Temat: Ja z tego wyjść...
Ostatni list od Urzędu Ochrony Praw Konsumenta:
Poniżej odpowiedz jaką udzielamy w sprawie firmy Pobieraczek w przypadku kiedy to konsument korzystał z jej usług. Ponadto informuję ,że Firma ELLer Serwis w odpowiedzi na pisma konsumentów wysłane zgodnie z poniższym zastosowała kolejną interpretacje przepisów nie uznając poniższego.
Takie pismo Firmy zostało wysłane przez nas do UOKIK. Na dzień dzisiejszy nie mam nowego stanowiska Uokik w sprawie Firmy Pobieraczek.
Z poważaniem
Podinspektor
Beata Niepokulczycka - Bień
po zapoznaniu się z wyglądem strony
http://www.pobieraczek .pl i zawartych na niej informacjach, oraz przeanalizowania treści regulaminu nie można twierdzić ,ze strona lub treść wprowadza w błąd konsumenta. W momencie rejestracji , potwierdzamy zapoznanie się z treścią regulaminu, co oznacza, że znamy go i zgadzamy się na jego postanowienia. Ponadto jest wyraźna informacja na stronie:.
."Informacja dla klientów
Podczas 10-dniowego darmowego okresu próbnego przysługuje prawo do pisemnego
wypowiedzenia zamówienia (fax, email itp.). Po upływie 10-dniowego okresu próbnego ważność umowy od 3 miesięcy i koszt od 7,90 PLN miesięcznie."
W związku z powyższym ,trudno uznać, że konsument nie wiedział o tym, że w
ciągu 10 dni testowania , jeśli nie był dalej tym zainteresowany, nie musiał odstąpić od umowy.
Niemiej jednak ze względu na brak potwierdzenia umowy na piśmie zastosowanie ma stanowisko Prezesa UOKiK:
"Przez rejestrację na stronie internetowej
http://www.pobieraczek.pl zawierana jest umowa z Eller Service s.c. z siedzibą Gdańsku. Do przedmiotowej umowy stosuje się przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną ( Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204) oraz ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (dalej ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów).
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów, konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów, przedsiębiorca jest zobowiązany do potwierdzenia konsumentowi na piśmie informacji o zawartej umowie najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia. Z powyższego wynika, iż po rejestracji na stronie internetowej
http://www.pobieraczek.pl konsument powinien otrzymać potwierdzenie zawartej umowy na piśmie. W wypadku nieotrzymania powyższego potwierdzenia, zgodnie z art. 10 ust. 2 przedmiotowej ustawy, termin w którym konsument może odstąpić od umowy wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia zawarcia umowy o
świadczenie usługi. Jeżeli jednak konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu
otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.
W związku z powyższym konsument, który zawarł umowę przez rejestrację na stronie
http://www.pobieraczek.pl, podał swoje prawdziwe dane oraz nie otrzymał potwierdzenia zawarcia umowy na piśmie ma prawo odstąpić od powyższej umowy w terminie 3 miesięcy od jej zawarcia. W celu z korzystania z powyższego uprawnienia należy sporządzić oświadczenie o odstąpieniu od umowy na piśmie oraz wysłać je listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres przedsiębiorcy.
Jednocześnie informuję, iż w dniu 14 lipca 2009 r. przez Delegaturę UOKiK we Wrocławiu zostało wszczęte postępowanie dotyczące podejrzenia stosowania przez Eller Sernice s.c. nieuczciwych praktyk rynkowych."