Tomasz S.

Tomasz S. Technology Project
Manager, Citi

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

za http://onet.pl
http://gry.onet.pl/1709009,,Beta_Starcrafta_II_w_roku_...
_________________________

Osobiście nie mogę się doczekać powyższego tytułu. Regularnie odwiedzam stronę http://starcraft2.com, gdzie można zobaczyć gameplay video, screeny i poczyta na temat prac nad tytułem.

Blizzard swoim zwyczajem stopniowo dawkuje informacje, więc w oczekiwaniu na finalną wersję, będzie można poczytać o fabule i nie tylko.

Być może część z Was pamięta formułę, w jakiej odbyły się beta testy [w tym balance testy] pierwszego StarCrafta. Mam nadzieję, że tym razem będzie podobnie, z tą różnicą iż znajdę się w grupie szczęśliwców biorących udział w szlifowaniu diamentu.

Zapraszam do dyskusji na forum.
Arkadiusz Klementowicz

Arkadiusz Klementowicz Zawodowiec od
zarządzania jakością
i nie tylko

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

Też czekam na ten tytuł.

Ciekawe czy trzeba będzie zmodernizować kompa aby to odpalić...
Leszek L.

Leszek L. Wastelands
Interactive

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

Zaraz, zaraz
Starcraft mimo, że jest dobra grą to nie jest strategią.

To najzwyklejsza zręcznościówka. Gdzież jej do np. Antientam'u Sida czy produkcji Avalonhilsów?

Jesli jednak filmiki będą na takim poziomie jak w części pierwszej to na pewno zagram choćby dla nich :)
Tomasz S.

Tomasz S. Technology Project
Manager, Citi

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

To początek dyskusji pt. "czy RTS to strategie". Wg mnie tak. Bo jak to inaczej nazwać, jeśli nie strategią? Zręcznościową grą czasu rzeczywistego z rozbudowanym elementem ekonomiczno-bitewnym?
Leszek L.

Leszek L. Wastelands
Interactive

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

Temat na ciekawą dyskusję.

Oczywiście nie chcę szerzyć flame'a.

Z całą pewnością pod definicję strategii czasu rzeczywistego bardziej można podciągnąć gry produkowane przez np. Paradox, czyli serię Europa Universalis, te jednak przyjęło się zaliczać do gatunku Grand Strategy Game, chociaż rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym.
Niestety lata złego nazewnictwa zrobiły swoje.

Jeśli jednak jesteśmy przy RTS jako takich, czyli zbuduj bazę i zniszcz przeciwnika to trudno stawiać obok siebie Starcrafta i np. Kozaków, oczywiście jeśli chodzi o skalę rozgrywki.
Tutaj Starcraft mógłby być co najwyżej RTT, ale niestety nikt nie wpadł na wymyślenie takiego gatunku.

Może pora wpisać go do Wikipedii?

W każdym razie w obu grach jedna strategia z całą pewnością jest słuszna - kupą mości Panowie.
Jakub L.

Jakub L. Programista

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

Leszek Lisowski:
Temat na ciekawą dyskusję.

Oczywiście nie chcę szerzyć flame'a.

Z całą pewnością pod definicję strategii czasu rzeczywistego bardziej można podciągnąć gry produkowane przez np. Paradox, czyli serię Europa Universalis, te jednak przyjęło się zaliczać do gatunku Grand Strategy Game, chociaż rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym.

Ha, tu mogę poflejmować - EU (i pochodne) jest jak najbardziej turowa - krok wynosi 1 godzinę czasu gry, i tyle trwa tura. Tylko że przez większość czasu nie ma co robić, i tury sobie spokojnie lecą, ale gracz zawsze może spauzować grę i działać pomiędzy jedną turą a drugą tak, jak w zwykłej turówce.
Leszek L.

Leszek L. Wastelands
Interactive

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

Jakub L.:
Leszek Lisowski:
Temat na ciekawą dyskusję.

Oczywiście nie chcę szerzyć flame'a.

Z całą pewnością pod definicję strategii czasu rzeczywistego bardziej można podciągnąć gry produkowane przez np. Paradox, czyli serię Europa Universalis, te jednak przyjęło się zaliczać do gatunku Grand Strategy Game, chociaż rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym.

Ha, tu mogę poflejmować - EU (i pochodne) jest jak najbardziej turowa - krok wynosi 1 godzinę czasu gry, i tyle trwa tura. Tylko że przez większość czasu nie ma co robić, i tury sobie spokojnie lecą, ale gracz zawsze może spauzować grę i działać pomiędzy jedną turą a drugą tak, jak w zwykłej turówce.

to z punktu widzenia silnika, a żeby byc bardziej szczegółowym to poszczególne tury w produkcjach Paradoxu dzielą się na:
godziny, dni, przeładowanie danych

doomtrader z eufi się kłania :D

z punktu widzenia gracza jest to gra w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą.

konto usunięte

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

Leszek L.:
Temat na ciekawą dyskusję.

Oczywiście nie chcę szerzyć flame'a.

Z całą pewnością pod definicję strategii czasu rzeczywistego bardziej można podciągnąć gry produkowane przez np. Paradox, czyli serię Europa Universalis, te jednak przyjęło się zaliczać do gatunku Grand Strategy Game, chociaż rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym.
Niestety lata złego nazewnictwa zrobiły swoje.

Jeśli jednak jesteśmy przy RTS jako takich, czyli zbuduj bazę i zniszcz przeciwnika to trudno stawiać obok siebie Starcrafta i np. Kozaków, oczywiście jeśli chodzi o skalę rozgrywki.
Tutaj Starcraft mógłby być co najwyżej RTT, ale niestety nikt nie wpadł na wymyślenie takiego gatunku.

Może pora wpisać go do Wikipedii?

W każdym razie w obu grach jedna strategia z całą pewnością jest słuszna - kupą mości Panowie.


Jak najbardziej czy AoE czy Kozacy czy Starcraft to RTS panowie nie wiem o czym dyskusja jeśli mieliście przyjemność w Total Anihilation czy serię Command and Counquor czy Dune to wiecie, że to właśnie jest RTS - Real Time Strategy. Cały gatunek opiera się właśnie o te gry. I porównywanie ich do EU nie ma sensu, chociażby na jeden mały szczegół. BITWA. EU to strategia ekonomiczno polityczna i bitwa jest tylko małym dodatkiem. Starcraft to właśnie bitwa, C&C to bitwa! Ekonomia opiera się tu tylko na zasadzie jest surowiec - weź i przynieś do bazy - bedziesz miał zasoby na jednostki bojowe. I teraz zaczyna się strategia - jak te jednostki wykorzystać, żeby zniszczyć przeciwnika.(każdy gracz startuje z identycznej pozycji wyjściowej) W Europie Universalis wygrać można bez jednego wystrzału.
obie gry uwielbiam ale jednak power overwhelming! :) swoją drogą umieram z ciekawości jakie teksty będą miały jednostki w sc2

Pozdrawiam RTS lovers
Leszek L.

Leszek L. Wastelands
Interactive

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

Jasne, że w EU można wygrać bez wystrzału, bo to gra w skali strategicznej.
Te wszystkie klikacze, które wymieniasz to gry co najwyżej w skali taktycznej.

I gwarantuję Ci, że w grach strategicznych o wiele bardziej musisz się nagimanstykować z wykorzystaniem surowców.

konto usunięte

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

wg mnie wszystkie warunki dla dopelnienia definicji slowa strategia sa w SC spelnione. taktyka jaknajbardziej zawiera sie w strategii. w RTS same surowce i sposob ich uzyskania czy rozdysponowania moze nie jest nadmiernie rozbudowany, ale ma sie swietnie. i o ironio bez tzw. expów (czyli dodatkowych zrodel surowcow) nie bedziemy w stanie pokonac przeciwnika. A w kontekscie expow, z doswiadczenia panowie na pewno wiecie, czas w SC to sprawa najwyzszej wagi, zupelnie jak mineraly. :)

Pozdrawiam RTS lovers
Leszek L.

Leszek L. Wastelands
Interactive

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

Dominik S.:
wg mnie wszystkie warunki dla dopelnienia definicji slowa strategia sa w SC spelnione. taktyka jaknajbardziej zawiera sie w strategii. w RTS same surowce i sposob ich uzyskania czy rozdysponowania moze nie jest nadmiernie rozbudowany, ale ma sie swietnie. i o ironio bez tzw. expów (czyli dodatkowych zrodel surowcow) nie bedziemy w stanie pokonac przeciwnika. A w kontekscie expow, z doswiadczenia panowie na pewno wiecie, czas w SC to sprawa najwyzszej wagi, zupelnie jak mineraly. :)

Pozdrawiam RTS lovers


Anegdotka:
Amerykański generał opowiadał radzieckiemu o nowej wersji trału czołgowego (bodajże Sherman Crab), nie mógł się nachwalić jakie to skuteczne, nowoczesne itd.
Wysłuchawszy tego wszystkiego radziecki generał odpowiada:
- Nic na polu mionowym nie zastąpi kilku kompanii karnych.

I to tyle na temat strategii i taktyki w RTSach
(a na marginesie to jest zupełnie co innego).

konto usunięte

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

author]Arkadiusz Klementowicz:[/author]
Też czekam na ten tytuł.

Ciekawe czy trzeba będzie zmodernizować kompa aby to odpalić...

nie ma co liczyc na wersje na X-klocka, upgrade kompa nieunikniony :/

konto usunięte

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

Leszek L.:
Dominik S.:
wg mnie wszystkie warunki dla dopelnienia definicji slowa strategia sa w SC spelnione. taktyka jaknajbardziej zawiera sie w strategii. w RTS same surowce i sposob ich uzyskania czy rozdysponowania moze nie jest nadmiernie rozbudowany, ale ma sie swietnie. i o ironio bez tzw. expów (czyli dodatkowych zrodel surowcow) nie bedziemy w stanie pokonac przeciwnika. A w kontekscie expow, z doswiadczenia panowie na pewno wiecie, czas w SC to sprawa najwyzszej wagi, zupelnie jak mineraly. :)

Pozdrawiam RTS lovers


Anegdotka:
Amerykański generał opowiadał radzieckiemu o nowej wersji trału czołgowego (bodajże Sherman Crab), nie mógł się nachwalić jakie to skuteczne, nowoczesne itd.
Wysłuchawszy tego wszystkiego radziecki generał odpowiada:
- Nic na polu mionowym nie zastąpi kilku kompanii karnych.

I to tyle na temat strategii i taktyki w RTSach
(a na marginesie to jest zupełnie co innego).


Strategia i taktyka - oczywiscie co innego. Okreslenie real time tactics nie byloby adekwatne. Pojęcie taktyki jako wezsze mozna odniesc do samej walki, ale gra to nie dane z gory jednostki wojskowe i manewry z ich wykorzystaniem.
Ogladajac trailery przedstawiajace rozgrywke w sc2 obawiam sie ze caloksztalt pozostanie bez zmian. wiec nici z opodatkowania marines i z VATu na gauss rifle czy photon cannon;]

pozdrawiam
Leszek L.

Leszek L. Wastelands
Interactive

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

Dominik S.:
Ogladajac trailery przedstawiajace rozgrywke w sc2 obawiam sie ze caloksztalt pozostanie bez zmian. wiec nici z opodatkowania marines i z VATu na gauss rifle czy photon cannon;]

pozdrawiam


Więc zostaje stara dobra radziecka (czy może raczej już koreańska) szkoła ;-)

konto usunięte

Temat: Beta "Starcrafta II" w roku 2008?

pofatygowałem sie na twoj profil, musze przyznac. powodzenia z projektem. az mi slinka zaczela ciec jak wszedlem na strone.

pozdrawiam,

Leszek L.:
Dominik S.:
Ogladajac trailery przedstawiajace rozgrywke w sc2 obawiam sie ze caloksztalt pozostanie bez zmian. wiec nici z opodatkowania marines i z VATu na gauss rifle czy photon cannon;]

pozdrawiam


Więc zostaje stara dobra radziecka (czy może raczej już koreańska) szkoła ;-)

Następna dyskusja:

Nowy stopień KOT od 2008 r.




Wyślij zaproszenie do