Krzysztof Michalak

Krzysztof Michalak Front-end / Drupal

Temat: gra planszowa augmented reality

Witam.

Mam pytanie dla zaznajomionych z silnikami 3d pod flasha i rozszerzona rzeczywistością.. do stworzenia jest gra planszowa plansza ma mieć spore wymiary, powiedzmy A3 - A2. Jakie technologie polecacie do wprowadzenia do gry rozszerzonej rzeczywistości? tak aby można było stosować np aktywne elementy (postacie, miejsca na planszy) używając markerów. powiedzmy że chodzi o coś takiego że znajduję się gdzieś na planszy lub kładę gdzieś odpowiedni marker i coś się dzieje;) np animacja postaci czy elementu planszy.
proszę o odp o ograniczeniach darmowych technologi myślałem o pv3d i flartoolkita tylko czy coś takiego się sprawdzi? kamera musiałaby być oddalona o pewną odległość od planszy aby pozwolić graczom na swobodne poruszanie się ale powiedzmy że to jakoś da się ominąć:) pytanie co z odległością kamery od markerów jak w rzeczywistości będzie szło odczytywanie wzorców np z 2 3 metrów?
jakiej jakości powinna być kamera? hd? ile mgpx? proszę o wszelkie propozycję i sugestię, rozwiązań komercyjnych jak i darmowych.

pozdrawiam i dzięki z góry za odp
Krzysztof Michalak

Krzysztof Michalak Front-end / Drupal

Temat: gra planszowa augmented reality

pomożecie??:)

konto usunięte

Temat: gra planszowa augmented reality

Przeceniasz raczej możliwości flasha, a tym bardziej pv3d.
Analiza klatki HD w czasie rzeczywistym jest raczej niewykonalne...
Piotr Rachtan

Piotr Rachtan Lead Flash Platform
Developer /
Shockwave Developer

Temat: gra planszowa augmented reality

Jak wyżej, we flashu raczej tego nie zrobisz...

W miarę przyzwoitą scenę na pv3d pewnie byś jeszcze wyrenderował ale analiza obrazu zarżnie flasha...

Ciekawy przykładzik (bodaj na ARToolkicie):
http://www.youtube.com/watch?v=HoUqWQo8VnY
Krzysztof Michalak

Krzysztof Michalak Front-end / Drupal

Temat: gra planszowa augmented reality

dzięki za podpowiedzi, fakt po testach nie wygląda to za dobrze, proc ledwo żyje a modele użyte do testów proste. Cała gra odpada. Pytanie trochę inne jak myślicie jak można zoptymalizować coś takiego:

FLAR PV3D model 3d wczytany w formacie dae do PV3D

to co chciałbym osiągnąć to animowany jak najprostszy (nie rażący po oczach) model postaci (niestety model uproszczony i tak będzie dość zaawansowany), która by wykonywała jakieś ruchy, powiedzmy że byłby to sportowiec, biegnący kopiący piłkę.

Problem polega na tym że testowałem na jakiś prostych modelach dea i animacja się tnie obciążenie procesora duże. Szukałem trochę i znalazłem że cast3D się do tego nadaje co Wy na to?

pozdrawiam
Piotr Rachtan

Piotr Rachtan Lead Flash Platform
Developer /
Shockwave Developer

Temat: gra planszowa augmented reality

http://www.gilforstales.com/

Tu masz animacje na pv3d (postacie), przedewszystkim optymalizacja... Postacie mają 200 - 300 face'ów.

Osobiście uważam że collada nie jest dobrym wyborem do flasha - przesyłanie i parsowanie xmla trwa dość długo jak na standardy animacji.

W gilforze chłopaki wykorzystują binarnego .X z directX, niestety parser musieli napisać sami.

konto usunięte

Temat: gra planszowa augmented reality

Colladę można upchnąć do zipa i go pobierać i po rozpakowaniu wewnątrz AS działać na niej...
Piotr Rachtan

Piotr Rachtan Lead Flash Platform
Developer /
Shockwave Developer

Temat: gra planszowa augmented reality

Co nie zmienia postaci rzeczy że przeparsowanie dae do postaci as trwa kosmicznie długo :(

W pv3d (podobnie zresztą w innych enginach) parsery collady mają poimplementowane mechanizmy asynchronicznego parsowania na timerach.
Paweł Meller

Paweł Meller Flash Developer

Temat: gra planszowa augmented reality

do wstępnych testów polecam md2, jest parser, jest dużo modeli postaci z gotowymi animacjami (ok. 10 animacji, jak dobrze pamiętam). Plusem jest dosyć dobra optymalizacja tych modeli, więc można przyjąć, że to jest maksimum wydajności, jaką uda się osiągnąć. W przypadku gry nie można zapominać, że ilość znaczników również wpływa na wydajność i rozpoznawalność znaczników, więc jeżeli mówimy np. o 40 znacznikach i animowanych modelach, to raczej można odpuścić flasha.

Następna dyskusja:

Blender -> Papervision -> A...




Wyślij zaproszenie do