Temat: waszym zdaniem

Witam serdecznie,

Mam wielką prośbę. Stworzyliśmy z kolegą stronę internetową, do której treść napisaliśmy sami. Pytaliśmy znajomych i mówią, że treść jest ok, natomiast zależałoby nam na ocenie specjalistów. Przeglądając sieć trafiłem tutaj, więc postanowiłem założyć konto i spróbować.

Nie chodzi nam oczywiście o żadne poprawki czy głęboką analizę. Chciałbym tylko poprosić o zerknięcie na stronkę i odpowiedź czy jest to w miarę czytelne.

Adres: http://beon.pl

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
WojtekWojtek Frankowski edytował(a) ten post dnia 30.11.10 o godzinie 15:07
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: waszym zdaniem

Wojtek Frankowski:
Witam serdecznie,

Mam wielką prośbę. Stworzyliśmy z kolegą stronę internetową, do której treść napisaliśmy sami. Pytaliśmy znajomych i mówią, że treść jest ok, natomiast zależałoby nam na ocenie specjalistów. Przeglądając sieć trafiłem tutaj, więc postanowiłem założyć konto i spróbować.

Nie chodzi nam oczywiście o żadne poprawki czy głęboką analizę. Chciałbym tylko poprosić o zerknięcie na stronkę i odpowiedź czy jest to w miarę czytelne.

Adres: http://beon.pl

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
WojtekWojtek Frankowski edytował(a) ten post dnia 30.11.10 o godzinie 15:07
Powiem tak: mieści się to w pewnej średniej, choć jak na firmę mającą być czymś więcej niż szkoła językowa to za mało. Poza tym jest kilka nieporadnych sformułowań (firmą o niezwykle nowoczesnym podejściu) i bełkotu (podążając za współczesnym stylem życia, cenimy czas naszych klientów optymalizując ilość koniecznych materiałów podczas zajęć.).

Uważałbym też z argumentacją i wynikającą z niej autoprezentacją. Wnikliwy czytelnik nie znajdzie u Was nic, czego nie ma konkurencja. 5 punktów Dlaczego my o tym świadczy.

Znajdźcie jakiś "idiom" i go zakomunikujcie. Bo teraz mówicie: jesteśmy czymś więcej niż przeciętna oferta. Wasz oferta mówi natomiast: jestem przeciętną ofertą.
Wrażenie? Dysonans.

Aha proszę nie brać uwag osobiście, bo chyba chodzi o dobro serwisu, a nie urażoną dumę.

Temat: waszym zdaniem

Może spróbować to napisać jak najprościej? Niech to się po prostu podoba autorom. Niech nie będzie ani jednego nadętego zdania, to wtedy będzie o połowę lepiej niż teksty serwisów napisanych przez profesjonalnych copy, których poprawki zmusiły do bełkotania.

Prosta zasada - napisz tak, jakbyś chciał czytać. Krótko, konkretnie, bez ściemniania. Nie musi być na siłę oryginalnie i zabawnie.
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: waszym zdaniem

Maciej Dobosiewicz:
Prosta zasada - napisz tak, jakbyś chciał czytać. Krótko, konkretnie, bez ściemniania. Nie musi być na siłę oryginalnie i zabawnie.
Dodałbym tylko jeszcze: napiszcie w czym rzeczywiście jesteście dobrzy, i nie musi to być nic wielkiego. Może to być poczucie humoru. Porównajcie co ma konkurencja, co Wy macie, czego im brakuje, a co Wy macie. Po tym spytajcie się czy klient byłby tym zainteresowany i napiszcie to tak jak sugeruje Maciek.

Temat: waszym zdaniem

Dziękuję bardzo za szybkie odpowiedzi i trafne uwagi. Rzeczywiście czytając to teraz i mając na uwadzę wasze wskazówki zaczynam rozumieć o co chodzi. Dlatego tak zależało mi na tym by zerknał na to ktoś doświadczony. Dzięki wielkie za pomoc.

Postaramy się poprawić, a kiedy zmienimy to pozwolę sobie jeszcze raz zasięgnąć Waszej opinii. Dopiero startujemy z nową stroną i niestety mamy ograniczony budżet więc w wielu sprawach musimy radzić sobie sami.Wojtek Frankowski edytował(a) ten post dnia 30.11.10 o godzinie 18:19
Daria Bierla

Daria Bierla Konsultant ds.
technologii
wydawniczych i
rozwoju nowego ...

Temat: waszym zdaniem

Damian T.:
cześć, od nowego roku planuję zmianę nazwy firmy na bardziej "polską"....
wcześniejsza to Prografics, studio reklamy , jednak przez dwa lata firma wyspecjalizowała się w reklamie na pojazdach, oklejaniu samochodów i jako experci z tego zakresu mamy zamiar się pozycjonować w necie, oraz komunikować to naszym potencjalnym klientom, na swoim koncie mamy kilka dużych projektów dla dużych i mniejszych firm krajowych, ale bardziej działa to na zasadzie polecenia nas niż dotarciu do nas przez net, czy inne formy..., ale do sedna
od nowego roku planuję zmianę nazwy na bardziej związaną z tym co robimy, oraz kampanię promującą naszą firmę i usługi ...
moje pytanie do was experci jaka powinna być nowa nazwa....
mam 2,3 w głowie ale może ujawnię później żeby nie sugerować ....
czekam na WASZE propozycje ....
dzięki, kłaniam się
DT

Może i chcesz uniknąć słowa auto, samochód etc. w nazwie ale przynajmniej będzie ono sugerowało czym zajmuje się firma.
Carwraps to dosłowne zapożyczenie z angielskiego, nie polecam. A może tak np. Autopostery? ‘Poster’ przyjęło się u nas więc wszyscy wiedza a co chodzi, a dodanie ‘y’ spolszcza to w 'modny' sposób:)
Damian T.

Damian T. Własciciciel,
Prografics

Temat: waszym zdaniem

Dziękuję za wszystkie wpisy i przepraszam za brak aktywności , ale koniec roku firmy kupują samochody więc dużo pracy.
Dalej jednak szukamy nowej nazwy. Nie wiem czy to coś pomoże ale podoba mi się taki rytm nazw jak Hasbro, Rivet, Foleo, oczywiście są to nazwy zagranicznych firm , a z bardziej obecnych w Polsce np Divers.

Dla zainteresowanych...podnoszę stawkę do 500 zł na rekę.
Dalej nie używamy car, auto, itp.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: waszym zdaniem

Damian T.:
Dziękuję za wszystkie wpisy i przepraszam za brak aktywności , ale koniec roku firmy kupują samochody więc dużo pracy.
Dalej jednak szukamy nowej nazwy. Nie wiem czy to coś pomoże ale podoba mi się taki rytm nazw jak Hasbro, Rivet, Foleo, oczywiście są to nazwy zagranicznych firm , a z bardziej obecnych w Polsce np Divers.

Dla zainteresowanych...podnoszę stawkę do 500 zł na rekę.
Dalej nie używamy car, auto, itp.

Posłuchaj, nazwa musi coś znaczyć, mieć odniesienie semantyczne.
Nazwa może do czegoś nawiązywać - jeśli jesteście zafascynowani jakimś zjawiskiem związanym z motoryzacją. To trzeba je wymienić.
Sam rytm ulubionych nazw niewiele komuś powie.
Mnie nie mówi nic :(

Rzuciłbym chętnie parę nazw [na priv], ale muszę wiedzieć, jaka jest podstawowa strategia: co chcemy powiedzieć klientowi swoją nazwą?
Damian T.

Damian T. Własciciciel,
Prografics

Temat: waszym zdaniem

Chcemy powiedzieć że jesteśmy expertami, profesjonalistami w oklejaniu samochodów i stawiamy na jakość naszej usługi.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: waszym zdaniem

Czyli jesteście carstickersami.
Strzelam, że jednak "expert" lub "professional" w nazwie nie jest pożądane?
Damian T.

Damian T. Własciciciel,
Prografics

Temat: waszym zdaniem

Strzał w "10"
Damian T.

Damian T. Własciciciel,
Prografics

Temat: waszym zdaniem

Kuba Nowak:
Damian, nazwy dostajesz takie, jakie dostajesz, bo proponujesz ewentualną nagrodę, która jest procentem rynkowej stawki za zlecenie.
Rozumiem, że start firmy, że mało kasy, ale nie wymagaj nie płacąc:).


Czyli że jak nagroda będzie np 2000 zł to nazwy będą lepsze????
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: waszym zdaniem

Damian T.:
Kuba Nowak:
Damian, nazwy dostajesz takie, jakie dostajesz, bo proponujesz ewentualną nagrodę, która jest procentem rynkowej stawki za zlecenie.
Rozumiem, że start firmy, że mało kasy, ale nie wymagaj nie płacąc:).


Czyli że jak nagroda będzie np 2000 zł to nazwy będą lepsze????

On się odnosi do średnich stawek copy-freelancerów, będących wynagrodzeniem za w miarę profesjonalny proces consultingu i "wymyślania" nazwy.
W zakres procesu twórczego wchodzi np. rozpoznanie krytyczne nazw konkurencji, kwestionariusz zwany briefem [pytania, pytania, pytania rozpoznawcze, cele, główny komunikat, pozycjonowanie firmy, analiza usług lub produktów], przede wszystkim zaś wymyślanie, poszukiwanie i propozycje nazw [od kilkunastu do setki nawet] poparte argumentacją w kilku obszarach [nie tylko semantycznym], sprawdzenie dostępności domeny, czy taka nazwa już funkcjonuje w twojej branży, czy jest chronionym znakiem towarowym [w UP].
Nie wchodzą tu w grę badania marketingowe, ani procedura konsultacji prawa autorskiego.
Oczywiście, strategia marki i jej pozycjonowanie na rynku jest tu jedną z najważniejszych kwestii.
Jeśli żadna nazwa ci się nie podoba, namingowiec restartuje proces. Tutaj jednak opiera się na uszczegółowieniu poszukiwań, na podstawie konstruktywnych uwag klienta kierunkujących dalszą eksplorację. Aż do skutku (nie wyrzuca się copywritera do kosza, po prostu pracujemy, aż oboje powiemy "kurwa, to jest to!").
Oczywiście, nie jestem jakimś specjalistą od namingu.
Więcej opisaliby ci zacni i niezwykle doświadczeni namimgowcy. Ich wpisów na forach copywriterskich było już sporo.

To jest oczywiście proces zarezerwowany raczej dla rynku marek.
Jednak 2000 zł to nie jest astronomiczna kwota, jest grubo poniżej wartości pracy prowadzonej pełną procedurą naming and branding.

500 zł jest kwotą, gdzie trudno oczekiwać wybuchów i diamentowych strzałów ze strony dobrych copywriterów.
Raczej swobodną twórczość :)Patryk Rykała edytował(a) ten post dnia 07.12.10 o godzinie 15:59
Damian T.

Damian T. Własciciciel,
Prografics

Temat: waszym zdaniem

W takim razie z innej strony.
Ile biorą rasowi twórcy nazw? Ile powinna wynosić moja nagroda żebym dostał jakieś ciekawe propozycje?

DT

Temat: waszym zdaniem

Za dwa kafle bez problemu można przygotować dobre propozycje nazw, pod warunkiem, że to nie będzie "nagroda", ino po prostu umowa. Podejrzewam, że w przypadku malej firmy o dosyć niszowej działalności, nawet za jednego kafla.
Damian T.

Damian T. Własciciciel,
Prografics

Temat: waszym zdaniem

Nareszcie jakiś konkrety konkret.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: waszym zdaniem

Marzena ochrona danych:
BurnSay


A co to znaczy?
Damian T.

Damian T. Własciciciel,
Prografics

Temat: waszym zdaniem

Też się zastanawiam nad tym ?

konto usunięte

Temat: waszym zdaniem

Ot taka luźna zabawa słowem. Nazwa firmy bez car, czy auto.
Drogą dedukcji. Mogłabym wyjaśnić tłumaczenie dlaczego taki dobór słów. Na pewno wyda się dość śmieszne? Cóż zabawiłam się w naming, w oderwaniu od pracy. BurnSay. Burn kojarzy mi się z wypalaniem płyty, naniesieniem na nośnik metalowy/połyskliwy jakiegoś obrazu ISO. Dalej płyta to i okładka. Grafika na płycie/jakieś napisy/reklama. Say- słowo/wypowiadać. Nazwa kojarzy mi się z firmą która wypala słowa na powierzchni, słowa które płoną i zapadają w pamięć. Nie wiem czy to ma jakiś sens? Tak powstała w głowie nazwa dla firmy. Czy trafna? Nie jestem specjalistą nie mnie to oceniać.
Maciek Nowotka

Maciek Nowotka Kierownik produkcji
filmowej i tv/
Copywriter

Temat: waszym zdaniem

StickAt/ StickIt
Control V

Walizkę z pieniędzmi (w niskich nominałach) połóż pod wiaduktem przy dworcu gdańskim o 20.00. Nie powiadamiaj Urzędu Skarbowego - w przeciwnym wypadku już nigdy nie zobaczysz wymarzonej nazwy.



Wyślij zaproszenie do