Umiejętności
Content Marketing
Przemysły kreatywne
Google Docs
Festiwale muzyczne
nowe media
Public Relations
Social Media
creative industries,
media społecznościowe
Przemysł muzyczny
konsulting w mediach społecznościowych
strategie komunikacji marek
sektory kreatywne
szkolenia z mediów społecznościowych
Feedly
podcast
Języki
angielski
dobry
Doświadczenie zawodowe
bloger
Creative Industries
Prowadzenie bloga na temat sektora kreatywnego (przemysłów kreatywnych), kreatywnych rozwiązań w biznesie oraz twórczych rozwiązań na styku kultury oraz biznesu. Uczestnictwo jako ekspert na kongresach i konferencjach (Szczecin, Poznań, Lublin). Publikacje na łamach magazynu „Purpose”, Gazety Finansowej oraz Zachodniopomorskiego Przedsiębiorcy.
Właściciel
Marcin Niewęgłowski Consulting (wcześniej znane jako OMG! PR)
Doradztwo i działania w sektorach usług z zakresu public relations, content marketingu, social media oraz kreowania wizerunku firm. Realizowanie projektów związanych z tematyką przemysłów kreatywnych.
Klienci:
- ADS Consulting,
- Adsie,
- Akademia Socjomanii,
- Autentika,
- Boogie Brain Festival,
- Daillly.com,
- European Culture Consulting – Culture Factory,
- Ingenious Technologies Polska,
- home.pl,
- Międzynarodowy Kongres Morski,
- Nordic Cross Point,
- film "Pragnienie Piękna"
- Poznań Design Days,
- Socjomania,
- Sowińskiego 72,
- UM Warszawa,
- Useme,
- Zarzecki Lasota i Wspólnicy,
- Zieltraffic Polska.
Prowadzenie szkoleń z zakresu social media dla firm.
Klienci:
- ADS Consulting,
- Adsie,
- Akademia Socjomanii,
- Autentika,
- Boogie Brain Festival,
- Daillly.com,
- European Culture Consulting – Culture Factory,
- Ingenious Technologies Polska,
- home.pl,
- Międzynarodowy Kongres Morski,
- Nordic Cross Point,
- film "Pragnienie Piękna"
- Poznań Design Days,
- Socjomania,
- Sowińskiego 72,
- UM Warszawa,
- Useme,
- Zarzecki Lasota i Wspólnicy,
- Zieltraffic Polska.
Prowadzenie szkoleń z zakresu social media dla firm.
Główny specjalista ds. komunikacji społecznej
Media relations (zainteresowanie dziennikarzy tematem kandydatury Szczecina jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016; wypracowanie ponad 3-milionowego ekwiwalentu reklamowego w okresie od grudnia 2009 do września 2010 - według raportów: Instytutu Monitorowania Mediów i PRESS-SERVICE).
Event relations - organizowanie konferencji dla szczecińskich wydarzeń kulturalnych oraz koordynowanie projektu „Poza czasem i przestrzenią - Rok Chopinowski w Szczecinie”.
Social media relations - zbudowanie kilkudziesięciotysięcznej społeczności na takich platformach jak Facebook, Nasza Klasa, BLIP oraz nadanie tym narzędziom odpowiednich funkcji komunikacyjnych. Przygotowanie aplikacji Szczecina w konkursie o tytuł „Europejska Stolica Kultury 2016” pod kątem strategii PR. Ta część została doceniona przez międzynarodową komisję selekcyjną konkursu „ESK 2016” i uznana za „innowacyjną strategię komunikacji”. Opracowywanie tekstów dla: „Zachodniopomorskiego Przedsiębiorcy”, berlińskiego „PlanerIn”, „Purpose” oraz szczecińskiej „Gazety Wyborczej” na tematy związane z kulturą, przemysłami kreatywnymi oraz nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi do zastosowania w biznesie.
Event relations - organizowanie konferencji dla szczecińskich wydarzeń kulturalnych oraz koordynowanie projektu „Poza czasem i przestrzenią - Rok Chopinowski w Szczecinie”.
Social media relations - zbudowanie kilkudziesięciotysięcznej społeczności na takich platformach jak Facebook, Nasza Klasa, BLIP oraz nadanie tym narzędziom odpowiednich funkcji komunikacyjnych. Przygotowanie aplikacji Szczecina w konkursie o tytuł „Europejska Stolica Kultury 2016” pod kątem strategii PR. Ta część została doceniona przez międzynarodową komisję selekcyjną konkursu „ESK 2016” i uznana za „innowacyjną strategię komunikacji”. Opracowywanie tekstów dla: „Zachodniopomorskiego Przedsiębiorcy”, berlińskiego „PlanerIn”, „Purpose” oraz szczecińskiej „Gazety Wyborczej” na tematy związane z kulturą, przemysłami kreatywnymi oraz nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi do zastosowania w biznesie.
Redaktor, rviewr.com - Kalifornia
Rviewr, Inc.
Bieżące monitorowanie sieci pod kątem anglojęzycznych grup eksperckich i opiniotwórczych (blogerzy, portale tematyczne) zajmujący się problematyką z zakresu: IT, urządzenia mobilne, sprzęt audio i wideo oraz szeroko pojęta elektroniczna rozrywka. Odpowiadanie za treść agregatora Rviewr skupiającego ich opinie – maksymalnie 140-znakowe esencje recenzji poszczególnych produktów.
PR Manager
Konferencja "Komunikacja - Public Relations Dla Pomorza Zachodniego" (08.04.2008 - 10.04.2008)
- Media relations - media regionalne, lokalne oraz branżowe
- Internet PR
* współpraca z wortalami
* zarządzanie kontentem na stronie internetowej konferencji http://www.prdlapomorza.pl
* obsługa kont email konferencji
* wykorzystanie najnowszych, komunikacyjnych, technologicznych zdobyczy
^ mikroblogi
^ agregatory wiadomości
^ grupy dyskusyjne
^ komunikatory internetowe
^ serwisy web 2.0.
- Dodatkowo: prowadzenie i opieka nad blokiem "Internet PR".
- Internet PR
* współpraca z wortalami
* zarządzanie kontentem na stronie internetowej konferencji http://www.prdlapomorza.pl
* obsługa kont email konferencji
* wykorzystanie najnowszych, komunikacyjnych, technologicznych zdobyczy
^ mikroblogi
^ agregatory wiadomości
^ grupy dyskusyjne
^ komunikatory internetowe
^ serwisy web 2.0.
- Dodatkowo: prowadzenie i opieka nad blokiem "Internet PR".
PR Consultant
klub Crossed
- Media relations - współpraca z mediami tradycyjnymi & internetowymi
- e-PR:
* przygotowywanie materiałów do klubowego newslettera
* umieszczanie informacji o eventach na forach tematycznych i serwisach społecznościowych (Grono.net, Mojageneracja.pl)
* opieka nad emailem klubu (jako rzecznik prasowy klubu) oraz blogiem klubu prowadzony na łamach lokalnego serwisu MMSzczecin.pl.
- CSR - koordynacja społecznego projektu "Party Projekt" realizowanego przez Poradnię Profilaktyki i Terapii Uzależnień "Monar" w Szczecinie.
Klub Crossed znalazł się w pierwszej trójce (zajmując 1. miejsce w kategorii "Klimat i klienci" oraz dwa razy 2. w kategorii "Muzyka, dobór didżejów" i "Wystrój wnętrz") w rankingu klubów "Liga Mistrzów Rozrywki" upublikowany na łamach tygodnika "Wprost" (nr 43 / 2006). Wyprzedził on notowaniach klubowe lokale z m.in. Warszawy, Krakowa, Poznania oraz Wrocławia. W zeszłym roku uplasował się na 5. miejscu w rankingu polskich klubów roku 2007 "Rzeczpospolita Klubowa" przygotowanego przez tygodnik "Wprost" (nr 46 / 2007). Jako jedyny klub z ubiegłej edycji, Crossed utrzymał się w ścisłej czołówce.
- e-PR:
* przygotowywanie materiałów do klubowego newslettera
* umieszczanie informacji o eventach na forach tematycznych i serwisach społecznościowych (Grono.net, Mojageneracja.pl)
* opieka nad emailem klubu (jako rzecznik prasowy klubu) oraz blogiem klubu prowadzony na łamach lokalnego serwisu MMSzczecin.pl.
- CSR - koordynacja społecznego projektu "Party Projekt" realizowanego przez Poradnię Profilaktyki i Terapii Uzależnień "Monar" w Szczecinie.
Klub Crossed znalazł się w pierwszej trójce (zajmując 1. miejsce w kategorii "Klimat i klienci" oraz dwa razy 2. w kategorii "Muzyka, dobór didżejów" i "Wystrój wnętrz") w rankingu klubów "Liga Mistrzów Rozrywki" upublikowany na łamach tygodnika "Wprost" (nr 43 / 2006). Wyprzedził on notowaniach klubowe lokale z m.in. Warszawy, Krakowa, Poznania oraz Wrocławia. W zeszłym roku uplasował się na 5. miejscu w rankingu polskich klubów roku 2007 "Rzeczpospolita Klubowa" przygotowanego przez tygodnik "Wprost" (nr 46 / 2007). Jako jedyny klub z ubiegłej edycji, Crossed utrzymał się w ścisłej czołówce.
Brand Manager
Relaz.pl
Po odejściu serwisu kulturalnego z tworzenia działu kulturalnego portalu o2.pl w listopadzie 2006 roku, zająłem się budowaniem i zarządzaniem komunikacją marki w postaci:
- e-PR:
* prowadzenie bloga portalu na łamach serwisu społecznościowego Gadu-Gadu – Mojageneracja.pl
* koordynowanie planów związanych z ekspansją na łamach smog.pl, youtube.com, wrzuta.pl, grono.net
- CSR - patronowanie oraz informowanie o społecznych i charytatywnych eventach
- Merytoryczne doradctwo w zakresie budowy współdzielni reklamowej wokół Relaz.pl – Wspoldzielnia.pl
- Budowa dwuletniej strategii rozwoju serwisu, która była związana z nowymi produktami – modułami Relaz.pl:
* internetowy serial telewizyjny o reggae’owym zespole muzycznym „NDK Blog”)
* sieciowy Relaz Film Festival
- Zarządzanie patronatami nad eventami, płytami z muzyką oraz książkami
- Media relations - informowanie mediów elektronicznych i tradycyjnych o ciekawych projektach związanych z serwisem Relaz.pl.
Informacje o serwisie Relaz.pl znalazły się na łamach m.in.: Gazety Wyborczej, Polityki, Życia Warszawy, Piar.pl, TVN 24, o2.pl, Onet.pl, Dziennika, Interia.pl, Polskiego Radia Szczecin.
- e-PR:
* prowadzenie bloga portalu na łamach serwisu społecznościowego Gadu-Gadu – Mojageneracja.pl
* koordynowanie planów związanych z ekspansją na łamach smog.pl, youtube.com, wrzuta.pl, grono.net
- CSR - patronowanie oraz informowanie o społecznych i charytatywnych eventach
- Merytoryczne doradctwo w zakresie budowy współdzielni reklamowej wokół Relaz.pl – Wspoldzielnia.pl
- Budowa dwuletniej strategii rozwoju serwisu, która była związana z nowymi produktami – modułami Relaz.pl:
* internetowy serial telewizyjny o reggae’owym zespole muzycznym „NDK Blog”)
* sieciowy Relaz Film Festival
- Zarządzanie patronatami nad eventami, płytami z muzyką oraz książkami
- Media relations - informowanie mediów elektronicznych i tradycyjnych o ciekawych projektach związanych z serwisem Relaz.pl.
Informacje o serwisie Relaz.pl znalazły się na łamach m.in.: Gazety Wyborczej, Polityki, Życia Warszawy, Piar.pl, TVN 24, o2.pl, Onet.pl, Dziennika, Interia.pl, Polskiego Radia Szczecin.
Pracownik biura prasowego festiwalu FeMEV Płock 2005
Interart sp. Z.o.o.
- Media relations - media tradycyjne & online
- e-PR:
* aktualizowanie informacji na stronie festiwalu www.plock2005.pl (strona nieaktywna)
* obsługa emaila festiwalowego
- Wewnętrzny PR:
* koordynowanie promocji festiwalu z agencją First PR, która obsługiwała patrona strategicznego – firmę Orlen.
W przeciągu trzech dni festiwal przyciągnął 30-35.000 tysięcy ludzi.
- e-PR:
* aktualizowanie informacji na stronie festiwalu www.plock2005.pl (strona nieaktywna)
* obsługa emaila festiwalowego
- Wewnętrzny PR:
* koordynowanie promocji festiwalu z agencją First PR, która obsługiwała patrona strategicznego – firmę Orlen.
W przeciągu trzech dni festiwal przyciągnął 30-35.000 tysięcy ludzi.
PR Manager
PE! Music
- Media relations - opieka nad kontaktami z mediami tradycyjnymi oraz online w zakresie przygotowywania materiałów prasowych dotyczących organizowanych imprez klubowych w Polsce
- Opieka komunikacyjna nad sponsorami owych eventów (House, Sky Europe, Redbull)
- Zarządzanie image celebrities biorących udział w projektach organizacji - publikacje w "Newsweek Polska" i "Elite Mode Club" na temat płyty „Ulla-la” (współtworzonej z Urszulą Dudziak).
- Opieka komunikacyjna nad sponsorami owych eventów (House, Sky Europe, Redbull)
- Zarządzanie image celebrities biorących udział w projektach organizacji - publikacje w "Newsweek Polska" i "Elite Mode Club" na temat płyty „Ulla-la” (współtworzonej z Urszulą Dudziak).
Dziennikarz muzyczny
Magazyn A-Zine
Prowadzenie działu z muzyką elektroniczną w jednym z pierwszych w Polsce wirtualnym magazynie "A-Zine" (średnia oglądalność - ściągalność: 35.000 miesięcznie). Pisanie artykułów oraz przeprowadzanie wywiadów z polskimi osobistościami, producentami oraz DJami jak i zagranicznymi odpowiednikami.
Szkolenia i kursy
- Miesięczne warsztaty z emisji głosu (Szczecin, maj-czerwiec 2007)
- Praktyczne zagadnienia public relations i marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwach (Warszawa, lipiec-sierpień 2007)
- Praktyczne zagadnienia public relations i marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwach (Warszawa, lipiec-sierpień 2007)
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Szkolenia
Internet/e-Commerce/Nowe media
Media społecznościowe
Public Relations
Wewnętrzny PR
Public Relations
Zewnętrzny PR
Public Relations
Inne
Zainteresowania
Sport (koszykówka, pływanie), literatura (polska, światowa, specjalistyczna), przemysły kreatywne, rozwiązania na styku kultury i biznesu, social media (blogi, Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, Twitter), e-commerce, employer branding, branded content, content marketing, gamification, śledzenie i wyłapywanie trendów biznesowych i konsumenckich.
Organizacje
- członek zachodniopomorskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (w latach 2005-2008)
Inne
- honorowy dawca krwi
- nieformalny starosta na studiach
- nieformalny rzecznik prasowy własnego roku na studiach
- recenzent „Abstraktów Biznesowych” wydawanych w internetowej formie przez firmę Questus
- propagator bezpiecznej („z głową”) i bezalkoholowej jazdy za kierownicą
- zwolennik polskiej muzyki „niszowej” oraz eklektyzmu muzycznego
- nieformalny starosta na studiach
- nieformalny rzecznik prasowy własnego roku na studiach
- recenzent „Abstraktów Biznesowych” wydawanych w internetowej formie przez firmę Questus
- propagator bezpiecznej („z głową”) i bezalkoholowej jazdy za kierownicą
- zwolennik polskiej muzyki „niszowej” oraz eklektyzmu muzycznego
Grupy
Agape custom publishing
Agencja custom publishing, która specjalizuje się w tworzeniu biuletynów i magazynów firmowych, newsletterów elektronicznych, a także prowadzi szkolenia, coaching, przygoto
Agencja Joytown
Zapraszamy wszystkich Uczestników imprez, Klientów, Współpracowników, Przyjaciół, Wolontariuszy oraz Sympatyków Agencji Joytown do dołączenia do tej grupy:)
AIP Szczecin
Grupa zrzeszająca osoby popierające idee AIP, przedsiębiorcze a w szczególności pragnące prowadzić i rozpoczynające własne biznesy.
Anglosphere
Goldenline's international English-speaking group.
English with native speakers of English.
Anioły Sztuki
Inicjatywa wspierająca polską kulturę i sztukę, łącząca animatorów, aktywistów, promotorów, artystów, twórców, inicjatorów, organizatorów, środo
ARCHIVE
... niezwykła muzyka.. niezwykły zespół...
Jeśli nie wiesz o czym mowa...
"there’s no light in your eyes and your brain is too slow.."
Blogi
Wszystko o blogach, nie tylko w działaniach reklamowych w Internecie: od koncepcji do realizacji.