Temat: Problem - przyjęcie towaru.
Mieliśmy podobne problemy, związane może nie tyle z samym procesem dostawy towaru, co z wielkością przyjmowanych dostaw.
W naszym przypadku genialnym rozwiązaniem okazało się importowanie dokumentów w postaci elektronicznej (excel, txt, csv, także integracja z naszym systemem 'legacy'), co skróciło czas przyjmowania dostaw z godzin (dla faktur obejmujących ponad 150 pozycji) do dosłownie jednej czy dwóch minut. API dostarczone przez WAPRO pozwala na takie rzeczy i w tę stronę bym szedł (zakładając, że możecie Państwo dokumenty w postaci elektronicznej wymusić na dostawcach).
Po zaimportowaniu dokumentu drukujemy 'nasz' dokument PZ, zawierający zarówno nasze kody asortymentu, jak i kody dostawcy. Na tej podstawie jesteśmy w stanie zweryfikować dostawę (co działa doskonale, kiedy dostajemy dokumenty sprzedaży przed formalną dostawą - gdy paczka jest jeszcze w drodze).
Potencjalny proces importu u Państwa mógłby wówczas wyglądać następująco:
- zaczytanie pliku ze źródła zewnętrznego
- wyszukanie w systemie skojarzonego dokumentu ZD lub wybranie go ręcznie
- porównanie cen i ewentualne wyświetlenie alertów, jeśli rozbieżności są większe od dopuszczalnych lub pozycje się nie zgadzają pod innymi względami (np. ilości)
- po zatwierdzeniu różnic (lub ich braku) zapisanie dokumentu do bazy Wapro w postaci PZ lub - co jest nawet wygodniejsze - bezpośrednio faktury.
Robimy tak u nas, działa w formie zewnętrznej aplikacji z uwagi na nasze specyficzne wymagania biznesowe (w szczególności dopasowanie towarów z importowanych dokumentów ale też wychwytywanie niezdefiniowanych kursów itp).
Rola dokumentów RW w opisanym przez Pana procesie jest dla mnie nieco niejasna.
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani, proszę o kontakt mailowy - maciej.luszczynski@gmail.com.