konto usunięte

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

bez względu na to, jakie pytanie zadasz, pada ci odpowiedz.

bo

Raz na tydzień odwiedzam empik aby "kontrolować" co się ukazało na rynku

i

Najbardziej przypadły mi do gustu

"Marketing perswazyjny" Łabuaza i Urbańskiego

dużo praktycznych przykładów, czesto do niej zaglądam po insprę
o dostosowana jest w pewnym stopniu na rynek polski

"Ukryta Perswazja" Hogana - moja perła

ciekawie napisana, wyjaśniła mi wiele procesów

"Szuka pisania perswazyjnych tekstow" Michalaka i Wozniaka
polskie realia, autorów znam nie tylko z tej ksiażki

i świeży powiew umysłowy to Prosta droga do celu - joynera
trudna, bo prosta.

i na koniec

Czy nie byłoby ciekawe, abyś napisał/a co Ty polecasz a co nie?

Jakby mogła wyglądać Twoja przyszła strona internetowa?

Obrazek
Kamil Beniuk edytował(a) ten post dnia 12.07.09 o godzinie 13:49

konto usunięte

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Kamil Beniuk:
bez względu na to, jakie pytanie zadasz, pada ci odpowiedz.

bo

Raz na tydzień odwiedzam empik aby "kontrolować" co się ukazało na rynku

i

Najbardziej przypadły mi do gustu

"Marketing perswazyjny" Łabuaza i Urbańskiego

dużo praktycznych przykładów, czesto do niej zaglądam po insprę
o dostosowana jest w pewnym stopniu na rynek polski

"Ukryta Perswazja" Hogana - moja perła

ciekawie napisana, wyjaśniła mi wiele procesów

"Szuka pisania perswazyjnych tekstow" Michalaka i Wozniaka
polskie realia, autorów znam nie tylko z tej ksiażki

i świeży powiew umysłowy to Prosta droga do celu - joynera
trudna, bo prosta.

i na koniec

Czy nie byłoby ciekawe, abyś napisał/a co Ty polecasz a co nie?

Jakby mogła wyglądać Twoja przyszła strona internetowa?

Obrazek
Kamil Beniuk edytował(a) ten post dnia 12.07.09 o godzinie 13:49
jedno jest pewne
monty pajton przy Twoim poście - WYSIADA:)
uroczy poziom absurdu i nonsensu
gratuluję

konto usunięte

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Malina W.:
Kamil Beniuk:
bez względu na to, jakie pytanie zadasz, pada ci odpowiedz.

bo

Raz na tydzień odwiedzam empik aby "kontrolować" co się ukazało na rynku

i

Najbardziej przypadły mi do gustu

"Marketing perswazyjny" Łabuaza i Urbańskiego

dużo praktycznych przykładów, czesto do niej zaglądam po insprę
o dostosowana jest w pewnym stopniu na rynek polski

"Ukryta Perswazja" Hogana - moja perła

ciekawie napisana, wyjaśniła mi wiele procesów

"Szuka pisania perswazyjnych tekstow" Michalaka i Wozniaka
polskie realia, autorów znam nie tylko z tej ksiażki

i świeży powiew umysłowy to Prosta droga do celu - joynera
trudna, bo prosta.

i na koniec

Czy nie byłoby ciekawe, abyś napisał/a co Ty polecasz a co nie?

Jakby mogła wyglądać Twoja przyszła strona internetowa?

Obrazek
Kamil Beniuk edytował(a) ten post dnia 12.07.09 o godzinie 13:49
jedno jest pewne
monty pajton przy Twoim poście - WYSIADA:)
uroczy poziom absurdu i nonsensu
gratuluję


wiele rzeczy jest niepewnych.

co jest powodem, że Philip Kotler w swojej przedmowie do ksiązki "Brand sense" Martina Lindstrona
pisze " Marketing przestał się sprawdzać. Promocja zatrważającej ilości nowych produktów
kończy się rynkową porażką. Klient odbiera większość kampanii w podobny sposób"?

Monty Python stworzył swój własny, niepowtarzalny styl, mniej lub bardziej
udanie naśladowany przez kolejne pokolenia komików na całym świecie.
Ciekawe jest to , ze Tomasz Beksiński jako pierwszy umożliwił
polskim widzom zrozumienie zawiłości
językowych i intelektualnych zawartych w ich twórczości.(wikipedia)
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

-H.G. Lewis - Jak napisac skuteczne teksty reklamowe. Chociaż przyznam, że polskie tłumaczenie bardzo kuleje. Niektóre rozdziały wyglądają tak, jakby... hmmm tłumacz pozostawił tłumaczenie, poszedł na kawę i już nie wrócił.


Podstawą wyższości one nad a jest ogólna wyższość określonego nad
nieokreślonym. Odwrotność działa, gdy chcesz wspomnieć mimochodem : „Heck,
it was only a hundred dollars“ (Do licha, to było tylko sto dolarów) patrzy z góry
na kwotę. „Heck, it was only one hundred dollars“ nie nadaje się do rzucenia
mimochodem z powodu - Reguły Formalności:
Żadnego oficjalnego stwierdzenia nie należy rzucać mimochodem.
OSTRZEŻENIE: Zbyt często używane one jest z kolei napuszone,


Większość tekstów odnosi się do języka polskiego, natomiast inne już nie.

David Ogilvy - Ogilvy o reklamie
Duży rozdział o copywritingu. Mnóstwo rad i technik. Niestety również występuje podobna sytuacja z tłumaczeniem (no może nie aż w takim stopniu jak w Lewisie...)

...chociaż zaraz pewnie się dowiesz, że z talentem do copywritingu trzeba się urodzić... :)Paweł Krzych edytował(a) ten post dnia 21.07.10 o godzinie 10:22

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Paweł Krzych:
...chociaż zaraz pewnie się dowiesz, że z talentem do copywritingu trzeba się urodzić... :)

Bo trzeba. Nie tylko do copywritingu, ale szerzej - ciekawego, zwracającego uwagę i czytelnego przekazywania treści. To tak jak z malarstwem - możesz nauczyć się perspektywy, cieniowania i łączenia kolorów - ale to nie znaczy że stworzysz drugą Mona Lizę. Wrodzone predyspozycje być muszą.
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Arkadiusz Szwabowski:
Bo trzeba. Nie tylko do copywritingu, ale szerzej - ciekawego, zwracającego uwagę i czytelnego przekazywania treści. To tak jak z malarstwem - możesz nauczyć się perspektywy, cieniowania i łączenia kolorów - ale to nie znaczy że stworzysz drugą Mona Lizę. Wrodzone predyspozycje być muszą.

Akurat badania i analiza twórczości m.in. wielkich mistrzów malarstwa, np. Picassa, pokazują co innego.

To nie predyspozycje tworzą mistrzów - to bardzo ciężka, długa i stanowiąca nieustanne wyzwanie i rozwijanie swoich możliwości praca. I mówimy tutaj o naprawdę trudnej do wyobrażenia harówce, żeby dojść do takich efektów.

konto usunięte

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Artur Król:
Arkadiusz Szwabowski:
Bo trzeba. Nie tylko do copywritingu, ale szerzej - ciekawego, zwracającego uwagę i czytelnego przekazywania treści. To tak jak z malarstwem - możesz nauczyć się perspektywy, cieniowania i łączenia kolorów - ale to nie znaczy że stworzysz drugą Mona Lizę. Wrodzone predyspozycje być muszą.

Akurat badania i analiza twórczości m.in. wielkich mistrzów malarstwa, np. Picassa, pokazują co innego.

To nie predyspozycje tworzą mistrzów - to bardzo ciężka, długa i stanowiąca nieustanne wyzwanie i rozwijanie swoich możliwości praca. I mówimy tutaj o naprawdę trudnej do wyobrażenia harówce, żeby dojść do takich efektów.

O czym można przeczytać w "Outliers" ("Poza schematem"?) Gladwella.

Proponuję zostać w temacie warsztatu, bo o talencie już jakiś czas temu pisaliśmy w temacie, który też był o czymś całkiem innym.

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Artur Król:
To nie predyspozycje tworzą mistrzów - to bardzo ciężka, długa i stanowiąca nieustanne wyzwanie i rozwijanie swoich możliwości praca. I mówimy tutaj o naprawdę trudnej do wyobrażenia harówce, żeby dojść do takich efektów.

Oczywiście, nikt nie mówi o SAMYCH predyspozycjach, praca jest niezbędna w osiągnięciu mistrzostwa. Ale jakieś skłonności ku tej, a nie innej dziedzinie trzeba mieć. Możemy to nazwać smykałką, możemy pisać że ktoś "już od dziecka interesował się tym czy tamtym", ale nie ma cudów. Nawet najlepszy trening zapewni Ci jedynie dobry warsztat. Dzieła przełomowe tworzone są przez geniuszy (często bez wykształcenia).
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

To też zależy o jakim copywritingu mówimy. Czy o takim, który wygrywa konkursy i wszyscy się nad nim zachwycają, czy też o takim, który skutecznie sprzedaje?

Bo nie zawsze jest tak, że jedno wiąże się z drugim...

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Pomińmy pluralis maiestatis, niech każdy mówi za siebie. Moje rozumienie talentu copywriterskiego (szerzej - ogólnie werbalnego) oznacza lekkość, płynność, błyskotliwość w wymyślaniu pomysłów. Co nie musi mieć przełożenia na sprzedaż, bo klienci zwykle najbardziej kreatywne propozycje odrzucają.
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Arkadiusz Szwabowski:
Nawet najlepszy trening zapewni Ci jedynie dobry warsztat.

Analiza twórczości tzw. geniuszy pokazuje zupełnie inny obraz sprawy - opisuje to zarówno wspomniany Gladwell, jak i np. Geoff Covey w "Talent jest przeceniany"
Dzieła przełomowe tworzone są przez geniuszy (często bez wykształcenia).

Bez wykształcenia - tak. Z kolosalnym treningiem własnym - ZAWSZE.

Istnienia predyspozycji przetłumaczalnych na "geniusz" nie stwierdzono - przeciwnie, czołowe przykłady takiego "geniuszu", np. Mozart, okazują się być tak naprawdę po prostu świetnie wyszkolonymi ludźmi (Mozart - 18 lat intensywnego treningu przed stworzeniem pierwszego faktycznie wartościowego dzieła).

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

A dlaczego Mozart wybrał właśnie muzykę, a nie medycynę, teologię czy botanikę?
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Arkadiusz Szwabowski:
Co nie musi mieć przełożenia na sprzedaż, bo klienci zwykle najbardziej kreatywne propozycje odrzucają.

Czyli copywriting jest sztuką dla sztuki? Nie musi sprzedawać, ba! może być nawet odrzucony przez klientów (bo go nie zrozumieją (sic!). Ważne, żeby autorowi się podobało?

Nie róbmy z copywritingu mody prezentowanej na wybiegach w Paryżu, której na co dzień nikt nie nosi...

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Paweł Krzych:
Czyli copywriting jest sztuką dla sztuki? Nie musi sprzedawać, ba! może być nawet odrzucony przez klientów (bo go nie zrozumieją (sic!). Ważne, żeby autorowi się podobało?

Nie róbmy z copywritingu mody prezentowanej na wybiegach w Paryżu, której na co dzień nikt nie nosi...

Nigdzie nie napisałem, że klienci nie zrozumieją. Po prostu produkt kierowany do masowego odbiorcy nie może być za bardzo udziwniony, bo się nie sprzeda (co wynika ze statystyki). Oczywiście są różne targety, ale nie wchodźmy w konkretne kampanie. A z faktu, że 95% reklam to przekazy dość wtórne, nie wynika że te pozostałe 5% nie może być bardzo pomysłowe.
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Arkadiusz Szwabowski:
A dlaczego Mozart wybrał właśnie muzykę, a nie medycynę, teologię czy botanikę?

Nie wybrał :)

Muzykę wybrał za Mozarta jego ojciec - muzyk i świetny nauczyciel muzyki, zainteresowany głównie nauczaniem dzieci. I uczył go tejże muzyki od 3 roku życia, bardzo intensywnie.

Podobnie np. ojciec Tigera Woodsa, który uczył go golfa od 18 miesiąca życia.

Ale faktem jest, że rozmowa odchodzi od tematu zadanego przez twórcę wątku. Proponuję przejście na priva lub do oddzielnego wątku.

konto usunięte

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Kamil Beniuk:
bez względu na to, jakie pytanie zadasz, pada ci odpowiedz.

bo

Raz na tydzień odwiedzam empik aby "kontrolować" co się ukazało na rynku

Z copyrightingu to raczej się tam wielu pozycji nie znajdzie. Więcej może być z copywritingu. ;-)
Karolina J.

Karolina J. marketing online,
kierowanie
projektami

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

wpadła mi do ręki "Kreatywność w reklamie" Anny Murdoch wyd. PWN, i ... przypadła mi do gustu - sporo ćwiczeń, case study, to czego potrzebowałam znalazłam.

konto usunięte

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Grzegorz Skuza:
Kamil Beniuk:
bez względu na to, jakie pytanie zadasz, pada ci odpowiedz.

bo

Raz na tydzień odwiedzam empik aby "kontrolować" co się ukazało na rynku

Z copyrightingu to raczej się tam wielu pozycji nie znajdzie. Więcej może być z copywritingu. ;-)


fakt, może jedynie
Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83
USTAWA
z dnia 4 lutego 1994 r.
o prawie autorskim i prawach pokrewnych

Jakby mogła wyglądać Twoja przyszła strona internetowa?

Obrazek
Marcin Mieszczak

Marcin Mieszczak właściciel agencji
e-words Mieszczak &
Kuś

Temat: Z jakich książek uczyliście się warsztatu copyrightingu?

Sztuka retoryki - Mirosław Korolko



Wyślij zaproszenie do