Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Muzeum Historii Żydów Polskich vs Muzeum Kolejnictwa

Muzeum Historii Żydów Polskich w 2012 otrzymało:
- 10 mln dotacji z środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz miasta st. Warszawy.
- 20 mln PLN - od Kulczyka
- 7 mln USD - od anonimowych darczyńców

Muzeum Kolejnictwa (istniejące od 1972 roku):
- W najbliższą środę w sądzie odbędzie się rozprawa, na której zapadnie decyzja o ewentualnej eksmisji muzeum z centrum miasta. W środę natomiast może się okazać, ze muzeum pójdzie na bruk, a w jego miejscu powstanie nowy biurowiec lub hotel.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/waza-sie...
Piotr J.

Piotr J. Pogotowie
Komputerowe Warszawa

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Jeśli decyzją będzie eksmisja muzeum gdzieś poza miasto zrobię sie bardzo zły na PKP i urzędników.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

moim zdaniem funkcjonowanie tego muzeum w tym miejscu w takiej formie jak dziś jest bez sensu. mijam je często i szczerze mówiąc nie zachęca do odwiedzin.

oczywiście można byłoby przeprowadzić remonty i podjąć próbę budowy w tym miejscu muzeum z prawdziwego zdarzenia. terenu jest dużo a okoliczne tereny fabryczne i pofabryczne aż się proszą o wykup, wyburzenie i rewitalizacje. tyle że ze względu na cenę ziemi w tej lokalizacji byłby to projekt niezwykle kosztowny.

można też myśleć o przeniesieniu muzeum poza centrum miasta. nie wiem czy w okolicach Warszawy są jakieś nieużywane bocznice choć wydaje mi się, że choćby na terenach po upadłych zakładach na Żeraniu w okolicy kanału coś by się znalazło. można by się pokusić o stworzenie muzeum interaktywnego, które nie polegałoby na ustawieniu korodujących lokomotyw na torze jedna za drugą. miejsc gdzie poza stojącą ekspozycją można by przejechać się parowozem, pobawić się na symulatorze, obejrzeć makiety, sterowanie ruchem itd.

problem w tym jak przekonać ludzi do muzeum kolejnictwa skoro PKP samo przypomina muzeum i skansen. A wizerunek PKP odbija się na wszystkim co z koleją związane.Michał B. edytował(a) ten post dnia 26.03.13 o godzinie 10:26
Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Michał B.:
moim zdaniem funkcjonowanie tego muzeum w tym miejscu w takiej formie jak dziś jest bez sensu. mijam je często i szczerze mówiąc nie zachęca do odwiedzin.

Wszędzie w Europie tego typa muzea są w centrum miasta, zarabiają na siebie i stanowią jedną z wizytówek miasta. Tylko w Polsce nic jest nieopłacalne i trzeba to zniszczyć. A wstarczyło by uwłaszczyć Muzeum z racji zasiedzenia i tym samym zmniejszyć czynsz. Nie. Trzeba wywalić, zniszczyć a w tm miejscy wybudować następny ohydy wieżowiec, bo kasa jest ważniejsza, niż polska kultura i dziedzictwo...

Zamiast eksmitować muzeum, może trzeba eksmitować zarządzających...?
Beata M.

Beata M. "[...] kiedy się
uczysz czegoś nowego
musisz być dla
sie...

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Mi się nasuwa inne pytanie:
-co robi muzeum kolejnictwa by siebie promować?
Rozumiem, że to Ci zarządzający winni...ale może im również zależy by tego muzeum tam nie było
Magdalena J.

Magdalena J. Dyrektor
Zarządzający, branża
stomatologiczna

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Beata M.:
Mi się nasuwa inne pytanie:
-co robi muzeum kolejnictwa by siebie promować?

Coś w tym jest, co Pani pisze...
Kiedy byłam małą dziewczynką, jedną z atrakcji wycieczek szkolnych było odwiedzenie Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Dzisiaj dzieci mają obowiązkowo odwiedzić Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie. Jakby nie można tego było pogodzić....? Przecież z tym się wiążą wpływy dla danej placówki a za wszystko płacą rodzice.

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

odpowiedź na pytania, jest w pierwszym poście. nakład a właściwie kasa na muzeum jest znikoma. dlatego brak jest promocji, renowacji zabytków ............ . zostało napisane, ze terenu jest dużo, to też prawda miejsce się znajdzie i na nowy biurowiec i na muzeum. ul kolejowa, prądzyńskiego, tunelowa, to praktycznie "haszcze". po 30 latach PKP przypomniało sobie o istnieniu dworca kolei warszawsko-wiedeńskiej i zarazem budynku dworca głównego w którym są jeszcze jakieś eksponaty i chroniczny brak kasy ................... . prosty sposób, żeby coś zniszczyć to wystarczy zagłodzić. fakt miasto nie da o istnieiu tego muzeum przypomina się w noc muzeów, dnia komunikacji i kiedyś parady z okazji dnia odzyskania niepodległości (koniec lat 90), hmmm dworzec główny w wawie pełnil funkcję dworaca kolonijnego (stąt ruszały jeszcze niedawno pociągi kolonijne) i zarazem dworaca zapasowego jeśłi centralny wezną diabli lub jego przebudowy.
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Magdalena J.:
Wszędzie w Europie tego typa muzea są w centrum miasta,

Nawet pobieżny rzut oka na poniższą listę wystarczy by wykazać, że to stwierdzenie niestety najczęściej nie jest prawdą.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_railway_museums

Poza tym o jakich miastach mówimy? Narodowe Muzea Kolei UK - York czy USA - Green-Bay.
Tylko w Polsce nic jest nieopłacalne i trzeba to zniszczyć. A wstarczyło by uwłaszczyć Muzeum z racji zasiedzenia i tym samym zmniejszyć czynsz. Nie. Trzeba wywalić, zniszczyć a w tm miejscy wybudować następny ohydy wieżowiec, bo kasa jest ważniejsza, niż polska kultura i dziedzictwo...

W Warszawie jest wiele muzeów. Kilka radzi sobie świetnie. Inne są zdewastowane i niedoinwestowane. Muzeum kolei nie jest tu ani wyjątkiem ani jakoś szczególnie nie wyróżnia się wartością ekspozycji. Wystarczy, spojrzeć na rdzewiejącą ekspozycje zewnętrzną Muzeum Wojska Polskiego. te Muzea, które mają odwiedzających pokazują że dziś nie wystarczy ustawić rządkiem lokomotywy na torach by przyszli zwiedzający. To muzeum wymaga całkowitej odmiany, stworzenia od nowa a nie dofinansowania. Można się spierać czy budować je od nowa w tym miejscu czy gdzie indziej.Michał B. edytował(a) ten post dnia 28.03.13 o godzinie 11:23
Piotr J.

Piotr J. Pogotowie
Komputerowe Warszawa

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Muzeum kolenictwa żeby przetrwać musi przybrać bardziej atrakcyjny kształt . - zdjęcia, modele , drobiazgi i kilka rdzewiejących lokomotyw to stanowczo za mało. To muzeum musi wyjść z PRL-u. Za wzór mogą tu posłużyć muzeum powstania warszawskiego i centrum nauki kopernik.
Paweł Z.

Paweł Z. Manager Rekrutacji,
7N Sp. z o.o.

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

W kontekście cytatu z Piłsudskiego, którym otworzyła Pani wątek, bardziej uzasadnione jest łożenie na Muzeum Historii Żydów: historia Żydów w Polsce sięga 1000 lat. Historia kolejnictwa - 150.

Poza tym, koleje w Polsce to nawet współcześnie często muzeum :)
Jacek Hoch

Jacek Hoch projektant, BPRW SA

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Muzeum Kolejnictwa dobrze by było przenieść pod Warszawę, gdzieś gdzie stało by się magnesem przyciągającym turystów, wtedy łatwiej by było o wsparcie władz miasta czy gminy. W Warszawie za duża konkurencja, w dodatku kolej woli sprzedać teren, a kierownictwo muzeum chyba nie najlepiej sobie radzi z marketingiem.

Magdalena J.:

Kiedy byłam małą dziewczynką, jedną z atrakcji wycieczek szkolnych było odwiedzenie Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Dzisiaj dzieci mają obowiązkowo odwiedzić Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie.

Biedne dzieci... muzeum jeszcze w budowie, a one już maja obowiązek... a przepraszam, na jakiej podstawie ten obowiązek, może mnie Pani poinformować? Jakieś zalecenie programowe Ministerstwa, Kuratorium?
Roman Janas

Roman Janas Tech. Sup. & Opr.
Supervisor, Amway
Polska Sp. z o.o.

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Witam,

Co do lokalizacji Muzeum Kolejnictwa w Warszawie to moi przedmówcy nie mają zupełnie racji. Przede wszystkim dlatego że Muzeum to ma swoją siedzibę po pierwsze na dawnym dworcu kolejowym a po drugie jest to najstarszy zachowany na terenie Warszawy w granicach z 1939 roku dworzec kolejowy. Więc chyba miejsce jak najbardziej stosowne i odpowiednie tym bardziej, że oprócz budynku dworca są jeszcze prawdziwe tory na których są eksponowane eksponaty muzeum.

A wracając do pieniędzy to niestety jest to bolączka nie tylko tego ale praktycznie wszystkich muzeów w Polsce. Nie chcę się wypowiadać autorytatywnie ponieważ znam sytuacje jedynie z terenu Warszawy ale na brak funduszy o ile wiem nie narzeka wyłącznie tworzone Muzeum Historii Żydów Polskich i Muzeum Powstania Warszawskiego. Choć i to ostatnie chyba jednak zaczyna mieć na razie niewielkie ale problemy. Natomiast wszystkie pozostałe placówki włącznie z Muzeum Narodowym problemy z funduszami mają.

Stąd moim zdaniem problemem jest to, że nasze Państwo nie promuje w żaden sposób mecenatu Muzeów i innych instytucji kulturalnych. Pieniądze państwowe to nasze podatki a skoro społeczeństwo biednieje to i te podatki topnieją mimo coraz głębszego sięgania do naszych kieszeni. Muzeum nie jest i nigdy nie będzie instytucją dochodową, a muzealnicy to nie marketingowcy. Choć zgadzam się, że są przykłady osób łączących te dwie profesje i faktycznie ośrodki w których pracują radzą sobie lepiej niż inne. Tylko czy to o to chodzi.

Podziwiamy innych a nie szanujemy własnej historii, która jest przecież naprawdę barwna i ciekawa. I wiele innych nacji może i nam jej pozazdrościć. Jedynie my jej nie szanujemy i w bardzo wielu przypadkach, muzeum kolejnictwa w Warszawie jest tego dobrym przykładem, wszystko przeliczmy na "srebrniki". No cóż może dopiero wtedy gdy zamiast historycznych budowli będziemy mieli kolejne apartamentowce docenimy to co sami zniszczyliśmy.

konto usunięte

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Piotr Jagóra:
Muzeum kolenictwa żeby przetrwać musi przybrać bardziej atrakcyjny kształt . - zdjęcia, modele , drobiazgi i kilka rdzewiejących lokomotyw to stanowczo za mało. To muzeum musi wyjść z PRL-u. Za wzór mogą tu posłużyć muzeum powstania warszawskiego i centrum nauki kopernik.

Przede wszystkim to trzeba wyremontować te składy, które tam się znajdują, one muszą na siebie zarabiać, a nie stać. Pociągi historyczne na święta, dla turystów... jest mnóstwo możliwości przecież.

konto usunięte

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Krzysztof Smaga:

Przede wszystkim trzeba urozmaicić ofertę, to nie może być samo muzeum, popatrzmy latem jak jeździ piaseczyńska kolejka wąskotorowa i ile radości daje..... statyczne muzea to przeżytek.

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Roman Janas:
Witam,

Co do lokalizacji Muzeum Kolejnictwa w Warszawie to moi przedmówcy nie mają zupełnie racji. Przede wszystkim dlatego że Muzeum to ma swoją siedzibę po pierwsze na dawnym dworcu kolejowym a po drugie jest to najstarszy zachowany na terenie Warszawy w granicach z 1939 roku dworzec kolejowy. Więc chyba miejsce jak najbardziej stosowne i odpowiednie tym bardziej, że oprócz budynku dworca są jeszcze prawdziwe tory na których są eksponowane eksponaty muzeum.

A wracając do pieniędzy to niestety jest to bolączka nie tylko tego ale praktycznie wszystkich muzeów w Polsce. Nie chcę się wypowiadać autorytatywnie ponieważ znam sytuacje jedynie z terenu Warszawy ale na brak funduszy o ile wiem nie narzeka wyłącznie tworzone Muzeum Historii Żydów Polskich i Muzeum Powstania Warszawskiego. Choć i to ostatnie chyba jednak zaczyna mieć na razie niewielkie ale problemy. Natomiast wszystkie pozostałe placówki włącznie z Muzeum Narodowym problemy z funduszami mają.

Stąd moim zdaniem problemem jest to, że nasze Państwo nie promuje w żaden sposób mecenatu Muzeów i innych instytucji kulturalnych. Pieniądze państwowe to nasze podatki a skoro społeczeństwo biednieje to i te podatki topnieją mimo coraz głębszego sięgania do naszych kieszeni. Muzeum nie jest i nigdy nie będzie instytucją dochodową, a muzealnicy to nie marketingowcy. Choć zgadzam się, że są przykłady osób łączących te dwie profesje i faktycznie ośrodki w których pracują radzą sobie lepiej niż inne. Tylko czy to o to chodzi.

Podziwiamy innych a nie szanujemy własnej historii, która jest przecież naprawdę barwna i ciekawa. I wiele innych nacji może i nam jej pozazdrościć. Jedynie my jej nie szanujemy i w bardzo wielu przypadkach, muzeum kolejnictwa w Warszawie jest tego dobrym przykładem, wszystko przeliczmy na "srebrniki". No cóż może dopiero wtedy gdy zamiast historycznych budowli będziemy mieli kolejne apartamentowce docenimy to co sami zniszczyliśmy.

hola, .... ja nie pisałem, że należy zlikwidować. to muzeum winno zostać. stan muzeum jest spowodowany chronicznym brakiem kasy.
Piotr Dadia

Piotr Dadia Imprezy Firmowe -
zabawasportowa.pl

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Magdalena J.:
Michał B.:
moim zdaniem funkcjonowanie tego muzeum w tym miejscu w takiej formie jak dziś jest bez sensu. mijam je często i szczerze mówiąc nie zachęca do odwiedzin.

Wszędzie w Europie tego typa muzea są w centrum miasta, zarabiają na siebie i stanowią jedną z wizytówek miasta. Tylko w Polsce nic jest nieopłacalne i trzeba to zniszczyć. A wstarczyło by uwłaszczyć Muzeum z racji zasiedzenia i tym samym zmniejszyć czynsz. Nie. Trzeba wywalić, zniszczyć a w tm miejscy wybudować następny ohydy wieżowiec, bo kasa jest ważniejsza, niż polska kultura i dziedzictwo...

Zamiast eksmitować muzeum, może trzeba eksmitować zarządzających...?

ot chociaż by dać za przykład muzemu w Berlinie - rewelacyjne muzeum, masa zwiedzających
Beata M.

Beata M. "[...] kiedy się
uczysz czegoś nowego
musisz być dla
sie...

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Magdalena J.:
Beata M.:
Mi się nasuwa inne pytanie:
-co robi muzeum kolejnictwa by siebie promować?

Coś w tym jest, co Pani pisze...
Kiedy byłam małą dziewczynką, jedną z atrakcji wycieczek szkolnych było odwiedzenie Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Dzisiaj dzieci mają obowiązkowo odwiedzić Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie. Jakby nie można tego było pogodzić....? Przecież z tym się wiążą wpływy dla danej placówki a za wszystko płacą rodzice.
Nigdy w życiu nie byłam z klasą w Muzeum Kolejnictwa. a co do obowiązku odwiedzania Muzeum Historii Żydów Polskich, to nie ma nigdzie zapisanego,że jest obowiązek. Znam wielu nauczycieli, wiele placówek oświatowych i nie kojarzę takich zapisów...obowiązkowych.
a poza tym to tam są ciekawe wystawy (ale to tak na marginesie)
Natalia Suhoveeva

Natalia Suhoveeva Marketing, Rynki
Wschodnie,
Tłumaczenia,
Doradztwo

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Mój synek uwielbia tam chodzić, byliśmy tam już kilka razy. Fantastyczne miejsce, tylko rzeczywiście słabo rozreklamowane. Szkoda, jeżeli zniknie, może jest jakieś rozwiązanie?
Darek P.

Darek P. "Los świata zapisuję
w los jednego
miasta"
http://www.you...

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Beata M.:
Mi się nasuwa inne pytanie:
-co robi muzeum kolejnictwa by siebie promować?
Rozumiem, że to Ci zarządzający winni...ale może im również zależy by tego muzeum tam nie było
Pewnie to samo co całe PKP na przestrzeni ostatnich kilku lat :)

konto usunięte

Temat: "Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje...

Mogę przyjąć to muzeum.
Turystyka to potęga.
Jeśli Warszawa nie chce, to nie widzę problemu, postawie obok grilla i góralska kapele.
To się zawraca.
Zarząd tez mogę przyjąć.

Piłsudski jak najbardziej na miejscu, lubił kolej http://pl.wikipedia.org/wiki/Akcja_pod_BezdanamiJakub Malecki edytował(a) ten post dnia 01.04.13 o godzinie 19:33



Wyślij zaproszenie do