konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Mam pytanko. Czy kancelarie prawnicze mają w zwyczaju pozycjonowanie swoich stron www? Ostatnio siedzę w temacie, więc trochę mnie to interesuje. Zauważyłam, ze większości dużych warszawskich kancelarii nie znajdę się w czołówce wyników na wyszukiwarkach. Czy pozycjonowanie strony Kancelarii w ogóle ma sens i na co najbardziej zwrocic uwagę? Pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron www nie jest zbyt czesto stosowane przez kancelarie. Dzieje sie tak z tego wzgledu, ze takie dzialania w tej branzy sa nieefektywne. Zainwestowany czas, a czasem i pieniadze nie zwracaja sie - zwłaszcza w dużych kancelariach. Potencjalny klient duzych i srednich kancelarii prawnych nie bedzie ich szukał w internecie. Bedzie polegal na opinii kancelarii na rynku, albo poleceniu przez kogos z otoczenia biznesowego.

Moim skromnym zdaniem pozycjonowanie, o ile w ogole ma sens, to jedynie w przypadku malych jednoosobowych kancelarii oraz uslug "jednorazowych", głownie z zakresu prawa administracyjnego.

a co uważają inni? :)

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

A co w przypadku jeżeli nastawiamy się na klienta spoza kraju? Wiem, że są różne zrzeszenia prawnicze typu Legalink albo Legal500 i podmioty zagraniczne zapewne tam szukają adresów kancelarii.

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

co kryje sie za klientem spoza kraju? przedsiebiorca zagraniczny wchodzacy na rynek polski?

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Tak, zagraniczna firma poszukująca doradztwa prawnego w Polsce

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Legal 500 i publikacje zagraniczne tego typu są traktowane trochę jako ksiazki telefoniczne - trzeba w nich byc, ale klient z tego raczej sie nie pojawi...

nawet jesli inwestor zagraniczny nie zna zupelnie rynku, na ktory wchodzi (choc to malo prawdopodobne, bo takie inwestycje sa poprzedzane dlugotrwalym zbieraniem roznych informacji) to malo prawdopodobne jest, by doradcy prawnego szukal w takiej wlasnie "ksiazcze telefonicznej".

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Sądzę, że jeżeli chodzi o pozycjonowanie, najlepszy efekt daje to firmom małym o niszowym zakresie specjalizacji.
Anna Szulwińska

Anna Szulwińska Konsultant i
Specjalista Ds.
Marketingu i PR,
Project & B...

Temat: Pozycjonowanie

Bartosz Biechowski:
Sądzę, że jeżeli chodzi o pozycjonowanie, najlepszy efekt daje to firmom małym o niszowym zakresie specjalizacji.
Bartosz Biechowski:
Sądzę, że jeżeli chodzi o pozycjonowanie, najlepszy efekt daje to firmom małym o niszowym zakresie specjalizacji.

Należy rozgraniczyć, ustalić np. - CO, KIEDY i DLA KOGO znaczy "najlepszy efekt" - i DLACZEGO?

Pozycjonowanie w przypadku usług prawniczych - samo w sobie nie zawsze jest - i nie zawsze musi dawać efekty czysto-finansowe.

Dla niekórych zaś - są one najważniejsze, a dla niekórych są do osiągnięcia poprzez strategię, uwzględniającą właśnie pozycjonowanie (np. w dobie Internetu, ułatwionych możliwości kontaktu, konsultacji zdalnych, sieci prawników, itd.).
Jest to kwestia poznania potrzeb i opracowania odpowiednich metod, strategii marketingowej.

Pozwole sobie dodać, że czasem pozycjonowanie ma przełożenie nie tyle na wzrost klientów, zysków, zwrot z tej formy reklamy, itd, ale ma (również ważne) znaczenie m.in. dla rozpoznawalności,
zaznaczenia swojej obecności, czy dla danego etapu zw. z działalnością kancelarii, prawnika, itd.
(np. zaistnienie w branży/gałęzi usług prawniczych, kreowanie się na specjalistę, pozyskiwanie nowych rynków, itd.).

P.S.
Kilkakrotnie zdarzyło mi się także doradzać element pozycjonowania jako częsć strategii, związanej z pewnym okresowym działaniem Klienta, osadzonym jednak w konkretnym czasie
- i z nastawieniem na pewne efekty (docelowo niekoniecznie finansowe, czy zw. ze zwiększeniem portfela klientów).

pozdrawiam serdecznie
Anna Sz.Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 11.04.08 o godzinie 06:02
Piotr S.

Piotr S. radca prawny

Temat: Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron www kancealrii prawnych jest skuteczną formą zaistnienienia w sieci ale mało efektywną metodą pozyskiwania klientów. W Polsce zarówno prawnicy jak i ich potencjalni klienci nie traktują internetu jako narzędzia poszukowania informnacji o usługodawcach - zlecenia udzielone poprzez info ze strony www stanowią jedynie nikły procent (co jest zresztą tendencją ogólnoświatową). Powyższe nie oznacza, że pozycjonowanie jest zbędne - należy jednak pamiętać, iż z reguły nie przełoży się ono bezpośrednio na wynik finansowy (za to zwiększy rozpoznawalność).

Zlecając usługę pozycjonowania należy uważanie rozważyć kwestie zakupu linków sponsorowanych. Wiekszość ludzi traktuje je jak spam (ze wszystkimi tego faktu konsekwencjami). Z tego powodu zdecydowanie bardziej polecam "obecność" w wszelkich bazach teleadresowych.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Pozycjonowanie

A jak Państwo sądzicie ile osób szuka usług prawniczych przez internet ?
@Piotr - prosze sobie porównać dane ile osób szuka "namiarów" na firme w panoramie firm a ile w internecie ;)
IMO bazy teleadresowe to relikt muzealny, zaś jeżeli chodzi o linki sponsorowane to uzyty termin określa linki reklamowe kupowane/opłacane metoda PPC oferowane przez wyszukiwarki w 100% bezpieczne.
Co do zlecen pozyskanych droga internetową to prosze nie wprowadzać ludzi w błąd - prosze najpierw cene za jedno kliknięcie w pranzy prawniczej np. w USA oraz ilość wyświetlanych reklam i prosze pamiętac że na wysokość ceny wpływa konkurencja w danej branży - co jak co ale "prawnicy trzymają ręce w cudzych kieszeniach" i nikt nie inwestuje w reklame nie mając z tego zysków.
Pzdr.
Piotr S.

Piotr S. radca prawny

Temat: Pozycjonowanie

Panie Krzysztofie - branża usług prawniczych, zwłaszcza gdy chodzi o pozyskowanie klientów, jest specyficzna (i to na każdej szerokości geograficznej, także w USA gdzie rynek jest najbardziej rozwinięty). Wg - w miarę zgodnych - opinii ekspertów od zarządzania firmami prawniczymi klienci kancelarii, którzy podjęli decyzję o skorzystaniu z usług danej firmy to ok. 3%, przy czym udzielane w ten sposób zlecenia opiewają na niewielkie kwoty. Dane te dotyczą USA, w Polsce nikt takich (chyba)nie prowadził, aczkolwiek moje obserwacje (subiektywne) w pełni je potwierdzają. Od kilku miesięcy (dodam - dłużej niż 6) pozyscjonujemy stronę www kancelarii oraz zbieramy od klientów dane o źródłach informacji o naszej działalności. Efekt: niemal 100% potencjalnych klientów, którzy dowiedzieli się o nas z intermetu korzystało z baz teleadreowych, a nie ze strony www. Dodatkowo - zlecenia od takich klientów należały do kategorii "drobnych". Dziwne? Niekoniecznie.
Piotr S.

Piotr S. radca prawny

Temat: Pozycjonowanie

- ciąg dalszy poprzedniej wypowiedzi:

Po prostu - klienci generujący poważne zlecenia korzystają z rekomendacji, a nie stron www. Skoro tak to miejsce w wyszukiwarce nie jest najważniejsze. Nie oznacza to, że pozycjonowanie jest zbędne, przeciwnie, jest ważne tyle, że chodzi nie o bezpośrednie wspieranie sprzedaży,co optymalizowanie dostępu do informacji o firmie poprzez sieć.

Co do linków sponosorowanych - pisząc o "uważanym rozważeniu" takiej opcji nie sugurowałem, że taka metoda promocji jest "niebezpieczna". Zasygnalizowałem jedynie, że - w mojej ocenie - jest nieskuteczna. Argumetuję dlaczego;
1. więkoszość użytkowników sieci traktuje spam jako plagę a nie dobrodziejstwo, przy czym liniki sponorowane mieszczą się w kategorii spamu; Ludzie na ogół nie przepadają za spamerami i stąd nauczyli się intuicyjnie ignorować nachalnie serwowane treści;
2. skoro strona www nie generuje wielu zleceń po co wydawać (niemałe częto)pieniadze na taką formę jej promocji;
3, instyucyjnie nie "klikamy" na pierwszy w kolejności wynik, uznając z jakichś przyczyn, iż 2, a najlepiej 3, w kolejności będzie lepszym wyborem. Ten sam mechanizm działa przy linkach sponosorowanych.

Jeszcze raz zaznaczam, iż powyższe uwagi (jak i w poprzedniej wypowiedzi) nie dotyczą pozycjonowania "w ogóle", lecz odnoszą się do rynku usług prawnych.
Pozdrawiam.
Ireneusz Jaworski

Ireneusz Jaworski Pełnomocnik Zarządu
ds. Systemu Jakości,
UPOS System sp. ...

Temat: Pozycjonowanie

Agnieszka Zalewska:
Pozycjonowanie stron www nie jest zbyt czesto stosowane przez kancelarie. Dzieje sie tak z tego wzgledu, ze takie dzialania w tej branzy sa nieefektywne. Zainwestowany czas, a czasem i pieniadze nie zwracaja sie - zwłaszcza w dużych kancelariach.

Nie zgodzę się, jesli cię nie ma w internecie to nie istniejesz.
A pozycjonowanie jest jednym z ważnych klpocków w budowaniu wizerunku.
Jesli szukam specjalisty od X a nie ma go w pierwszych ekranach wyszukiwarki to bardzo prawdopodobne że nie trafie do niego nawet jeśli jest super specem.
Pozyskiwanie klienta to proces i powinien być dobrze zaplanowany.

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Ireneusz Jaworski:
Agnieszka Zalewska:
Pozycjonowanie stron www nie jest zbyt czesto stosowane przez kancelarie. Dzieje sie tak z tego wzgledu, ze takie dzialania w tej branzy sa nieefektywne. Zainwestowany czas, a czasem i pieniadze nie zwracaja sie - zwłaszcza w dużych kancelariach.

Nie zgodzę się, jesli cię nie ma w internecie to nie istniejesz.
A pozycjonowanie jest jednym z ważnych klpocków w budowaniu wizerunku.
Jesli szukam specjalisty od X a nie ma go w pierwszych ekranach wyszukiwarki to bardzo prawdopodobne że nie trafie do niego nawet jeśli jest super specem.
Pozyskiwanie klienta to proces i powinien być dobrze zaplanowany.


Obecność w internecie jest jak najbardziej pożądana. Zastanawiam się tylko nad efektywnością samego pozycjonowania. Jako klient kancealrii (czy to obsługującej biznes, czy też osoby prywatne np. w zakresie prawa rodzinnego lub spadkowego) bardziej zaufam rekomendacji kogoś z mojego najbliższego otoczenia lub też zasugeruję się tematycznymi publikacjami danego prawnika w mediach (także internetowych). A znając nazwisko eksperta i jego specjalizację, znalezienie kontaktu do niego, to jedynie kwestia wpisanaia nazwiska w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie może się sprawdzić jedynie przy podmiotach oferujących drobne doradztwo (rejestrację spółki, proste umowy) np. drogą internetową dla małych przedsiębiorców, którzy nie potrzebują stałej obsługi.

W przypadku dużego biznesu, często potrzebującego specjalistycznego doradztwa i znajomości branży przez prawnika sam interenet nie zadziała. Tu wybór często jest podzielony na dwa etapy: 1) przygotowanie tzw. short listy kancelarii/doradców branych pod uwagę i 2)wybór najbardziej odpowiedniej kancelarii/doradcy z short listy. Na obu etapach interenet będzie wykorzystany tylko jako uzupełnienie już posiadanej wiedzy (np. kontaktu do konkretnego prawnika).

Dlatego moje wątpliwości budzi efektywność narzędzia w kontekście jego ceny do możliwych korzyści.

Zgadzam się natomiast, że pozyskiwanie klienta przez kancelarię/prawnika to proces złożony i musi być dokładnie przemyślany.Agnieszka Zalewska edytował(a) ten post dnia 06.08.08 o godzinie 20:10

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Bardzo interesujący temat.
Nie wiem, czy znacie Państwo program Google Analytics?

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Magdalena Skowron:
Bardzo interesujący temat.
Nie wiem, czy znacie Państwo program Google Analytics?

o tak! :)

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie

Witam!

Poszukujemy firmy lub osoby, która wypozycjonuje serwis anka-biz.pl na top1 w google.

Oferty cenowe wraz z harmonogramem bardzo proszę na PW.

Pozdrawiam!
Anka-Biz.pl
Rafał Chmielewski

Rafał Chmielewski e-Marketing
Prawniczy, Blogi i
Marketing
Społecznościowy ...

Temat: Pozycjonowanie

O, jak wiele się zmieniło do roku 2010! Zapraszam na blog http://www.e-MarketingPrawniczy.pl

RafałRafał Chmielewski edytował(a) ten post dnia 18.06.10 o godzinie 01:09
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Pozycjonowanie

gdyby ktoś planował wypozycjonować swoją stronę (i usługi) za granicą mogę wskazać sprawdzony, wyspecjalizowany podmiot
Rafał Chmielewski

Rafał Chmielewski e-Marketing
Prawniczy, Blogi i
Marketing
Społecznościowy ...

Temat: Pozycjonowanie

Hej!

Właśnie przez przypadek tutaj zajrzałem... I widzę moją wypowiedź sprzed ...2 lat!

Wiele i szybko się zmienia w świecie i świecie e-marketingu prawniczego. W międzyczasie stworzyłem własną ideę pozycjonowania stron kancelarii prawnych w Google. Jeśli jest ktoś zainteresowany wynikami mojej pracy "umysłowej", to zapraszam: http://www.e-marketingprawniczy.pl/pozycjonowanie-stro... :)

W ten sposób pozycjonujemy już strony kilku kancelariom i efekt jest pozytywny. Co ciekawe, ta metoda pozycjonowania jest bardziej odporna na zmiany algorytmu. I jest bezpieczniejsza.

Następna dyskusja:

pozycjonowanie strony - ank...




Wyślij zaproszenie do