Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Wszystkich zmęczonych burzliwą dyskusją zapraszam do dyskusji na temat marek luksusowych. Uff, nawet sił by zacząć brak.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

A mamy gwarancję spokoju ? :)

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Od strony teoretycznej jest to niezmiernie łatwe.
Wystarczy zainwestować pokażny kapitał w sam produkt, tak żeby spełniał możliwie najsurowsze wymogi jakościowe i wzornicze.
Do tego należy dodać odpowiednią kwotę na działania czysto marketingowe.
Voila, gotowa nowa marka luksusowa.

Od strony praktycznej natomiast zaczynają się schody.
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Po śmierci i to jeśli za życia zbytnio nie nagrzeszyłeś.
A serio: temat chyba bezpieczny i nie budzi tyle emocji co celebrities (choc jak dobrze pomysleć, to też są marki luksusowe, nie obrażając marki)
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Krzysztof B.:Od strony teoretycznej jest to niezmiernie łatwe.
Wystarczy zainwestować pokażny kapitał w sam produkt, tak żeby spełniał możliwie najsurowsze wymogi jakościowe i wzornicze.
Do tego należy dodać odpowiednią kwotę na działania czysto marketingowe.
Voila, gotowa nowa marka luksusowa.

Od strony praktycznej natomiast zaczynają się schody.


Bo ja o tych schodach właśnie

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

1 schodek - nawiązanie do tradycji lub jego brak
2 schodek - rentowność marki


Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

No z tym teoretycznym modelem Krzysztof to nie do końca. Marka luksusowa powinna stwarzać -- w polu komunikacji marketingowej -- jakiś nimb elitarności. Czy to przez politykę niedoboru (robione na zamówienie, trzeba czekać), czy to przez politykę cenową (dwa razy drożej, niż to samo obok na półce), czy też przez podparcie się.. właśnie celebrities (Spielberg tego używa). Nie wkraczam na śliski grunt? ;)
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Podparcie celebrities - czy to nie jest chwyt nieco ryzykowny: Kondrat w banku, Gajos Pedros, teraz Clio, którego luksusowym wozem nazwac nie można reklamowane przez, cholender zapomniałem, ale wiemy o którego oficera chodzi. A Zeta-Jones chyba którys model Fiata reklamowała (ale mogę sie mylic, dzień dziś nieco męczący i pamięć długoterminowa szwankuje). Ja bym się bał, chociaż właśnie przygotowuje kampanię, która będzie sygnowana przez 007, ale on akurat z luksusem się kojarzy.
A co z kanałami komunikacji? Panuje przekonanie, że przy tego rodzaju amrce lepiej postawic na działania PRowe niż stricte reklamowe. Nie, żebym się z tym nie zgadzał, ale może jestem ofiarą jakiegos owczego pędu?

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Ależ naturalnie Pawle, dlatego ująłem to w wytrychu pt: działania czysto marketingowe.

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Piotrze, myślę, że łatwiej będzie dyskutować o praktycznej stronie zagadnienia, gdy określisz jaka marka jest wg Ciebie luksusowa. Wymieniasz w poście pewien bank, pewną kawę i auto, ale to moim skromnym zdaniem marki, które NIGDY nawet nie leżały w pobliżu luksusowych.

Luksus to Bentley, luksus to Burberry, luksus to Cartier, a z polskich... nieistniejąca już chyba Jan Baran.


Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 09.10.06 o godzinie 19:14
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

I o to mi chodziło, one nigdy nie leżały obok luksusowych, to są przykłady, że użycie znanych twarzy do podpierania komunikacji marki luksusowej może byc ryzykowne, znana twarz raczej jest stosowana przy dotarciu do szerokiego grona. Do mnie na przykład przemówi Bond jako Bond (choćby go farbkami namalować), a nie Pierce Brosnan jako Brosnan (no chyba, że jako Bond). Jeśli nieściśle się wyraziłem w poprzednim poście to przepraszam za zamieszanie

konto usunięte

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Szukam w pamięci luksusowych marek, które zdecydowały się podeprzeć znanymi ludzmi i nie znajduję. Czy może ktoś podrzucić przykład luksusowej marki w mariażu ze znaną twarzą?

Ale ad rem.
Luksus jest niezależny od chwilowych celebrities, chwilowych gwiazdek i gwiazdeczek. One przemijają wraz z przebrzmiałym przebojem czy serialem, a luksus pozostaje.
Luksus jest nieczuły na mody czy trendy, luksus po prostu sobie jest poza oficjalnym obiegiem, ale paradoksalnie w głównym jego nurcie jest obecny poprzez nawiązania i konotacje.
Luksus to dostojny sznyt nieczuły na nowatorskie gadżety które po chwili dłuższej lub krótszej mijają.


Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 09.10.06 o godzinie 19:35
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Och, Cartier reklamowała Audrey Hepburn, ale kto, jak kto, ona z luksusem sie kojarzy
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Maybach - ojciec R. :D :D :D - sorry tak mi się akurat nasunęło....
A serio też nie kojarzę takich twarzy i marek. Szczególnie ważne w kreowaniu takich marek wydaje mi się to oczym wspomniał Paweł - polityka niedoboru. Nie wiem zresztą na ile w tym jest tej polityki Luksusowej marki przecież nie można sobie wydumać z niczego - musi być tworzona w oparciu o naprawde unikatowy i wysokiej jakości produkt. Już to powoduje pewne ograniczenia w dostępności - owszem należy ten fakt należycie reklamować ale niedobór mamy niejako w założeniu...
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Nie wiem, czy niedobór nie jest ostatnio nadużywany, tzw. ssanie na rynku juz byle majty, za przeproszeniem, starają się wytworzyć.
Tych schodów sie jednak tworzy, na Pałac Kultury mozna się będzie niedługo wdrapać.
A jak oceniacie ostatnie posunięcia Mercedesa, który zrezygnował z promocji S klasse na rzecz taniej klasy A. Dla mnie to psucie sobie marki, w końcu od lat najwięcej zarabiają na A, przy reklamie S, zatem po co?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Z tym Maybachem to ciekawa rzecz, nie pamiętam żadnej ich reklamy bo zapewne jej nie widziałem. A jednak "plotka głosi..."
ciekawy przypadek niereklamowanego luksusu.
Marcin Bacia

Marcin Bacia ...-BraveMind-...

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Jak widać luxus nie jedno ma imię. Bo jest i luxus = lexus, ale jest i luxus = maybach. Obie marki gdzieś - mocniej lub słabiej - uwypuklają luxusowość, ale nie można nie zauważyć, że luxusy owe są na zupełnie innych "poziomach" (coś jak middle class, upper middle class itp.).

Na jednym biegunie "niższego" luxusu, jest bardziej konwencjonalny marketing - reklamy, promocje, twarze, billboardy i sklepy...

Ale na drugim biegunie "wyższego" luxusu, gdzie produkty są adresowane do tych samych twarzy, które reklamują "niższy luxus" to już inna historia. Tutaj zaczyna się szeroko rozumiany PR (jak ktoś nadmienił). Głównie wydaje mi się jest to szeptany marketing, cena (paradoks Veblena), niedobory, eventy ...W brew pozorom tutaj też ważne są twarze, ale troche w innym sensie. Mam tutaj na myśli snobizm, zazdrość itp. No i komunał: nikt z tego przedziału luxusu nie skusi się na towar z billboardu.
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Snobizm, nie ukrywam, że chcciałem to słowo wywołać. Na ile snobizm jest tu siła napędową. Dla mnie właściwie snobizm i próżność to główne motory marek luksusowych, bo nie ukrywajmy wyższy przedział premium jest na tyle jakościowo wyśrubowany, że zaspokoi nawet najwybredniejsze gusta.
A co myslicie o różnego rodzaju działaniach wspierających kogoś/cos, do dobroczynności włącznie, na ile wynika rzeczywiście z potrzeby pomocy, a na ile z marketigu, z chęci pokazania, że należymy do elity (jakiejś tam, bliżej niezdefiniowanej)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Moim zdaniem przywołana przez Marcina "definicja" 2 rodzajów luksusu ma zastosowanie również do dobroczynnosci.
Ci od Maybacha zakładają fundacje a ci od lexusa je wspierają
Magda G.

Magda G. KrytykaKulinarna.com

Temat: budowanie wizerunku marki luksusowej

Krzysztof B.:Szukam w pamięci luksusowych marek, które zdecydowały się podeprzeć znanymi ludzmi i nie znajduję. Czy może ktoś podrzucić przykład luksusowej marki w mariażu ze znaną twarzą?
Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 09.10.06 o godzinie 19:35


Chanel - Kidman. Wg mnie jedna z lepszych reklam luksusowej marki, w których wykorzystano znaną twarz. Ale generalnie jestem zdania, że towar z górnej półki nie potrzebuje towarzystwa jakiejś mniej lub bardziej znanej laski/faceta, bo często jest to wspólny mianownik reklam towarów mocno takich sobie.



Wyślij zaproszenie do