Paweł Zawadzki

Paweł Zawadzki świętokrzyskie
jakiecudne.pl

Temat: Duży sukces Koalicji S7

Organizowany przez Koalicję S7 zjazd samorządowy mający na celu nagłośnienie wspólnej walki trzech województw – małopolskiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego, rozpoczęty o godzinie 9-00, 18 stycznia 2010 roku, przerósł oczekiwania organizatorów.

Honory gospodarzy pełnili prezydenci Kielc – Wojciech Lubawski oraz Radomia, Andrzej Kosztowniak. Niestety, nie dotarł przedstawiciel władz Krakowa, dlatego list prezydent Krakowa oraz Wojewoda Małopolski i Marszałek Województwa wraz z innymi samorządowcami i politykami podpiszą w środę 19.01.2011 roku lub w czwartek 20.01.20011 roku.

Na spotkanie przybyło około 50 przedstawicieli parlamentu, samorządów terytorialnych, europarlamentarzystów, organizacji biznesowych i pozarządowych z trzech regionów.

Bardzo dużym sukcesem jest to, że udział wzięli – mówiący w zasadzie jednym głosem, przedstawiciele wszystkich opcji politycznych: PO, PSL, PIS i SLD.

Dopisały również media – m.in. PAP, TVN, TVP, Radio Kielce, Gazeta Wyborcza, Echo Dnia.



Konferencję rozpoczęli organizatorzy przedstawiając pokrótce założenia spotkania. Głos zabrali prezydenci Kielc i Radomia przytaczając szeroką gamę argumentów przemawiających za budową drogi S7 zgodnie z założonym harmonogramem.

Nastąpiło podpisanie petycji przez prezydentów, po czym petycja trafiła w ręce zebranych na sali, gdzie każdy mógł złożyć swój podpis. Potem petecja zostanie zabrana do Krakowa by mogli podpisać ją reprezentacje tego województwa.

Następnie głos zabrali obecni parlamentarzyści. Szczególnie istotnym echem odbiły się słowa poseł Okły-Drewnowicz, która przekazała najnowsze informacje z Ministerstwa Infrastruktury dotyczące „skarżyskiego” odcinka drogi S7, gdzie przewidywane są istotne opóźnienia wynikające z błędów formalnych związanych z niedopełnieniem procedur podnoszone przez organizację ekologiczną.

Informacja ta wzbudziła największe ożywienie sali.



Spotkanie zakończyło się ok g. 10-ej.



Organizatorzy serdecznie dziękują Targom Kielce, które mimo bardzo krótkiego czasu na przygotowania, zapewniły profesjonalną obsługę spotkania i jego znakomity przebieg.



Proszę śledzić nasz serwis internetowy a zwłaszcza wątek media o nas, gdzie znajdują się bieżące informacje:

http://www.koalicja-s7.pl/


grupa na goldenline
http://www.goldenline.pl/forum/koalicja-s7
i na fb
http://www.facebook.com/KoalicjaS7
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Duży sukces Koalicji S7

Jeżeli projekt budowy nowohuckiego odcinka obwodnicy Krakowa nie zostanie powiązany z budową Portu Kraków na Wiśle, dużego portu zbudowanego z myślą o powstaniu drogi wodnej Odra - Dunaj i Kanału Śląskiego, to o dupę rozbić taką inwestycję.

Trzeba myśleć perspektywicznie i wielowątkowo.

konto usunięte

Temat: Duży sukces Koalicji S7

Jakub Łoginow:
Jeżeli projekt budowy nowohuckiego odcinka obwodnicy Krakowa nie zostanie powiązany z budową Portu Kraków na Wiśle, dużego portu zbudowanego z myślą o powstaniu drogi wodnej Odra - Dunaj i Kanału Śląskiego, to o dupę rozbić taką inwestycję.

Dokładnie! Bez portu i tak nikt tą obwodnicą jeździł nie będzie! ;]

p.
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Duży sukces Koalicji S7

Ironizujesz, a niepotrzebnie.

Jeszcze niedawno krakowskie media podniecały się, że Kraków będzie "portem trzech mórz".

Projekt budowy kanału Odra - Dunaj jest jak najbardziej zaawansowany. Inne samorządy (np. Kędzierzyn-Koźle, Gliwice) aktywnie się do tej szansy przygotowują.

A gdzie lobbing Krakowa na rzecz Kanału Śląskiego?

Gdzie chociażby wstępne wyznaczenie lokalizacji naszego portu rzecznego?

Oby się później nie okazało, że Kanał Odra-Dunaj powstanie, Kanał Śląski powstanie, Kraków będzie miał połączenie śródlądową drogą wodną ze światem, ale portu nima...

Najlepsza lokalizacja dla portu jest moim zdaniem w Mogile. I co, później będziemy rozbierać świeżutką obwodnicę wschodnią, by zrobić zjazd do centrum logistycznego, które może i powinno powstać wokół Portu Kraków?

Popatrzcie na Bratysławę, ile w tym mieście pływa statków, ile to miasto zarabia na żegludze wiślanej. Bo już nie mówię o Duisburgu, porcie rzecznym, który przeładowuje więcej towarów, niż wszystkie polskie porty MORSKIE razem wzięte.

Następna dyskusja:

Sklep z tanimi rowerami (du...




Wyślij zaproszenie do