Temat: Neostrada już bez telefonu
Danielu,
częstsze zaglądanie na
http://uke.gov.pl uświadomiłoby Cię, że rozdzielenie Neostrady od POTSa wynika z naruszenia art. 57.1 prawa telekomunikacyjnego (Art. 57.
1. Dostawca usług nie może uzależniać zawarcia umowy o świadczenie
publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej od:
1) zawarcia przez użytkownika końcowego umowy o świadczenie innych usług lub nabycia urządzenia u określonego dostawcy;) a nie z "burdelu" panujacego w TP. Zresztą UKE ortodoksyjnie podeszło do wykładni literalnej i też doczepiło się do Blueconnecta ERy, no ale o tym sie glosno nie wspomina. Sugerowano sie, ze w duchu dyrektyw zabroniony jest "tying" a dopuszczony "bundling". Szkoda, ze UKE o ile chwali sie nakladanymi karami, nie chce publikowac wszystkich decyzji na BIPie, tylko wybiera sobie te bardziej oczywiste.
Blokowanie Neo w tp socjalny wynikalo z zalozen, ze mial byc to plan kierowany do osob o niskich przychodach (wymog z uslugi powszechnej) a ze rzucilo sie tam pol Polski, to inna sprawa ;) Zreszta TP miala prawo do ograniczenia uprawnien abonentom (potwierdzone przez sad w sprawie TP vs. Tele2).
A sama mozliwosc BSA na socjalu wynika z konstrukcji ofert ramowych BSA. Podobnie zniesienie limitow transferu - wiecej na stronach UKE.