Dominika Malik

Dominika Malik Head of Consumer
Division, ITBC
Communication

Temat: Robaki w Kasztankach

Co myslicie o strategii "niekryzysowej" firmy Wawel???
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Robaki w Kasztankach

Kiepsko...
Kamil Ziętek

Kamil Ziętek Otwarty na nowe
wyzwania...

Temat: Robaki w Kasztankach

Dominika M.:
Co myslicie o strategii "niekryzysowej" firmy Wawel???
Strategia... Hm, duże słowo w tym przypadku. Raczej "udawanie braku odpowiedzialności"?
Jakub J.

Jakub J. Public Relations |
Social Media

Temat: Robaki w Kasztankach

i jakos wcale nie mysla o wycofaniu partii z obiegu. No cóż...efekty będzie chyba widać dosyć szybko, bo pudełko czekoladek wysłane do klientow w ramach przeprosin, jakoś chyba nie przejdzie

Temat: Robaki w Kasztankach

Dzisiaj mnie naszło na coś... w końcu wziąłem ptasie mleczko. ;)
Marcin Niewęgłowski

Marcin Niewęgłowski trener w obszarze
social media,
social media
manager, ek...

Temat: Robaki w Kasztankach

Radek P.:
Dzisiaj mnie naszło na coś... w końcu wziąłem ptasie mleczko. ;)

Powtarza sie kejs Constaru i tyle. Warto dodac, ze Constar od kilku lat laduje w reklame kilkadziesiat milionow zlotych i nic nie pomaga. Brand nie moze sie podniesc. I w sumie bardzo dobrze, bo za klamstwo trzeba srogo placic. Dobrze, ze nigdy nie mialem zaufania do Constaru, a przyklad Wedla pokazuje tylko, ze nalezy szukac alternatywnych marek na podobnym poziomie, jak ta warszawska.

konto usunięte

Temat: Robaki w Kasztankach

Wydaje mi się, że jak na taka firmę to mieli szanse wyjść z tego obronną ręką, gdyby strategia kryzysowa była. No właśnie gdyby była... Ale to co widziałam/słyszałam to tylko: nie wiadomo dlaczego, nie wiadomo kto zawinił, mogło się zdarzyć podczas transportu/przechowywania, napewno nie cała partia etc. To chyba nie jest dobra strategia.
Paulina T.

Paulina T. corporate & brand
communication

Temat: Robaki w Kasztankach

Marcin N.:
Radek Popiel:
Dzisiaj mnie naszło na coś... w końcu wziąłem ptasie mleczko. ;)

Powtarza sie kejs Constaru i tyle. Warto dodac, ze Constar od kilku lat laduje w reklame kilkadziesiat milionow zlotych i nic nie pomaga. Brand nie moze sie podniesc. I w sumie bardzo dobrze, bo za klamstwo trzeba srogo placic. Dobrze, ze nigdy nie mialem zaufania do Constaru, a przyklad Wedla pokazuje tylko, ze nalezy szukac alternatywnych marek na podobnym poziomie, jak ta warszawska.


Uuu, Marcin - chodzi o Wawel, a nie o Wedel, ale potwierdza się teoria niszczącego szumu. Może i Wedel za to zapłaci.

A swoją drogą - czy to nie sanepid miał wycofać cukierki z rynku? Czy może jego badanie nic nie pokazało? Nie znam sprawy od A do Z, dlatego pytam. Tak czy siak pamiętam niusa o kontroli s.
Marcin Niewęgłowski

Marcin Niewęgłowski trener w obszarze
social media,
social media
manager, ek...

Temat: Robaki w Kasztankach

Paulina T.:
Marcin N.:
Radek Popiel:
Dzisiaj mnie naszło na coś... w końcu wziąłem ptasie mleczko. ;)

Powtarza sie kejs Constaru i tyle. Warto dodac, ze Constar od kilku lat laduje w reklame kilkadziesiat milionow zlotych i nic nie pomaga. Brand nie moze sie podniesc. I w sumie bardzo dobrze, bo za klamstwo trzeba srogo placic. Dobrze, ze nigdy nie mialem zaufania do Constaru, a przyklad Wedla pokazuje tylko, ze nalezy szukac alternatywnych marek na podobnym poziomie, jak ta warszawska.


Uuu, Marcin - chodzi o Wawel, a nie o Wedel, ale potwierdza się teoria niszczącego szumu. Może i Wedel za to zapłaci.

A swoją drogą - czy to nie sanepid miał wycofać cukierki z rynku? Czy może jego badanie nic nie pokazało? Nie znam sprawy od A do Z, dlatego pytam. Tak czy siak pamiętam niusa o kontroli s.

Paulina, dobrze myslalem, zle napisalem :). Oczywiscie chodzilo mi o Wedel i jego czekoladowe cukierki tiki taki :-)
Paulina T.

Paulina T. corporate & brand
communication

Temat: Robaki w Kasztankach

Marcin N.:
Paulina T.:
Marcin N.:
Radek Popiel:
Dzisiaj mnie naszło na coś... w końcu wziąłem ptasie mleczko. ;)

Powtarza sie kejs Constaru i tyle. Warto dodac, ze Constar od kilku lat laduje w reklame kilkadziesiat milionow zlotych i nic nie pomaga. Brand nie moze sie podniesc. I w sumie bardzo dobrze, bo za klamstwo trzeba srogo placic. Dobrze, ze nigdy nie mialem zaufania do Constaru, a przyklad Wedla pokazuje tylko, ze nalezy szukac alternatywnych marek na podobnym poziomie, jak ta warszawska.


Uuu, Marcin - chodzi o Wawel, a nie o Wedel, ale potwierdza się teoria niszczącego szumu. Może i Wedel za to zapłaci.

A swoją drogą - czy to nie sanepid miał wycofać cukierki z rynku? Czy może jego badanie nic nie pokazało? Nie znam sprawy od A do Z, dlatego pytam. Tak czy siak pamiętam niusa o kontroli s.

Paulina, dobrze myslalem, zle napisalem :). Oczywiscie chodzilo mi o Wedel i jego czekoladowe cukierki tiki taki :-)


Kasztanki ;-P.
Paulina T.

Paulina T. corporate & brand
communication

Temat: Robaki w Kasztankach

Piarowo - jak szum to szum!

Malaga, Tiki Taki i Kasztanki (Wawel). W innych okolicznościach polecałabym degustację...:), a obecnie pozostaje jedynie nadzieja, że przez niniejszą dyskusję malaga się nie obrazi, haha.

ps. Marcin, widać, że kiepski z Ciebie obżartuch ;).
Jakub J.

Jakub J. Public Relations |
Social Media

Temat: Robaki w Kasztankach

Pomijajac, że on dalej o Wedlu:)

a tutaj my jedyne działanie firmy czyli co? OświadczenieJakub Jóźwicki edytował(a) ten post dnia 15.10.07 o godzinie 12:45
Kamil Ziętek

Kamil Ziętek Otwarty na nowe
wyzwania...

Temat: Robaki w Kasztankach

Jakub J.:
a tutaj my jedyne działanie firmy czyli co? OświadczenieJakub Jóźwicki edytował(a) ten post dnia 15.10.07 o godzinie 12:45
Z cyklu "Ble ble ble... a PRowca zabili tydzień temu". Widać szefostwu firmy Wawel historia Constaru z wędliną-padliną w tle, nie działa na wyobraźnię. Słono mogą więc za to zapłacić...
Krystian Cieślak

Krystian Cieślak Public Affairs
Manager

Temat: Robaki w Kasztankach

Pewnie włożę kij w mrowisko, ale trochę tu nieścisłości, które należałoby wskazać...

Parę słów o marce Constar - jednej z wielu ze stajni Animexu.

1. Nie prawdą jest że robią dużą kampanię reklamową co roku.

2. Prawdą jest natomiast że sprzedaż wędlin spod znaku Constar wróciła już do poziomu sprzed afery.

Metoda okazała się w miarę prosta: Jedna duża kampania reklamowa + mniej nachalny branding wędlin. Konsumenci, którzy za ladą proszą o ukrojenie wędliny nie patrzą na markę. Jedzą więc kiełbasy, szynki, pasztety ze stajni Animexu (m.in. Krakus, Morliny), kupują również te z Constaru. Tylko o tym nie wiedzą.

Ktoś powie o fatalnej reputacji brandu. Tyle że brand nikogo nie interesuje. Nawet konsumenta, więc po co tracić siły i pieniądze i odbudowywać. Sad but true.

Znam natomiast paru zasłużonych w branży PRowców, którzy aby dobrze zilustrować studentom potrzebe etycznego działania, oraz szybkiego reagowania w kryzysie, lubią podkreślać czarny koniec Constaru jako tego który nie zareagował. Podobnie jak i Jelfy, Marwitu, ostatnio Gerbera i Bristol-Mayersa. A teraz również marki Wawel.

Problem polega na tym, że tak jak dobrze mają się wszystkie powyższe, tak i Wawel wkrótce podniesie się z kryzysu, nawet z brakiem jakiegokolwiek specjalisty do PR, jak to ma miejsce teraz.

Nie sztuką jest na lewo i na prawo zrobić PRową zadymę krzycząc, że wycofujemy całą partię, teraz już będzie super. W ten sposób najczęściej sami strzelamy sobie w kolano, przykuwając uwagę tych, którzy w życiu by się nie dowiedzieli bez nas o aferze. "Robaczywy" Wawel przemknął przez media w ciągu jednego/dwóch dni. A następnego dnia znów na tapecie były wybory. Przeciętny zjadacz chleba nawet nie zarejestrował, a jeśli, to już zapomniał. Teraz wystarczy ułożyć sobie relacje z dużymi dystrybutorami i zadbanie o merchandaising, a produkt znów się będzie sprzedawał. Odsyłam również do przestudiowania wykresu kursu akcji Wawel SA. Od daty wydania oświadczenia, tzn. 11.10, kurs niezmiennie pnie się w górę...

I na koniec małe zastrzeżenie. Nie jestem zwolennikiem nieetycznego postępowania i nieoglądania się na konsumenta. Zwłaszcza jesli występuje zagrożenie dla jego zdrowia i życia (co nie miało miejsca w przypadku marki Wawel). Ale póki nie zmieni się podejście konsumenta, nie ma co liczyć, że pierwsze ze swoją komunikacją zmienią się firmy.

Temat: Robaki w Kasztankach

No i włożyłeś kij w mrowisko.. hihi :)

A ja tylko dodam, że to co zrobił Wawel - oświadczenie i coś tam w mediach - to pewnie 0.005% strategii. I tak ma być!

A mi teraz niedobrze po tym ptasim mleczku... ;)

Temat: Robaki w Kasztankach

Tak mnie naszło... a gdyby Wawlowi zaproponować strategię pt. "Tylko naturalne składniki!" ? ;)
Jakub J.

Jakub J. Public Relations |
Social Media

Temat: Robaki w Kasztankach

Radek P.:
Tak mnie naszło... a gdyby Wawlowi zaproponować strategię pt. "Tylko naturalne składniki!" ? ;)


a może pod szyldem "zdrowa żywność" lub substytut "medycyny niekonwencjonalnej"
;)

konto usunięte

Temat: Robaki w Kasztankach

Tak im się spieszyło z tym oświadczeniem, że nawet nie wyjustowali...

Na plus całej sytuacji działa to, że Kasztanki są poprostu pyszne. A czy wyjdą z tej sytuacji, to się okaże. Jak za kilka miesięcy zapytam kogoś czy lubi kasztanki i nie odpowie mi "a to te z robakami w środku", to powiem, że wyszli :).
Sebastian Tatarek

Sebastian Tatarek COSMED Consulting

Temat: Robaki w Kasztankach

Po prostu tragedia. Straszne, że pomimo tego że przerabialiśmy coś takiego niedawno (Corhydron) to jednak firma Wawel nie wyciągnęła z tego nauki. Mówienie, że to nie nasza wina to podstawowy błąd przy sytuacji kryzysowej. A wystarczy tylko powiedzieć, że zostaną podjęte wszelkie kroki, aby wyjaśnić to zajście, a feralna seria zostanie wycofana z obrotu.

No cóż :-0
Krystian Cieślak

Krystian Cieślak Public Affairs
Manager

Temat: Robaki w Kasztankach

c.d.n.

dziś znaleziono robaki w kolejnym produkcie "raczakach"
http://www.gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/780145.html

co ciekawe: news nie przebił się poza poziom lokalny (Dziennik Bałtycki).

Tłumaczenie firmy ciągle takie samo.

Następna dyskusja:

Robaki oblazly rektorat SGGW




Wyślij zaproszenie do