Anna Grabarska

Anna Grabarska Korektor, redaktor,
metodyk, kontroler
jakości szkoleń
e-...

Temat: tworzenie grup użytkowników na poziomie platformy, a nie...

Witam,

Dopiero zaczynam swoją przygodę z Moodlem 1.9 i mam pytanie - wiem, że można tworzyć grupy użytkowników na poziomie konkretnego kursu, ale czy można utworzyć takie grupy niezależnie od kursu, na poziomie platformy? Chodzi mi o coś takiego, że dodaję użytkowników i dzielę ich na grupy, a potem już całe grupy mogę przypisać do jakiegoś kursu. Nie znalazłam na ten temat informacji w dokumentacji, przeglądałam też moduły i pluginy na stronie Moodla, ale bezskutecznie :(. Czy ktoś zna może jakiś sposób, moduł albo plugin, który można by wykorzystać? Będę wdzięczna za wszelkie informacje :).
Jacek Krzymowski

Jacek Krzymowski specjalista ds
e-learning

Temat: tworzenie grup użytkowników na poziomie platformy, a nie...

Zarządzanie użytkownikami nie jest łatwe w moodlu. Ja w takim przypadku korzystam z plików wsadowych (csv) gdzie przy wczytywaniu uczniów do kursu od razu rozdzielam ich na grupy.
Anna Grabarska

Anna Grabarska Korektor, redaktor,
metodyk, kontroler
jakości szkoleń
e-...

Temat: tworzenie grup użytkowników na poziomie platformy, a nie...

Dzięki :), ale mówisz już o grupie na poziomie kursu, tak? Bo mnie interesowałaby taka możliwość, że mam użytkowników podzielonych na grupy niezależnie od jakiegokolwiek kursu. I np. dodaję nowy kurs, a następnie mogę do niego przypisać całą grupę użytkowników, która już wcześniej została stworzona. Czyli np. całej grupie mogę w zakładce przypisywania roli przypisać rolę Studenta. Teraz mogę przypisywać role tylko pojedynczym użytkownikom, którzy wszyscy są "wrzuceni do jednego worka" na poziomie serwisu, są na jednej wspólnej liście, a fajnie by było móc podzielić ich na grupy :)
Jacek Krzymowski

Jacek Krzymowski specjalista ds
e-learning

Temat: tworzenie grup użytkowników na poziomie platformy, a nie...

Hmm, jak zwykle można znaleźć rozwiązanie. Może trochę naokoło ale działa. Tworzymy kurs ukryty i zapisujemy do niego osoby które chcemy. Przydzielamy im odpowiednie rola a uczestników dzielimy na grupy (jeśli jest taka potrzeba).
Później wykonujemy kopię zapasową kursu z tym, że zaznaczamy aby nic nie było zapisywane - stawiamy jedynie haczyki przy rolach w sekcji "Backup role assignments for these roles" (na samym końcu), poza tym wszędzie wybieramy "nie". Taki plik backupu będzie zawierał jedynie dane o osobach.
Teraz wystarczy go odtwarzać w kursach gdzie chcemy stworzyć ten sam schemat podziału na role i grupy.
Ograniczeniem tej metody jest to, że nie możemy wybrać do importu tylko jednej zdefiniowanej grupy... ale pisze bo moze i ta metoda w czymś pomoże (zawsze można definiować każdą grupę w oddzielnym kursie).
Anna Grabarska

Anna Grabarska Korektor, redaktor,
metodyk, kontroler
jakości szkoleń
e-...

Temat: tworzenie grup użytkowników na poziomie platformy, a nie...

o rety, ale długo tu nie zaglądałam... Dzięki śliczne za info :)

Następna dyskusja:

Poszukiwany Administrator p...




Wyślij zaproszenie do