Tomasz Kuldanek

Tomasz Kuldanek Projektant, Członek
Zarządu PROBUD Sp. z
o.o. Tarnów

Temat: Raport zbierający oferty i faktury

Witam.
Proszę o pomoc.
Próbuję stworzyć bazę w której mam spis projektów, adresów oraz ofert i faktur otrzymywanych od podwykonawców. Nie mogę sobie poradzić z utworzeniem raportu który zbierałby mi oferty i fv z podziałem na danych podwykonawców i projekty. Przykładowa baza oraz schemat raportu jaki chciałbym otrzymać poniżej. Z góry dzięki za pomoc.

https://1drv.ms/f/s!Akb-a8zYHoaQmdIqtO4BaZwNv--MHA

Temat: Raport zbierający oferty i faktury

Witam,
Znów ten sam problem pojawia się u osób, które wstawiają nowy wątek na forum.
Tworzenie bazy i aplikacji składa się z etapów:
1. Określenie założeń oraz funkcjonalności bazy danych i aplikacji.
2. Wykonanie konceptualnej struktury bazy danych.
3. Tworzenie fizycznej bazy.
4. Tworzenie aplikacji itd.
5. Testy aplikacji.
6. Dalszy rozwój oprogramowania.

Z tego co widzę to jest już pomysł ale pkt 1 i 2 zostały całkowicie pominięte, a tak naprawdę są najważniejsze z punktu widzenia funkcjonalności. Mało tego. Podczas tworzenia fizycznej bazy jest dużo niedociągnięć.
- Główny i podstawowy punkt/zarzut to brak relacyjności pomiędzy tabelami.
- Kolejna rzecz to czy każda oferta będzie miała fakturę? - Nie wydaje mi się.
- Nr faktury dlaczego się powtarza? Przy takiej bazie to mogę wspólczuć gdy US "wpada" na kontrolę.

Czasem warto "odwiedzić" taką funkcję Accessa:
Zakładka 'Narzędzia bazy danych' => 'Relacje'

https://1drv.ms/u/s!AttmjDiVAHWDpGzx6hk--9fkOtlP

Co do podwykonawców, to temat został już omówiony w innym wątku natomiast należy go zaimplementować zgodnie z zasadami relacyjnych baz danych.
Pozdrawiam
Tomasz Kuldanek

Tomasz Kuldanek Projektant, Członek
Zarządu PROBUD Sp. z
o.o. Tarnów

Temat: Raport zbierający oferty i faktury

Dziękuję bardzo za pomoc. Postaram się poprawić :)
Jeszcze tylko dopiszę, że moim założeniem jest stworzenie:
1. tabeli ze spisem projektów
2. tabeli ze spisem ofert
3. tabeli ze spisem FV
4. tabeli ze spisem adresów podwykonawców (projektanci)
I teraz chciałem zrobić formularz dzięki któremu uzyskał bym zestawienie otrzymanych ofert i FV dla danego projektu. Zakładam, że dla każdego projektu może się zdarzyć kilka ofert jak również kilka FV.

Ponieważ jestem początkujący to robię na razie więcej błędów niż prawidłowych kroków. Czytam, oglądam kursy, wspomagam się forum i mam nadzieję, że kiedyś mi coś z tego wyjdzie.Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.01.19 o godzinie 13:00

Temat: Raport zbierający oferty i faktury

Nie stan wiedzy określa człowieka tylko jego podejście i zaangażowanie do tematu ;-) dlatego też we wcześniejszych postach pokazuję co trzeba poprawić aby było poprawnie a nie neguję czy hejtuję idee.

Zakładam, że stan wiedzy na temat VBA jest u Pana zerowy, dlatego proponuje zainteresować się czymś takim jak podformularz oraz pole nadrzędnie i podrzędne. W najgorszym wypadku można wywołać dodatkowy formularz (okienko - może być modalne/podręczne - kwestia gustu i projektu).

Celowo nie daje gotowego rozwiązania, bo w taki sposób nic Pan się nie nauczy.

Bazodanowo projekt nie jest skomplikowany, wręcz banalny, ale jeżeli chcielibyśmy aby w aplikacji pojawiły sie jakieś fantastyczne funkcjonalności, to faktycznie trzeba posiadać odrobinę wiedzy. Ale po to też wymyślono forum.
Tomasz Kuldanek

Tomasz Kuldanek Projektant, Członek
Zarządu PROBUD Sp. z
o.o. Tarnów

Temat: Raport zbierający oferty i faktury

Dzięki na nakierowanie.
Faktycznie VBA to dla mnie magia :)

Następna dyskusja:

Raport na podstawie dokumen...




Wyślij zaproszenie do