Jakub J.

Jakub J. Public Relations |
Social Media

Temat: Mierzalność działań PR

Wtorek czyli praca wre, do piątku jeszcze trochę czasu zostało.

Skoro wszysycy wchodzą na najwyższe obroty, to szybkie pytanie i zapraszam do dyskusji. W jaki sposób dokonujecie pomiarów efektywności Waszej pracy. Nie chodzi tutaj o kwestie związane np. z monitoringiem prasy- ukazała się informacja prasowa, zadanie wykonane, ale pokazanie, że Wasze działanie faktycznie odnosi skutki. Zapraszam do dyskusji
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Mierzalność działań PR

Nie demaskuj nas, Józef ;)
Jakub J.

Jakub J. Public Relations |
Social Media

Temat: Mierzalność działań PR

Dula...swój swego? E tam... ;)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Mierzalność działań PR

A kto Cię tam wie ;) Jakiś taki do góry nogami jesteś przecież ;)

Ale żeby w temacie zostać...
Myślę, że dla odbiorcy działania PR i marketingowe dość mocno się stapiają. Znaczenie ma też marka i działalność - PR produktu, usługi, osoby, branża itd. Dlatego chyba trudno o mierzalność. Ja przynajmniej nie mam innych poza monitoringiem mediów doświadczeń.
Natalia Stankiewicz

Natalia Stankiewicz szukam ambitnych
zleceń (za pięć stów
nie wychodzę z domu)

Temat: Mierzalność działań PR

Karolina D.:
Nie demaskuj nas, Józef ;)

:))
Natalia Stankiewicz

Natalia Stankiewicz szukam ambitnych
zleceń (za pięć stów
nie wychodzę z domu)

Temat: Mierzalność działań PR

mierzalność może nie - ale klientowi można dać wrażenie (zgodne z rzeczywistością) że postawy niektórych kluczowych/wpływowych - z punktu widzenia jego interesów w obszarze PR - osób się zmieniły

tzn. staram się zawsze poznawać ze sobą ludzi, którzy potem mogą sobie pomóc... to też mierzalne - prezes ma poczucie - że oto poznał dzięki mnie osobę, która mu pomoże

dzięki temu piarowców traktuje się bardziej poważnie

kiedy widzi się, czuje się konkretny zysk - przy użyciu subtelnego wpływu na decyzje... (więc bardziej lobbing interesów)

a nie tylko to co zostanie napisane w mediach... dla gawiedzi... (przepraszam - dla naszej szerokiej grupy docelowej)

to moje prywatne zdanie - w oparciu o PRaktykę
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Mierzalność działań PR

Jakubowi chodziło chyba raczej o "cyferki" :)
Jakub J.

Jakub J. Public Relations |
Social Media

Temat: Mierzalność działań PR

Karolina D.:
Jakubowi chodziło chyba raczej o "cyferki" :)

cyferki, literki, bombelki ;)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Mierzalność działań PR

Sam jesteś bombelek ;))) :*
Jakub J.

Jakub J. Public Relations |
Social Media

Temat: Mierzalność działań PR

Karolina D.:
Sam jesteś bombelek ;))) :*

o Ty! ;)
Paweł R.

Paweł R. Doświadczony
menadżer i
specjalista

Temat: Mierzalność działań PR

Próbowaliście wykazać klientom, że w wyniku Waszych działań oszczędzają na połączeniach telefonicznych, bo działy handlowe nie muszą literować nazwy firmy na początku każdej rozmowy? Znam też agencje, które wyliczają ekwiwalent reklamowy dla uzyskanych publikacji. Ale na poważnie ...wydaje mi się, że jeśli klient myśli o PR na poważnie, to w długofalowej perspektywie będzie oceniał i brał pod uwagę właśnie rozpoznawalność marki, stabilność przychodów niezależnie od sytuacji kryzysowych(w sensie PR), jakość kontraktów które zawarł po podjęciu działań PR. Czy nie o takim kliencie marzy każda agencja?
Malwina Ł.

Malwina Ł.
www.greenmedia.com.p
l www.malipa.pl

Temat: Mierzalność działań PR

na szczęście jakoś mnie nikt nie wmanewrował w mierzalność ;P
ale, jak wiadomo, ilość publikacji jest mierzalna haha.
Paulina T.

Paulina T. corporate & brand
communication

Temat: Mierzalność działań PR

Eh, jedna sprawa to skuteczność agencji, druga to przeboje PRowca z dyrektorem finansowym lub działem zakupów o budżet lub już też skonsumowane pieniądze.
Takie sytuacje wyjątkowo rozwijają kreatywność matematyczną ;-).
Agnieszka T.

Agnieszka T. Freelancer /
Consultant /
Psycholog Społeczny
/ wellness ...

Temat: Mierzalność działań PR

wszystko zostało powiedziane ale jak by co zawsze postrzeganie można zbadać - zlecić konkretne badanie agencjom bad.
Natalia Stankiewicz

Natalia Stankiewicz szukam ambitnych
zleceń (za pięć stów
nie wychodzę z domu)

Temat: Mierzalność działań PR

agencje badawcze - to kolejne wydatki - na które się nasz dyrektor finansowy krzywi... :)
Paulina T.

Paulina T. corporate & brand
communication

Temat: Mierzalność działań PR

Natalia S.:
agencje badawcze - to kolejne wydatki - na które się nasz dyrektor finansowy krzywi... :)


...chyba, że zaplanujemy je w budżecie.
Natalia Stankiewicz

Natalia Stankiewicz szukam ambitnych
zleceń (za pięć stów
nie wychodzę z domu)

Temat: Mierzalność działań PR

i jeśli ten budżet zostanie zaakceptowany...
Paulina T.

Paulina T. corporate & brand
communication

Temat: Mierzalność działań PR

Natalia S.:
i jeśli ten budżet zostanie zaakceptowany...


Z pozycją badania ;-)? Kosztorys to kosztorys. Liczą się nazwy pozycji i suma.
Dominika P.

Dominika P. Public
Relations/Marketing

Temat: Mierzalność działań PR

Próbowaliście wykazać klientom, że w wyniku Waszych działań oszczędzają na połączeniach telefonicznych, bo działy handlowe nie muszą literować nazwy firmy na początku każdej rozmowy? Znam też agencje, które wyliczają ekwiwalent reklamowy

Rzeczywiście wyliczenie ekwiwalentu stało się ostatnio bardzo popularne. Zwłaszcza, że firmy często oczekują cyferek.

Proponuję również zestawienia obrazujące dotarcie do grupy docelowej - rodzaj medium, jego nakład.
Ciekawym zabiegiem jest również monitorowanie aktywności konkurencji - zwłaszcza piarowej ;-)

Pozdrawiam,
DZDominika Zwierzyńska edytował(a) ten post dnia 27.09.07 o godzinie 14:43
Natalia Stankiewicz

Natalia Stankiewicz szukam ambitnych
zleceń (za pięć stów
nie wychodzę z domu)

Temat: Mierzalność działań PR

Ciekawym zabiegiem jest również monitorowanie aktywności
konkurencji - zwłaszcza piarowej ;-)

interesujące... ;))



Wyślij zaproszenie do