Temat: Plantacje herbaty

Do wyjazdu jeszcze sporo czasu, ale już planujemy:)
Bardzo, bardzo chcielibyśmy dotrzeć na plantację herbaty. Problem w tym, że mamy tylko 2 tygodnie a naszym punktem startowym i metą jest Delhi.
Do Kerali i Assamu za daleko. Pozostaje tylko Darjeeling? Też daleko, ale można z Delhi od razu polecieć do Kalkuty i stamtąd na herbatkę.
A może są inne warte zobaczenia herbaciane miejsca bardziej na północ?

Temat: Plantacje herbaty

Z Delhi są bezpośrednie połączenia lotnicze do Bagdogry. A stamtąd już tylko 3-4 godzinki samochodem z kierowcą, względnie busem do Darjeeling. Ew. Toy-train jeżeli znów działa.

Temat: Plantacje herbaty

Kocham grupy na GL:) Dzięki Sebastian! Bilety są nawet odrobinę tańsze niż do Kalkuty (o którą i tak zahaczymy w drodze powrotnej).
Toy-train niestety nie działa, ale ma zostać uruchomiony do końca roku.

Temat: Plantacje herbaty

naprawdę nie ma sensu lecieć do Kalkuty zamiast do Delhi - sprawdź na Cleartrip jak długo jadą pociągi z Delhi i z Kalkuty- myślę że to jest różnica typu 5 godzin w perspektywie 30 w pociągu ;). więc naprawdę wybierzcie jeśli macie taką możliwość Bagdogrę.
Byłam w Darjeeling jakieś trzy tygodnie temu i hmm... Wyobrażałam to sobie jako herbaciany raj i do tego cudowne górskie miasteczko typu Gangtoku (w Sikkimie). A okazało się że urok Darjeelingu w dużej mierze dawno już wyparował; to zatłoczone, brudne miasto, plantacje są na obrzeżach które są daaleko, w centrum zielonej herbaty można się napić tylko w kilku knajpach dla turystów... W dodatku w sezonie ceny są naprawdę nieproporcjonalne do standardu noclegu (a przynajmniej ja tak trafiłam). Podobno jeszcze kilka lat temu było zupełnie inaczej.
Ale nie łamcie się - jadąc do jakiegokolwiek innego miasta w Sikkimie łatwo o piękne widoki na plantacje herbaty. Z tego co pamiętam to to były miejscowości typu Namchi, Joretang itp. Pewnie w Lonely Planet lub na indiamike.com będzie więcej info .

Temat: Plantacje herbaty

Sonia, dziękuję, to cenne informacje. Nie upieram się przy Darjeeling a na plantacje chcę popatrzeć nie muszę ich macać:) Jeśli rekomendujesz Gangtok jako urokliwy, może wybierzemy się właśnie tam. Tym bardziej że mojego mężczyznę ciągnie w góry.
O lotnisku w Bagdogrze nie miałam pojęcia, myślałam że jedyne rozwiązanie to Kalkuta a stamtąd pociąg do NJP. Info od Sebastiana zrewidowało nasz plan i teraz jest tak: z Delhi od razu do Bagdogry i w góry i na plantacje. Później pociągiem do Kalkuty a stamtąd, też pociągami do Delhi przez Waranasi i Agrę.
Chyba się trzyma kupy?:)

Temat: Plantacje herbaty

Darjeeling to na pewno nie małe górskie miasteczko, aczkolwiek uważam, że warte zobaczenia. Ciekawa odmiana po "nizinach" - inni ludzie, kultura, jedzenie. Niektóre plantacje dostępne po krótkim spacerze z centrum (np. Happy Valey).
Gangtok jest super - ponoć rewelacyjna baza wypadowa w góry, ale tego nie miałem okazji sprawdzić.

Temat: Plantacje herbaty

Góry niestety tylko pooglądamy bo długo tam nie zostaniemy, mamy tylko 2 tygodnie na całą podróż.
Dzięki Waszym radom zaoszczędzimy sporo czasu nawet nie wydając na transport więcej pieniędzy i zamiast do Darjeeling pojedziemy do Gangtok:)

Temat: Plantacje herbaty

Fajnie :) na mnie Gangtok zrobił olbrzymie wrażenie, po Indiach z całym hałasem, tłokiem, brudem i żarem lejącym się z nieba poczułam się jak w jakimś górskim kurorcie w Europie.Dziewczyny chodziły ubrane jak chciały i nitk ich nie zaczepiał ani się nie gapił, czego nie można powiedzieć o Darjeling, w którym - gdy po zmroku [czyli o 19:00] szłam główną ulicą w szerokich spodniach i bluzie z długim rękawem, jakiś życzliwy hindus złapał się za głowę i kazał mi natychmiast iśćdo hotelu bo po zmroku to nie jest miejsce dla samotnej dziewczyny.. W Gangtoku spacerowałam gdzie chciałam i było bardzo spokojnie i miło. i tam też można spróbować (a nawet tam ZWŁASZCZA można spróbować) kuchni o której wspomina Sebastian ,więc naprawdę myślę że Gangtok wygrywa. choć oczywiście brzmi super że się było w "tym" Darjeeling, ale skoro macie mało czasu... Nie rozumiem też dlaczego jeepy do Gangtoku i innych Sikkimskich miast jechały max. trzy godzin i kosztowały max. 100 rupii (mimo że to zaawansowane góry), a droga do niedalekiego w sumie od siliguri darjeelingu zajmuje z 4 godziny i kosztuje 150 ;\
Ale może trafiłam naprawdę bardzo bardzo źle, bo aż trudno mi uwierzyć że wszystko było tam tak beznadziejne ;p

Joanna Tarnolicka:

a nieopodal Dardźilingu jest Tiger Hill... wschody słońca i tzw. zapalanie szczytów... zjawisko najpiękniejsze jakie widziałam (tydzień temu wróciłam z Nepalu i nawet tam nie dojrzałam czegoś równie fascynującego).

aaa, jak wybierasz Gangtok to fotkę weź. permit można na granicy stanowej załatwić w kilka minut

pozdrawiam i życzę owocnej podróży :-)
Katarzyna S.

Katarzyna S. fundusze unijne

Temat: Plantacje herbaty

też byłam w Darjeeling jakieś 3-4 tygodnie temu, ale moje wrażenia są diametralnie inne niż Sonii! brudu nie widziałam, wg mnie było nawet wyjątkowo (jak na Indie) czysto, kosze na śmieci, brak reklamówek "jednorazówek", a podczas noclegów nie korzystaliśmy z naszych śpiworów, bo pościel była czysta;)
plantacje wcale nie daleko, wszędzie chodziliśmy pieszo - najbliżej jest opisywana w lonely "Happy Valey"; herbatę piliśmy w wielu miejscach, co prawda nie zieloną, jak pisze Sonia, ale przecież "darjeeling" jest czarna, więc zielonej nie szukaliśmy:)
nikt nas też nie zaczepiał i się na nas nie gapił:) zdecydowanie nie czuliśmy się "na cenzurowanym":)

też lecieliśmy z Delhi do Bagdogry, a potem jeepem do Darjeeling. Trasa ok. 80-kilometrowa z Siliguri zajęła ok. 3 godziny i kosztowała nas 100 rupii od osoby.
Zakupy herbaciane, jeśli nie chcesz wozić, możesz zrobić potem w Kalkucie - jest tam wiele "hurtowni" herbacianych, sprzedających jakie tylko wymyślisz gatunki i pory zbioru ;) i przy okazji dowiedzieliśmy się, że informacja, że "happy valey" sprzedaje tylko do harrodsa jest grubo nieaktualna - w jednym miejscu mieli ją normalnie "na stanie", w innym poinformowano nas, że nie mają, bo plantacja w ostatnich latach podupadła

podsumowując, Darjeeling zdecydowanie polecam!
...nawet pomimo tego, że podczas naszego wyjścia na Tiger Hill pojawiła się taka mgła, że nie było widać dalej niż na ok. 5 metrów ;)

edit: a toy train działa, choć nie na całej trasie. warto jednak np. przejechać się, wracając np. ze wspomnianego Tiger Hill - przejazd 1 stacji z Ghoom do Darjeeling to ok. 20 rupii w 2giej klasie (niecałe 100 w pierwszej), trwa ok. pół godziny i zapewnia niezapomniane wrażenia :) lub można całkiem wycieczkowo - za jakieś 240 rupii wyjazd z Darjeelingu, przystanek 10-minutowy na pętli powiedzmy widokowej, następny 30-minutowy w Ghoom właśnie i bezpośredni już powrót do DarjeelinguKatarzyna Siudowska edytował(a) ten post dnia 16.11.11 o godzinie 00:49

Temat: Plantacje herbaty

tak myślałam, że miałam wyjątkowego pecha, bo to aż nieprawdopodobne żeby było tak wstrętnie jak było... ;)

Chyba, ze jest wtedy akurat niedziela. Wtedy nie mozna, podobno. Tzn tak nam powiedzieli w Darjeelingu, wiec chyba nie zaryzykujemy. W darjeelingu w niedziele (i w sobote popoludniu) tez nie mozna uzyskac permitu, wiec zostaniemy tu do poniedzialkowego poranka :)
Ale akurat mi sie tam bardzo w Darjeelingu podoba - himalajskie wzgorza, plantacje herbaty i sama herbata, Tibetan Refugee Self Camp Center, tybetaskie klasztory, Tiger Hill o wschodzie slonca (chociaz bylo bardzo mgliscie) i ogolnie klimat miasta. Fakt, nie jest to ciche zielone i spokojne miasteczko, ale tak czy inaczej dosc ciekawe, no i jak sie wyjdzie poza nie to mozna pospacerowac po wzgorzach i jest duzo spokojniej. Jedyne co, to ze od kilku godzin niemal nieustannie leje (!!) deszcz ;)