Maria Przekopowska

Maria Przekopowska Dyrektor
Zarządzający, CBE
Polska

Temat: USłUGI DODANE

Witam :)

Zastanawiam się nad zorganizowaniem spotkania, które dotyczyłoby prezentacji najnowszych usług dodanych. Nie chciałabym ograniczać się jedynie do oferty funkcjonującej na rynku polskim.
Zamierzam zaangażować w projekt zagraniczne firmy z sektora telekomunikacyjnego i medialnego, które mogłyby podzielić sie swoimi doświadczeniami i zaprezentować funkcjonujące modele.
Sadzę, iż tego typu spotkanie byłoby ciekawe biorąc pod uwagę proces cyfryzacji, nowe technologie oraz rozwój sektora audiowizualnego.

W związku z powyższym - moje pytanie: Czy w Polsce jest zapotrzebowanie na tego typu wiedzę?? Co sądzą Państwo o tym pomyśle. Czy powinnam skupić się stronie biznesowej- czy możliwościach technologicznych?

Byłabym wdzięczna za wszelkie sugestie dotyczące zakresu merytorycznego, propozycji prelegentów lub firm.

Serdecznie pozdrawiam

Marysia
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: USłUGI DODANE

Maria Boczek:
Witam :)
W związku z powyższym - moje pytanie: Czy w Polsce jest zapotrzebowanie na tego typu wiedzę??
Jest, bez wątpliwości. Ten rynek zbyt szybko ewoluuje, żeby to samodzielnie monitorować.
Byłabym wdzięczna za wszelkie sugestie dotyczące zakresu merytorycznego, propozycji prelegentów lub firm.
I tu jest właśnie problem - organizator próbuje na tym zarobić, prelegenci również. Żeby uatrakcyjnić program, ściąga się największe "tuzy" rynku, co oczywiście znajduje swoje odbicie w cenie. Tymczasem zapotrzebowanie klienta dotyczy przeważnie konkretnego zagadnienia, mało którego obchodzi zagadnienie "rynek usług dodanych jako taki, a jak nie taki, to jaki i dlaczego". W efekcie dochodzi do paranoicznej sytuacji, w której szkolących jest więcej niż szkolonych, bo klienci (interesujący się jakimś specjalizowanym wycinkiem rynku) wolą jakoś sobie te informacje znaleźć sami - i znajdują, oczywiście w niezbędnym dla nich zakresie.

IMHO jedynym rozwiązaniem wydaje się raczej stworzenie specjalizowanego portalu o tej tematyce - macie wszelkie dane ku temu, żeby to zrobić. Jeśli chodzi o komercyjną stronę zagadnienia, nie obawiałbym się również, przecież każdy, kto taką usługę wdraża, chciałby ją jakoś światu przedstawić - niekoniecznie musi to robić w ramach szkolenia "twarzą w twarz". Oczywiście, warunkiem sine qua non jest odpowiednie wypromowanie popularności takiego portalu.

konto usunięte

Temat: USłUGI DODANE

xTen post został edytowany przez Autora dnia 24.04.14 o godzinie 02:06
Paweł G.

Paweł G. Psycholog

Temat: USłUGI DODANE

Od razu powiem POWODZENIA :)

Tak się akurat składa, że namiastkę takich spotkań można zobaczyć np na Mobile Gigacon. Nie chcę tu uprawiać jakiejś reklamy ale muszę podać jakiś przykład. Tam firmy dużo mówią o usługach dodanych, ale w kontekście klientów i ich portfeli. Tak na prawdę nie da się rozdzielić biznesu od takich inicjatyw. A szkoda bo na końcu i tak traci końcowy user czyli my.

Za inne tego typu konferencje trzeba sporo zapłacić (choć nie wiadomo za co - za udział ?). Są firmy od organiacji takich eventów i wystarczy poszukać by znaleźć tego typu imprezy wraz z programem i "słynnymi przedstawicielami telekomunikacji".

Ja osobiście wolałbym, aby operatorzy sami organizowali takie spotkania oraz byli jednak bardziej otwarci na pomysły z zewnątrz zamiast czerpać korzyści ze spotkań, które i tak nic nie wnoszą.
Maria Przekopowska

Maria Przekopowska Dyrektor
Zarządzający, CBE
Polska

Temat: USłUGI DODANE

Dziękuję za tak szybka odpowiedź :) Rozumiem, że projekt ma przed sobą perspektywy...

Chciałabym jednak zapytać o zainteresowanie konkretnymi rozwiązaniami praktycznymi. Zastanawiam się nad pokazaniem case'ów dotyczących usług dodanych, które swoiście "kontrolująca usługi podstawowe" oraz takich, które skupiają się na dostarczeniu dodatkowych treści multimedialnych.

Wobec powyższego, prosiłabym o zasugerowanie konkretnych rozwiązań lub firm, które oferują coś innowacyjnego.

Jeszcze raz dziękuje

pozdrawiam

Marysia
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: USłUGI DODANE

Piotr Turek:
A co do kwestii omawianych to i biznes i technologia i wymiar społeczny nawet, psychologia, socjologia, a może wręcz futuryzm, nowa cywilizacja ery cyfrowej, jedzmy z tematem...
Dołóżmy jeszcze perspektywy stacji kosmicznych na Marsie, astrologię i rozważania nad psychologią androidów...

Widocznie tylko mi się wydawało, że zapytanie dotyczyło jedynie usług dodanych.

konto usunięte

Temat: USłUGI DODANE

xTen post został edytowany przez Autora dnia 24.04.14 o godzinie 01:59
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: USłUGI DODANE

Piotr Turek:
Z usługami dodanymi wiążą się bezpośrednio motywy zapotrzebowania na nie. [...]
Polacy mają taką naturę, że uwielbiają krytykować, ironizować, nie wnosząc totalnie nic w dyskusję, nie dokładając swojej cegiełki do rozwoju biegu wydarzeń, a wręcz blokując.
Trzymam kciuki, że Pan Krzysztof wrzuci do dyskusji jakąś dojrzałą myśl.
Swoją cegiełkę wrzuciłem znacznie wcześniej, na początku wątku.
Publiczna polemika na temat zastosowania nowoczesnej technologii
w dobie rewolucji cyfrowej jest niezbędna, więc nie blokujmy inicjatyw jak powyższa
Nie mam ani możliwości, ani chęci zablokowania tej inicjatywy. Wyraziłem się jedynie sceptycznie co do perspektyw jej powodzenia, ponieważ w tej chwili obserwuję wręcz masowy wysyp propozycji uczestnictwa w konferencjach rozmaitego typu. Owszem, brakuje rzetelnej informacji co do nowych możliwości (tu się zgadzamy), ale przekazywanie jej w wersji "zmiksowanej" nie jest tym, czego (również jako potencjalny odbiorca takiej usługi !) oczekiwałbym.

Dla mnie oczywiste jest, że usługi dodane są a/ potrzebne, b/ słabo znane, ponieważ odrębnie nie opłaca się ich reklamować. Natomiast mieszanie usług dodanych pod wideotransmisje, na komórki itp. spowodowałoby (w przypadku skutecznego zorganizowania konferencji), że statystycznie minimum 2/3 sali musiałoby się nudzić, słuchając rzeczy, które ich kompletnie nie interesują.

Dodawanie kontekstu kulturowego skutkuje jedynie dalszym rozwadnianiem tematów ważnych dla potencjalnego klienta, stąd reakcja. Gdyby jednak konferencja nie dotyczyła usług dodanych w ogólności, tylko np. samych usług dodanych w telefonii komórkowej - dodanie do niej tematyki zmian w świadomości społecznej i sposobach komunikacji i innych zagadnień socjologicznych, wynikającej ze specyficznych dla tej branży usług dodanych - uznałbym za celowe.

Było konstruktywnie ?

konto usunięte

Temat: USłUGI DODANE

xTen post został edytowany przez Autora dnia 24.04.14 o godzinie 01:56
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: USłUGI DODANE

Piotr Turek:
Nie zgodze się natomiast ze wszystkim co przeczytałem.
To mamy podobnie :-)
Właśnie dodanie aspektu motywów podejmowania decyzji przez klientów - odbiorców usług dodanych, może być czymś nowatorskim i zmusić i wykładowców i odborców, do poszukiwania nowych wniosków i nowych rozwiązań. Mówienie o świecie tych usług w obecnej postaci jest bezcelowe, bo każdy zna to na pamięć i całość zaczyna się nudzić.
Właśnie tu wynika różnica w naszych podejściach. Być może komuś, kto zajmuje się tym profesjonalnie zaczyna się to nudzić. Ja zdecydowanie za mało znam się na usługach dodanych (będąc całkowicie w branży), czyli jestem potencjalnym targetem takiego szkolenia (lub innych form uzyskania informacji). Sformułowanie, że "każdy zna to na pamięć" uważam za nieuprawnione, mocno przesadzone i... typowe, ponieważ każdemu się wydaje, że inni wiedzą tyle, co ja i mają podobny system wartości.
Proszę przeanalizować motywy zakupowe na przykładzie muzyki, bo jak widzę, również z muzykującą osobą rrozmawiam. Tu się zaczynają ciekawe tematy do debaty.
Według mnie nie. Ja nie "analizuję motywów zakupowych", tylko kupuję :-)
Ale to nie znaczy, że nie warto organizować takich spotkań. O wiele słabiej, jak ich nie będzie. Chyba tu się zgodzimy
Tak, ale to fałszywe przeciwstawienie - konferencje albo śmierć... Pokazałem przykład kanału dystrybucji, który umożliwiałby przekazywanie informacji w inny sposób, nieprawdaż ? A zapewne jest jeszcze wiele innych...

konto usunięte

Temat: USłUGI DODANE

sTen post został edytowany przez Autora dnia 24.04.14 o godzinie 01:58
Paweł G.

Paweł G. Psycholog

Temat: USłUGI DODANE

To ja mam propozycję:

Niech P4 zorganizuje konferencję w temacie usług dodanych która bedzie inna niż wszystkie "nadęte". Ale taką przy okazji by firma Informedia nie brała z tego tytułu 6 tys od jednego uczestnika. Jest to możliwe ?
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: USłUGI DODANE

Paweł Gębicki:
To ja mam propozycję:

Niech P4 zorganizuje konferencję w temacie usług dodanych która bedzie inna niż wszystkie "nadęte". Ale taką przy okazji by firma Informedia nie brała z tego tytułu 6 tys od jednego uczestnika. Jest to możliwe ?
:-) Zapewne jest możliwe... Zawsze można "doorganizować" jeszcze jakieś inne atrakcje za dodatkową opłatą :-)

konto usunięte

Temat: USłUGI DODANE

Uczestniczylem juz w jednym takim spotkaniu i nic ciekawego z tego nie wynikalo. Glowni gracze opowiedzieli o swoich rozwiazaniach i planach (tak zeby za duzo nie zdradzic konkurencji), eksperci o trendach, prawnicy o uwarunkowaniach prawnych. Bla, bla, bla
Dla kogos kto siedzi na tym rynku nic nowego. Skorzystal chyba jedynie organizator koszac po kilka tysiecy od uczestnika.
Zdecydowanie ciekawsze jest to o czym pisal Piotr. Od organizatorow oczekiwalbym bardziej kreatywnego podejcia, a nie tylko jak najszybszego zapelnienia listy prelegentow. Po tamtym doswiadczeniu dzisiaj jak dostaje zaproszenie na takie spotkanie, trenuje rzut koperta do kosza.
Tomasz W.

Tomasz W. Przedsiębiorca,
Prezes, Gracz :)

Temat: USłUGI DODANE

Piotrek M.:
Uczestniczylem juz w jednym takim spotkaniu i nic ciekawego z tego nie wynikalo.
<ciach>
Po tamtymdoswiadczeniu dzisiaj jak dostaje zaproszenie na takie spotkanie, trenuje rzut koperta do kosza.

Zgadzam sie z Piotrem i od razu podam jak wygladala jedna z najciekawszych konferencji na ktorych bylem. Uczestnicy zostali podzieleni pomiedzy okragle stoly, w ten sposob ze przy kazdym stole znajdowali sie przedstawiciele roznych grup (operatorzy, dostawcy, media itd.). Prowadzacy konferencje przedstawial jakis temat do rozmow i prosil kazdy stolik o przeprowadzenie wlasnych dyskusji. Na koniec przedstawicil kazdego ze stolikow przedstawial wnioski jakie wspolnie zostaly wypracowane. Takie podejscie sprawilo ze bylo naprawde ciekawie, a do tego korzystnie biznesowo bo uczestnicy szybko poznali sie miedzy soba.

Oczywiscie byly tez osoby prowadzace prelekcje.

Następna dyskusja:

Usługi dodane u polskich MVNO




Wyślij zaproszenie do