Jacek M.

Jacek M. Pomoge wprowadzic
produkty na teren
panstw arabskich
...

Temat: marketing kancelarii zwiazanej z zamowieniami publicznymi

macie jakas koncepcje jak takie dzialania marketingowe poprowadzic??

konto usunięte

Temat: marketing kancelarii zwiazanej z zamowieniami publicznymi

jacuś jacuś
Małgorzata S.

Małgorzata S. doradztwo
inwestycyjne w
zakresie
infrastruktury
liniowej

Temat: marketing kancelarii zwiazanej z zamowieniami publicznymi

Jacek M.:
macie jakas koncepcje jak takie dzialania marketingowe poprowadzic??
najlepiej z głową :)))
Jacek M.

Jacek M. Pomoge wprowadzic
produkty na teren
panstw arabskich
...

Temat: marketing kancelarii zwiazanej z zamowieniami publicznymi

czyli Malgos??
Małgorzata S.

Małgorzata S. doradztwo
inwestycyjne w
zakresie
infrastruktury
liniowej

Temat: marketing kancelarii zwiazanej z zamowieniami publicznymi

rozumiem, że to jest kancelaria radcy prawnego, tak?
proponuję najpierw zapoznać się z kodeksem etyki i dowiedzieć się czego Ci (w sensie Twojemu zlecającemu) nie wolno.
potem ustal kierunek podmiotowy w stronę którego ów zlecenie będziesz wykonywał, rozgryź w pełni specyfikę potencjalnych klientów (branże), wytęż swoją wyobraźnię i świadomość twórczą i działaj.
Jacek M.

Jacek M. Pomoge wprowadzic
produkty na teren
panstw arabskich
...

Temat: marketing kancelarii zwiazanej z zamowieniami publicznymi

spolke proponuje
:-)
Małgorzata S.

Małgorzata S. doradztwo
inwestycyjne w
zakresie
infrastruktury
liniowej

Temat: marketing kancelarii zwiazanej z zamowieniami publicznymi

Jacek M.:
spolke proponuje
:-)
że mi spółkę proponujesz?
nono, tylko co Ty będziesz w niej robił? tylko mi nie mów, że będziesz kasę liczył :)))))
Jacek M.

Jacek M. Pomoge wprowadzic
produkty na teren
panstw arabskich
...

Temat: marketing kancelarii zwiazanej z zamowieniami publicznymi

dzielil
:-))))))))
Ryszard Sowiński

Ryszard Sowiński Partner w Naveo
Sowiński i Sęk

Temat: marketing kancelarii zwiazanej z zamowieniami publicznymi

Panie Jacku,
Oto garść porad dla Pana. Nie znam co prawda rynku zamówień publicznych, ale myślę że potrafię pokazać Panu pewien schemat myślenia.
Najpierw musi Pan odpowiedzieć sobie na pytanie czy rynek, na którym Pan działa jest atrakcyjny dla Kancelarii prawnej. Jeżeli tak – ok. Jeżeli nie – proszę raczej zmienić profil
Rozumiem że odpowiedź jest twierdząca. Teraz proszę się zastanowić dobrze nad tym, jaką konkretnie korzyść oferuje Pan swoim klientom (np. przedsiębiorcom startującym w przetargach) – redukcja ryzyka? Zwiększenie prawdopodobieństwa wygranej? Itd. Musi Pan nauczyć się myśleć w taki sposób, w jaki myśli Pana potencjalny klient – tzn. rozumieć jakie cele chce osiągnąć i jak Pan może w tym pomóc. Proszę nie lekceważyć tej fazy myślenia – „umieć myśleć tak jak klient” to gwarancja sukcesu.
Proszę teraz określić, kto jest Pana docelowym klientem – duże czy małe firmy? Z Żyrardowa czy z Warszawy? Może z jakiejś konkretnej branży? Kto pracuje w działach zamówień? W marketingu? Jaką prasę czyta, na jakie szkolenia i konferencje jeździ? Czy ma profil na goldenline? Jakie artykuły napisał? Z jakiej kancelarii korzysta? Jakie przetargi przegrał i dlaczego itd. Itp.
Proszę zacząć gromadzić informacje o docelowych klientach i archiwizować dane.
Teraz proszę zadbać o „opakowanie Pana usługi” – proszę założyć stronę internetową, zacząć pisać bloga, wymyslić hasło firmowe, wydrukować na wizytówkach hasło firmowe (choćby proste „specjaliści od zamówień”), wydrukować dobrze złożony folder reklamowy lub estetyczną ulotkę.
Teraz proszę dobrać narzędzia promocji:
- publikacje w prasie czytanej przez klientów
- szkolenia jako trener w firmach szkoleniowych oraz szkolenia u klienta (najlepszy sposób na zdobycie klienta to przeszkolenie jego pracowników z danego zakresu)
- udział w konferencjach poświęconych tematyce branżowej
- współpraca z dużymi kancelariami prawnymi w celu otrzymywania podzleceń
- współpraca z innymi podmiotami zaangażowanymi w proces organizacji przetargów
- szkolenia dla urzędników od zamówień Publicznych
- bezpłatny newsletter internetowy albo mailingowy poświęcony zamówieniom
- spotkania z wszystkimi znajomymi i znajomymi znajomych którzy mogą w jakiś sposób doprowadzuć do klientów
- reklama prasowa (nareszcie dozwolona)
I wiele wiele innych pomysłów.
No i proszę studiować literaturę o marketingu usług, uzbroić się w cierpliwość i nie zrażać niepowodzeniami, proszę też cały czas myśleć o tym, o czym myśli Pana klient – jeżeli dobrze zaplanuje Pan działalności i będzie Pan trzymał się tego planu – na pewno się Panu uda.

Zapraszam na mojego bloga http://marketing-prawniczy.pl i do grupy http://www.goldenline.pl/grupa/marketing-uslug-prawnych

życzę
powodzenia
Ryszard Sowiński
rozwój kancelarii to moja pasja…Ryszard Sowiński edytował(a) ten post dnia 29.10.08 o godzinie 23:07
Jacek M.

Jacek M. Pomoge wprowadzic
produkty na teren
panstw arabskich
...

Temat: marketing kancelarii zwiazanej z zamowieniami publicznymi

dziekuje
na pewno wykorzystam

konto usunięte

Temat: marketing kancelarii zwiazanej z zamowieniami publicznymi

Witam,

Co do stwierdzenia pana Ryszarda o 'redukcji ryzyka' to szczerze przyznam, że jest ono dla mnie nie do końca zrozumiałe. Nie wiem co prawda, czy pana Jacka wiążą reguły etyki zawodowej radców czy adwokatów, natomiast osobiście przestrzegałbym przed obiecywaniem klientowi wygranej (względnie niemal 100%- owego jej prawdopodobieństwa). Z tego co wiem, przetargi to nieogarnięta materia. Możliwe, że pan Ryszard miał na myśli coś innego, aczkolwiek zwerbalizowanie propozycji redukcji ryzyka bywa ryzykowne (np. w sytuacji gdy klient występuje z roszczeniem odszkodowawczym).
Z propozycjami pana Ryszarda oczywiście się zgadzam, bo wydają się naprawdę fajne i efektywne. Chodzi mi tylko po głowie czy aby nakład wysiłków nie będzie niewspółmierny do potencjalnych korzyści (vide: niełatwo zostac prelegentem na branżowej konferencji, zaś szkoda byłoby gdyby taka informacja pozostała bez echa w świadomości klienta. A nie każdy interesuje się branżą). Poza tym, proszę miec na uwadze, że jeśli celuje Pan np. w jednostki samorządu terytorialnego (chociażby zapewniając czuwanie nad prawidłowością prowadzonego przetargu) to zasadniczym determinantem są zminimalizowane koszty obsługi.

Pozdrawiam

Następna dyskusja:

PR&marketing kancelarii pra...




Wyślij zaproszenie do