Ewa Buss

Ewa Buss Organizator
festiwalu Whisky
Live Warsaw

Temat: GOTUJĄCY SIĘ PIES - Tragital Edyty Jungowskiej

Spektakle:

21 stycznia (czwartek) godz. 17.30
21 stycznia (czwartek) godz. 20.00



Na „niejednorodną muzyczną opowieść emocjonalną” – jak określa przedsięwzięcie sama aktorka – składają się kompozycje takich twórców, jak m.in.: Jacques Brel, Agnieszka Osiecka, Nick Cave i Czesław Niemen.

Artystka wciela się w różne role. Raz przyjmuje pozę lalki z porcelany – milknie nagle i zastyga w bezruchu. Innym razem pozę psotnej dziewczynki – nogi wygina w „iksy”, a w jej oczach pojawia się figlarny błysk. Albo dojrzałej, zranionej kobiety – zaciska pięści i krzyczy. Ostro gestykuluje, tańczy, kołysze się... To łzy spływają jej po policzkach, to znów po chwili uśmiech rozjaśnia jej twarz. Jest burzą uczuć, wulkanem emocji – w zależności od tego, co śpiewa. I dlaczego.

Usłyszymy m.in. „Nie opuszczaj mnie” Jacques Brel (tł. W. Młynarski); „Makabreska” (Jerzy Satanowski/ Przemysław Borkowski); „Pod Papugami” (Święcicki/ Choiński, Gałkowski); „Mrok na schodach” (Zygmunt Konieczny/ Bolesław Leśmian); „Ja nie chcę spać” (Krzysztof Komeda/ Agnieszka Osiecka)

(…) Ta drobna dziewczyna interpretuje znane piosenki, jak nikt przed nią. Utwór „Nie opuszczaj mnie” Jacques’a Brela w jej wykonaniu stał się portretem kobiety, która robi wszystko, by zatrzymać ukochanego mężczyznę – krzyczy, błaga, płacze, śpiewa, szepcze, kusi i wyje, kiedy już nie ma wyjścia. „Balladę o Mary Bellows” Nicka Cave’a śpiewa jak song z filmu „Dziecko Rosemary”, w którym niewinny głos nucący dziecinną melodię zapowiadał horror.” (Roman Pawłowski, Gazeta Stołeczna)

Spektakl dozwolony od lat 13.

Reżyseria: Rafał Sabara
Kostiumy: Beata Nyczaj

Gra zespół w składzie:
Fabian Włodarek – instrumenty klawiszowe, akordeon
Kuba Orłowski – gitara
Maciej Szczyciński – bas
Adam Szuraj – perkusja
Robert Siwak – instrumenty perkusyjne

rezerwacja biletów:
http://www.teatrroma.pl/index.php?p=buy_ticket