Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Małe pytanko - Wpływ konsumenta na markę

Witajcie,

Temat (wątku) może troszkę niefortunny ale nie miałem pomysłu na lepszy.

Piszę właśnie pewną analizę i stanąłem w martwym punkcie. Mam nadzieję, że będziecie w stanie pomóc.

Czy ktoś zna przypadek, w którym konsumenci w zorganizowany sposób lobbowali za podniesieniem jakości np. produktu (działania ukierunkowane na firmę - właściciela marki) lub podpowiadali podobne działania w przypadku, gdy nie było żadnego kryzysu, problemu, etc?

Zakładamy, że produkt i wizerunek marki jest OK ale konsumenci niejako z własnej inicjatywy chcą go jeszcze poprawić.

konto usunięte

Temat: Małe pytanko - Wpływ konsumenta na markę

Tak, takie rzeczy są bardzo powszechne w Ameryce, w Polsce bardzo, bardzo rzadkie, osobiście nie kojarzę żadnego tego typu działania u nas w kraju.

konto usunięte

Temat: Małe pytanko - Wpływ konsumenta na markę

"Stawki większej niż życie" - miało być 6 odcinków :), ale poważnie kupę takich przykładów znajdziesz w sporcie (zakupy/sprzedaż zawodników) i tv (seriale, w których ktoś umiera, albo chca je zdjac), no i "zielone" akcje. Tyle, że nie wiem i raczej wątpie, czy akurat takie "produkty" Cię urządzają.
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Małe pytanko - Wpływ konsumenta na markę

Dzięki za odpowiedzi.

Chodzi mi głównie o nabywane produkty/usługi. Przykładowo: konsumenci stwierdzają (sami, nie pod wpływem reklamy), że w ich jugorcie mogłoby być więcej kawałków owoców (nie, że jest za mało... tylko, że mogłoby być więcej) i dają do zrozumienia producentowi (przez różne kanały komunikacji), że zwiększenie ilości kawałków owoców to dobry pomysł.

Przykład może dość prosty, ale chyba dobrze obrazuje o co mi chodzi ;)

Natomiast w przypadku np. serialu, wraz z np. śmiercią jednego z bohaterów lub zagrożeniem śmiercią całego serialu zdecydowanie zmienia się wartość całego produktu (w dół) i taka akcja w stylu "nie zabijajcie Rysia" jest niejako reakcją obronną ;)

Sport to ciekawy przykład - dzięki, Tomasz.

konto usunięte

Temat: Małe pytanko - Wpływ konsumenta na markę

Przykładem takich działań w USA był bodajże szampon Loreal, zakończony okrągłym zamknięciem. Klienci poinformowali przez zrzeszenie konsumentów, że w wannie, gdy wszystko jest śliskie i mokre, otwarcie owalnego zamknięcia szamponu graniczy z cudem i kształt zamknięcia zmieniono.



Wyślij zaproszenie do