Bartosz Zadworski

Bartosz Zadworski Koordynator ds.
Zatrudnienia Osób
Niepełnosprawnych

Temat: Potrzebuję rad odnośnie AR 156

Witam Alfaholików! Planuję kupić AR 156. Zastanawiam się nad benzyną w gazie lub dieselem. Co proponujecie? Macie jakies uwagi, sugestie, ktore mogłyby mi być przydatne? Na co zwrócić uwagę przy kupnie? Co robić, żeby długo mi służyła? Może ktoś jest <nie>szcześliwym właścicielem i mogłby podzielić się ze mną magiczną wiedzą na ten temat :) Pozdrawiam!

BZBartosz Zadworski edytował(a) ten post dnia 30.07.08 o godzinie 10:22
Marcin G.

Marcin G. Specjalista ds.
Projektów Bankowości
Elektronicznej

Temat: Potrzebuję rad odnośnie AR 156

Miałem i 156 1,8 TS w gazie i teraz mam JTD.
Jeżeli dużo podróżujesz - JTD; jeśli mało - zostaw sobie benzyne i nie zakłądaj LPG. Generalnie silniki TS (1,6- 2,0) źle znoszą LPG - szczególnie zakłądane w warsztatach ni znających tych silników.
Poza tym nweralgiczne kwestie tio - nie bita lub dobrze naprawione; rdza może buyć na łączeniach progów oraz w górnym trójkącie przedniej szyby (po stronie kierowcy); poza tym przy naszych drogach zawiecha wytrzymuje srednio 80-100 k km.
Generalnie eksploatacja nei jest droższa od Vectry B.

konto usunięte

Temat: Potrzebuję rad odnośnie AR 156

Ja mam 156 1,8 TS, nie pali wcale aż tak dużo jak mnie straszyli. w mieście 9,5 do 12 zależy jak jeżdżę, cykl mieszany 75 trasa 25 miasto 8,5 litra przy predkości w trasie 170 km/h. Sama trasa 7 litrów. Wszystko przy włączonej klimatyzacji. Jak miałbym gazować to wolałbym zamiast tego JTD.
Żeby służyła to na pewno sprawdzić dokładnie przed zakupem w ASO, to trochę kosztuje ale warto. Skrzynia biegów lubi się psuć.Jacek Horodyski edytował(a) ten post dnia 29.07.08 o godzinie 21:59

konto usunięte

Temat: Potrzebuję rad odnośnie AR 156

Benzyna + LPG vs Diesel. To chyba juz zdecydowałeś sam, szukasz tanich kosztów tankowania - zatem stawiasz na diesla. Dlatego nie będę się rozpisywał na temat benzynek - choc sam mam jedną 156 - alforka smoczka - GTA :).
Co do Diesela to polecam tylko wersje 1.9. Wersja 2.4 - dosc awaryjna i mocno zastanow sie czy warto - wcale nie jest taki oszczedny w temacie awaryjnosci tego silnika to odsyłam do posiadaczy tego modelu. Unikaj wersji ktore miały podnoszona moc silnika - chyba ze to był profesjonalny tuning. Przy takim modelu warto zawsze sprawdzic sprzęgło - wymiana moze byc kosztowna i wymagana juz po zakupie. Sondy - również mogą byc uszkodzone - ale tego przy zakupie nie zobaczysz - wymagane jest zrobienie ok 500 km - w zaleznosci od ustawien komputera kiedy ma sygnalizowac błąd. Błąd taki nie koniecznie moze mowic o uszkodzonej sondzie ale o przekroczonych wartościach norm spalin a zatem do wymiany katalizator :( Czesto nie ma zamienników do AR centralnych katalizatorów - w ASO to moze byc kosztowny interes - wowczsa rauje cie wspawanie katalizatora okreslonych norm.
Zawieszenie i blacha to chyba nie musze pisac. Warto również zobaczyc jeszcze elektrykę - czy wszystko działa.
Jesli chcesz auto na kilka lat to warto zobaczyc w ASO wtryski - bo ostatnio to wszystko lejemy do tych samochodów. :) a zwłaszcza ON - mocno wzbogacony lub opał itp.
Mysle ze 1.9 to optymalny zakup. Powodzenia

Następna dyskusja:

SPRZEDAM ALFĘ 156 JTD




Wyślij zaproszenie do