Temat: Co Polacy kupują w Internecie?

Na czołówkę rankingu produktów najczęściej kupowanych on-line wysunęła się odzież i obuwie- wynika z raportu spółek Money i eCard. W sieci kupuje je 18 proc. Internautów (w 2006 roku niecałe 14 proc.). Książki w 2007 roku kupiło on-line 16,6 proc. użytkowników sieci, podczas gdy w rok wcześniej 15,3 proc. Sprzedaż książek spadła na drugą pozycję, chociaż jak widać, również zyskała na popularności. Większe wzrosty odnotowały także kosmetyki oraz sprzęt sportowy i turystyczny.



Z raportu wynika, że w 2007 roku 42 proc. Internautów robiło zakupy w sklepach internetowych, a 21 proc. brało udział w aukcjach. Wśród e-klientów przeważają mężczyźni. W Internecie kupuje najwięcej ludzi młodych, ale odsetek starszych e-klientów ciągle rośnie - w ubiegłym roku 22 proc. klientów sklepów internetowych stanowiły osoby w wieku 40-59 lat.



Wśród klientów e-sklepów najwięcej jest tych, którzy deklarują że nie posiadają żadnych dochodów, ale w ciągu ostatniego roku zwiększył się także udział osób bardzo dobrze zarabiających - i to zarówno wśród klientów sklepów internetowych, jak i uczestników aukcji.


(et), wirtulanemedia.pl