Temat: Odrodzenie Odrodzenia

od 1 marca nastali nowi właściciele w Odrodzeniu. Gdybym wiedziała o tym wczesniej ... zatrzymałam się z Filipem w Spindlerovej Boudzie, podczas jednonocnego przystanku na Przełęczy Karkonoskiej. Nie byli warci swojej wysokiej ceny.
Kiedy rano wyszlismy pod górę spotkalismy Martę, jednoosobową reprezentację nowych właścicieli Odrodzenia. Skorzystaliśmy z zaproszenia i wstąpilismy na herbatę. Byłam bardzo mile zaskoczona. A reszte opowie Wam Marta, którą tu zaproszę lada dzień.

O jak milo:)
Anka G.

Anka G. grafik, webmaster

Temat: Odrodzenie Odrodzenia

Byłoby super, gdyby fatum zniknęło znad Odrodzenia. Jest w dobrym miejscu na przerwę w wędrówce.

więc sprawdzę, co tam słychać jeśli bedę na Karkonoskiej :)

Joanna Z.:
od 1 marca nastali nowi właściciele w Odrodzeniu.

dzierżawcy.
Właścicielem niezmiennie jest PTTK

Temat: Odrodzenie Odrodzenia

no jasne ! Ale pomijając względy prawne, miałam oczywiście na mysli, kto tam teraz gości ugości :)

podobnie Stara Roztoka w Tatrach - siostry Black & White odeszły - być może na "zasłużoną" emeryturę - teraz nowa ekipa i... całkiem inaczej, polecam :)
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Tomasz Dygała:
Joanna Z.:
od 1 marca nastali nowi właściciele w Odrodzeniu.

dzierżawcy.
Właścicielem niezmiennie jest PTTK
I to jest największy problem polskich schronisk.

Sławomir K.:
a pozdrawiasz nas spod Samotni? (zdjęcie w profilu)

Sławomir K.:
a pozdrawiasz nas spod Samotni? (zdjęcie w profilu)

Tak, zdjęcie zrobione przy Samotni :))

(przed zmianą zdjęcia oczywiście)Sławomir K. edytował(a) ten post dnia 09.07.09 o godzinie 15:18

Temat: Odrodzenie Odrodzenia

Witajcie serdecznie :) Dostałam zaproszenie od Asi i od razu przemaglowałam kwestie wizerunku i rejestracji na stronie :) Oto jestem i ogromnie cieszę się z powstania tego wątku.

"Odrodzenie Odrodzenia" to hasło, które było pierwszą myślą jaka przyszła do głowy po przekroczeniu progu schroniska, pierwszego marca tego roku.
Trzeba wręcz podkreślić w jakim stanie zastaliśmy obiekt, a był to stan poniżej jakiejkolwiek normy. Wszędzie zamarznięta woda (bo zima była sroga a budynek od kilku miesięcy nie ogrzewany), w sali bufetowej i dwóch pozostałych lodowiska, piec niedrożny, kaloryfery popękane, bród, brak opału, dojazdu (pokrywa śnieżna z 1 marca ok 3metrów!). Pierwszym krokiem jakiego się podjęliśmy było rozpalenie ogromnego, kuchennego pieca, by po prostu się ogrzać! Wrzucając stare krzesła i potrzaskane szafy, grzaliśmy się i chcieliśmy uciekać stamtąd.
Wyznacznikiem zostania w schronisku było udrożnienie i ożywienie pieca, którego nasi palacze pieszczotliwie nazwali "Boryskiem" :) Po trzech tygodniach prac i nieustannego chłodu Borys ożył dzień przed tym jak powiedzieliśmy "Jeżeli jutro nie zadziała, to uciekamy stąd". To był cud!

Dziś schronisko zaczyna żyć swoim dawnym życiem. Mamy dużo pracy przed sobą. Jednocześnie prowadzimy remonty i funkcjonowanie schroniska, by to mogło dać schronienie oraz ciepło Górołazom. Prowadzimy akcje wolontariatu, gdyż jest nas garstka a pracy ogrom. Każda osoba, która chce popracować ma zapewniony nocleg i wyżywienie.

Cieszę się, iż nasze mury odwiedziła Asia wraz z Filipkiem. Te mury potrzebują wsparcia każdego, a zmycie czarnej plamy z czegoś tak potężnego i nieograniczonego jak internet, jest bardzo trudne. Jednak Gospodarze schroniska: Piotr Kaczmarek i jego żona Asia Kaczmarek, to ekstremaliści, ambitni i nie do zdarcia. Wychowani w górach i z nartami na nogach non stop, ale to już inna historia :)

Tak więc Drodzy Przyjaciele, jesteśmy tam na Przełęczy Karkonoskiej, czekamy na Was.
Kłaniamy się serdecznie: Piotr Kaczmarek, Asia Kaczmarek, Igor Kaczmarek, Maria Kaczmarek, Marta, Grzesiów dwóch, Damian, Rysiu, Diter, Czesiu.

Do zobaczenia na szlaku!Marta Smoczyk edytował(a) ten post dnia 09.07.09 o godzinie 12:39

Temat: Odrodzenie Odrodzenia

super :) strasznie się cieszę, że z Odrodzeniem będzie lepiej - gorzej już chyba być nie mogło. Schronisko miało tragiczną opinię i było raczej omijane z daleka. Kontrast z hotelami czeskimi był bardzo ostry a miejsce przecież wręcz idealne na schronisko z prawdziwego zdarzenia.

Trzymam kciuki i jak mi dziecko trochę się zaaklimatyzuje na świecie, to przyjeżdżamy :)

pozdrawiamArtur M. edytował(a) ten post dnia 09.07.09 o godzinie 13:39
Anna P.

Anna P. Discover

Temat: Odrodzenie Odrodzenia

Hip Hip Hurra!!! Z moimi wspaniałymi znajomymi spędziłam u Odrodzeniu niezapomniany wieczór i noc. Dzięki Wam wybierzemy się tam z pewnością raz jeszcze i słowo "niezapomniany" nabierze właściwego znaczenia:)))

Anna P.:

Cześć Aniu, ha ha właśnie wróciłam z Odrodzenia. Szukam sobie informacji o tym schronisku i wpadam na Ciebie. Bardzo mi miło widzieć Twoją buzię. Ja też spędziłam niezapomniany czas w tym schronisku. I wróciłam "Odrodzona". Odrodzenie jest położone w genialnym miejscu. Jest świetną bazą wypadową w stronę Szrenicy jak i w stronę Śnieżki. A do tego to miejsce naprawę żyje, interesującymi ludżmi i ich fascynacją górami. Gorąco 3mam kciuki za powodzenie Odrodzenia i z pewnością jeszcze tam wrócię.
Buźka Aniu! Do zobaczenia w Odrodzeniu mam nadzieje!
Joanna  Nawłoka-Kraszews ka

Joanna
Nawłoka-Kraszews
ka
Bankowość,
Finansowanie firm.

Temat: Odrodzenie Odrodzenia

Jestem zachwycona tą zmianą i życzę Mega Powodzenia. Powiadomię wszystkich Górołazów;-)
Zbigniew Bicykl

Zbigniew Bicykl Inspektor Nadzoru
Budowlanego

Temat: Odrodzenie Odrodzenia

Turistika na obou stranách Průsmyku Karkonoskiej.
Dialogi Polsko – Polskie z Czechami na Przełęczy Karkonoskiej na temat turystyki pieszej i rowerowej w górach po obu stronach granicy.
Punktem docelowym dialogu będzie multimedialna prezentacja walorów turystycznych środkowej części Karkonoszy, po stronie Czeskiej okolice Szpindelerowego Młyna, a po Polskiej stronie okolice Jagniątkowa, Przesieki, Borowic.
Zapraszamy do schroniska Odrodzenie na spotkanie na temat "Turystyka po obu stronach Przełęczy Karkonoskiej" 6 października 2012 (sobota) początek od godz. 11:00 w schronisku ,,Odrodzenie,, spotkanie będzie zarazem zakończenie turystyczne sezonu turystycznego 2012
Spotkanie adresowane jest przede wszystkim do turystów, osób lubiących spędzać czas na wędrówkach po górach. Zapraszamy również do dyskusji władze gmin przyległych do środkowych Karkonoszy, instytucje odpowiedzialne za rozwój turystyki. Zapraszamy szczególnie władze KPN, nadleśnictwa Kowary i PTTK mile widziani będą również właściciele hoteli, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych, restauratorów, przedsiębiorców działających w branży turystycznej oraz wszystkich osób, dla których ważny jest rozwój naszego regionu Gór Środkowych Karkonoszy.
Zapraszam turystów do schroniska ,,Odrodzenie,, na Zakończenie Sezonu Turystyki 2012 roku – tu każdy będzie mógł przedstawić w dyskusji własne osiągnięcia turystyczne minionego sezonu. Zapraszamy przewodników turystycznych do wymiany własnych spostrzeżeń na temat turystyki indywidualnej i zorganizowanej – dyskusja ma na celu przedstawienie co przeszkadza w prawidłowym rozwoju turystyki naszego regionu.
Pomysłodawcy projektu Towarzystwo Izersko-Karkonoskie, AktywnoMania.pl pod patronatem: Karkonoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Schroniska Odrodzenie gminy Podgórzyn, Miasto Jelenia Góra Organizacje wspierające: Stowarzyszenia Przesieka , Sołectwo Przesieka i Borowice.pl
Lista instytucji i organizacji nie jest zamknięta zapraszamy do współpracy.
Kontakt e-mail: tik.jgora@gmail.com,

interwencji /
neuroscientist :]

Witam!
Jako osoba dosyć często bywająca w rejonach Odrodzenia z przykrością stwierdzam, że niestety zaczyna się tam źle dziać:/
Po remoncie w 2009 sytuacja ogólna poprawiła się znacząco, i bazując na swoich doświadczeniach z czystym sumieniem polecałam to miejsce wszystkim.
Niestety, od jakiegoś czasu sama widzę niepokojące zmiany, i potwierdzają je też inni.
Otóż Odrodzenie staje się celem tzw. alkoturystyki - zjeżdża do niego coraz więcej ludzi chcących urządzać całonocne imprezy, oczywiście zakrapiane procentami. I niestety, udaje im się to bez większych problemów. Ja i moi znajomi kilkakrotnie już byliśmy świadkami takich zabaw. Oczywiście ich uczestnicy nic sobie nie robili z naszych próśb o spokój, a obsługa schroniska po godz. 22:00 zapada się po ziemię, a i wcześniej widząc co się święci raczej nie reaguje. A przecież w obiektach PTTK obowiązuje cisza nocna! Co więcej, kiedy któregoś ranka po takiej "imprezowej" nocy zagadaliśmy do pań z bufetu, usłyszeliśmy: " a co my mieliśmy z tym zrobić?"
Czyli wszystko fajnie, ale w razie problemu radź sobie sam, gościu...:( A co by było gdyby imprezowicze należeli do gatunku osób których agresja rośnie po alkoholu? Wolę nie myśleć...:/

W każdym razie, jeśli szukacie spokojnego miejsca na nocny wypoczynek po męczącej wędrówce, radzę omijać Odrodzenie szerokim łukiem.
Szkoda, bo to piękne miejsce z ogromnym potencjałem...
Daniel W.

interwencji /
neuroscientist :]

Temat: Odrodzenie Odrodzenia

Tak właśnie zrobiłam, i nie tylko ja. Zobaczymy, jakie będą efekty.