianę. W przypadku płynów eksploatacyjnych może się to skończyć awarią bez możliwości udowodnienia winy pracownika sklepu. Problemem też jest parcie na osiągnięcie planów sprzedażowych marek własnych i znajdujących się w bezpośredniej dystrybucji. W takich przypadkach interes klienta staje się mniej ważny niż wyniki finansowe firmy.

Temat: mam problem ze skrzynią multitronik w audi a4 b6 1.9tdi...

http://olejefuchs.pl/titan-atf-cvt.html

Ten olej bedzie ok ? oczywiscie wybor samochodu itd zgodny z tym co mam w dowodzie rejestracyjnym.

czy polecasz ten olej ?
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: mam problem ze skrzynią multitronik w audi a4 b6 1.9tdi...

Patryk B.:
http://olejefuchs.pl/titan-atf-cvt.html

Ten olej bedzie ok ? oczywiscie wybor samochodu itd zgodny z tym co mam w dowodzie rejestracyjnym.

czy polecasz ten olej ?

Tak. Tylko kum go z dobrego źródła.
Daniel Rokosa

Daniel Rokosa Kierowca, Driver,
P.H.U. KOMPLEX

Temat: mam problem ze skrzynią multitronik w audi a4 b6 1.9tdi...

W skrzyni CVT podobnie jak klasycznym automacie nie ma sprzęgła dwumasowego tylko hydrokinetyczne lub mokre wielopłytowe. Przyczyn szarpania może być bardzo dużo. Od zużytego sprzęgła przez wariator na układzie zaworów skończywszy. Problemem może być też sam sterownik skrzyni. Jeśli po wymianie oleju objawy znów się powtórzą masz dwie opcje. Przygotować się na kosztowny remont lub zmienić auto.

Czy w trakcie szarpania masz sygnały świetlne z samodiagnozy skrzyni świadczące o awarii? Chodzi o świecenie wszystkich trybów jazdy jednocześnie lub ich pulsowanie.

Zwróć uwagę na jedną rzecz. Jeśli zlejesz stary olej sprawdź jego stan. Czy jest w miarę klarowny (bez cząsteczek stałych), czy jego barwa uległa dużej zmianie (przy takim przebiegu nie powinna) oraz (najważniejsze) czy nie śmierdzi spalenizną. Możesz tak określić czy nie ma problemu z nadmiernym tarciem i przegrzewaniem skrzyni.

Poprawka do wypowiedzi kolegi;
w skrzyni CVT jest kolo dwumasowe i czasami sie rozpada!!!
Szymon Pawlak

Szymon Pawlak Właściciel ALPARI

Temat: mam problem ze skrzynią multitronik w audi a4 b6 1.9tdi...

Daniel R.:
W skrzyni CVT podobnie jak klasycznym automacie nie ma sprzęgła dwumasowego tylko hydrokinetyczne lub mokre wielopłytowe. Przyczyn szarpania może być bardzo dużo. Od zużytego sprzęgła przez wariator na układzie zaworów skończywszy. Problemem może być też sam sterownik skrzyni. Jeśli po wymianie oleju objawy znów się powtórzą masz dwie opcje. Przygotować się na kosztowny remont lub zmienić auto.

Czy w trakcie szarpania masz sygnały świetlne z samodiagnozy skrzyni świadczące o awarii? Chodzi o świecenie wszystkich trybów jazdy jednocześnie lub ich pulsowanie.

Zwróć uwagę na jedną rzecz. Jeśli zlejesz stary olej sprawdź jego stan. Czy jest w miarę klarowny (bez cząsteczek stałych), czy jego barwa uległa dużej zmianie (przy takim przebiegu nie powinna) oraz (najważniejsze) czy nie śmierdzi spalenizną. Możesz tak określić czy nie ma problemu z nadmiernym tarciem i przegrzewaniem skrzyni.

Poprawka do wypowiedzi kolegi;
w skrzyni CVT jest kolo dwumasowe i czasami sie rozpada!!!

Od kiedy w multitroniku jest sprzęgło dwumasowe??
Stosuje się tam sprzęgła hydrokinetyczne lub mokre wielopłytkowe.
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: mam problem ze skrzynią multitronik w audi a4 b6 1.9tdi...

Szymon P.:

Od kiedy w multitroniku jest sprzęgło dwumasowe??
Stosuje się tam sprzęgła hydrokinetyczne lub mokre wielopłytkowe.

https://www.youtube.com/watch?v=HJheUb8CUsM

http://www.fmautoeservizi.com/en/dual-mass-flywheels/1...

http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetails/Show.rails?s...Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.12.14 o godzinie 00:17

Temat: mam problem ze skrzynią multitronik w audi a4 b6 1.9tdi...

czy to moze byc to sprzeglo dwumasowe ? i po wymianie oleju zachowuje sie ok ? Mechanik mi mowil ze cos takiego mam i to wlasnie kosztuje z wymiana okolo 1500zl
Andrzej Kostrzewa

Andrzej Kostrzewa Magazynier, Publima

Temat: mam problem ze skrzynią multitronik w audi a4 b6 1.9tdi...

Witam. Mam problem z Audi A4 B6 z 2004 rok 2.5 . Skrzynia biegów multitronic. Szarpie na wolnych obrotach przy ruszaniu do przodu i przy spadku obrotow. Podczas jazdy na wyzszych obrotach jesy ok. Bardzo prosze o pomoc . Ktos wie i doradzi co może być przyczyną?

Następna dyskusja:

Audi a4 2003 1.9tdi 130km m...




Wyślij zaproszenie do