Maciej Wyszyński

Maciej Wyszyński Managing Director
CEE - sociomantic
labs Sp. z o.o.

Temat: Google Adwords = Afiliacja?

Google Adwords = performance based marketing
Afiliacja = performance based marketing

Czyli Google Adwords = Afiliacja?

Czesto spotykamy sie z ograniczonymi budzetami reklamodawcom, ktorzy by chcieli sie reklamowac w wyszukiwarkach, w kampaniach odslonowych, za pomoca programow partnerskich i w tym wszystkim spelniajac cele sprzedazowe i wizerunkowe. No ale jezeli reklamodawca musi sie zdecydowac bo nie ma budzetu na wszystkie kanaly?

Przyklad: Sklep RTV/AGD "MyLCD"
1. W kampaniach SEM MyLCD placi za kazde klikniecie i unikalnego uzytkownika. Do konca jednak nie wie, czy sprzedal nawet jeden telewizor za pomoca kampanii nie poslugujac sie dodatkowymi metodami mierzenia ruchu na stronie.

2. W programie partnerskim placi w zaleznosci od dobranego modelu prowizyjnego tylko za sprzedaz. Biorac pod uwage niskie marze w consumer electronics mozemy sie umowic na 1,5% pay per sale.

MyLCD nie wie wiec czy obie formy reklmowe sa mu naprawde potrzebne skoro w przypadku 1. nie jest wstanie doglebnie mierzyc efektu.

Ja jestem zdania, ze obie formy sa potrzebne aby zapewnic bardziej urozmaicony marketing mix i niechetnie bym wykluczyl jedna z nich. Nie jest wiec SEM albo Afiliacja, tylko SEM i Afiliacja. Tak wlasnie spelniamy cele brandingowe i sprzedazowe.

Zdarzaja sie takze przypadki ze w programie partnerskim paru doswiadczonych wydawcow przejmuje takze kampanie SEM, biorac na siebie ryzyko marzowe (prowizje uzyskane z programu partnerskiego - suma kosztu SEM).

Jakie jest wasze zdanie i co polecacie klientom?
Czy do obslugi SEM i duzego programu partnerskiego jest potrzebna agencja?Maciej Wyszyński edytował(a) ten post dnia 05.07.10 o godzinie 10:05
Marlena Gref

Marlena Gref C&A Online

Temat: Google Adwords = Afiliacja?

Maciej Wyszyński:
MyLCD nie wie wiec czy obie formy reklmowe sa mu naprawde potrzebne skoro w przypadku 1. nie jest wstanie doglebnie mierzyc efektu.

To może lepszym rozwiązaniem byłoby rozliczanie SEM'a za efekt?
Maciej Wyszyński

Maciej Wyszyński Managing Director
CEE - sociomantic
labs Sp. z o.o.

Temat: Google Adwords = Afiliacja?

Marlena Gref:
Maciej Wyszyński:
MyLCD nie wie wiec czy obie formy reklmowe sa mu naprawde potrzebne skoro w przypadku 1. nie jest wstanie doglebnie mierzyc efektu.

To może lepszym rozwiązaniem byłoby rozliczanie SEM'a za efekt?

Marlena, czy mozesz dla nas rozwinac Twoja argumentacje? Google rozlicza sie przeciez juz za akcje lub efekt, jakim jest klikniecie i tym samym unikalny uzytkownik na stronie reklamodawcy.
Marlena Gref

Marlena Gref C&A Online

Temat: Google Adwords = Afiliacja?

Dla mnie osobiście kliknięcie nie jest żadnym efektem. Efektem jest poprawny lead (dane potencjalnego klienta)lub sale.

Jeżeli obydwie kampanie SEM i afiliacja rozliczane są za efekty to wówczas nie ma żadnych problemów z dogłębnym ich mierzeniem.



Wyślij zaproszenie do