Magdalena Gościniak

Magdalena Gościniak komunikacja,
kreacja, relacje,
wiarygodność,
lojalność >>...

Temat: repertuar_KWIECIEń

KWIECIEŃ W ŁAŹNI NOWEJ
bilety – rezerwacja: 012 425 03 20

bilety do nabycia: PIM (ul. św. Jana 2), Teatr Łaźnia Nowa (os. Szkolne 25) oraz http://eventim.pl

ŚR_2/04
_SEN NOCY LETNIEJ, reż. Jacek Jabrzyk_godz. 19:00 *scena π

CZW_3/04
_ODPOCZYWANIE, reż. Paweł Passini_godz. 19:00

PT_4/04
_ODPOCZYWANIE, reż. Paweł Passini_godz. 19:00

SB_5/04
_ODPOCZYWANIE, reż. Paweł Passini_godz. 19:00

WT_8/04
_EDUKATOR, odsłona pierwsza, spektakl na podst. „Jądra ciemności” i „Lorda Jima”, reż. Piotr Waligórski_godz. 10:00 i 13:00

ŚR_9/04
_EDUKATOR, odsłona pierwsza, spektakl na podst. „Jądra ciemności” i „Lorda Jima”, reż. Piotr Waligórski_godz. 10:00

*Klub Wysoki Połysk
_koncert zespołu PLAZMATIKON_godz. 20:00

CZW_10.04
_KRWAWE WESELE, reż. Bartosz Szydłowski_godz. 14:00 – POKAZ ZAMKNIĘTY!

PT_11.04
_KRWAWE WESELE, reż. Bartosz Szydłowski_godz. 17:00
_WIZYTA STARSZEJ PANI, reż. Maciej Cirin_godz. 19:30 *scena π

SB_12.04
_KRWAWE WESELE, reż. Bartosz Szydłowski_godz. 18:00
_WIZYTA STARSZEJ PANI, reż. Maciej Cirin._godz. 16:00 i 19:30 *scena π

ND_13.04
_KRWAWE WESELE, reż. Bartosz Szydłowski_godz. 18:00
_WIZYTA STARSZEJ PANI, reż. Maciej Cirin._godz. 19:30 *scena π

SB_19.04
_”…..” (spektakl na podstawie WYZWOLENIA Stanisława Wyspiańskiego), reż. Paweł Kamza_godz. 19:00

ND_20.04
_”…..” (spektakl na podstawie WYZWOLENIA Stanisława Wyspiańskiego), reż. Paweł Kamza_godz. 18:00

PN_21.04
_”…..” (spektakl na podstawie WYZWOLENIA Stanisława Wyspiańskiego), reż. Paweł Kamza_godz. 19:00
_NIC CO LUDZKIE, reż. Paweł Passini, Piotr Ratajczak, Łukasz Witt-Michałowski_godz. 10:00

WT_22.04
_NIC CO LUDZKIE, reż. Paweł Passini, Piotr Ratajczak, Łukasz Witt-Michałowski_godz. 10:00 i 18:00

…………………
Bilety: 20 i 15 zł
Rezerwacje: 012 425 03 20
Do nabycia: PIM (św. Jana 2), Teatr Łaźnia Nowa.

SCENA π
Laboratoryjna przestrzeń sceny π w Teatrze Łaźnia Nowa, to przestrzeń niezależna, otwarta na projekty młodych ludzi, artystów, pasjonatów swojej wyobraźni. Może do niej wstąpić niemal każdy, kto ma autentyczny zapał i jest zdeterminowany do realizacji swojego artystycznego marzenia. To doświadczenie kilku lat pracy na Kazimierzu obliguje do stworzenia w ramach struktury Łaźni projektu wspierającego zewnętrzne inicjatywy. Mamy nasze podziemia, niech wypełnią się i ożyją. *Był off Broadway -- jest off Łaźnia.*

Reżyser "Snu Nocy Letniej", Jacek Jabrzyk, uznał, że podziemia Łaźni to jedyne miejsce, gdzie jego spektakl może się zrealizować, zebrał zaprzyjaźnionych artystów i rozpoczął pracę. Są wśród nich zarówno ludzie z dużym dorobkiem i doświadczeniem, jak i debiutanci jeszcze studiujący w PWST.

Docelowo bowiem chcemy pokazywać na tej laboratoryjnej scenie 3-4 projekty w roku. Zapraszamy! W kwietniu "Wizyta starszej pani" Dürrenmatta w wykonaniu nauczycieli i uczniów - pod okiem artystów Theatrum Mundi.

William Shakespeare SEN NOCY LETNIEJ


Obrazek


reżyseria: Jacek Jabrzyk
scenografia: Joanna Braun
asystent reżysera: Mateusz Janicki

występują: Karina Grabowska, Agata Myśliwiec, Karolina Sokołowska, Mirka Żak, Bolesław Brzozowski, Mateusz Janicki, Tomasz Nosiński/Łukasz Mazurek, Sławomir Sośnierz, Krzysztof Wieszczek

Friedrich Dürrenmatt WIZYTA STARSZEJ PANI

inscenizacja i reżyseria: Maciej Cirin
scenariusz: Grażyna Domalik
producent: Anna Osławska
scenografia: Maria Krcha - Radecka
oprac. Muzyczne: Jolanta Pierzchała, Tomasz Książek, Agata Domalik
choreografia: Agnieszka Kwiatkowska
montaż filmowy: Tomasz Książek
oprawa akustyczna: Agata Domalik

występują: Ryszard Gryglewski, Katarzyna Domalik – Łukaszczyk, Grażyna Domalik, Alicja Straczyńska, Michał Niedźwiedź, Krzysztof Kwiatkowski, Tomasz Książek, Dorota Pasieczna, Anna Marzec, Agnieszka Kwiatkowska, Magdalena Bobińska, Alicja Duda, Filip Gardas, Ewa Zaporowska – Siwiak, Magdalena Sokołowska, Katarzyna Bobińska, Sławomir Śmiarowski, Olga Kowalska, Małgorzata Lepik, Dorota Siemianowska, Grzegorz Stec, Maciej Ciarkowski. Paweł Węglowski, Michał Woźniak, Tobiasz Harasimowicz, Agnieszka Rzepka - Basta, Grzegorz Wójcicki, Natalia Woliczko, Adam Mikołajczyk, Łukasz Zięba, Gabrysia Pierzchała, Agata Domalik

___________________________________________________________________

ODPOCZYWANIE


Obrazek


scenariusz, reżyseria, muzyka, projekcje: Paweł Passini
reżyseria światła: Tomasz Krukowski
zdjęcia: Przemek Sieraczyński
występują:
Wielki Polak w stanie postępującej mineralizacji - Maciej Wyczański
Narodowe Sierotki:
Anna Bogdanowicz - Helenka
Dominika Jarosz - Staś
Barbara Songin - Teodor
Katarzyna Tadeusz - Mieciu
oraz
Mistrz Ceremonii Pogrzebowych - Rafał Rękosiewicz

„Passini szuka nie tyle czarnej legendy Wyspiańskiego, co bada wstydliwie przemilczane fakty z jego życia i „życia po śmierci”. Na pierwszym planie jest jego choroba i jej dziedzictwo. To, co z niego zostało w nas i to, co zostało w jego dzieciach. (…) Spektakl z Łaźni perfekcyjnie operuje zestawieniem śmierci i beztroski. Dziecięcy bohaterowie biegają wokół nagich, ledwie przysypanych ziemią zwłok ojca, targają nim jak lalką znalezioną po latach w ogródku. To niewinność na skraju rozkładu i szaleństwa. Trup śmieje się z dzieci, dzieci grzebią trupa. Ich wir wokół ciała Wyspiańskiego trwa, dopóki starczy im dat i wydarzeń z życia.”
Łukasz Drewniak
Dziennik, dodatek – Kultura, 07.12.2007

„Dzieci Wyspiańskiego. Wyspiański i dzieci. Śmierć, pamięć, sztuka, życie - o tym mówi spektakl Pawła Passiniego w Łaźni Nowej. Intrygujący i wzruszający.”
Joanna Targoń, Gazeta Wyborcza – Kraków, 03.12.2007


Obrazek



Obrazek


więcej: http://www.laznianowa.pl/odpoczywanie/Program.html

__________________________________________________________________

„……”
spektakl na motywach WYZWOLENIA Stanisława Wyspiańskiego



Obrazek


reżyseria: Paweł Kamza
scenografia: Iza Kolka
muzyka: Paweł Moszumański
asystent reżysera: Tomek Sobczak

występują: Edyta Torhan, Tomek Radawiec, Tomek Sobczak, Wojtek Czarny, Barbara Krasińska


Obrazek


Spektaklem „……” Pawła Kamzy rozpoczynamy cykl spotkań z niezwykłym dramatem Stanisława Wyspiańskiego. WYZWOLENIE – to tekst, który wyznacza przestrzeń poszukiwań, prowadzi czytelnika na krawędzi iluzji i rzeczywistego bólu. To tekst, który zadaje poważne pytania na temat teatru, roli sztuki i odpowiedzialności artysty. Dla wielu dramat Wyspiańskiego jest archaiczną ramotą, zniewoloną wybitną interpretacją teatralną Konrada Swinarskiego. My jednak wierzymy w jego magiczną siłę, która może wyznaczyć teatralną przestrzeń pomiędzy MANIFESTEM, a SPOWIEDZIĄ. To nowocześnie napisany tekst, którego przesłanie stawia najwyższe wymagania przed artystami. Stąd pomysł, aby przeprowadzić w roku 2008 otwartą, artystyczną debatę inspirowaną „Wyzwoleniem”. W przeciągu roku kilku artystów podejmie to wyzwanie, a rezultaty swojej pracy przedstawią w różnych formach: od teatralnych i filmowych po plastyczne. Zaczyna Paweł Kamza.

___________________________________________________________________

„KRWAWE WESELE…” na motywach dramatu Federico Garcia Lorci.
muzyczna opowieść o cygańskim sercu



Obrazek


scenariusz i reżyseria : Bartosz Szydłowski
scenografia i inscenizacja: Małgorzata Szydłowska
oryginalna muzyka cygańska grana na żywo : Adam Kozłowski
i zespół „ KAŁE JAKHA”( Czarne Oczy) Zenona Bołdyzera w składzie: Franciszek Gabor, Zbigniew Gabor, Vasyle Ghiocel, Stefan Ghiocel, Paweł Mirga
aranżacja muzyczna, kompozycje i efekty dźwiękowe: Andrzej Bonarek
animacja komputerowa: Dawid Kozłowski

występują: Alicja Bienicewicz / Ziuta Zającówna, Tomek Radawiec, Adam Kozłowski, Kalina Hlimi-Pawlukiewicz, Mateusz Janicki / Wiktor Loga Skarczewski, Tomasz Sobczak, Edyta Torhan, Edward Wnuk

„Według cygańskiej legendy dusze zmarłych ludzi zamieniają się w ptaki i krążą nad lasem. Czasem przysiadają wśród drzew, by snuć wspomnienia o niegdysiejszym życiu. Te pierwotne wierzenia, cygańskie pośmiertne wspominki, czyli pomany, stały się dla Bartosza Szydłowskiego punktem wyjścia do inscenizacji „Krwawego Wesela” F. G. Lorci. (…) Wszystko utrzymane zostało w konwencji baśniowej (…) ponieważ od samego początku wchodzimy w odrealniony świat, ptasie cechy ludzi zaczynają się naturalnie wpisywać w dawną opowieść. (…) Historie spoza świata ptasich duchów świetnie wpasowują się w konwencję przedstawienia. Przedstawienia, które porywa swoją tajemniczością i czymś, co można tylko określić cygańską duszą. Szaloną i zmysłową, o której tak pięknie śpiewa Adam Kozłowski.”
Magda Huzarska, Gazeta Krakowska

___________________________________________________________________

NIC CO LUDZKIE
gościnny spektakl Sceny Prapremier InVitro z Lublina



Obrazek


reżyseria: Paweł Passini, Piotr Ratajczak, Łukasz Witt-Michałowski
dramaturgia: Artur Pałysa
występują: Joanna Król, Paweł Pabisiak, Szymon Sędrowski, Robert Zawadzki

„Nic co ludzkie” składa się z trzech części – opowieści z pozycji ofiary, świadka i kata – połączonych wspólnym tematem. Każda z historii w reżyserii innego artysty.

„W dniu gdy do księgarń trafiła głośna książka Jana T. Grossa „Strach”, sprawą skomplikowanych stosunków polsko – żydowskich zajęli się młodzi artyści, założyciele lubelskiej sceny prapremier InVitro(…). Czy wnuki także chcą oskarżać? A może wybaczać? A może wolą po prostu wiedzieć i samych siebie sprawdzać w obliczu tej wiedzy ,„Nic co ludzkie” to spektakl o przytłaczającym dziedzictwie emocjonalnym i moralnym.”
Joanna Derkaczew, „Gazeta Wyborcza”

__________________________________________________________________

EDUKATOR
Projekt realizowany w Łaźni Nowej pokazuje, w jak intrygujący sposób można doświadczać literatury – reżyser ukazuje epizody, fragmenty, wycinki historii bohaterów literackich; Jak w wideoklipie na teatralnej scenie prezentowane są różne postawy wobec życia. EDUKATOR udowadnia, że z lektury szkolnej można wydobyć bardzo wiele i na różne sposoby… jeśli tylko ją się przeczyta.

Dla reżysera, który przygotowuje spektakl w ramach EDUKATORA, szkolna lektura staje się pretekstem dla ukazania potencjału wyobraźni. Nie musi, a nawet nie powinna odzwierciedlać pełni świata zawartego w książce.
Piotr Waligórski podążył w stronę science-fiction.

spektakl na motywach „Jądra Ciemności” i „Lorda Jima” J. Conrada

reżyseria: Piotr Waligórski
światło i przestrzeń: Ada Szczudło
kostiumy: Adriana Makarska
projekcje: Dawid Kozłowski
muzyka: Andrzej Bonarek

występują: Kuba Bohosiewicz, Marcin Kalisz, Paulina Napora, Sebastian Oberc


Obrazek


„Edukator” w reżyserii Piotra Waligórskiego czerpie z dwóch dzieł Józefa Conrada – „Lorda Jima” i „Jądra ciemności”. Reżyserowi udała się nie lada sztuka – pozostawiając, z nawet uwypuklając najistotniejsze wątki, przełożył je na mocno współczesny, silnie nasycony ekspresjonizmem i pewnego rodzaju futuryzmem język. Sceny przeplatane są krótkimi filmikami z prób, a przez proces twórczy prowadzi widzów głos samego reżysera. Ascetyczne, pozbawione scenografii wnętrze wzmaga siłę aktorskiego wyrazu (…). Osoby, które chcą obejrzeć „Edukatora” z nadzieją, że nie będą musiały przeczytać książki, zawiodą się. Ci, którzy przyjdą zobaczyć kawał dobrego teatru, wyjdą bardzo usatysfakcjonowani.
Ewelina Zambrzycka, „Echo miasta”

___________________________________________________________________

PLAZMATIKON
zespół, który swoje mocno improwizowane utwory inspirowane współczesną muzyką elektroniczną i intuicyjną wykonuje w całości na instrumentarium... made in ZSRR, PRL, NRD!
Muzycy z zespołu PLAZMATIKON sięgnęli po oryginalne beat maszyny enerdowskiej Vermony oraz po instrumenty klawiszowe legendarnej radzieckiej „Elektroniki” i polskiej „Unitry”. W połączeniu z free jazzową gitarą i transowym basem stworzyły one unikalny projekt, w którym energia muzyki klubowej spotyka się z niepowtarzalnym klimatem żywej muzyki improwizowanej.
Paweł Moszyński – klawisze, syntezatory
Stanisław Koźlik – bit maszyny
Kacper Czechowski–Salzman – gitara
Maciej Szczepański – bas


Obrazek
Magdalena (Madzia) Podziewska edytował(a) ten post dnia 26.03.08 o godzinie 12:58
Magdalena Gościniak

Magdalena Gościniak komunikacja,
kreacja, relacje,
wiarygodność,
lojalność >>...

Temat: repertuar_KWIECIEń

Oczywiście, zapraszamy wszystkich internautów do udziału w spektaklu "Odpoczywanie" - warunki do wystąpienia na scenie są dwa:
1. biała koszula
2. laptop

siadacie na boku sceny i na zywo, bez moderowania, komentujecie to, co się dzieje, a publiczność, która ogląda spektakl, czyta również Wasze komentarze :)

pamiętajcie: 3, 4, 5 kwietnia!!!!!
Magdalena Gościniak

Magdalena Gościniak komunikacja,
kreacja, relacje,
wiarygodność,
lojalność >>...

Temat: repertuar_KWIECIEń

Kochani, przypominam o NIC CO LUDZKIE!!!!


22 kwietnia (wtorek), godzina 18:00

jedyny pokaz w Krakowie


Obrazek


Reżyserzy spektaklu odważnie wydobywają na światło dzienne wstydliwe karty polskiej historii, pokazując jednocześnie współczesne postawy, często tak nieznacznie różniące się od tych z 1946 roku. Nie oceniają, ale każą się zastanowić.

Głośno pytają: „A jak Pan myśli?”



Jak zasypia kat? Kogo śni ofiara? Kiedy budzi się świadek?


„Nic co ludzkie” składa się z trzech części – opowieści z pozycji ofiary, świadka i kata – połączonych wspólnym tematem.


Pierwsza historia to opowieść młodej dziewczyny, osoby publicznej, w której towarzystwie pojawia się plotka, że jest Żydówką. Znajomi przekazują tę informację, jako coś absurdalnego, tak niemożliwego jak babcia, która była bułgarską lub egipską księżniczką.



W drugiej części zrelacjonowanej z pozycji świadka spotykamy się z ludźmi uczestniczącymi w pogromach. Z widzami, czasem patrzącymi z przerażeniem, czasem z chorym zainteresowaniem. Słuchamy wspomnień, tego jak sobie z nimi radzą.

Jak zachowałbyś się w tej sytuacji?!



Jak zasypia kat? Jaki sen śni mu się każdej nocy? To trzecia opowieść o spotkaniu na powojennej drodze więźniarki i sadystycznej esesmanki z obozu Auschwitz. Zadaje pytanie, kiedy z ofiary stajesz się katem? Czy możliwym jest, aby te postawy przenikały się nawzajem?


Obrazek



Obrazek



Wyślij zaproszenie do