konto usunięte

Temat: Kryzys

Jak według Was obecny kryzys wpłynie na branżę PR?

konto usunięte

Temat: Kryzys

Eksperci od zarządzania sytuacjami kryzysowymi będą zapewne mieli więcej pracy. Niestety to też powód do obaw. Jeśli działaniem w sytuacjach kryzysowych zajmą się niekompetentne osoby, wtedy może ucierpieć PR PR-u.

konto usunięte

Temat: Kryzys

A niewykluczone, że się zajmą... W obliczu kryzysu, firmy mogą ciąć koszty, a co za tym idzie zatrudniać niekoniecznie specjalistów (byle było tanio). Co więcej, wydaje się, że w Polsce nadal PR nie jest doceniany i przy ograniczeniach kosztów, PR i marketing tracą jako pierwsze:(
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Kryzys

za PRoto.pl

Tną wydatki na PR

Reuters informuje, że w trzecim kwartale 2008 roku brytyjskie firmy obniżyły o jedną trzecią budżet przekazywany na marketing, reklamę i PR. Jak czytamy w artykule badanie przeprowadzone przez Institute of Practitioners in Advertising (IPA) wykazało, że ostatnie cięcia były czwartymi w tym roku redukcjami wydatków na reklamę i odzwierciedlają znaczne pogorszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej. Tylko 12 proc. firm zwiększyło budżet na działania PR-owskie i reklamowe. Zmalały także wydatki na reklamy w Internecie, które do tej pory cieszyły się ogromnym zainteresowaniem firm ze względu na niskie ceny. W raporcie czytamy, że w tym kwartale były najniższe od 7 lat. (mk)

Źródło: http://reuters.com
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

konto usunięte

Temat: Kryzys

Spowodował szczerze mówiąc - bo mam świeżutkie insighty.

Wszystko w branży na zachód od Odry leci na łeb na szyję - wyniki są dobre, forecasty bardzo bardzo kiepskie.
Zaczęło się.

konto usunięte

Temat: Kryzys

Cięcia budżetów najbardziej zaszkodzić mogą eventówce, ale zlecenia stałe powinny mieć się dobrze.

Temat: Kryzys

Maciej Wołodko:
Cięcia budżetów najbardziej zaszkodzić mogą eventówce, ale zlecenia stałe powinny mieć się dobrze.

Obawiam się, że i stałe zlecenia polecą... Moim zdaniem będzie to najgorszy kryzys w historii PR (nieniawidzę czarnowidztwa, ale spójrzmy prawdzie w oczy).

Mówienie że będzie ok wbrew faktom, to jest jak strzał w kolano. Lepiej dostrzec problem i próbować coś z tym zrobić.Artur Stechmiller edytował(a) ten post dnia 17.11.08 o godzinie 13:50

konto usunięte

Temat: Kryzys

Po miesiącu od poprzedniej wypowiedzi, też już nie jestem pewien co do rozmiarów i struktury.

Ale - paradoksalnie, słaba świadomość PR w naszym kraju ("tańsza forma reklamy" :/ ) może ułatwić a nie utrudnić wychodzenie z kryzysu. To raz. Mniejszy popyt to większa konkurencja. Obiektywna potrzeba PR będzie jeszcze bardziej namacalna - to dwa. Jeśli nastąpi (odpukać w niemalowane) korekta rynku i redukcja zatrudnienia w PR - łatwiej będzie zatrudnić rozsądnego pracownika z doświadczeniem i wzmocnić zespół. To trzy. Też uważam że nie można przespać tych miesięcy. Ale hamletyzacja chyba raczej nam nie pomoże.

Temat: Kryzys

Nikt nie mówi o hamletyzacji, a raczej o potrzebie spojrzenia prawdzie w oczy, a nie jak to było na początku kryzysu finansowego - mówienie że "Nic się nie stało"
Otóż stało się i tyle.
Faktem jest, że trzeba znaleźć rozwiązania. To Macieju powiedziałeś - o nowych możliwościach, prawda, ale ekonomia jest nieubłagana i jeśli nie masz na inwestycje, to ich nie będzie - proste.
Mniejszy popyt - większa konkurencja, też prawda, ale większa konkurencja to także niższe ceny.
Wzmocnienie zespołu - też ok, ale pod warunkiem, że jest taka potrzeba.
Trzeba szukać możliwości i tyle :).
Gdybym twierdził że jest mega źle, to bym zamknął firmę, a tego nie planuję ;). Ja mówię tylko o racjonalnym podejściu do tematu, z wcześniejszych postów moich przedmówców wynikało, że owszem będą cięcia, ale nas to nie dotyczy. Otóż dotyczy to nas wszystkich i kwestią czasu tylko jest która firma otrzyma najcięższy cios. Na dzień dzisiejszy wiem, że w październiku miałem podpisać kilka umów, nie podpisałem żadnej, z przyczyn czysto pragmatycznych - firmy oszczędzają niestety na marketingu i PR w pierwszej kolejności.

Następna dyskusja:

Kryzys w CSR?




Wyślij zaproszenie do