konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Sklep mój - http://slubnikowo.pl

Po 1.5 m-ca dochodzę do przekonania, że jednak coś mi nie pasuje i uwiera, ale nie do końca wiem co:)
Co pójdzie do wymiany wg. mnie:
- menu - obecnie niezbyt rozgraniczone kategorie i podkategorie będą zwinięte
- czcionka - ujednolicona na Verdanę, bo ta, która jest, zwyczajnie mnie denerwuje
- banner DotPaya zostanie przeniesony do stopki oraz będzie nieco bardziej rozwinięty, tzn chcę, żeby były widoczne kanały płatności

Teraz kontrowersje, bo wymienione elementy wielu osobom się podobają, a mi niekoniecznie:
- kolorystyka - chciałabym większy kontrast pomiędzy bielą a czernią. Kolorów niet, bo nie lubie napaćkania i wodotrysków.
- nagłówek - ja wolę mniejszy, reszta ludzkości twierdzi, że się czepiam
- logowanie/rejestracja - jest w nagłówku, ja wolałabym po prawej stronie

Wszelka konstruktywna krytyka i opinie będą mile widziane.Katarzyna Botelho edytował(a) ten post dnia 30.03.10 o godzinie 13:13
Anita S.

Anita S. właściciel,
Sadurska.com

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Witaj Kasiu,

podzielam w pełni Twoje wątpliwości. Wg mnie stronka jest zbyt mało elegancka. Ślub, mniej lub bardziej, kojarzy się z subtelnym stylem. Co wg mnie nie pasuje to:

1. Różne kroje i wielkości czcionek.
2. Kolorystyka - zbyt mdła. Biel, czerń i szarości wyglądają smutno i może warto byłoby zastosować jakiś rozweselacz? Może zamiast bieli warto byłoby użyć koloru ecru?
3. Ikonki - zbyt oklepane i nie pasujące do reszty.
4. Ozdobniki pod nagłówkami - wg mnie zbyt duże.
5. Top - nieatrakcyjny, męczący, szczególnie te odbicia napisów. Rzeczywiście wymagałby poprawek.
6. Koszyk mało widoczny.
7. Menu mało funkcjonalne, rozrzucone, mało widoczne.

Mama nadzieję, że w czymś pomogłam:)
Pozdrawiam i życzę sukcesów.

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Anita, dziękuję bardzo za konkretną opinię:)

Czcionki - będą ujednolicone na Verdanę. Wielkość akurat mnie nie razi, nie licząc nagłówka dla niedowidzących;)

Kolorystyka - sama optowałam za bielą, czernią i szarością, żeby klient skupiał się bardziej na zdjęciu produktu, bo ten ma przyciągnąć uwagę. Ślub owszem, radosny ma być, ale bardzo łatwo jest przegiąć w drugą stronę z kolorystyką - myślałam nad lekkim fioletem, ale fiolet ma konkurencja; róż odpada; była też wersja z błękitem - padła jak tylko zobaczyłam.

Nagłówek doprowadza mnie do szału, bo jest ogromny, zresztą najchętniej wywaliłabym grafikę w tle i zostawiła tylko to, co jest pod nią, mianowicie zawijasy.

Koszyk, logowanie, rejestracja, biuletyn - to wszystko powędruje na prawą stronę.

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Ciebie moze wielkosc nie razi, ale nie kazdy ma wzrok 18 latka i ochote zawadzania nosem o monitor czytajac co tam jest napisane. Mysle, ze warto to wziac pod uwage.

Anita Ci ladnie wypunktowala co jest do poprawy. Mnie sie wydaje, ze osoba projektujaca layout nie ma pojecia o kompozycji. W tym momencie jest taki balagan, ze strona zamiast napedzac sprzedaz raczej do zakupow zniecheca.
Nowy top, wywalenie polowy zawijasow i zaznaczenie koszyka kolorem duzo pomoze.

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Michał Mikłowski:
Ciebie moze wielkosc nie razi, ale nie kazdy ma wzrok 18 latka i ochote zawadzania nosem o monitor czytajac co tam jest napisane. Mysle, ze warto to wziac pod uwage.

Anita Ci ladnie wypunktowala co jest do poprawy. Mnie sie wydaje, ze osoba projektujaca layout nie ma pojecia o kompozycji.

No owszem, pan od projektu jest świetny od strony technicznej - admin sklepu to bajka. Estetyczna strona przedsięwzięcia... No cóż, nie można być dobrym we wszystkim:]

Jeśli chodzi o nieszczęsny nagłówek - wolałabym, żeby tam za dużo nie było, a więc zmniejszy się również jego wielkość. Zostanie tylko logo i hasło, które właśnie się wymyśla wmojej głowie.

Kolor - jestem otwarta na propozycje, bo widać moje biało-czarne założenie nie działa jak powinno :]

Szara belka - wywalić?

W połowie kwietnia mam zamiar dokonywać cudu przemiany, więc zachęcam do konstruktywnej krytyki.Katarzyna Botelho edytował(a) ten post dnia 31.03.10 o godzinie 19:13

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Katarzyna Botelho:
Jeśli chodzi o nieszczęsny nagłówek - wolałabym, żeby tam za dużo nie było, a więc zmniejszy się również jego wielkość. Zostanie tylko logo i hasło, które właśnie się wymyśla wmojej głowie.

Kolor - jestem otwarta na propozycje, bo widać moje biało-czarne założenie nie działa jak powinno :]

Nie działa, bo jak sama się przyznałaś zastosowałaś najgorsze w moim mniemaniu podejście do projektu, tak zwane "misiowie" - "mi się podoba" - warto było zapoznać się z oczekiwaniami grupy DOCELOWEJ... Albo przynajmniej przeanalizować jak wyglądają stronki konkurencyjnych firm... IMHO obecnie kolorystyka bardziej nadaje się do stronki zakładu pogrzebowego, a szary layout nijak koresponduje z kolorowymi zdjęciami produktów... Śluby nie są tak smutne jak widać po Twojej stronce...

edit: warto też zadbać o to, żeby nawigacja była logicznie ułożona, bo aktualnie jest porozrzucana po całym nagłówku, a przyciski wcale nie wyglądają jak przyciski... Projekt nie był IMHO przemyślany pod kątem usability, a szkoda - bo temat jest całkiem wdzięczny...Piotr Lewandowski edytował(a) ten post dnia 01.04.10 o godzinie 09:41

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Piotr Lewandowski:
Nie działa, bo jak sama się przyznałaś zastosowałaś najgorsze w moim mniemaniu podejście do projektu, tak zwane "misiowie" - "mi się podoba" - warto było zapoznać się z oczekiwaniami grupy DOCELOWEJ... Albo przynajmniej przeanalizować jak wyglądają stronki konkurencyjnych firm...

Wiem, wiem, mea culpa. Jestem bardzo kreatywna, wiem, czego chcę, ale jak przychodzi do werbalizacji oczekiwań - nie umiem tego przekazać. Przyznaję się bez bicia, że strona była robiona na ostatnią chwilę, bo poprzedni "projektant" wystawił mnie do wiatru 2 tyg przed otwarciem sklepu.
Strony konkurencji - jedna w miarę poważna, ale mają już kolorystykę, na którą się czaiłam. Nic to, Aneta już bardzo dużo pomogła w kwestii kolorystyki i layoutu, więc w przyszłym miesiącu (w tym brak funduszków niestety) mam nadzieję zmolestować twórcę.

Dziękuję bardzo wszystkim!

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Katarzyna Botelho:
Piotr Lewandowski:

Nie działa, bo jak sama się przyznałaś zastosowałaś najgorsze w moim mniemaniu podejście do projektu, tak zwane "misiowie" - "mi się podoba" - warto było zapoznać się z oczekiwaniami grupy DOCELOWEJ... Albo przynajmniej przeanalizować jak wyglądają stronki konkurencyjnych firm...

Wiem, wiem, mea culpa. Jestem bardzo kreatywna, wiem, czego chcę, ale jak przychodzi do werbalizacji oczekiwań - nie umiem tego przekazać. Przyznaję się bez bicia, że strona była robiona na ostatnią chwilę, bo poprzedni "projektant" wystawił mnie do wiatru 2 tyg przed otwarciem sklepu.

Dlatego designer zawsze powinien dać Ci brief do wypełnienia, w którym na spokojnie możesz swoimi słowami opisać wszystko, co Ci przychodzi do głowy n/t projektu... DOBRY projektant jak będzie miał wątpliwości lub pytania, to się na pewno do Ciebie z nimi zwróci...
Strony konkurencji - jedna w miarę poważna, ale mają już kolorystykę, na którą się czaiłam. Nic to, Aneta już bardzo dużo pomogła w kwestii kolorystyki i layoutu, więc w przyszłym miesiącu (w tym brak funduszków niestety) mam nadzieję zmolestować twórcę.
IMHO to designer sam powinien Ci zaproponować odpowiednią kolorystykę, układ, itp... Jeżeli tego nie zrobił, to może warto pomyśleć o jego zmianie??
Dziękuję bardzo wszystkim!

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Piotr Lewandowski:
IMHO to designer sam powinien Ci zaproponować odpowiednią kolorystykę, układ, itp... Jeżeli tego nie zrobił, to może warto pomyśleć o jego zmianie??

Designera raczej nie zmienię. Układ i kolorystykę proponował, ale ja chciałam być mądrzejsza - to teraz mam :]

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Katarzyna Botelho:
Piotr Lewandowski:

IMHO to designer sam powinien Ci zaproponować odpowiednią kolorystykę, układ, itp... Jeżeli tego nie zrobił, to może warto pomyśleć o jego zmianie??

Designera raczej nie zmienię. Układ i kolorystykę proponował, ale ja chciałam być mądrzejsza - to teraz mam :]

tak to bywa jak się kobieta uprze :D

tylko że czasem "klient musi dostać to co powinien, a nie to co chce"...

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Piotr Lewandowski:

tak to bywa jak się kobieta uprze :D

tylko że czasem "klient musi dostać to co powinien, a nie to co chce"...

Ooooo, to bym dopiero dym zaczęła robić... ;) No, jak kobieta się uprze, to nie ma zmiłuj...

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Katarzyna Botelho:
Piotr Lewandowski:

tak to bywa jak się kobieta uprze :D

tylko że czasem "klient musi dostać to co powinien, a nie to co chce"...

Ooooo, to bym dopiero dym zaczęła robić... ;) No, jak kobieta się uprze, to nie ma zmiłuj...

hehe, znam to z autopsji... Moja żona to zodiakalny Baran, moja córcia (trzylatka, ale już uparta jak dorosła "baba") to Baran... Jakby tego było mało to i ja Baran - oj, czasem są duże tarcia :DPiotr Lewandowski edytował(a) ten post dnia 01.04.10 o godzinie 10:26
Marek Vogt-Goliasz

Marek Vogt-Goliasz kognitywista,
e-learning dla
biznesu, llidero.com

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Nie skupiałbym się tak bardzo na grafice, ile na INTERAKCJI.

Po dodaniu produktu do schowka nieźle się naszukałem, żeby zobaczyć rzeczy w schowku.
Kiedy dodałem do koszyka wachlarz, nagle w koszyku znalazły się 2 sztuki.
Największy problem Twojego sklepu, to rozmieszczenie ważnych elementów - koszyk, schowek, logowanie w nietypowych miejscach.

Duży plus za możliwość zakupu bez konieczności zakładania konta.

konto usunięte

Temat: Prośba o ocenę grafiki sklepu

Największy problem Twojego sklepu, to rozmieszczenie ważnych elementów - koszyk, schowek, logowanie w nietypowych miejscach.

Oj bo chciałam być mądrzejsza i mieć wszystko po jednej stronie - wszystkie te rzeczy będą zmieniane, najprawdopodobniej w maju lub czerwcu, jak dobrzy ludzie sypną kasą;)



Wyślij zaproszenie do