konto usunięte

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

Wiem, kim jest oportunista...nie lubię takich ludzi i do nie należę.

Opowiadam:

Mamy w rodzinie taką kobietę, co nikt jej nie znosi, ale trzeba ją tolerować, bo to bratowa. Wszyscy mają jej dosyć już po 5 minutach.
Kobieta powinna się leczyć, jest sfrustrowana, ma jakąś chroniczną chorobę no i cały czas nam o tym opowiada. Od lat cierpi na depresję, a i wcześniej podobno nie było z nią lepiej.
Ona widzi tylko swój mały światek, swoje problemy i uważa, że jest pępkiem świata. Mamy być wobec niej grzeczni i uprzejmi, ale ona jakoś nie strara się być uprzejma wobec nas! Wali prosto z mostu, ale trzeba wszystko grzecznie znosić, bo ona jest chora i nie wolno jej denerwować...
Zaczęło się od tego, że babszytl był parę dni na wakacjach w górach i oczywiście musieliśmy wysłuchać co ją bołało podczas pobytu w górskim kurorcie. Ona jest ciągle na wakacjach, podczas gdy jej mąż pracuje.
Powiedziała mi potem, że też możemy tam spędzić wakacje, na co odpowiedziałam jej, że my wolimy jechać nad morze, do "ciepłych krajów".
Babszyl zaczął na mnie wrzeszczeć dalczego więc siedzę w Szwajcarii! Odpowiedziałam, że to nie ma nic wspólnego. Lubię Szwajcarię, ale na moje wakacje to już jadę gdzie mi się podoba, żeby zmieć nieco klimat i odpocząć od krów...
Ta pani jest artystką- malarką, wydała nawet tom wierszyków, więc nie jest to baba oderwana od pługa granatem, a poza tym jej matka jest Włoszką.
Po tym zaczęła krytykować swoją nieżyjącą już teściową, a na koniec stwierdziła, że cała rodzina to dzikusy i rasiści...
Przy samym wyjściu zaczęła coś o szkole i polityce i wtedy powiedziałam jej, że edukacja w Szwajcarii jest w tej chwili na fatalnym poziomie, a tak w ogóle, to ci Neandertalczycy, co siedzą w górach i nigdy nie opuścili swojej wiochy wiedzą o innych krajach i kulturach żeby się tak wymądrzać i krytykować?
Baba się wściekła i powiedziała, że nie mam prawa tak nazywać Szwajcarów, a jak mi się nie podoba to won i jeszcze kazała mojemu Miśkowi coś ze mną zrobić...
Wyleciała z chałupy i niech wraca do Baden!

konto usunięte

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

A nie mówiłam...
Skrajna prawica wygrała wybory parlamentarne!
Szwajcarzy są ksenofobami, tego raczej nie da się ukryć.
Najgorsze w tym wszystkim teraz jest to, że partia Blochera
zaczęła się panoszyć na dobre i nie ma dnia, żeby nie wyskoczyli z różnymi pomysłami na pograniczu dobrego gustu i ustawodawstwa...
Czarne owce wylecą na kopniakach-:)
Danuta Łazarczyk

Danuta Łazarczyk Robię to co lubię

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

Renata M.:
A nie mówiłam...
Skrajna prawica wygrała wybory parlamentarne!
Szwajcarzy są ksenofobami, tego raczej nie da się ukryć.
Najgorsze w tym wszystkim teraz jest to, że partia Blochera
zaczęła się panoszyć na dobre i nie ma dnia, żeby nie wyskoczyli z różnymi pomysłami na pograniczu dobrego gustu i ustawodawstwa...
Czarne owce wylecą na kopniakach-:)

Eee tam, spokojnie. Każdy naród ma prawo mieć swojego Blochera. U nas był Kaczyński, wcześniej Austria miała epizod z bodajże Heiderem, Białoruś ma Łukaszenkę a Rosja Putina. Historia polityki pokazuje, jak się kończą takie zapędy.

konto usunięte

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

[author]Danuta
Danuta Łazarczyk

Danuta Łazarczyk Robię to co lubię

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

Oczywiście masz rację, ale chyba mało znasz Blochera i Szwajcarów.
Ja miałam z nimi już nie jedną przeprawę...
Kaczyńscy to umiarkowani głupole, zwykłe zakapiory bez honoru, a w dodatku stracili poparcie społeczeństwa. Blocher wprost przeciwnie! Austriacy po rządach skrajnej prawicy odziedziczyli bardzo surowe przepisy wobec cudzoziemców- do tego stopnia, że cudzoziemcy grożą samobójstwami, bo rozdziela się rodziny aby niektórych ich członków odesłać do kraju. Szwajcaria chce ich prześcignąć...więc jednak jest się o co martwić.

Owszem, słabo znam Blochera, ale za to całkiem nieźle Szwajcarów. I- wybacz szczerość- oni są u siebie i mają prawo tak zmieniać przepisy, jak im się żywnie podoba. Nawet, jeżeli nas to razi.
A co do Austrii i przepisów dot. cudzoziemców- tak się składa, że z racji wykonywanego zawodu bardzo dobrze znam polskie przepisy dotyczące cudzoziemców. I byłabym szczęśliwa, gdyby nasz system był tak spójny i rygorystyczny jak w Austrii. Rozdzielanie rodzin wynika zapewne z prostego faktu nie dopełnienia przepisów statusowych przez któregoś ich członka- uważasz to za niesłuszne? Czy sam związek małżeński ma sankcjonować jawne drwienie sobie z przepisów?

konto usunięte

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

Szwajcarzy owszem mają rację co do pewnej grupy cudzoziemców, którzy stwarzają masę problemów, bo faktem jest, że żyją w spokojnym, czystym i bezpiecznym kraju, ale niektórzy tę harmonię zakłócają. Z tym się całkowicie zgadzam.
Natomiast co mnie razi i jest niesprawiedliwe, że dla większości Szwajcarów KAżDY cudzoziemiec jest potencjalnym złodziejem i bandytą, a w dodatku wykorzystuje gościnność kraju.
I gdyby przyszło Ci wysłuchiwać agresywnych komentarzy przez tyle lat co ja, to raczej inaczej patrzyłabyś na ten temat.
Pracuję, płacę podatki, mam trzy córki i prowadzę przykładne życie, a w dodatku robię promocję Szwajcarii w Polsce, ale dla pewnej grupy ludzi jestem " hołotą ze Wschodu" i zawsze nią zostanę!
Nawet mój rozwód był skutkiem rasistowskiej rodziny, która nigdy mnie nie zaakceptowała i specjalnie ignorowała.
( na przykład do teściowej na obiad nie zostałam nigdy zaproszona) Długo mogłabym pisać o tym, co zarezerwowała mi nie tylko szwajcarska rodzina, ale również koledzy w pracy i otoczenie. Przeszłam przez poważną depresję.

Tak więc masz rację: oni mają prawo robić co im się podoba w ich kraju, ale nie mają prawa traktować wszystkich ludzi jak gówno tylko dlatego, że urodzili się w innym kraju!
Danuta Łazarczyk

Danuta Łazarczyk Robię to co lubię

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

Tak więc masz rację: oni mają prawo robić co im się podoba w ich kraju, ale nie mają prawa traktować wszystkich ludzi jak gówno tylko dlatego, że urodzili się w innym kraju!

Zgadzam sie całkowicie. Jednak wszędzie są ludzie i są kretyni i nic na to nie poradzisz- chociaż wiem, że to boli, gdy jest sie niesprawiedliwie traktowanym z góry.
A uczciwie mówiąc- znam wiele przykłądów cudzoziemców mieszkających od lat w Polsce- ba, nawet mających polskie obywatelstwo. I dla naszych wielu rodaków niestety nadal ktos pochodzący z Iraku, Wietnamu czy Ukrainy jest z definicji "nikim". Tak więc buraków pełno jest na całym świecie, nie tylko w Szwajcarii.
Btw- wyrazy współczucia, iż wśród tylu fantastycznych, wartościowych, otwartych na świat Szwajcarów Ty musiałaś trafić akurat na rodzinę idiotów....

konto usunięte

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

[author]Danuta

konto usunięte

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

[author]Danuta
Arkadiusz Kasprowskich

Arkadiusz Kasprowskich Szwajcaria
Ubezpieczenia

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

Obecne, polityczne profilowanie sie politykow uderzajacych w ton populistyczny zalatwia kilka spraw na jeden raz, a oto kilka ich przykladow:

- odwraca od rzeczywistych problemow spolecznych panujacych obecnie we wszystkich spoleczenstwach Europy(leczenie symptomow)

- dostarcza tematow do gry politycznej

- usprawiedliwia i chroni wysokie zyski korporacji, bankow, instytutow finansowych w tym samym momencie kiedy cale masy normalnych zarabiaczy chleba biednieja

- problemem sa nie obcokrajowcy - problemem sa biedni obcokrajowcy

konto usunięte

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

Arek K.:
Obecne, polityczne profilowanie sie politykow uderzajacych w ton populistyczny zalatwia kilka spraw na jeden raz, a oto kilka ich przykladow:

- odwraca od rzeczywistych problemow spolecznych panujacych obecnie we wszystkich spoleczenstwach Europy(leczenie symptomow)

- dostarcza tematow do gry politycznej

- usprawiedliwia i chroni wysokie zyski korporacji, bankow, instytutow finansowych w tym samym momencie kiedy cale masy normalnych zarabiaczy chleba biednieja

- problemem sa nie obcokrajowcy - problemem sa biedni obcokrajowcy


Bardzo trafnie napisane Arku!
To jest fakt, że cudzoziemic, który przyjeżdża do Szwajcarii z walizką wypchaną pieniędźmi jest mile widziany i nikt nie pyta go o pochodzenie czy przeszłość...natomiast uchodźcy polityczni niedługo będą szczuci psami już na granicy!
Zawsze pisałam, że Szwajcarzy zainteresowani są majętnymi cudzoziemcami i robią nawet raj fiskalny, żeby ich przyciągnąć!
Można sobie też spokojnie żyć na emeryturze w CH, problem polega na tym, że trzeba mieć tej emerytury 65 000 CHF rocznie. A kto ma takie emerytury? Przecież nie robotnicy...

Pozdrawiam Ciebie serdecznie.
Arkadiusz Kasprowskich

Arkadiusz Kasprowskich Szwajcaria
Ubezpieczenia

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

Renata Murith:
Bardzo trafnie napisane Arku!
To jest fakt, że cudzoziemic, który przyjeżdża do Szwajcarii z walizką wypchaną pieniędźmi jest mile widziany i nikt nie pyta go o pochodzenie czy przeszłość...natomiast uchodźcy polityczni niedługo będą szczuci psami już na granicy!
Zawsze pisałam, że Szwajcarzy zainteresowani są majętnymi cudzoziemcami i robią nawet raj fiskalny, żeby ich przyciągnąć!
Można sobie też spokojnie żyć na emeryturze w CH, problem polega na tym, że trzeba mieć tej emerytury 65 000 CHF rocznie. A kto ma takie emerytury? Przecież nie robotnicy...

Pozdrawiam Ciebie serdecznie.

Dziekuje za kwiaty cara mia
Pozdrawiam Ciebie rownie milutko i zycze dobrych interesow!
Beata  Bulakowska-Malic ka

Beata
Bulakowska-Malic
ka
employée de la
propriété privée

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

cyt.Marta Antosik:
codziennie jadac do pracy mijam plakaty z "owieczkami"...to niesamowite,ze na tak obrzydliwy manifest tu pozwolono,szczerze
mowiac jestem mocno zdziwiona,sadze,ze w innych krajach by to nie przeszlo.naprawde mam ochote przemalowac taki jeden.

do narzekajacych,
Szczerze mowiac, nie widze w tym nic niesamowitego.w koncu na tym polega demokracja, a nie wszystko w krajach demokratycznych musi sie kazdemu podobac.a nie lepiej zyc swoim zyciem i samemu nie szukac problemow tam, gdzie ich nie ma? w PL na wiele rzeczy sie nie pozwala i efekt jest taki, jak sami widzimy.rzesze Polakow gasza swiatlo.a komu sie nie podoba w Suisse, niech wraca do kraju.poza tym idealow nie ma nigdzie, wiec dobrze zyje sie tym ludziom, ktorzy podchodza do wszystkiego z rezerwa.

konto usunięte

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

Pewne obawy Szwajcarów co do przyjmowania ludzi ze Wschodu są słuszne. Często bywam w Szwecji u przyjaciółki i poznaję tam życie nie ze strony turysty tylko przeciętnego mieszkańca. Uchodźcy są problemem. W małych miejscowościach tak się jeszcze nie odczuwa, ale w dużych miastach są całe dzielnice emigrantów. Często tak, jak np Cyganie nie są o ludzie stworzeni do pracy, żyją z socjalu i kombinują. Szwecja - kraj otwarty w sensie dosłownym, gdzie nawet płoty między domami nie miały zastosowania tak jak w Polsce zmienia się. Gdy w południe poszłam w Goteborgu na basen i saunę, zastałam tam może z 6 Szwedek, reszta to była hałaśliwa gromada kobiet cygańskich z dziećmi. Tak się żyje na socjalu. W ubiegłym roku była też afera z Polakami, którzy zostali ściągnięci przez ogłoszenia do pracy w Szwecji w dużych miastach - Sztokholmie, Goteborgu i Malmo.
Po przyjeździe okazało się że kobiety, które miały być zatrudnione jako pomoce domowe trafiły do rodzin cygańskich, gdzie je wykorzystywano, natomiast mężczyźni oprócz pracy na budowie zostawali zmuszeni biciem i szantażem do okradania sklepów. Pościągano ludzi prostych, bez znajomości języka, nie potrafiących nawet sformułować prośby o pomoc. Zresztą w Polsce też niezbyt chętnie patrzy się na imigrantów. Trudno czuć sympatię do kogoś kto pójdzie pracować za 1/3 stawki stosowanej w twoim kraju, bo jak wróci do swojej ojczyzny to za te pieniądze będzie mogł dobrze żyć.
Arkadiusz Kasprowskich

Arkadiusz Kasprowskich Szwajcaria
Ubezpieczenia

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

Szwajcaria dla Polaków 5 listopada 2011. Jaka jest Szwajcaria dla Polaków dzisiaj - po sześciu miesiącach od oficjalnego dnia przełomowego - który miał zrównać prawa Polaków udających się aby żyć docelowo w Szwajcarii - z prawami grupy uprzywilejowanych obywateli unii europejskiej? Szwajcarska Administracja Rządowa ( dostęp poprzez moją stronę Polskie.CH )
M D Renata Edyta W.

M D Renata Edyta W. Medical Doctor
(Aerztin)/Recruitmen
t Consultant

Temat: Szwajcaria dla Polakow = 1 maja 2011

Ja jestem dopiero od miesiąca w Szwajcarii, ale muszę powiedzieć że naprawdę spotkało mnie bardzo miłe przyjęcie, którego się nie spodziewałam. Zarówno ludzie jak i instytucje w których miałam coś załatwiać były niezwykle przyjazne. I choć czasem miałam np problem z dialektem bernenskim to jednak wyrozumiale osoby z którymi rozmawiałam przestawiały się na niemiecki. Więc jak dotąd same pozytywy.
pozdrawiam,
Renata



Wyślij zaproszenie do