konto usunięte

Temat: wymagania odnośnie łącza internetowego

Czy znacie może wymagania minimalne jakie powinno spełniać łacze internetowe aby można było grać swobodnie (bez lagów) przez XBOX Live w gry takie jak Bad Company 2, Forza 3 czy gry sportowe typu Fifa, NBA. Chodzi mi głównie o parametry takie jak download i upload.
Mateusz Smoczynski

Mateusz Smoczynski IT Recruitment
Partner / Management
Consultant / Agile
En...

Temat: wymagania odnośnie łącza internetowego

Jesli chodzi o samo granie spokojnie wystarczy najwolniejsze lacze 512kbs na 512. Problem pojawi sie przy sciaganiu map, patchow, dodatkow i dem. Gry online przecietnie wykorzystuja ok 10 KB/s downloadu i jakies 3 uploadu wiec wazne tu jest nie przepustowosc lacza a jego "dynamicznosc", czyli ping. Jesli zamierzasz grac przy wykorzystaniu jakis internetow komorkowych to moze okazac sie ze przy nawet najszybszym necie w ofercie bedziesz doswiadczal solidnego laga, gdyz ich net ma czesto slaby ping.

konto usunięte

Temat: wymagania odnośnie łącza internetowego

Net założony ale jest mały fuck'up. Przy zakładaniu łącza mogłem wybrać rodzaj IP - publiczny lub prywatny. Okazuje się za na prywatnym nie można grać ani rozmawiać przez xbox live. Zmienić na publiczny mogę dopiero po pierwszym rachunku a Golda już zaaktywowałem :(
Maciej L.

Maciej L. biolog molekularny

Temat: wymagania odnośnie łącza internetowego

Bez publicznego IP takze popykasz, ale bedzie cienko. Konsekwencja tego bedzie najnizsza wartosc parametru NAT, Network Address Translation - strict, czyli zamkniety. Jesli puscisz diagnostyke siecie na xboxie, wszystko bedzie pokazane. NAT moze przeybrac wartosci moderate oraz open (najlepszy). Posiadajac NAT zamkniety (strict) mozesz polaczyc sie tylko z czlowiekiem ktory ma NAT otwarty (open). Generalnie do bezstresowego giercowania powinienes wykupic publiczne IP, i nastepnie przekierowac porty aby uzyskac otwarty NAT. Faktycznie, szybkosc lacza nie jest krytyczna, jesli chodzi o lagi. Pykalem kiedys na 0.5 MB laczu i bylo OK (oczywiscie w tym tempie demka slabo sie zasysaja). Wazniejszy jest ping, jesli nie przekracza kilkudziesieciu ms, powinno byc OK
Krzysztof Piwowar

Krzysztof Piwowar UX Consultant &
Owner @ Magnetise -
looking for new
busin...

Temat: wymagania odnośnie łącza internetowego

Maciej L.:
Generalnie do bezstresowego giercowania powinienes wykupic publiczne IP, i nastepnie przekierowac porty aby uzyskac otwarty NAT.

A tak z ciekawości, to które porty należałoby by przekierować?
Maciej L.

Maciej L. biolog molekularny

Temat: wymagania odnośnie łącza internetowego


A tak z ciekawości, to które porty należałoby by przekierować?


3074 UDP/TCP i wszystko smiga :)
Krzysztof Piwowar

Krzysztof Piwowar UX Consultant &
Owner @ Magnetise -
looking for new
busin...

Temat: wymagania odnośnie łącza internetowego

Maciej L.:

A tak z ciekawości, to które porty należałoby by przekierować?

3074 UDP/TCP i wszystko smiga :)

Ustawiłem u siebie - zobaczymy, czy robi różnicę :D
Maciej L.

Maciej L. biolog molekularny

Temat: wymagania odnośnie łącza internetowego

Ustawiłem u siebie - zobaczymy, czy robi różnicę :D

Jesli wczesniej nie miales otwartego NAT'u , to teraz powinienes zauwazyc ze w rozgrywkach "on line" szybciej kompletowane sa teamy do muliplayera (gearsy, H3, MW2, itp). Generalnie MW2 po wejsciu w opce LIVE pokazuje jakiego masz NAT'a...

Następna dyskusja:

Przyjazne oprogramowanie do...




Wyślij zaproszenie do