Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Piotr Guz:
to tylko jakies tam rozwiazanie na czas korkow i remontow
pociag w tej chwili spelnia tylko role transportowa dla ludzi z poza Warszawy. dla Tarchomina czy wschodniej Bialoleki (a w tych miejscach zyje wiekszosc ludzi, ten srodek transportu nie ma i nie bedzie mial wiekszego znaczenia

http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocod...

Tu widać tory na wschodnie Białołęce w rejonie przemysłowego Żerania. Stosunkowo łatwo mozna by wybudować dodatkowa nitkę idącą wzdłuż trasy toruńskiej na nowe osiedla i połączyć ją z istniejącą w kierunku dworca Gdańskiego. To i parkingi przy stacjach na Żeraniu i przy toruńskiej rozwiązuje wielu ludziom konieczność pokonywania Wisły samochodem. Na Tarchominie wystarczą szybkie bezkolizyjne linie tramwajowe przez most północny i w kierunku Żerania.
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Michał B.:
Piotr Guz:
to tylko jakies tam rozwiazanie na czas korkow i remontow
pociag w tej chwili spelnia tylko role transportowa dla ludzi z poza Warszawy. dla Tarchomina czy wschodniej Bialoleki (a w tych miejscach zyje wiekszosc ludzi, ten srodek transportu nie ma i nie bedzie mial wiekszego znaczenia

http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocod...

Tu widać tory na wschodnie Białołęce w rejonie przemysłowego Żerania. Stosunkowo łatwo mozna by wybudować dodatkowa nitkę idącą wzdłuż trasy toruńskiej na nowe osiedla i połączyć ją z istniejącą w kierunku dworca Gdańskiego. To i parkingi przy stacjach na Żeraniu i przy toruńskiej rozwiązuje wielu ludziom konieczność pokonywania Wisły samochodem. Na Tarchominie wystarczą szybkie bezkolizyjne linie tramwajowe przez most północny i w kierunku Żerania.
jaki ci PKP zrobi jakies dodatkowe linie to ja nie nazywam sie jak sie nazywam ;) pomysl SF ;)
jest bardziej przyziemny pomysl zrobienia odgalezienia tramwaju w strone Marek mniej wiecej wzdlu trasy. tramwaju jadacego na Annopol

konto usunięte

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Piotr Guz:
Michał B.:
Piotr Guz:
to tylko jakies tam rozwiazanie na czas korkow i remontow
pociag w tej chwili spelnia tylko role transportowa dla ludzi z poza Warszawy. dla Tarchomina czy wschodniej Bialoleki (a w tych miejscach zyje wiekszosc ludzi, ten srodek transportu nie ma i nie bedzie mial wiekszego znaczenia

http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocod...

Tu widać tory na wschodnie Białołęce w rejonie przemysłowego Żerania. Stosunkowo łatwo mozna by wybudować dodatkowa nitkę idącą wzdłuż trasy toruńskiej na nowe osiedla i połączyć ją z istniejącą w kierunku dworca Gdańskiego. To i parkingi przy stacjach na Żeraniu i przy toruńskiej rozwiązuje wielu ludziom konieczność pokonywania Wisły samochodem. Na Tarchominie wystarczą szybkie bezkolizyjne linie tramwajowe przez most północny i w kierunku Żerania.
jaki ci PKP zrobi jakies dodatkowe linie to ja nie nazywam sie jak sie nazywam ;) pomysl SF ;)

A dlaczego PKP, czy ono ma jakiś monopol na kładzenie torów w Polsce? A zwłaszcza w Warszawie? Kładzie ten, czyjego jest ziemia, albo kto tę ziemię wykupi. Sprawa podłączenia do torów PKP to jest oczywiście wielka batalia, ale w końcu od czegoś ci urzędnicy jednak są i za coś biorą pieniądze :)

Zresztą to nie powinien być jakiś wielki problem. Jak się PKP będzie stawiać, to miasto może (przypadkowo ;) ogłosić objazdy wielkich arterii pod oddziałami lokalnych dyrekcji PKP :) Gwarantuję, że nie minie tydzień, a będzie po problemie...
jest bardziej przyziemny pomysl zrobienia odgalezienia tramwaju w strone Marek mniej wiecej wzdlu trasy. tramwaju jadacego na Annopol

To można zrobić poza tym - z tym, że niewiele to załatwi, bo dojazd do Annopolu to nawet nie jest 1/3 drogi (do Centrum)... Jakby zrobić przebitkę do Żerania co najmniej, to OK. Jeszcze tylko most przez Wisłę i jesteśmy w domu. SF? Niekoniecznie, uwzględniając koszty to mniejszy SF niż druga linia metra :)
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Jakub Siekierzyński:

To można zrobić poza tym - z tym, że niewiele to załatwi, bo dojazd do Annopolu to nawet nie jest 1/3 drogi (do Centrum)... Jakby zrobić przebitkę do Żerania co najmniej, to OK. Jeszcze tylko most przez Wisłę i jesteśmy w domu. SF? Niekoniecznie, uwzględniając koszty to mniejszy SF niż druga linia metra :)
troche pofantazjowales ;)

nie pisze o tym zeby z Annopola jezdzic do Marek tramwajem ale odnoga wzdluz Trasy Torunskiej (abstrahujac po ktorej stronie trasy to ma isc)

Obrazek


czerwony kolor- obecna linia
zielony- ewentualna
dodatkowo na Brudnie ma byc metro- mozna to jakos spiac
a pomysly z ubueraniem PKP w jakis odnogi itd to jedna wg SFPiotr Guz edytował(a) ten post dnia 22.12.09 o godzinie 11:35
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

sytuacja ludzi z Tarchomina
http://www.youtube.com/watch?v=fBfQgcLvg-c&NR=1
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

a może nadziemne metro:

Obrazek


Politechnika Warszawska za unijne pieniądze buduje alternatywę dla metra. Kolejki zawieszone wysoko nad ziemią będą działać jak kosmiczne taksówki.

Pierwsza linia gondolowej kolejki miałaby ruszać już za cztery lata w podwarszawskich Ząbkach - podał serwis TVN Warszawa. Politechnika Warszawska dostała już na to pieniądze z Brukseli.

Kierowca nie jest potrzebny. Kapsułę można zamówić na przystanek jeszcze z domu (np. przez internet) i samemu programować trasę. Pojazd mieści do pięciu pasażerów.


Obrazek
Jacek W.

Jacek W. starszy specjalista
badawczo-techniczny
PIMB

Temat: Metro naziemne w Warszawie


czerwony kolor- obecna linia
zielony- ewentualna
dodatkowo na Brudnie ma byc metro- mozna to jakos spiac

Na Brudnie - bez szans.

Na Bródnie - być może, ja rozsądni ludzie tym pokierują.
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Dariusz Dąbrowski:
a może nadziemne metro:

Zdjęcia, które pokazałeś dotyczą kolejki "Mister" mającej powstać w Opolu. Nie jest to to samo co proponuje zespół z PW dla Warszawy czyli kolejka o nazwie "Sitin".
Zresztą konstruktor Mistera - inżynier Olgierd Mikosza - na razie oskarża konstruktorów z PW o plagiat i sprawa jest w prokuraturze. Sam też ma kłopot, bo nie rozliczone zostało wybudowanie prototypu kolejki i ustawienie w Opolu na rynku za 90tys. zł i teraz wykonawca - firma z Pruszkowa - też podnosi roszczenia i oskarża o wyłudzenie.

Tu można poczytać:
http://www.mist-er.com/
A tu o kłopotach:
http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071001/...

Smutne tylko, że bez kłopotów się nie da. Znowu będą boje po sądach, a realizacja projektu będzie musiała czekać.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

حجي Agi Kalisz:
Należałoby przeprowadzić badania, czy taka linia będzie opłacalna.

Ja uwazam, ze to jest podstawowy blad w tych "badaniach". Pewnych rzeczy nie mozna ani zbadac ani przewidziec, w kazdym razie nie tak jak to sie najwidoczniej w Warszawie robi. Zapomina sie o tym, ze wybudowanie linii, nawet "do nikad", moze spowodowac, ze w tym nikad zaczna sie osiedlac ludzie i przemysl.Andrzej Pieniazek edytował(a) ten post dnia 07.03.10 o godzinie 02:01
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Andrzej Pieniazek:
w tym nikad zaczna sie osiedlac ludzie i przemysl.

Przykład: Kabaty.
Pamiętam jak otworzyli tam stację metra, to wychodziło się po schodkach prosto w zaorane pole.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Dominik Głowacki:
Andrzej Pieniazek:
w tym nikad zaczna sie osiedlac ludzie i przemysl.

Przykład: Kabaty.
Pamiętam jak otworzyli tam stację metra, to wychodziło się po schodkach prosto w zaorane pole.

Dziekuje, nie wiedzialem ale przypuszczalem, ze tak wlasnie moglo byc. To samo zreszta dotyczy linii "obwodnicowej" takiej jak np. w Berlinie. Jak miasto ma np. 2 miliony mieszkancow to bierze sie cyrkiel, wbija w centrum miasta i zatacza odpowiednio duzy krag naokolo miasta i tam planuje linie obwodnicowa. Wielkich badan tutaj nie potrzeba, raczej zdrowy chlopski rozum.
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Andrzej Pieniazek:
Jak miasto ma np. 2 miliony mieszkancow to bierze sie cyrkiel, wbija w centrum miasta i zatacza odpowiednio duzy krag naokolo miasta i tam planuje linie obwodnicowa. Wielkich badan tutaj nie potrzeba, raczej zdrowy chlopski rozum.
No wiesz, ale jakby tak wszystko na zdrowy chłopski rozum brać, to na czym by zarabiały firmy doradcze robiące studia wykonalności do studiów wykonalności do projektu...? ;-)
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Andrzej Pieniazek:
Dominik Głowacki:
Andrzej Pieniazek:
w tym nikad zaczna sie osiedlac ludzie i przemysl.

Przykład: Kabaty.
Pamiętam jak otworzyli tam stację metra, to wychodziło się po schodkach prosto w zaorane pole.

Dziekuje, nie wiedzialem ale przypuszczalem, ze tak wlasnie moglo byc. To samo zreszta dotyczy linii "obwodnicowej" takiej jak np. w Berlinie. Jak miasto ma np. 2 miliony mieszkancow to bierze sie cyrkiel, wbija w centrum miasta i zatacza odpowiednio duzy krag naokolo miasta i tam planuje linie obwodnicowa. Wielkich badan tutaj nie potrzeba, raczej zdrowy chlopski rozum.

dokladnie. Kabaty w pierwszym dniu otwarcia metra wygladaly dziwnie: stacja w srodku zaronego pola i kilka sciezek wydeptanych w rozne strony
podobne zarzuty braku zwrotu pieniedzy zawsze tocza sie gdzie infrastrukture probuje wybudowac "na wyrost". przyklad to S19 (Bialystok-Rzeszow). a chodzi po prostu o ożywienie "sciany wschodniej" ktora gubi inwestycje z powodu slabej infrastruktury
Piotr T.

Piotr T. Spring/Microservices

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Dariusz Dąbrowski:
a może nadziemne metro:
(...)
Politechnika Warszawska za unijne pieniądze buduje alternatywę dla metra. Kolejki zawieszone wysoko nad ziemią będą działać jak kosmiczne taksówki.
1. To nie jest naziemne metro tylko raczej kolejka linowa.
2. Lepsze byłoby prawdziwe naziemne metro jak w Sztokholmie
http://nortus.pinger.pl/m/478192/Metro-w-Sztokholmie
lub szybki tramwaj jak w Poznaniu http://pl.wikipedia.org/wiki/Poznański_Szybki_TramwajPiotr T. edytował(a) ten post dnia 07.03.10 o godzinie 18:42
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

nie bardzo wyobrazam sobie idee szybkiego tramwaju w Warszawie.
ktoredy mialyby isc linie itd?
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Szybki tramwaj - OK, ale w rejonach poza centrum. Z Nowodworów przez Tarchomin i Most Północny na Młociny - jest przecież w planie.
Tak samo mógłby być z Jelonek do Metra, albo z Wilanowa.
Piotr Guz

Piotr Guz młodszy kierownik
projektu, PTK
Centertel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Dominik Głowacki:
Szybki tramwaj - OK, ale w rejonach poza centrum. Z Nowodworów przez Tarchomin i Most Północny na Młociny - jest przecież w planie.
nie ma takiego planu
tam ma byc zwykly tramwaj
Dominik Głowacki

Dominik Głowacki Ars enigma -
Właściciel

Temat: Metro naziemne w Warszawie

Piotr Guz:
nie ma takiego planu
tam ma byc zwykly tramwaj

A czym się właściwie różni "szybki" od zwykłego? Pewnie tym czym autobus linii zwykłej od ekspresowej - mniej przystanków ma po drodze. Pojazd taki sam i prędkość rozwija tą samą.
Tomasz M.

Tomasz M. W życiu jak w tańcu
- każdy krok ma
znaczenie, więc
tańcz...

Temat: Metro naziemne w Warszawie

- osobna linia,
- tory ułożone gdzie indziej, niż dotychczasowe,
- rzadko położone przystanki,
- większa prędkość rozwijana przez tramwaje (patrz pkt powyżej),
- bez żadnych świateł i skrzyżowań z ulicami na trasie.

Jak w Poznaniu linia 15, która działa już od 10 lat.

http://www.poznan.pl/mim/public/s8a/news.html?co=print...
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Metro naziemne w Warszawie

1. dlatego napisałem: nadziemne (co powinienem, być może wziąć w cudzysłów) :)
2. to metro w Sztokholmie wygląda na podziemne, a szybki tramwaj to też pożądana opcja, szczególnie tam, gdzie nie ma kolei/metra

Piotr T.:
1. To nie jest naziemne metro tylko raczej kolejka linowa.
2. Lepsze byłoby prawdziwe naziemne metro jak w Sztokholmie
http://nortus.pinger.pl/m/478192/Metro-w-Sztokholmie
lub szybki tramwaj jak w Poznaniu http://pl.wikipedia.org/wiki/Poznański_Szybki_Tramwaj

Następna dyskusja:

To co lubimy w Warszawie




Wyślij zaproszenie do