Agnieszka Włoszczyna

Agnieszka Włoszczyna Kierownik działu PR,
Grupa 3S

Temat: ISO w firmach telekomunikacyjnych

Witajcie,
Zbieram informacje nt ISO w branży telekomunikacyjnej. Najwięksi mają. A mniejsi? Co daje ISO, a w czym przeszkadza?;) Podzielcie się proszę Waszymi opiniami. thx
Marek Powała

Marek Powała Kierownik Działu
Analiz, Polkomtel
S.A.

Temat: ISO w firmach telekomunikacyjnych

To oczywiscie zalezy od profilu firmy telekomunikacyjnej ale delgu mnie:

- Od strony produkcyjnej pomaga, porzadkuje caly system, motywuje tez pracownika zeby zawsze pracowal wedlug regul.

- Od strony handlowej, przeszkadza, tutaj potrzebna jest elastycznosc i szybkosc dzialania.

Pozdrawiam
Marek
Jacek Adam Piotrowski

Jacek Adam Piotrowski Business Development
Manager &
Engineering (ICT)
Services...

Temat: ISO w firmach telekomunikacyjnych

Z moich obserwacji:

1. Moda na ISO: kilka lat temu była wielka "moda" na posiadanie ISO. Jak się okazało, każdy kto posiadał ISO był wyróżniony na rynku, a często duże korporacje jako warunek na rozpoczęciem współpracy (jeden z kilku i oczywiście nie w każdym przypadku) wskazywał wdrożone ISO. Teraz "moda" chyba przeminęła...

2. Czy ISO pomaga? Ja bym powiedział to zależy. Konkretnie na pewno nie jest to "narzędzie", które przeszkadza. Jeśli pomimo wdrożenia ISO, nasza organizacja posiada odpowiednie procedury i przyjęte standardy to różni nas jedynie kwestia formalna (tu również wyjątki, bo zapewne nie jest tak zawsze).

Reasumując: ISO to przydatna rzecz, ale na pewno nie jako główne narzędzie odnoszenia sukcesu. Kiedyś o ISO usłyszałem: nieuporządkowanych porządkuje, uporządkowanych czasem komplikuje.

Pozdrawiam,

JP
Grzegorz Brzozowski

Grzegorz Brzozowski www.grupaecf.pl

Temat: ISO w firmach telekomunikacyjnych

zgadzam się z przedmówcą, iso dostarcza nam porządku w codziennej pracy ale są takie momenty że mamy iso dość, przez ten właśnie porządek bo wszystko trzeba zrobić zgodnie z procedurą a to nie raz wymaga ogromnej cierpliwości. W dziale sprzedaży na pewno nie jest to narzędzie dzięki któremu odnosimy lepsze wyniki.Grzegorz Brzozowski edytował(a) ten post dnia 24.01.09 o godzinie 14:33

konto usunięte

Temat: ISO w firmach telekomunikacyjnych

W każdym miejscu, gdzie mamy interfejs do klienta zewnętrznego, jest problem z ISO. Klient często wymaga lekkiego odejścia od seryjnej produkcji/standardowego świadczenia usług. I wtedy konieczne byłoby rozpisanie procedur na wszystkie możliwe scenariusze sytuacyjne, a to może być niemożliwe. Nawet, jeśli ktoś świetnie zna swój biznes, to nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwości.
Agnieszka Włoszczyna

Agnieszka Włoszczyna Kierownik działu PR,
Grupa 3S

Temat: ISO w firmach telekomunikacyjnych

Bardzo Wam dziękuję za wypowiedzi, cenne i ważne głosy dla mnie.
pozdrawiam ciepło,
Aga
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: ISO w firmach telekomunikacyjnych

Jacek Piotrowski:
Moda na ISO: kilka lat temu była wielka "moda" na posiadanie ISO. Jak się okazało, każdy kto posiadał ISO był wyróżniony na rynku, a często duże korporacje jako warunek na rozpoczęciem
współpracy (jeden z kilku i oczywiście nie w każdym przypadku)
wskazywał wdrożone ISO. Teraz "moda" chyba przeminęła...
To nie moda, tylko TP postawiła warunek posiadania certyfikatu ISO firmom, które chciały startować w przetargu. Wszyscy wdrażali na wyścigi.

We Wrocławiu padły prawie wszystkie firmy z tej branży (za wyjątkiem tych, które ściśle związały się z TP umowami o konserwację sieci), ale nie sądzę, żeby za to były odpowiedzialne opłaty za ISO :-)

Temat: ISO w firmach telekomunikacyjnych

Agnieszka Klimczyk:
Witajcie,
Zbieram informacje nt ISO w branży telekomunikacyjnej. Najwięksi mają. A mniejsi? Co daje ISO, a w czym przeszkadza?;) Podzielcie się proszę Waszymi opiniami. thx

Myślę, że warto byłoby sprecyzować o jakie ISO chodzi :) Domyślam się, że o 9001 ale pewnie niektórzy operatorzy mają też inne, np. 27001 w zakresie bezpieczeństwa informacji.

Pozdrawiam!
M.
Łukasz K.

Łukasz K. PROJEKTANT - branża
telekomunikacyjna

Temat: ISO w firmach telekomunikacyjnych

Do pierwszej firmie, której zaczynałem pracę, było ISO, ale nikt mnie nawet o nim nie informował, bo lada dzień certyfikat miał stracić ważność. Firma potrzebowała go, żeby otrzymać pierwsze zlecenia od operatorów - takie były wymagania. Później, gdy o zleceniach decydowały inne czynniki - wyrobiona opinia, oceny wcześniejszych prac, znajomości, okazało się, ze certyfikat iso jest zbędny, stanowi kłopot i duży koszt (audyt). Co prawda Certyfikat wisiał na ścianie długo (a nie zdziwiłbym się, gdyby wisiał i teraz) ale jego ważność już dawno minęła a i procedur w firmie nie ma.
W małej firmie komplikuje większość banalnych spraw biurowych, jest sporym obciążeniem.
W średnich i dużych, momentami jest zbyt mało elastyczny.
Chyba najbardziej się sprawdza, przy pierwszych kontaktach między firmami. Standaryzuje co nie co korespondencje, itp.

konto usunięte

Temat: ISO w firmach telekomunikacyjnych

Zapraszam do współpracy z BSI. Proszę się kontaktować, na pewno znajdziemy rozwiązanie z korzyścią dla obu stron.

konto usunięte

Temat: ISO w firmach telekomunikacyjnych

Agnieszko - plotki głoszą, że 3S ma już ISO w 80 procentach :-)

Policzmy ile to jest: 9000*80% = ... Tak! Mają ISO-7200 :-)

w.

Następna dyskusja:

Zaproszenie na zjazd doradc...




Wyślij zaproszenie do