Witam,

Wspominałem już wcześniej, że rodzinnie wybieramy się w lipcu i sierpniu na rodzinne długie wakacje. Punktem głównym jest Malezja (oprócz Singapuru, Bali i na końcu Tokio).
Zakładamy na tą chwilę głównie zwiedzanie zachodniej części półwyspu malajskiego tj. min JB, Malacca (będziemy na obchodach Unesco 7 lipca), KL, Batu Caves, Cameron H, Penang oraz Langkawi).
Ze względu na dzieci chcemy połączyć wypoczynek z aktywnym zwiedzaniem. Dlatego też będziemy w Malezji przez 4 tygodnie. Pytania praktyczne:

- czy ominięcie wschodnich wysp jest dopuszczalne czy definitywnie mając tak dużo czasu powinniśmy odwiedzić Tioman, Redang czy Perhentian

- jak sobie radziliście głównie z komarami? Jakieś specjalne działania, środki etc. Myślę o kupieniu Muggi choć dla naszego najmłodszego musimy mieć coś innego. Ciągle się zastanawiam na ile się tym wszystkim stresować i na ile i jak się zabezpieczyć

Dzięki za wszelkie opinie
Pozdr.

;Dawid Dwernicki edytował(a) ten post dnia 15.03.13 o godzinie 06:41

Dawid Dwernicki:

Komarów więcej wieczorem, w cieniu, w wyższych zaroślach, w nieruchomym powietrzu (włączaj wiatraki) itd. Słabo znoszą klimatyzację, ale nie szalej bo wbrew pozorom łatwo się tutaj przeziębić a zapchany nos w tropikach to naprawdę tortura. Komary przyciąga też ciemna odzież więc dzieci ubieraj na biało (co swoją drogą i tak jest mądre bo słońce też łatwiej w białym znieść). Ja mam tutaj syna 3 letniego, jak był zupełnie mały to przykrywaliśmy go na noc siatką na komary. Są do kupienia za 30-50 złotych w sklepach ze szmatami, jeśli masz dziecko naprawdę małe to warto kupić.

Co do tego co komary roznoszą to Malarii jest mało ale jest Denga (Dengue fever), częściej się zdarza w dużych miastach takich jak KL niż na prowincji. Nic przyjemnego więc warto komarów unikać ale bez szaleństwa. Mieszkam w tropikach jakieś 13-14 lat i nigdy nie złapałem nic od komarów a ugryzło mnie pewnie już z 50 000 bestii.

Temat: Malezja 4 tygodnie - pytania

Dzięki za proste i bardzo praktyczne rady. Właśnie o coś takiego mi chodziło

Dawid Dwernicki:

Nie ma sprawy. Aha, jak pisze o siatkach w sklepach ze szmatami to miałem na myśli o sklepach w Malezji oczywiście. I szukaj w takich zwykłych ulicznych szmateksach u chinczyka a nie w jakichs domach handlowych.

No i na wycieczkach w teren, niestety dlugie rekawy to jednak postawa.

Temat: Malezja 4 tygodnie - pytania

No i na wycieczkach w teren, niestety dlugie rekawy to jednak postawa.

Ok, sprawa jasna. Tak się tylko zastanawiam (nie mając jeszcze z tym doświadczenia) w jaki sposób praktyczny używa się takich moskiter / siatek. Może głupie pytanie ale czy hotele / inne zakwaterowania są jakoś dostosowane do zawieszania ich czy po prostu robi się to na żywioł i tzw "dobry pomysł" ? :-)

Temat: Malezja 4 tygodnie - pytania

Jak jesteś w dobrym hotelu to nie masz się co specjalnie martwić o komary. Natomiast jak już chcesz to zawiesić to z reguly potrzebny ci jest jeden wysoki punkt centralny nad łużkiem i 3-4 punkty które rozstawiasz na bokach tak żeby moskitiera nie dotykała skóry dziecka (komary przez nią nie przelecą ale ugryść dadzą radę jeśli przylega do skóry).

Jak dziecko się nie wierci i jest naprawdę małe to są też moskitiery w formie parasolki kwadratowej którą się kładzie na łóżku zamiast wieszać nad. Ale nam to działało tak do roku, potem dziecko jest po prostu za duże.

Więc raczej kombinowanie.

Hej Dawid,
jeśli chodzi o wchodnie wybrzeże - Wyspy Perhentian czy Kota Bharu, to są to piękne miejsca - wg mnie warto, tym bardziej, że możesz się tam przemieścić z zachodniego wybrzeża w ok. 12 h (autobus+łódkoprom). Wyspy Perhentian są piękne, ale jest mnóstwo turystów i jest dość drogo (jak na Malezję, oczywiście), jest tu też sporo komarów (nawet w dzień). Natomiast snurkowanie tutaj to poezja - wchodzisz do wody i szaleństwo podwodne. Niebawem (za około tydzień) na naszym blogu ukaże się wpis z relacja -Wyspa Perhentian, więc zapraszam:) Kota Bharu było dla nas bardzo ciekawym miejscem - mnóstwo muzułmanów, z głośników na ulicach słychać wezwanie do modlitwy, bardzo mało turystów - tu wypożyczaliśmy motor i objeżdżaliśmy okolicę, wybrzeże, etc. Ale chyba z dziećmi nie będzie tak łatwo...

Aleksandra Ł.:

oraz na relacje wideo z podróży:

Dzięki za info. Przeszedłem przez wszystkie Twoje filmiki - bardzo fajne. Gratuluję wielu ciekawych podróży! Powodzenia i pozdrów od nas KL :-)
ps. acha kiedyś byłem w Twojej firmie studiując MBA (wizyta studentów Europejskiego Universytetu Viadrina) - może się widzieliśmy :-) :-) :-)Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.06.13 o godzinie 14:12
Łukasz Kędzierski

Łukasz Kędzierski Lead Data Steward

Temat: Malezja 4 tygodnie - pytania

Mam pytanie o to jak wygląda sprawa pogody w Malezji (kontynent) na przełomie września i pażdziernika..
wstępnie planuje od połowy wrzesnia do połowy października pobyt, lecz nigdzie nie mogę znależć info na temat opadów

jeszcze nie wiem gdzie dokładnie będziemy się przemieszczać, lecz na razie w planie jest Cameron Highlands, Penang, Melaka, jakieś wyspy: może Tioman lub Perhentians, Kuala Lumpur , Singapur itd czyli generalnie całość...

będę wdzięczny za info

Łukasz K.:

będę wdzięczny za info

W wielkim skrócie:
opady deszczu na wschodnim wybrzeżu od października do lutego
opady deszczu na zachodnim wybrzeżu od kwietnia do maja oraz października do listopada
oczywiście wysokie temperatury non stop ;-)

hej Dawid,
bardzo mi/nam miło - wielkie dzięki:)
w najbliższym czasie wrzucimy na yt kilka kolejnych produkcji z Malezji, więc zapraszamy.
pozdrowienia z Indonezji

Dawid D.:
Aleksandra Ł.:

Czesc,

No to my tez pozdrawiamy z Malezji, teraz akurat z Langkawi
O nas mozna tez poczytac :-)
W czesci "nasze podroze" uaktualnione relacje z kazdego tygodnia naszej 7 tygodniowej rodzinnej wycieczki po Azji