Michał Wójcik

Michał Wójcik Front End Developer
- Freelancer

Temat: Streming na stronie?

Witam,

potrzebuje zrobić stronkę która będzie pobierać obraz z kamery internetowej po przez plugin, jave lub podobnego typu dodatek w przeglądarce.

Użytkownik nie może instalować oprogramowania na komputerze. Ma przesyłać obraz na serwer, a ludzie live mogę to oglądać. Szukam najlepiej gotowego rozwiązania. Jeżeli nie ma, to jaka cena za takie coś? A możę ktoś ma wskazówki jak takie coś zrobić?

Pozdrawiam,
Michał Wójcik
Marcin C.

Marcin C. wiem to co wiem,
reszty chętnie się
dowiem ;D

Temat: Streming na stronie?

a co toto ma pokazywać? same obrazki - bo piszesz streaming ?
Michał Wójcik

Michał Wójcik Front End Developer
- Freelancer

Temat: Streming na stronie?

Ogólnie ma to pokazywać obraz z kamery która jest zamontowana w komputerze ;). I jak sobie włączę kamerke i wejde i odpale "to coś"<plugin, dodatek czy coś podobnego>. zaczynam nadawać a inni mnie widzą ;)
Marek Przegaliński

Marek Przegaliński SEO/SEM Web Promocja
Bezpieczeństwo

Temat: Streming na stronie?

Michał Wójcik:
Ogólnie ma to pokazywać obraz z kamery która jest zamontowana w komputerze ;). I jak sobie włączę kamerke i wejde i odpale "to coś"<plugin, dodatek czy coś podobnego>. zaczynam nadawać a inni mnie widzą ;)

OD czegoś trzeba zacząć, proponuję :-)))
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nullsoft_Streaming_Video
Piotr Ż.

Piotr Ż. Director of UX EMEA

Temat: Streming na stronie?

no to sobie zrób .. tak jak pisałeś jave, czy flasha czy co tam wolisz i wystaw na swoim serwerku...

w sumie obecnie flash bedzie najprostszy...

nawet gdy chcesz by toto było dostępne dla wielu userów jak np fotka.pl... jeno serwer bedziesz musiał być większy...
Kamil S.

Kamil S. Backend Engineer and
Symfony Developer

Temat: Streming na stronie?

Ja bym się zainteresował protokołem RTMP i Adobe Flash Media Server ;) W tej chwili chyba nie ma lepszego rozwiązania. W internecie jest cała masa samouczków, na szybko znalazłem coś takiego:

http://www.youtube.com/watch?v=0DdrMNVn-vw
może troszkę leciwy ale zasada jest taka sama. Wadą jest to że AFMS kosztuje parę dolców.

Możesz się też zainteresować technologią WebRTC - google hangouts jest na tym oparte.
Maciej Tryba

Maciej Tryba Projektant aplikacji
internetowych

Temat: Streming na stronie?

Kamil S.:
Ja bym się zainteresował protokołem RTMP i Adobe Flash Media Server ;) W tej chwili chyba nie ma lepszego rozwiązania. W internecie jest cała masa samouczków, na szybko znalazłem coś takiego:

http://www.youtube.com/watch?v=0DdrMNVn-vw
może troszkę leciwy ale zasada jest taka sama. Wadą jest to że AFMS kosztuje parę dolców.

Możesz się też zainteresować technologią WebRTC - google hangouts jest na tym oparte.

Google hangouts jest oparte o protokol xmpp i ma niewiele wspolnego z webrtc.(Google rozwija ta technologie jako oddzielny projekt).
WebRTC jest ciekawa alternatywa dla Flasha. Do zalet mozna zaliczyc fakt, ze jest open source i ma lepsza jakosc streamu, wady to brak wsparcia dla takich przegladarek jak opera czy safari.
Od strony integracji do webrtc potrzebny jest jedynie serwer obslugujacy node.js
Kamil S.

Kamil S. Backend Engineer and
Symfony Developer

Temat: Streming na stronie?

Maciej T.:

Google hangouts jest oparte o protokol xmpp i ma niewiele wspolnego z webrtc.(Google rozwija ta technologie jako oddzielny projekt).
WebRTC jest ciekawa alternatywa dla Flasha. Do zalet mozna zaliczyc fakt, ze jest open source i ma lepsza jakosc streamu, wady to brak wsparcia dla takich przegladarek jak opera czy safari.
Od strony integracji do webrtc potrzebny jest jedynie serwer obslugujacy node.js

Oj google talk jest oparty o xmpp jako protokół komunikacji IM. Natomiast hangouts to właśnie WebRTC a przynajmniej to co jest użyte jest tożsame i w opiera się o WebRTC. Polecam lekturę :
http://gigaom.com/2011/06/30/google-hangouts-technology/
Maciej Tryba

Maciej Tryba Projektant aplikacji
internetowych

Temat: Streming na stronie?

http://en.wikipedia.org/wiki/Google%2B_Hangouts

Nawet w tym artykule jest napisane ze maja zamiar korzystac z webrtc w przyszlosci a nie, ze korzystaja.
w WebRTC masz interpreter kodu zintegrowany z przegladarka, obecnie tylko w tych ktore oparte sa o silnik WebKit.
Jak otwierasz stream na Webrtc przegladarka sama pyta o dostep do obrazu, przy hangouts instalujesz wtyczke.
Zreszta patrzac od strony googla, nie integrowali by technologii, ktora nie jest wspierana przez wszystkie przegladarki i sami nazywaja ja jako rozwojowa, ktora stale ulepszaja.
Hangoutowi obecnie blizej do skypa niz do WebRTC.
Tutaj masz przyklad aplikacji ktora dziala oparta w pelni na webrtc:
https://talky.io/Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.08.13 o godzinie 14:20

Następna dyskusja:

Wykorzystanie map i geoloka...




Wyślij zaproszenie do