konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Jak podaje kielecka Gazeta Wyborcza (http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255,8074894,Szlak_s...
ponad 30 zabytkowych kościołów zostanie wyremontowanych, zabezpieczonych przed włamaniami i zniszczeniami w ramach projektu „Skarbiec Świętokrzyski. Szlak architektury drewnianej i średniowiecznej".

To dobra wiadomość dla miłośników regionu i architektury. Obiekty sakralne, szczególnie drewniane nastawione są na niekorzystne działania czynników atmosferycznych, a w związku z tym, że przez długie lata wiele z nich nie było poddawanych pracom konserwatorskim znacznie podupadły. Dobrze, że organizatorzy akcji myślą o wykorzystaniu średniowiecznej architektury w promocji regionu i o udostępnieniu obiektów dla zwiedzających. Ich liczba zapewne nie pójdzie w dziesiątki tysięcy, ale każda forma dobrze zachowanej dawnej architektury jest potencjalnym „lepem” na turystów.

http://rozwojkielc.org/strona-glowna/51-szlakiem-sredn...-

konto usunięte

Jakub Juszyński

Jakub Juszyński Ogarnę, wymyślę,
zjem, ugotuję,
zwiedzę, napiszę -
www.ty...

Temat: Kolejny dobry przykład

Lekka renowacja plus zabezpieczenie kościołów cenna rzecz ale ostatnio przejeżdżałem przez Bodzentyn gdzie z urokliwych ruin kościoła powstał nowy który chyba tylko kształtem nawiązuje do starego bo pod tynkiem zniknęły "stare kamienne ściany". W przewodnikach i tak będzie informacja że to z XV wieku ;)

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Ten kościół został odbudowany wg. starego/oryg. planu. Finansowany jest z UE w ramach RPO - czyli trochę na innych zasadach.
Na starych murach... teraz wygląda jak perełka i co ważne - będzie służyć ludziom.
Jakub Juszyński:
Lekka renowacja plus zabezpieczenie kościołów cenna rzecz ale ostatnio przejeżdżałem przez Bodzentyn gdzie z urokliwych ruin kościoła powstał nowy który chyba tylko kształtem nawiązuje do starego bo pod tynkiem zniknęły "stare kamienne ściany". W przewodnikach i tak będzie informacja że to z XV wieku ;)
Jakub Juszyński

Jakub Juszyński Ogarnę, wymyślę,
zjem, ugotuję,
zwiedzę, napiszę -
www.ty...

Temat: Kolejny dobry przykład

Mi się podoba osobiście lecz zostawienie na wierzchu choćby fragmentu "starej kamiennej ściany" mogło by dodać uroku :)

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Jak podaje Gazeta Wyborcza, spółdzielnie mieszkaniowe wraz z miastem będą inwestowały w budowę nowych miejsc parkingowych na kieleckich osiedlach.
Jest to ważna decyzja, która może rozwiązać wiele istniejących problemów. Trzydzieści, czterdzieści lat temu stawiano bloki przyjmując, że liczba pojazdów będzie stała, a były to czasy kiedy samochód był luksusem. Dzisiaj na cztery kółka pozwolić może sobie o wiele więcej gospodarstw domowych, pozostaje jedynie problem parkowania.
Powiększenie liczby miejsc parkingowych na postpeerelowskich osiedlach nie przysłuży się jedynie wygodzie mieszkańców, uwolni także trawniki i lokalne uliczki od zalegających tam masowo aut, co powinno przełożyć się na uporządkowanie obecnie chaotycznej przestrzeni publicznej.
Akceptowalnym jest też finansowanie tego typu inwestycji: miasto 40%, spółdzielnie 20%, środki zewnętrzne 40%. Nie jest to może idealne rozwiązanie, ale osiedla to nie oazy luksusu i pewnie bez wsparcia pieniędzmi z budżetu miasta się nie obejdzie.
Dobrze by było aby inwestor wziął pod uwagę tworzenie głównie zielonych parkingów, z nawierzchnią z eko-kratki nawierzchniowej, co pozwoli zachować obecną ilość powierzchni trawiastych w mieście.

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Nieakceptowalnym jest dla mnie finansowanie miejsc parkingowych pod domem dla prywatnych samochodow z budzetu miasta. Trzeba przedstawic ten pomysl ludziom bardziej swiatlym i czekac jak beda po nas pieknie jezdzic, ze komukolwiek taki pomysl przyszedl do glowy :)Jerzy S. edytował(a) ten post dnia 25.08.10 o godzinie 12:57

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Jerzy S.:
Nieakceptowalnym jest dla mnie finansowanie miejsc parkingowych pod domem dla prywatnych samochodow z budzetu miasta. Trzeba przedstawic ten pomysl ludziom bardziej swiatlym i czekac jak beda po nas pieknie jezdzic, ze komukolwiek taki pomysl przyszedl do glowy :)Jerzy S. edytował(a) ten post dnia 25.08.10 o godzinie 12:57


To ciekawe, jakoś budowa parkingu w centrum Ci odpowiadała. Miejsce parkingowe kosztować będzie ułamek kwoty miejsca w parkingu wielopoziomowym (gdzie też parkują prywatne samochody)
Czyżbyś dzielił parkingi na lepsze i gorsze?

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Tak, zdecydowanie bede dzielil, bo przeznaczenie tych parkingow jest zupelnie inne. Po pierwsze parking Centrum jest parkingiem platnym i pelni role srodmiejskiego parkingu obslugujacego scisle centrum miasta, ktorego rola jest zupelnie inna niz osiedla, a do tego jest elementem uspokojenia ruchu na tym obszarze. Budowanie miejsc na osiedlach=zacheta do posiadania samochodu, czego miasto w swojej polityce robic nie powinno, szczegolnie budujac bezplatne parkingi. Znajdz mi zachodni przyklad (jako krajow rozwinietych intelektualnie), gdzie finansuje sie ogolnodostepne parkingi na osiedlach z budzetu komunalnego i nie pelnia one roli P+R. Zapewniam, ze cywilizacji nie miesci sie to w glowie.Jerzy S. edytował(a) ten post dnia 25.08.10 o godzinie 13:47

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Jerzy S.:
Budowanie miejsc na osiedlach=zacheta do posiadania samochodu,

A znasz kogoś kto kupił samochód dlatego, że było miejsce parkingowe niedaleko?

W takim razie parking w centrum zachęca do przyjeżdżania samochodem i jak to się ma do twojej idei uspokajania ruchu?

Spójrz na mapę Kielc, budownictwo mieszkaniowe w tym mieście to w 80% osiedla. Myślisz, że ludzie tam mieszkający nie płacą podatków? A kierowcy akcyzy, VAT-u i jeszcze kilku innych opłat?

Gdyby podatki były niskie, albo części z nich w ogóle nie było, oczywiste jest, że żadne miejsce parkingowe na osiedlu nie powinno być finansowane z budżetu. Ale podatki mamy wysokie, i lepiej że pieniądze idą na miejsca parkingowe niż na kolejny pomnik/witacz/urzędników/itp.

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Kuba Janyst:
A znasz kogoś kto kupił samochód dlatego, że było miejsce parkingowe niedaleko?

Tak, 90% spoleczenstwa kupilo po to, zeby podwiezc ciezki tylek najlepiej pod sama klatke.

W takim razie parking w centrum zachęca do przyjeżdżania samochodem i jak to się ma do twojej idei uspokajania ruchu?

Pisalem, ze rola centrum jest zupelnie inna niz osiedla. Ma sie to tak, ze budowa parkingu umozliwila wylaczenie z ruchu i parkowania obszaru do tego nieprzeznaczonego, a koniecznosc oplaty za korzystanie z parkingu po pierwsze doskonale ogranicza i wplywa na rotacje.
Spójrz na mapę Kielc, budownictwo mieszkaniowe w tym mieście to w 80% osiedla. Myślisz, że ludzie tam mieszkający nie płacą podatków? A kierowcy akcyzy, VAT-u i jeszcze kilku innych opłat?

Duzo wiecej niz wplacone daniny kosztuje budowa i utrzymanie infrastruktury dla prywatnego transportu.Jerzy S. edytował(a) ten post dnia 25.08.10 o godzinie 15:06

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Jerzy S.:
Tak, 90% spoleczenstwa kupilo po to, zeby podwiezc ciezki tylek najlepiej pod sama klatke.

Postaraj się zrozumieć tekst, który czytasz.
Nie pytałem po co ktoś kupuje samochód, bo mnie to nie obchodzi. Pytałem czy znasz przypadek kiedy ktoś kupuje samochód dlatego, że jest miejsce parkingowe (nie jego własne!)
W takim razie parking w centrum zachęca do przyjeżdżania samochodem i jak to się ma do twojej idei uspokajania ruchu?

Pisalem, ze rola centrum jest zupelnie inna niz osiedla. Ma sie to tak, ze budowa parkingu umozliwila wylaczenie z ruchu i parkowania obszaru do tego nieprzeznaczonego, a koniecznosc oplaty za korzystanie z parkingu po pierwsze doskonale ogranicza i wplywa na rotacje.

No ale to dalej wg. twojej logiki jest zachęta do przyjeżdżania do centrum samochodem. Skoro miejsce parkingowe = zachęta kupna, to parking w centrum = cytuję: "podwiezc ciezki tylek najlepiej pod..." urząd
Duzo wiecej niz wplacone daniny kosztuje budowa i utrzymanie infrastruktury dla prywatnego transportu.[edited]Jerzy S.

Tu masz trochę racji. Bo większość tych danin jest przeżerane przez administrację albo zostaje wyrzucone w błoto.
Przykład: parking w centrum kosztował 23mln zł. Za 15mln też mógł powstać parking, ale bez całego bizancjum w postaci kurtyn wodnych, lcd, iluminacji itp.
Zostało by 8 mln zł.
Koszt budowy miejsca parkingowego, wykonanego z kostki betonowej to jakieś 1500 - 2000 zł. Można by za tę sumę wybudować ok 4 tys. miejsc postojowych na osiedlach. Spokojnie starczyło by na wszystkie osiedla, może nawet by za dużo było

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Lubawski i parkingi to dwie rzeczy, które się powinny trzymać od siebie z daleka, bo z takiego połączenia jeszcze nic dobrego nie wyszło ;)

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Kuba Janyst:
Pytałem czy znasz przypadek kiedy ktoś kupuje samochód dlatego, że jest miejsce parkingowe (nie jego własne!)

Znam, ale nie w Polsce.
No ale to dalej wg. twojej logiki jest zachęta do przyjeżdżania do centrum samochodem. Skoro miejsce parkingowe = zachęta kupna, to parking w centrum = cytuję: "podwiezc ciezki tylek najlepiej pod..." urząd
Odsylam do definicji slowa centrum, nawet tej starozytnej.
Przykład: parking w centrum kosztował 23mln zł. Za 15mln też mógł powstać parking, ale bez całego bizancjum w postaci kurtyn wodnych, lcd, iluminacji itp.
Zostało by 8 mln zł.

Mozemy tez zrobic nowa nawierzchnie Rynku z asfaltu, elewacje zabytkowego budynku ze styropianu i zaoszczedzimy kilka mln zlotych. Za taka sume mozemy zbudowac kolejnych kilka tysiecy miejsc parkingowych na osiedlach.

I pomyslec, ze na zachodzie buduje sie juz od kilku lat osiedla z kilkoma miejscami parkingowymi wylacznie dla niepelnosprawnych, a Polak chwali wladze miasta za to, ze mu wybuduja miejsce parkingowe pod domem...

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Jerzy S.:
Kuba Janyst:
Pytałem czy znasz przypadek kiedy ktoś kupuje samochód dlatego, że jest miejsce parkingowe (nie jego własne!)

Znam, ale nie w Polsce.
To nie opowiadaj bajek.

Mozemy tez zrobic nowa nawierzchnie Rynku z asfaltu, elewacje zabytkowego budynku ze styropianu i zaoszczedzimy kilka mln zlotych. Za taka sume mozemy zbudowac kolejnych kilka tysiecy miejsc parkingowych na osiedlach.

A widziałeś gdzieś podobny parking? Najlepiej w mieście z podobną liczbą mieszkańców i budżetem? Za te pieniądze można było także dofinansować transport publiczny, albo przeznaczyć na inne inwestycje.
I pomyslec, ze na zachodzie buduje sie juz od kilku lat osiedla z kilkoma miejscami parkingowymi wylacznie dla niepelnosprawnych, a Polak chwali wladze miasta za to, ze mu wybuduja miejsce parkingowe pod domem...

Kolego, są zarówno u nas w Polsce jak i za granicą normy ściśle określające ilość miejsc parkingowych przypadających na mieszkanie.
Więc znowu nie opowiadaj bajek, że gdzieś się buduje osiedla bez miejsc parkingowych. W strefie śródmiejskiej tak, ale nie na nowo budowanym osiedlu.
A może na zachodzie w ogóle samochodów nie ma? Chyba zaczynasz popadać w paranoję.Kuba Janyst edytował(a) ten post dnia 25.08.10 o godzinie 19:32

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Sprawę parkingów trzeba rozwiązać,bo zaczynamy być zakładnikami samochodów i w centrum i na osiedlach.

Jednym z rozwiązań są zapisy w planach wymaganej ilości miejsc postojowych.
I przyjmowane w zapisach wskażniki 1,1 lub 1,2/mieszkanie dla zabudowy osiedlowej są stanowczo za niskie.Deweloperzy najchętniej nie robiliby żadnego i coś potem z tymi samochodami trzeba zrobić. Zapisy w planach dotyczące powierzchni biologicznie czynnej,czy przestrzeni rekreacyjnych + ogólne nie respektowanie prawa doprowadzają do parkowania fur przed oknem lub parkowania na sąsiednich parkingach np spółdzielczych czy ogólnych(z ogrodzonych apartamentowców, które oprócz parkingu wbudowanego nie przewidują na terenie miejsc dla dodatkowych samochodów,gości itp)

Jeżeli chcemy wyprowadzić samochody z centrum to musimy stworzyć warunki do ich pozostawienia pod domem i w zapisach ustaleń planów konsekwentnie umieszczać odpowiednie wskażniki min 1,5/mieszkanie.

Patrząc na dewastację środowiska miejskiego,osiedlowego( naszego wspólnego) uporządkowanie i wykonanie cywilizowanych miejsc postojowych jest naszym obowiązkiem, a egzekwowanie obowiązkiem straży miejskiej.Prawo ochrony środowiska powinno obowiązywać i na terenach" publicznych" i terenach spółdzielczych, prywatnych.( ja chcąc wyciąć drzewo ze swojej działki muszę mieć zgodę)

Paranoją jest dla mnie wytykanie,że coś będzie robione dla jakiejś grupy.
Miasto to całość i potrzebne są i ścieżki rowerowe i przystanki MPK i place zabaw .... i parkingi.
Nie każdy z nas korzysta z tych inwestycji!
Ja nie lubię piłki nożnej,ale przyjełam ze zrozumieniem budowę stadionu,choć się nie zgadzam i z utrzymaniem drużyny,która na własne pensje powinna sama zarobić i z sytuacją,że teren jest niedostępny dla innych chętnych,a kluby piłkarskie okupują "Orliki"

Uwielbiam kajakarstwo,ale pomimo warunków nie ma toru na zalewie kieleckim,a mógłby być( chociaż krótki dystans)

Uważam,że musimy patrzeć na miasto jak na całość organizmu,a nie wytykać ,że ktoś będzie miał lepiej,bo lista wzajemnych pretensji będzie długa!Grażyna Żak-G edytował(a) ten post dnia 26.08.10 o godzinie 11:21

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Kuba Janyst:
Więc znowu nie opowiadaj bajek, że gdzieś się buduje osiedla bez miejsc parkingowych. W strefie śródmiejskiej tak, ale nie na nowo budowanym osiedlu.
Masz tu bajki do poczytania, moze bedzie Ci sie lepiej spalo ;)
W Twoim zawodzie taka wiedza jest szczegolnie wazna.

http://www.miastowruchu.oai.pl/opinie-i-inspiracje/ste...
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=651978
A może na zachodzie w ogóle samochodów nie ma? Chyba zaczynasz popadać w paranoję.

W przeliczeniu na mieszkanca kilkakrotnie mniej, bo swiadomosc pozwala ruszyc tyleczek i zawiezc dziecko do szkoly autobusem, zrobic zakupy w osiedlowym sklepiku i przyniesc do domu 2kg mąki i litr mleka wlasnymi silami.

Wskazniki:
Warszawa 1189 samochodow/1000 mieszkańców, Wroclaw - 642, Krakow - 564.
Monachium - 467, Drezno - 391, Berlin - 319.

Na pewno wynika to z zamoznosci spoleczenstwa :D:D:DJerzy S. edytował(a) ten post dnia 26.08.10 o godzinie 23:11
Rafał Wolski

Rafał Wolski Ekonomista,
dziennikarz radiowy
i telewizyjny
specjalizuj...

Temat: Kolejny dobry przykład

Dałbyś linki do tych statystyk. Chętnie się zapoznam.

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

1) Informacja o wynikach kontroli działań podejmowanych na rzecz usprawnienia systemu transportowego w największych miastach w Polsce, Najwyzsza Izba Kontroli, Warszawa maj 2010 r.

2) Niemcy - na podstawie Statistisches Landesamt Rheinland-Pfalz
http://www.tagesspiegel.de/berlin/verkehr/berlin-hat-d...

W Berlinie (podobnie jak w calym kraju) w ciagu ostatnich 8 lat liczba samochodow/1000 mieszkancow zmalala, w Polsce w badanych miastach wzrosla o 150%.

konto usunięte

Temat: Kolejny dobry przykład

Świetne rozwiązania,ale grunt nie nasz.
W Kielcach na podobnej zasadzie miały działać osiedla Uroczysko i Barwinek.
To szkoła lat 70,gdy plany osiedli przewidywały lokalizację parkingów wzdłuż głównych dróg miejskich ,a schemat funkcjonalny był oparty na zasadzie ,komunikacja ( publiczna,parkingi)centrum usług przy ciągu pieszym doprowadzającym do poszczególnych budynków mieszkalnych.
Tak było,ale się zbyło,krzyk o ekonomiczne wykorzystanie przestrzeni, o brak zysków wykorzystanie uzbrojenia.
Problem parkingów,samochodów jest.

Zmuśmy dewelopera do realizacji zabudowy tak, by część działki przeznaczył na parking odpowiednio izolowany zielenią,a zabudowę zlokalizował w układzie "czystym" aby z innym budował zbiorcze dla całego zespołu.

Rezerwy terenu wzdłuż niektórych dróg głównych,gdzie można lokalizować zbiorcze parkingi są sukcesywnie zagospodarowywane przez usługi,apartamentowce.
( bohaterów w-wy koło tesco)

Dobrze zaplanowana i skomunikowana sieć dużych sklepów na obrzeżach,usług administracyjnych tak by można sprawy załatwić z "buta"wszystko połączone sprawną komunikacją-wtedy się może uda.

Łączenie stu funkcji w budynku jest może ekonomiczne dla inwestora,ale sprzyja zatykaniu przestrzeni samochodami.
(Ludwik XXI- gastronomia,gabinety lekarskie,prawnicy mieszkania-istna wieża babel czy ten twór nie zwiększy ruchu komunikacyjnego? obok następne planowane "cuda" tez dołożą swoje- jak nie dostawa,to klienci)
Czy ten teren,zresztą zalewowy musi być tak "dotkany"? Czemu w tych miejscach? bo pewnie strefa śródmiejska i ani o samochody ani o place zabaw nie trzeba się martwić,a zieleń? wystarczy w doniczkach.A klienci,upchną samochód pod katedralnym wzgórzem,niech miasto się martwi.

Osiedla bez samochodów tak,centrum bez samochodów tak-ale do tego musi być jakiś system parkingów zbiorczych,naprawdę dobra komunikacja publiczna z gęstą lokalizacją przystanków ,centrami przesiadkowymi,system usług osiedlowych,logiczne zagospodarowywanie luk w zabudowie miejskiej.
Na razie mamy zastawione miasto i należy to jak najszybciej rozwiązać.



Wyślij zaproszenie do