Sławomir Waśniewski

Sławomir Waśniewski
Trener/coach/copywri
ter/autor/AkademiaKr
eatywnejEdukacji....

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Bazując na własnym doświadczeniu, uważam za:
- sukces - promocję na forach dyskusyjnych i portalach społecznościowych (serwisy, fora i grupy związane z oświatą, karierą i rynkiem pracy), pocztę pantoflową, zwaną marketingiem szeptanym, wśród ludzi z branży oraz seminaria „Studia pedagogiczne… i co dalej?” dla za-chwilę-absolwentów kierunków pedagogicznych;
- porażkę - druk i dystrybucję ulotek na łódzkich uczelniach kształcących na kierunkach pedagogicznych i przedmiotowych – oczywiście za zgodą uczelnianych władz (w tej kwestii nie polecam partyzantki). Wpływ ulotkowo-plakatowej propagandy na sprzedaż niewielki, a rozwód z ośmioma stówkami zaliczony;
- skutek uboczny porażki - dostrzeżenie plakatów, które zaowocowało nawiązaniem współpracy z dwoma uczelnianymi biurami karier i propozycją pracy na uczelni pedagogicznej (doradztwo zawodowe, metodyka pracy socjalnej i pedagogicznej). Zatem w ogólnym rozrachunku muszę przyznać, że… głupi ma zawsze szczęście ;-)
Krzysztof Książak

Krzysztof Książak właścicel, A.C.M.

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

internet jest tu o tyle skuteczniejszy, że pojawiasz się z ofertą tam gdzie jest twój target (a właściwie klienci sami znajdują ofertę) ulotki to taki "nalot dywanowy" kogoś na pewno trafisz ale nakłady i zniszczenia ogromne
Magdalena J.

Magdalena J. Specjalista ds.
komunikacji
marketingowej

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Można go zamieścić np tu: http://www.e-tekst.pl/

konto usunięte

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Promować można w http://beezar.pl.

Po opublikowaniu ebooka masz możliwość zamieszczenia go na widocznym slajderze strony głównej, w bannerach bocznych widocznych w przeważającej części całego serwisu, a...

...najważniejsze, że stworzysz swój profil literacki - możesz dodać własną biografię, wszelkie ebooki i książki papierowe, zaprosić znajomych, uzyskać nowych fanów i do woli dyskutować o literaturze.

Ponadto jeżeli organizujesz swój wieczór autorski, bez przeszkód, za darmo, zareklamujesz to wydarzenie na stronie głównej Beezar.

W Beezar możesz tylko zarobić.

Wszelkie info. w pomocy - http://www.beezar.pl/s/pomoc
Maciej Matysik

Maciej Matysik TextBookers.com -
kierownik projektu

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Można też dodać ebooka na stronę http://perium.pl gdzie nasz zespół zajmie się jego reklamą bez żadnych kosztów wstępnych oprócz prowizji wynoszącej maksymalnie 10% od faktycznie zrealizowanych transakcji ;)

konto usunięte

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Promowanie na niby czołowych (wiodących) portalach wydawniczych polega na zakupieniu jednego egz. w pierwszym tygodniu opublikowania.
Pomimo, że jestem jeszcze daleko od jawnego oskarżania to nie mogę zrozumieć tego, że po 9-ciu miesiącach sprzedaż = "0". Stan taki wstrzymuje mnie od dalszego korzystania z uruchomienia innych publikacji. Publikacja wystawiona do sprzedaży jest natomiast chodliwa na stronie mojego własnego sklepu bez udziału tak zachęcających promocji portali profesjonalnych wydawnictw. Podejrzewam, że worek się rozwiąże jak zaproponuję obniżkę ceny o 90% bo dotychczasowe potrzeby ich biznesu będą zaspokojone. Dotyczy to szczególnie portali oferujących tzw. "self-publishing". Statystyki pojawiające się na założonych kontach podejrzewam, że nie mają nic z faktycznym zainteresowaniem kupujących.
Bez fałszywego mniemania o wielkiej wartości swojej publikacji, uważam jednak że trafia ona w zapotrzebowanie Klientów, a oferowana do tej pory promocja czołowych wydawców ebooków jest fikcją.
Może moderator grupy dopuści TEMAT "sam sobie promotorem" potrafi zdemaskować i potwierdzić moje przypuszczenia. Jeżeli znajdę podobne wypowiedzi w tym temacie warto będzie promować się na portalu GL.
Czy propozycja http://perium.pl
nie jest czasem nowym substytutem, gdzie nie ma naszej kontroli nad udostępnianymi plikami.Jerzy B. edytował(a) ten post dnia 19.02.12 o godzinie 18:12
Maciej Matysik

Maciej Matysik TextBookers.com -
kierownik projektu

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Panie Jerzy, aby rozwiać Pana przypuszczenia i obawy związane z Perium.pl pozwolę sobie rozpisać jego najważniejsze założenia.

Perium.pl w przeciwieństwie do wydawnictw:
-Nie wymaga podpisania licencji wyłącznej - oznacza to, że autor ebooka nie jest zablokowany i może promować publikację również przy pomocy innych narzędzi,
-pobieramy maksymalnie 10% od transakcji - autor zachowuje zdecydowaną większość zarobku,
-za promocję w dużej mierze odpowiadają uczestnicy programu partnerskiego - autor sam decyduje, jaki procent od transakcji przekaże partnerowi, dzięki któremu doszło do sprzedaży.

Podsumowując:
Perium.pl jest to narzędzie, które ma pomóc autorom w sprzedaży ich dzieł. System integruje się ze stroną internetową autora (może też ją dzięki Nam wygenerować, jeżeli takowej nie posiada) i to z jej poziomu zachodzi sprzedaż. Tak, więc autor ma pełną swobodę, jeżeli chodzi o promocję produktu na własną rękę a dodatkowo Perium go w tym znacząco wspomaga. Nie musi też on się martwić o dostarczenie produktu do klienta, rozliczenie sprzedaży czy też wypłaty dla partnerów promujących produkt.

Autor posiada również możliwość w dowolnej chwili edycji opisu produktu czy też strony ofertowej a także całkowitego wycofania produktu ze sprzedaży.

Pozdrawiam,
Maciej Matysik

konto usunięte

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Dziękuję Perium.pl za rozwianie części moich wątpliwości. Odpowiedź i komentarz traktuję jako poważne traktowaniu swoich Klientów.
Życzę powodzenia we wzajemnych kontaktach.
Maciej Matysik

Maciej Matysik TextBookers.com -
kierownik projektu

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Dziękuję i wzajemnie życzę powodzenia.

W przypadku gdyby chciał Pan jeszcze wyjaśnić jakieś kwestie proszę pisać, chętnie wszystko wyjaśnię.

Pozdrawiam

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Jerzy Brańka:
Promowanie na niby czołowych (wiodących) portalach wydawniczych polega na zakupieniu jednego egz. w pierwszym tygodniu opublikowania.
Pomimo, że jestem jeszcze daleko od jawnego oskarżania to nie mogę zrozumieć tego, że po 9-ciu miesiącach sprzedaż = "0". Stan taki wstrzymuje mnie od dalszego korzystania z uruchomienia innych publikacji. Publikacja wystawiona do sprzedaży jest natomiast chodliwa na stronie mojego własnego sklepu bez udziału tak zachęcających promocji portali profesjonalnych wydawnictw. Podejrzewam, że worek się rozwiąże jak zaproponuję obniżkę ceny o 90% bo dotychczasowe potrzeby ich biznesu będą zaspokojone. Dotyczy to szczególnie portali oferujących tzw. "self-publishing". Statystyki pojawiające się na założonych kontach podejrzewam, że nie mają nic z faktycznym zainteresowaniem kupujących.
Bez fałszywego mniemania o wielkiej wartości swojej publikacji, uważam jednak że trafia ona w zapotrzebowanie Klientów, a oferowana do tej pory promocja czołowych wydawców ebooków jest fikcją.
Może moderator grupy dopuści TEMAT "sam sobie promotorem" potrafi zdemaskować i potwierdzić moje przypuszczenia. Jeżeli znajdę podobne wypowiedzi w tym temacie warto będzie promować się na portalu GL.
Czy propozycja http://perium.pl
nie jest czasem nowym substytutem, gdzie nie ma naszej kontroli nad udostępnianymi plikami.

Panie Jerzy, a ebooki które ma Pan na swojej stronie to zabezpiecza Pan w jakiś sposób przed piractwem, czy tak po prostu w formatach PDF je Pan wystawia? Pytam, ponieważ sama zastanawiam się nad tym aby sprzedawać swoje książki na swojej stronie, a nie na platformie self publishingu... już się zaczynam do nich zrażać... . Pana post daje dużo do myślenia... w sumie to faktycznie.. kto mi udowodni, że sprzedaż pokazywana w panelu klienta jest prawdziwa... . Jeszcze nie rozpoczęłam współpracy z platformami self publishingu, choć na jednej już wysłałam książkę... ale chyba zrezygnuję.
Sławomir Waśniewski

Sławomir Waśniewski
Trener/coach/copywri
ter/autor/AkademiaKr
eatywnejEdukacji....

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Jerzy Brańka:
...
Może moderator grupy dopuści TEMAT "sam sobie promotorem" ...

Moderator dopuści
Zachęcam do dzielenia się doświadczeniami i pozdrawiam.
Sławek

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Witam wszystkich.
Właśnie pracuję nad darmowym ebookiem. Zajmie mi to jeszcze parę tygodni ale już zastanawiam się jaki jest najlepszy sposób dystrybucji.
Rozważam dwie metody:
1) ogłaszać ebooka z mojej strony internetowej i dawać go po podaniu adresu email. Wtedy będę budować listę adresową.
2) dodać ebooka do podanych na tym forum portali i czekać żeby oni tym się zajęli.

Czy może ktoś ma w tym jakieś doświadczenie?

Obawiam się że spotka mnie los Jerzego Brańki, zmarnowany czas i rozczarowanie.
Sprawdziłam podane tutaj portale. "Perium" jest nie dla mnie. Jest to program partnerski, nie zajmują się darmowymi rzeczami.
"Beezar" też nie jest dla mnie. Zajmują się głównie muzyką i nie widzę tam wiele o ebookach. Są tylko bestsellery, promowane, nowości - ale to może być równie dobrze muzyka.
Z kolei e-tekst ma darmowe ebooki w swojej ofercie, ale są to książki pióra klasyków.
Po obejrzeniu tych trzech portali ręce mi opadły. Chyba lepiej będzie samemu reklamować książkę.
Co sądzicie o Google? Nie znam innch miejsc do reklamy.

konto usunięte

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Anno
To nie rozczarowanie - to przestroga dla tych, którzy oczekują czegoś nadzwyczajnego.
Lepiej być "kowalem własnego losu" niż polegać na tych którzy podprowadzą Ciebie pod stawkę minimalną do wypłaty podobnie jak to się dzieje w Programach partnerskich.
Nie zniechęcając nikogo, cieszę się, że ja mam to za sobą.
Ty z kolei Anno jesteś poza tym problemem skoro rozdajesz eBooki za darmo - chyba że budujesz MARKĘ.
W przyszłym tygodniu otwieram bloga do wymiany doświadczeń i pomocy dla poczatkujących na rynku wydawniczym (podam adres).Jerzy Brańka edytował(a) ten post dnia 02.07.12 o godzinie 01:41

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Dziękuję za odpis.
Tak, moim celem jest budowa marki.
Gratuluję odwagi przy budowie bloga. Sprzedaż ebooków jest już od kilku lat bardzo dochodowym biznesem w Polsce, dlatego obawiam się że taki blog może stać się celem ataków.Anna Zamojska edytował(a) ten post dnia 02.07.12 o godzinie 07:25
Sławomir Waśniewski

Sławomir Waśniewski
Trener/coach/copywri
ter/autor/AkademiaKr
eatywnejEdukacji....

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Witaj Aniu,
ja wybrałbym Twoją opcję "a)" czyli udostępnianie ebooka na własnej stronce, żeby ją promować i pozycjonować, a przy okazji budować listę mailingową. Cała trudność w tym, żeby przyciągnąć na stronę czytelników/internautów. Tu wykorzystałbym fora, grupy dyskusyjne, portale społecznościowe, a także mikroblogi (flaker.pl, blip.pl, twitt.pl itp).
Spróbowałbym też zamieścić artykuł (np. stanowiące sensowną całość mini-streszczenie lub fragment ebooka np. na artelis.pl).
Sprawdź też, czy nie mogłabyś zamieścić informacji o wydarzeniu, jakim byłoby wydanie Twojego ebooka, w serwisie http://mmmojemiasto.pl.
Pozdrawiam

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Przyznam że początkowo nie myślałam o sposobach dystrybucji ebooka.
Dopiero w trakcie pisania zdałam sobie sprawę że w pisaniu ebooka najtrudniejsza jest dystrybucja i reklama gotowego już produktu. Zyjemy w czasach przesytu informacji i ludzie wybierają co chcą czytać. Nie tylko wybierają, dostają ze wszystkich stron przeróżne reklamy i większość z nich ignorują.
Tak właśnie zrobię, zacznę budować listę mailingową z pomocą ebooka.

konto usunięte

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Nie chcąc specjalnie"smędzić" w tym temacie i stawiać się w roli malkontenta, ale doświadczenie życiowe podpowiada mi, aby zwrócić uwagę na mnożące się w epoce informatyzacji sterty przepisów, które w znacznym stopniu mogą nam paraliżować działania. Wszyscy mamy w bliskiej pamięci protesty w związku z ACTA. Boję się, że egzekucja tych przepisów zwłaszcza dla młodych (nie lubimy czytać) i zdeterminowanych przez pracę (nie ma czasu na czytanie) może za niedługo stać się pułapką dla przedsiębiorczości internetowej jak również szeroko pojętej działalności gospodarczej.
Z racji wieku przestałem się tym zamartwiać, ale zarażony bakcylem edukacyjnym poniższe stawiam pod rozwagę !
http://www.isostart.nazwa.pl/wydawca/GIODO.pdfJerzy Brańka edytował(a) ten post dnia 02.07.12 o godzinie 22:55
Sławomir Waśniewski

Sławomir Waśniewski
Trener/coach/copywri
ter/autor/AkademiaKr
eatywnejEdukacji....

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Aniu,
a tak w ogóle, to o czym będzie/jest Twój ebook?
Może jego treść/tematyka podsunie nam jakieś formy promocji.

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Będzie poświęcony wyjazdom do Południowej Afryki. Moim zdaniem cały czas jest mało informacji w Polce o tej części świata.
Piotr Kiełbiewski

Piotr Kiełbiewski autor trylogii
"Powroty w tonacji
sci-fi"

Temat: JAK PROMOWAĆ EBOOKA?

Witam!

Jestem autorem 3 ebooków z dziedziny fantastyki i 1 krótkiego utworu zbliżonego do fantazy.
Wg mnie najważniejsze dla promocji, a co za tym idzie i sprzedaży, jest (kolejno):

1. Wybranie wydawnictwa o jak największym zasięgu dystrybucji - w moim przypadku najlepszą opcją okazało się Virtualo, związane z Empikiem, w którym sprzedaję od kilku do kilkunastu ebooków miesięcznie, podczas gdy przez inne portale maksymalnie 1-2 szt.

2. Opracowanie atrakcyjnej wizualnie okładki - czytelnicy bardzo często kupują wzrokiem. Ja sam poświęciłem na wymyślenie i opracowanie okładek naprawdę dużo czasu, i nie żałuję.

3. Sprawa ceny - jej atrakcyjny poziom nie jest być może czystą formą promocji, ale na pewno zwiększa zainteresowanie czytelników. Ja na przykład postanowiłem trzymać się dość daleko od średnich cen ebooków profesjonalnych wydawnictw i zaoferowałem moje pozycje w cenie 9,99 i 4 złote.

4. Oczywiście, obecność na forach i blogach poświęconym ebookom jest obowiązkowa, a jeżeli jeszcze uda się uzyskać recenzję swojego utworu/utworów, to tym lepiej. Polecam tylkoebooki.pl oraz votum-separatum.net

5. Efekt skali - im więcej ebooków, tym większe szanse sprzedaży. Oczywiście, nie zachęcam do pisania "masówki", ale po prostu zakładam, że jeśli ktoś chce pisać, to z czasem "uzbiera się" kilka pozycji. Ja sam zauważyłem, że dodanie kolejnych części mojej trylogii sci-fi zaczęło napędzać sprzedaż poprzednich i odwrotnie, co jest chyba naturalne - łatwiej zdecydować się na zakup pozycji, jeśli jest szansa na ciąg dalszy.

6. Ostatnim sposobem promocji, wg skali moich priorytetów, może być odpłatna reklama w profesjonalnym wydawnictwie drukowanym i/lub elektronicznym. Niestety wiąże się ona z dość dużymi kosztami, ale może raz na jakiś czas warto spróbować. Ja np skorzystałem (tylko raz) z oferty wydawnictwa Science Fiction Fantasy i Horror, umieszczając małą (1/4 strony) reklamę czarno-białą w numerze listopadowym 2011. Wraz z formą drukowaną otrzymałem widoczny przez kilka miesięcy bezpłatny artykuł sponsorowany oraz możliwość przeprowadzenia konkursu z nagrodami, którymi były... moje ebooki. Od momentu odpalenia reklamy elektronicznej ilość wejść na stronę Virtualo i otwarcia bezpłatnego fragmentu podskoczyła dwukrotnie, i na pewno co najmniej kilka/kilkanaście sztuk zostało sprzedanych właśnie dzięki ww reklamie. W sumie na pewno koszt reklamy się nie zwrócił, ale efekt był widoczny.

7. Nie należy planować większych akcji promocyjnych w czasie popularnych imprez masowych - np w czasie tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej moja sprzedaż w Virtualo spadła prawie do połowy, po czym zaraz znowu wróciła do poprzedniego poziomu.

Zapraszam na mój profil na Facebooku ("Piotr Kiełbiewski - strona autorska") oraz do czytania bezpłatnych fragmentów na stronie Virtualo: http://virtualo.pl/piotr_kielbiewski/a5955/

Pozdrawiam
Piotr Kiełbiewski

Następna dyskusja:

JAK WYDAĆ EBOOKA?




Wyślij zaproszenie do