Temat: 32 czy 64 ?
Marcin B.:
Powiem tak..
Zależy.. bo x64 to nie tylko 64 bity.
To również większe zapotrzebowanie i zużycie RAM'u.
Dlatego obsługuje go więcej. W czasach gdy ram jest tani jak barszcz to i tak nie ma znaczenia moim zdaniem.
Nieco inna architektura jeśli chodzi o sterowniki.
Jak pisałem w przypadku Win7 prawie zawsze są obie wersje. Może dla części starego sprzętu nie, ale kiedyś kreskę trzeba narysować jeśli chodzi o kompatybilność wstecz, jest rok 2009.
Inne oprogramowanie - masa gier nie działa poprawnie na x64,
albo odpalają tryb x86, co pod x64 jest pomyłką :)
Niby czemu? Niedawno widziałem ciekawe porównanie XP/Vista32/64/Win732/64 w wydajności gier - różnice w ostatnich 4 są marginalne (nie mam pod ręką linku ale jak sobie po pracy odszukam to wkleję). Oczywiście jest znów kwestia starych gier, ale nie ma to nic do 32/64. Osobiście idę o zakład, że 99% gier jeśli w ogóle uruchamia się na Win7 to na Win7 x64 też.
Poza tym sam sprzęt.. musi być kompatybilny.
Jak mówię kiedyś tą kreskę trzeba narysować. Sprzęt 2-3 letni ma już prawie zawsze wsparcie 32/64 bity. Sam mam też pare staroci, które nie mają sterowników x64, ale po zainstalowaniu tych x86 działają. Czasem też po prostu trzeba zrobić ten upgrade drukarki z '92.
No.. oczywiście pomijam takie bzdetki jak mysz, klawiatura,
czy wyświetlacz.
Ale te "flaczki" wewnątrz kompa, muszą.
Akurat częściej z flaczkami na zewnątrz jest problem o ile w ogóle.
No może z RAIDem czasem, ale tu się słabo orientuję.
Do pracy? Ok. x64 odpowiednio skonfigurowane
i oprogramowane jest wydajne i to bardzo.
W domu x64, w pracy z powodu polityki firmy x86 na kompie obsługującym x64.. miewam problemy z kompem ale nie przypominam sobie jeszcze związanego z wersją.
Ale czy jako centrum typowej domowej rozrywki?
Jeszcze chyba na to za wcześnie ;)
WMP12 x64 jest moim zdaniem świetny. Kodeki x64 też już raczej są do najpopularniejszych formatów. Te mniej popularne odtwarzają się w wersji x86 więc to nie jest żaden problem - do domowej rozrywki jak najbardziej.