Temat: Podsumowanie godzin
hej
jest kilka sposobów poradzenia sobie z ta sytuacją.
po pierwsze musisz sobie uświadomić, że data (i czas) w excelu reprezentowane są jako ilość dni które minęły od 0 stycznia 1900 roku. Jeżeli to są godziny to pamięta część doby...
czyli jak wpisujesz
12:00 to excel traktuje to jako 0,5
13:00 to dla excela jest 0,54...
itd.
jak wpiszesz 2009-07-06 14:07 to excel widzi 40000,5881944444
problem z sumowaniem polega na tym, że w momencie gdy posumujesz czasy i chcesz wyświetlić to jako godziny, to excel obcina część całkowitą i wyświetla tylko liczbę godzin ( stąd przekładmanie)
Są na to 2 sposoby:
1. jeżeli chcesz tylko wyświetlić tę liczbę godzin, to tak jak radził poprzednik sformatuj komórkę w formacie niestandardowym jako [g]:mm:ss - ten format znajduje się też w formacie czasu jako:
37:30:55
musisz tylko pamiętać, że excel cały czas pamięta ILOŚĆ DNI (a po przecinku, część doby odpowiadającą za ilość godzin, minut i sekund) czyli nie zadziała pomnożenie liczby godzin przez 10 zł.
2. sposób jeśli będziesz wykorzystywał to do policzenia ile musisz komuś zapłacić za ileś godzin pracy, to czas traktujesz jak liczbę, czyli wynik mnożysz przez 24 i wyświetlasz jako zwykłą liczbę. i możesz wykorzystywać
obie metody są dobre.
różnica będzie taka:
jeśli pierwszy sposób wyświetli Ci
60:30:00 (60 godzin i 30 minut)
to drugi wyświetli Ci 60,5 (60 i pół godziny)
napisz czy pomogło