konto usunięte

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Zaczęło się... zgodnie z poprawkami autorstwa senatu, nasza publiczna telewizja będzie mogła przerywać swoje programy reklamami.

"Musimy ustalić wspólny front", mówi Józef Birke z Rady Nadzorczej Polstau. Jak dotąd ustalono że reklamami nie będzie można przerywać programów powstających na podstawie licencji programowych, czyli "audycji budżetowych". Propozycję takie złożył senator z PiS, co zostało poparte również przez PO.

Media publicznie nię będą miały zagwarantowanej wysokości rocznego budżetu, w zamian za to będą mogły emitować reklamy.

W krajach UE dąży się do wzmacniania nadawców publicznych poprzez wspieranie "misji", co jak wiadomo jednoznacznie wyklucza reklamy.

Czy powstaje pierwsza państwowa telewizja komercyjna?

W ubiegłym roku TVN uzyskał z reklam 2.81 mld zł, Polsat 2.74mld zł, a TVP1 i TVP2 łącznie 2.41mld zł bez przerywania programów reklamami.

Poprawka senatu miałaby przynieść TVP conajmniej 500mln zł dodatkowo.

Jak podaje jednak PAP, PO ma zgodzić się na odrzucenie poprawki do ustawy medialnej w sejmie.Bogumił Foland edytował(a) ten post dnia 23.06.09 o godzinie 10:12
Maciej Wasilewski

Maciej Wasilewski montażysta, Polsat,

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Za te stosunkowo niewielkie pieniądze VP zapłaci spadkiem oglądalności. Jest sporo osób, które nie lubią przerw reklamowych i z tego powodu wybierają TVP.
Joanna Przybyla

Joanna Przybyla Ready for new
challenges :)

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Szczerze mówiąc to właśnie brak "natłoku" reklam w publicznej telewizji był ogromnym plusem. Gdy tego zabraknie na pewno oglądalność spadnie - stąd zgadzam się z przedmówcą ;)

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Wszystkim zabronić!!!
Ja nie chcę oglądac filmów na raty!!!!
Ola

konto usunięte

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Wprowadzanie reklam do programów i filmów, jest sprzeczne z psychologią percepcji odbiorcy. Jest to brutalne wkraczanie i zakłócanie procesu przeżywania, co dezintegruje i wywołuje napięcia i zakłócenia w koncentracji uwagi osoby percypującej program. To zakłócania procesów czynnościowych mózgu. Dlatego też jestem oburzona tym, co wyrabiają obecne władze z państwowymi mediami.

Brutalne, wpychanie na siłę reklam do domów Polaków, to dla mnie, jak przemoc, łamanie granic psychologicznych, dokonywanych na polskim widzu.

Ale co to kogo obchodzi, zwłaszcza tego, dla którego priorytetem w życiu są pieniądze, a nie praca w służbie człowieka.

Przerywanie programów i filmów w TV, to dokładnie to samo, co zakłócanie reklamą słuchanego koncertu w radiowej II-jce. Jest to całkowicie sprzeczne z psychologią percepcji szeroko rozumianego dzieła.
Jakub B.

Jakub B. Absolwent Wydziału
Dziennikarstwa i
Nauk Politycznych
Uni...

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

najwidoczniej PO szla do wyborow z haslem reformy TVP i PR, ale jak sie zabrala do tego to wyszedl niezly bajzel. Czy nie mznaby po prostu zostawic tak jak jest? Komu to przeszkadza?

Ja nie lubie, gdy film trwający 5 minut nagle jest przerywany blokiem reklamwym trwajacym 45 minut. W ten sposob gubie moment powrotu do filmu (bo na reklamy zmieniam kanał), a sam film niemiłosiernie się wydłuża...

Odrzućcie tą ustawową niedoróbkę.
Dziekuję.

konto usunięte

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Jest całkowicie logiczne, że przerywane reklamami mogłyby być audycje, które nie powstaja ze srodków publicznych. Jestem za. Nie można zabrać wszystkich instrumentów, bo i tak będzie ciężko. Teoretycznie jest też możliwe, że budżet zapłaci za emisję filmu ale raczej będzie to przykładowo "Potop" a nie "Terminator". Jak ktoś nie lubi jak mu nadawca przerywa film to idzie do HBO czy C+ i za to płaci. "Tyle misji ile abonamentu", że powtórzę za Prezesem a reszta musi na siebie zarobić.

konto usunięte

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Izabela Dębicka:
Wprowadzanie reklam do programów i filmów, jest sprzeczne z psychologią percepcji odbiorcy. Jest to brutalne wkraczanie i zakłócanie procesu przeżywania, co dezintegruje i wywołuje napięcia i zakłócenia w koncentracji uwagi osoby percypującej program. To zakłócania procesów czynnościowych mózgu. Dlatego też jestem oburzona tym, co wyrabiają obecne władze z państwowymi mediami.

Brutalne, wpychanie na siłę reklam do domów Polaków, to dla mnie, jak przemoc, łamanie granic psychologicznych, dokonywanych na polskim widzu.

Ale co to kogo obchodzi, zwłaszcza tego, dla którego priorytetem w życiu są pieniądze, a nie praca w służbie człowieka.

Przerywanie programów i filmów w TV, to dokładnie to samo, co zakłócanie reklamą słuchanego koncertu w radiowej II-jce. Jest to całkowicie sprzeczne z psychologią percepcji szeroko rozumianego dzieła.

Ma Pani rację ale pieniądze są ważne wszędzie. Nałożyło się na siebie wiele złych sytuacji wewnątrz i na zewnątrz TVP. Worek, który zawsze był bez dna niespodziewanie pokazał swoje dno. Nikt nie mógł uwierzyć ale to się w końcu stało. Psuli, psuli latami a to ciągle działało aż tu nagle taka przykra siurpryza. Okazało się między innymi, że jak ekipy zarządzające zmieniają się co 1,5- 2 lata, są z politycznego nadania i zajmują się głównie polityką, nie ma żadnej kontynuacji ani związanej z tym strategii firmy to można nawet takie przedsiębiorstwo pogrążyć, które powinno znosić "złote jaja". Pani uważa, że można nad tym przejść do porządku dziennego i zajmować się misją i mądrością płynącą z ekranu? Myślę, że już za późno.

konto usunięte

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Jakub Bogucki:
najwidoczniej PO szla do wyborow z haslem reformy TVP i PR, ale jak sie zabrala do tego to wyszedl niezly bajzel. Czy nie mznaby po prostu zostawic tak jak jest? Komu to przeszkadza?
Na razie jeszcze PO nic nie reformowała więc to co nazwałeś "bajzlem" nie jest jej zasługą.Co do dalszych postulatów to zapewniam, że "nie można by tak zostawić". Patrz mój powyższy komentarz.

Pzdr
Jakub B.

Jakub B. Absolwent Wydziału
Dziennikarstwa i
Nauk Politycznych
Uni...

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

no tak, rozumiem. pomylilem sie :P

a gdyby tak zamiast abonamentu dac ze z podatku od osoby/firmy czy jak to tam jest, by bylo np. 150zł (badz inna wartosc) idace na media? jakis fundusz czy cos. moze to byloby rozwiazanie...

bo abonamentu nie kazdy placi, ale zawsze ktos bedzie krzyczal, ze tvp nie oglada, a mimo to musi płacic...Jakub Bogucki edytował(a) ten post dnia 23.06.09 o godzinie 20:17
Grzegorz S.

Grzegorz S. Wolny Strzelec ;)

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

MARIUSZ SIKORSKI:
Jakub Bogucki:
najwidoczniej PO szla do wyborow z haslem reformy TVP i PR, ale jak sie zabrala do tego to wyszedl niezly bajzel. Czy nie mznaby po prostu zostawic tak jak jest? Komu to przeszkadza?
Na razie jeszcze PO nic nie reformowała więc to co nazwałeś "bajzlem" nie jest jej zasługą.Co do dalszych postulatów to zapewniam, że "nie można by tak zostawić". Patrz mój powyższy komentarz.

Pzdr

PO może i nie reformowała, ale większość jej posłów i senatorów jest w polityce nie od dziś...
W W

W W .......

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Jakub Bogucki:
Ja nie lubie, gdy film trwający 5 minut nagle jest przerywany blokiem reklamwym trwajacym 45 minut. W ten sposob gubie moment powrotu do filmu (bo na reklamy zmieniam kanał), a sam film niemiłosiernie się wydłuża...

Odrzućcie tą ustawową niedoróbkę.
Dziekuję.

zgodnie z prawem dopuszcza się by reklamy zajmowały nie więcej niż 20 procent czyli 12 minut na godzinę - z tym że bloki reklamowe wydłużają się czesto gdy dana telewija pomiedzy reklamami nadaje zapowiedzi swoich programow - ktore chociaz stanowia faktyczna przerwe w emisji jakiegos programu - ale reklama nie sa

osobiście jestem przeciwny przerywaniu programow w telewizji publicznej

istnieja jednakze rozne podejscia odbirocow - o czym moze swiadczyc chocby ponizszy artykuł
http://wyborcza.pl/1,76842,6174393,Francuska_telewizja...
sama więc misja telewizji może pozostawać kwestią dyskusyjnąPiotr Gunia edytował(a) ten post dnia 26.06.09 o godzinie 07:18

konto usunięte

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Na szczęście mamy wolny rynek. Gdyby te wypowiedzi o "percepcji widza" i tym podobne bleblanie miały sens to telewizje komercyjne pierwsze wycofałyby się z przerywania filmów reklamami. Wszyscy krzyczą a moim zdaniem idzie tylko o to, żeby nie przeginać. Gdyby słynne reklamy podczas amerykańskiego finału Superbowl nie były skuteczne to nikt nie płaciłby za nie tak koszmarnie wielkich pieniędzy. Inna sprawa, że TVP po prostu robi ludzi w balona ordynarnie przerywając program pod hasłem "zapraszamy na II część już za chwilę itp.". Wierzcie mi, w TVP jest mnóstwo pieniędzy, które odpowiednio wydawane nie zmuszałyby nikogo do takich praktyk. Tylko trzeba wyeliminować działania typu 50 tysięcy premii dla kolesi prezesa czy zamawianie w zewnętrznych agencjach produkcji spotów dla TVP. To naprawdę nie jest trudne, tylko nikomu nie zależy na tym, żeby Telewizją Polską rządziły zdrowe zasady. A może nawet, o zgrozo, nikt z ludzi nią rządzących nie wie jak takie zdrowe zasady wyglądają...

konto usunięte

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

"Tyle misji ile abonamentu",
że powtórzę za Prezesem a reszta musi na siebie zarobić.

Byłym prezesem Mariuszu... :)

konto usunięte

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Piotr Gunia:
Jakub Bogucki:
Ja nie lubie, gdy film trwający 5 minut nagle jest przerywany blokiem reklamwym trwajacym 45 minut. W ten sposob gubie moment powrotu do filmu (bo na reklamy zmieniam kanał), a sam film niemiłosiernie się wydłuża...

Odrzućcie tą ustawową niedoróbkę.
Dziekuję.

zgodnie z prawem dopuszcza się by reklamy zajmowały nie więcej niż 20 procent czyli 12 minut na godzinę - z tym że bloki reklamowe wydłużają się czesto gdy dana telewija pomiedzy reklamami nadaje zapowiedzi swoich programow - ktore chociaz stanowia faktyczna przerwe w emisji jakiegos programu - ale reklama nie sa

osobiście jestem przeciwny przerywaniu programow w telewizji publicznej

istnieja jednakze rozne podejscia odbirocow - o czym moze swiadczyc chocby ponizszy artykół
http://wyborcza.pl/1,76842,6174393,Francuska_telewizja...
sama więc misja telewizji może pozostawać kwestią dyskusyjną

To nie jest prawda. Nie może być więcej niż 12 minut reklam w godzinie niezależnie od tego co telewizje nadają między nimi.

konto usunięte

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Jakub Zańczak:
Tylko trzeba wyeliminować działania typu 50 tysięcy premii dla kolesi prezesa czy zamawianie w zewnętrznych agencjach produkcji spotów dla TVP.

To prawie taki sam absurd, jak wynajmowanie kancelarii prawnej przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

A może to działa tak, że jak się zapłaci na mieście, to się przynajmniej nikt nie czepia. Pamiętam kolaudacje 20-sek autopromo (składak z fragmentów programu), nad którym dwie pipcie dyrektorki debatowały godzinę, by w efekcie ustalić, że jednak niedobry, bo wygląda jakby wszystkie programy były na jeden temat.

konto usunięte

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Jakub Bogucki:
Ja nie lubie, gdy film trwający 5 minut nagle jest przerywany blokiem reklamwym trwajacym 45 minut.

A nie przesadzamy troszkę, panie Jakubie?

konto usunięte

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Jakub Zańczak:
Jakub Bogucki:
Ja nie lubie, gdy film trwający 5 minut nagle jest przerywany blokiem reklamwym trwajacym 45 minut.
A nie przesadzamy troszkę, panie Jakubie?
Podejrzewam, że miało być na odwrót :)
Jakub B.

Jakub B. Absolwent Wydziału
Dziennikarstwa i
Nauk Politycznych
Uni...

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

No moze troche przesadzilem, ale patrzac na pewną stację komercyjną, ktora puszcza ciekawe filmy w piatki, to bardzo czesto (na szczescie ostatnio coraz mniej) zdarzaly sie przypadki, ze po 5-10 minutach filmu (ktory ma sie planowo zaczac o 20, zaczyna sie okolo 20.07) puszczane byly reklamy trwajace no przynajmniej do 20.50)

pamietam rowniez takie zdarzenie, jak inna stacja komerycjna nadawala serial komediowy. Juz akcja sie zakonczyla, juz bylo slychac ostatni aplauz i... reklama... Specjalnie poczekalem kilka minut by zobaczyc co bedzie dalej, a dalej, zaraz po planszy (tak to sie nazywa?) konczacej blok reklamowy pojawily sie napisy koncowe serialu, by po nich znow reklama, ale to juz takim nawiasem
Maciej Krzysztoszek

Maciej Krzysztoszek Media i komunikacja
społeczna

Temat: TVN i Polsat przeciwko reklamom podczas programów w TVP

Polsatowi i TVNowi zależy tylko i wyłącznie na rynku reklamowym, oczywiste jest, że formalne zezwolenie na reklamy w TVP oznacza dla nich trzeciego gracza do dzielenia tortem, którym i tak w dużym stopniu już się dzielą.

Jestem w stanie zaakceptować ograniczoną ilość reklam w TVP, jaką się teraz proponuje, ale tylko pod warunkiem, że dochody z nich będą przeznaczone na ambitne produkcje.
Ale patrząc na to z jeszcze innej strony... 500 mln zł - czy to naprawdę coś zmieni?



Wyślij zaproszenie do