konto usunięte

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Większość tematów na tej grupie dotyczy kina międzynarodowego, dlatego zakładam ten wątek żeby podyskutowac o współczesnym kinie polskim.

Czy polska kinematografia może konkurować z obrazami zagranicznymi, a w szczególności z amerykańskim kinem?

Czy polskie kino ma do zaoferowania widzowi coś wartościowego, a nie tylko szmirowate pseudokomedie i inne gnioty?

Czy to nie jest tak, że polski widz zapatrzony w zagraniczną, komercyjną papkę nie zauważa polskiego kina niekomercyjnego?
A może właśnie polskiego kina dot. "Cudze chwalicie -swego nie znacie" ?

Zapraszam do dyskusji.

konto usunięte

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Polskie kino tzw. ,,ambitne" nie jest promowane, chociaz mysle, ze to się bardzo zmieniło. Sa organizowane festiwale, przeglądy i naprawdę niewiele trzeba, żeby pojsc na ,,dobry polski film".

Na wysokim poziomie stoi animacja i w Warszawie niedługo będzie kolejny pokaz, na którym będzie można obejrzec ,,cos" wartościowego z tej dziedziny.

Jak zwykle najwazniejsze sa checi i poszukiwania.
Mona S.

Mona S. plastyk,
arteterapeuta

Temat: POLSKIE KINO współczesne

...zaraz beda Galerianki i Enen jest dobry.....nie marudzic:)
Daniel Pawłowicz

Daniel Pawłowicz Wiele dróg, jeden
cel - ATM

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Jolanta I.:
Większość tematów na tej grupie dotyczy kina międzynarodowego, dlatego zakładam ten wątek żeby podyskutowac o współczesnym kinie polskim.

Czy polska kinematografia może konkurować z obrazami zagranicznymi, a w szczególności z amerykańskim kinem?

Czy polskie kino ma do zaoferowania widzowi coś wartościowego, a nie tylko szmirowate pseudokomedie i inne gnioty?

Czy to nie jest tak, że polski widz zapatrzony w zagraniczną, komercyjną papkę nie zauważa polskiego kina niekomercyjnego?
A może właśnie polskiego kina dot. "Cudze chwalicie -swego nie znacie" ?

Zapraszam do dyskusji.

Z takimi funduszami trudno nam już konkurować nawet z Rosjanami, którzy w latach 90-tych byli w tyle (mam na myśli kino komercyjne, ambitne było na wysokim poziomie; Oskar za "Spalonych Słońcem"), a co dopiero z amerykańskim. Problem w tym, że brakuje pieniędzy na same produkcje i reklamę, która kuleje. Bez porządnego kina akcji czy wyższych lotów komedii i nie skłonimy ludzi do częstszego odwiedzania kin. A jeżeli będą przychodzić to głównie na produkcje Made in Hollywood, tak jak jest to teraz. A przecież dzięki pieniądzom uzyskanym z kina komercyjnego można zrobić kilka filmów dla węższej grupy odbiorców. Sukces kina komercyjnego mógłby też skłonić do większego udziału producentów, którzy widzieliby w tym interes. W Rosji zaczęło się od Nocnej Straży która kosztowała kilka milionów dolarów, na fali zrobiono potem "Tureckim Gambit" uznany wówczas za najdroższy w rosyjskiej kinematografii i się zwróciło z nawiązką, potem była taka super produkcja jak "9 kompania" i znowu do przodu i kolejne droższe. A my podobno obalilismy komunizm;)) Uczeń przerósł mistrza.Daniel Pawłowicz edytował(a) ten post dnia 07.09.09 o godzinie 08:54
Anna  Lankau-Pogorzels ka

Anna
Lankau-Pogorzels
ka
Market Business
Developer

Temat: POLSKIE KINO współczesne

"33 sceny z życia" dramat, ale na światowym poziomie. "Wojna polsko-ruska" kontrowersyjna, ale moim zdaniem dobrze zrobiony kawał kinematografii. Ostatnio widziałam "ono" Szumowskiej i przyznaje ze równie dobre jak "33 sceny z zycia". Komediowo - latwo ocieramy sie o banał, ale perełki tez sie znajdą - osobiscie bardzo lubie "Lejdis", chociaz nie mogę tego powiedzieć o "Idealnym chłopaku dla mojej dziewczyny".

Jakby poszukać, to wśród przeważajacych, dość głupawych komedii romantycznych, charakteryzujących sie przeważnie nahalnym product placement'em (że tak spolszczę sobie), znajdzie sie kilka projektów, które mogą byc naprawde ciekawe. Dzis czytałam o "Galeriankach" Katarzyny Rosłaniec, po ktorym to projekcie "pojechał" Andrzej Wajda, że scenariusz tego filmu kupy i standardów sie nie trzyma.Galerianek nie widziałam... ale pewnie zobacze.
Daniel Pawłowicz

Daniel Pawłowicz Wiele dróg, jeden
cel - ATM

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Anna Lankau-Pogorzelska:
"33 sceny z życia" dramat, ale na światowym poziomie. "Wojna polsko-ruska" kontrowersyjna, ale moim zdaniem dobrze zrobiony kawał kinematografii. Ostatnio widziałam "ono" Szumowskiej i przyznaje ze równie dobre jak "33 sceny z zycia". Komediowo - latwo ocieramy sie o banał, ale perełki tez sie znajdą - osobiscie bardzo lubie "Lejdis", chociaz nie mogę tego powiedzieć o "Idealnym chłopaku dla mojej dziewczyny".

Jakby poszukać, to wśród przeważajacych, dość głupawych komedii romantycznych, charakteryzujących sie przeważnie nahalnym product placement'em (że tak spolszczę sobie), znajdzie sie kilka projektów, które mogą byc naprawde ciekawe. Dzis czytałam o "Galeriankach" Katarzyny Rosłaniec, po ktorym to projekcie "pojechał" Andrzej Wajda, że scenariusz tego filmu kupy i standardów sie nie trzyma.Galerianek nie widziałam... ale pewnie zobacze.

E tam, niech Pan Wajda sam zacznie lepiej pisać coś z siebie a nie wykorzystywać cudze książki i lektury, a potem krytykuje.

konto usunięte

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Inny problem to, jak już zostało zauważone, odwoływanie się do Wielkich Nazwisk, reżyserów, którzy stają się wyrocznią tego, co dobre, a co złe.

Kino awangardowe mialo się u nas zawsze całkiem niezle. Themersonowie to dzis np. we Francji ikony awangardy, chociaż u Nas mowi się o nich prawie nic, a naprawdę jest się czym pochwalic.
Magdalena G.

Magdalena G. Gdziekolwiek
pojedziesz- tam
będziesz:)

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Słyszałam,ze Wajda i starsi reżyserzy nie dopuszczają młodych do głosu.Ale może to tylko plotki.Też czytałam wywiad z reżyserką "Galerianek"-fajna dziewczyna,zdeterminowana,takich nam trzeba:) i temat filmu b. na czasie,to co sie dzieje teraz z dzieciakami to juz patologia.(tylko ja na ten film jakoś nie mam ochoty)
Powstaje trochę dobrych filmów na poważne tematy.Mnie osobiście brakuje inteligentych komedii.Ostatnio dobrze bawiłam się na "Chłopaki nie płaczą" i kilku komediach z młodym Stuhrem,ale one tez nie grzeszyły specjalnym polotem:)

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Polskie kino ma bardzo dobre produkcje, ale niestety nie są one tak promowane jak serwowane ostatnio komedyjki romantyczne, które nie mogą być już chyba bardziej odrealnione niż są.

Do moich ulubionych polskich filmów współcześnie zrealizowanych należą Tulipany, Sztuczki, 33 sceny z życia, Poza sezonem, Pora umierać.

konto usunięte

Temat: POLSKIE KINO współczesne

ciekawe jest tez odkopywanie starszych, dobrych filmów, czyt. nie-komedii. Ostatnio nagminnie leci w TV i w kinach, np. Lunie, ,,Trzeba zabic te milosc", w Lunie dodatkowo co poniedzialek mozna ogladac filmy Kieslowskiego, ale nie 3kolory czy Weronike, ale inne ,,długodystansowce".
Nie ma tez wiekszych problemow ze starszymi filmami Kolskiego.
Interesujace sa tez ,,inteligentne" komedia pokroju Rezerwatu, który faktycznie jest dosyc eklektyczny gatunkowo, ale nie traci uroku i przyciagnal do kin spora czesc widzów.
Adam Badowski

Adam Badowski Radca prawny,
Ekspert - Prawnik,
Compliance PZU/PZU
Życie

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Ja gorąco polecam polski film z zeszłego roku "Senność".

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Adam Badowski:
Ja gorąco polecam polski film z zeszłego roku "Senność".

Zupełnie o nim zapomniałam- rzeczywiście rewelacyjny!
Mnie po jego obejrzeniu nasunęła się jedna myśl:
W życiu nie warto być asekurantem...
Daniel Pawłowicz

Daniel Pawłowicz Wiele dróg, jeden
cel - ATM

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Katarzyna Czmielewska:
Adam Badowski:
Ja gorąco polecam polski film z zeszłego roku "Senność".

Zupełnie o nim zapomniałam- rzeczywiście rewelacyjny!
Mnie po jego obejrzeniu nasunęła się jedna myśl:
W życiu nie warto być asekurantem...


ja mało co podczas jego projekcji sam nie zasnąłem :) Zdecydowanie bardziej podobały mi się "Pręgi", ten drugi film Piekorz za bardzo przypominał mi nie tyle fabułą co klimatem poprzedni, no i splatające się wątki, trochę to przypominało Amores Peros czy "Warszawę". Ale jeśli chodzi o sam film jako film pozytywnie, tyle, że po Pani Piekorz spodziewałem sie czegoś nowego.

konto usunięte

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Jakiś czas temu byłam na projekcji "Serca na dłoni" Krzysztofa Zanussiego, poprzedzonego jego prelekcją. Powiem szczerze, że ta mowa obronna reżysera ocaliła percepcję filmu w moich oczach :)

Dlaczego wspominam o tym filmie w tym wątku? Bo obiektywnie uważam, że jest to ten typ filmu, na który widzowie współczesnego polskiego kina nie są przygotowani. Czarno-slapstickowy humor bardzo nawiązujący do ostatnich "londyńskich" produkcji Allena. Kto się u nas w to bawi? A do tego jeszcze intelektualne przesłanie wagi bardzo ciężkiej pt. "podejmujemy polemikę z postmodernizmem i utrzemy nosa Jacquesowi Derridzie" (moim zdaniem ta polemika jest baaaardzo naciągana i film mógłby się spokojnie bez niej obyć). Komu, oprócz kilku obecnych na sali wykształciuchów-humanistów, cokolwiek powiedzą słowa, którymi w "Sercu na dłoni" chętnie żongluje Zanussi: postmodernizm, dekonstrukcja, Derrida?
Daniel Pawłowicz

Daniel Pawłowicz Wiele dróg, jeden
cel - ATM

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Magda B.:
Jakiś czas temu byłam na projekcji "Serca na dłoni" Krzysztofa Zanussiego, poprzedzonego jego prelekcją. Powiem szczerze, że ta mowa obronna reżysera ocaliła percepcję filmu w moich oczach :)

Dlaczego wspominam o tym filmie w tym wątku? Bo obiektywnie uważam, że jest to ten typ filmu, na który widzowie współczesnego polskiego kina nie są przygotowani. Czarno-slapstickowy humor bardzo nawiązujący do ostatnich "londyńskich" produkcji Allena. Kto się u nas w to bawi? A do tego jeszcze intelektualne przesłanie wagi bardzo ciężkiej pt. "podejmujemy polemikę z postmodernizmem i utrzemy nosa Jacquesowi Derridzie" (moim zdaniem ta polemika jest baaaardzo naciągana i film mógłby się spokojnie bez niej obyć). Komu, oprócz kilku obecnych na sali wykształciuchów-humanistów, cokolwiek powiedzą słowa, którymi w "Sercu na dłoni" chętnie żongluje Zanussi: postmodernizm, dekonstrukcja, Derrida?

Tak sobie myślę i chyba nikt, ale to takie specyficzne kino Made in New York, tamtejszej śmietanki intelektualnej. Nie robiąc aluzji do nazwiska;) Drugiego Ingmara Bergmana też nie mamy:)

konto usunięte

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Daniel Pawłowicz:Drugiego Ingmara Bergmana też nie mamy:)

Nie mamy, ale w "Pół serio" Saramonowicz i Konecki przepięknie pojechali po schematach z jego filmów... Te zacięte, skandynawskie twarze przy sielankowym rodzinnym obiedzie, dialogi bardziej niż oszczędne i nieszczęsny miś przy stole :)

O właśnie - "Pół serio" to kolejny chyba polski film dla nieistniejącego/nieprzygotowanego odbiorcy...

konto usunięte

Temat: POLSKIE KINO współczesne

U Nas w ogole lezy teoria obrazu, wiec jedyne proby zmagania sie z ta materia na ekranach kin, to konceptualizm.
Polscy widzowie nie sa przyzwyczajeni, ze film moze nie miec fabuly albo przeslanie jest absolutnie, wydawaloby sie, banalne: piękne światło.

konto usunięte

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Renata Ż.:
Nie miej złudzeń co do polskiej kinematografii, ja nie miałam nigdy ;)

Jeśli polskie kino oceniaszz li tylko na podstawie takich gniotów jak np.Last minute czy innych pseudkomedyjek serwowanych przez multipleksy, to znaczy, że mało o polskim kinie wiesz:P

konto usunięte

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Prawie połowa lipca i nie ma żadnej polskiej super komedii z Szycem i Karolakiem!
Ktoś poszedł po rozum do głowy?
Albo kogoś zabili???

konto usunięte

Temat: POLSKIE KINO współczesne

Marcin O.:
Prawie połowa lipca i nie ma żadnej polskiej super komedii z Szycem i Karolakiem!
o nie, a Adamczyk tez w niczym nie gra? :D

Następna dyskusja:

beznadziejne polskie kino




Wyślij zaproszenie do