Temat: Prawo klienta do dostępu do FTP i Panelu administracyjnego

Witam,
spotkałem się z taką sytuacją, że firma tworząca stronę odmówiła klientowi dostępu do ftp i panelu administracyjnego (zasłaniając się okresem gwarancji).

Czy ma prawo do czegoś takiego? - w końcu klient jest właścicielem projektu i plików.

Czy firma może odmówić dostępu?
Tomasz W.

Tomasz W. Szukam wyzwań

Temat: Prawo klienta do dostępu do FTP i Panelu administracyjnego

Może, nie może - zależy od umowy.
Jeśli jest okres gwarancyjny to Klient może co najwyżej otrzymać dostęp do zaplecza na koncie o ograniczonych uprawnieniach. FTP - na pewno nie do projektu, ew. na koncie o ograniczonych uprawnieniach. Jak wykonawca miałby się zabezpieczyć przed tym, że Klient "namiesza" i kto ma poprawić, ponieść konsekwencje. Kto ma za to zapłacić??
Łukasz Krawczyk

Łukasz Krawczyk perfectpixels.pl

Temat: Prawo klienta do dostępu do FTP i Panelu administracyjnego

Kilka razy spotkałem się z sytuacją, w której klient chciał pełnego dostępu do ftp, panelu admina a na dodatek 12-mcy gwarancji na bezpłatne usunięcie powstałych usterek w terminie do 3 dni roboczych od wykrycia :)

Do warunków nr 1 i 2 specjalnych obiekcji nie mam. Natomiast w pakiecie z trzecim.. Lekki hardkor :D

Temat: Prawo klienta do dostępu do FTP i Panelu administracyjnego

Zgadza się, Łukasz. Ja sam nigdy takiego zastrzeżenia dotyczącego panelu admina i ftp nie robiłem. Powiem więcej, nieraz w standardzie przyznaję klientowi Super-Administratora, a jeśli nie, to nie widzę problemu, by tak zrobić na prośbę. Z reguły da się łatwo stwierdzić które usterki powstały wskutek działań klienta, a które są "fabryczne".

Zastanawiam się, czy jest prawo, np. jakaś ustawa, która mówi o tym, że klient jest właścicielem pełnych praw do ftpa i plików, jeśli w umowie nie zaznaczono inaczej. Bo jeśli nie, to ogranicza to jego możliwości manewru, gdyby się okazało, że chciałby na własną rękę dodać jakiś prosty moduł. Albo poprosić o to inną firmę.
Łukasz Krawczyk

Łukasz Krawczyk perfectpixels.pl

Temat: Prawo klienta do dostępu do FTP i Panelu administracyjnego

Wiem, że niektóre firmy celowo stosują w umowach tego typu zapisy żeby "przywiązać" klienta do siebie. Moim zdaniem takie ograniczanie klienta tylko go zniechęca do wykonawcy. Jeśli będzie zadowolony z usług to zostanie. Nie ma potrzeby trzymać go przy sobie na siłę bo tego typu przymus generuje niezdrową atmosferę.Łukasz Krawczyk edytował(a) ten post dnia 13.09.12 o godzinie 17:42



Wyślij zaproszenie do