konto usunięte

Temat: Node.js czy Apache/PHP

Marek Surma:
Łukasz Nowacki:
Kamil Brenk:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

uojezu, w3schools...

http://w3fools.com
Ależ ktoś ma bzika na punkcie zdołowania w3schools! I to nie jedna osoba! Toż to zwyczajna strona jakich wiele. Tyle energii włożonej aby zdyskredytować jaką stronkę. To jest śmieszne. Prędzej by zrobili swoją stronę zamiast zajmować się flame'owaniem. To jest to samo jakby nagle ktoś utworzył stronę przeciwko na przykład Onetowi i wpisywał na niej wszystkie uchybienia tego portalu. Ludzie nie mają co robić.
Nie. Na w3fools kilka mądrych głów jawnie wyłożyło błędy w3schools.com (poprarte specyfikacjami), które samozwańczo nazywa się "the world largest web development site" i uczy złych nawyków. Co więcej, w3schools nie myśli o poprawie swoich błędów, więc jakby nie patrzeć - jest to zły przykład, który trzeba potępiać. Lepiej uczyć się z bardziej wiarygodnych źródeł, np. specyfikacji, developer.mozilla.org i temu podobnych :)
Marek Surma

Marek Surma Twórca aplikacji
internetowych.

Temat: Node.js czy Apache/PHP

Kamil Brenk:
Marek Surma:
Łukasz Nowacki:
Kamil Brenk:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

uojezu, w3schools...

http://w3fools.com
Ależ ktoś ma bzika na punkcie zdołowania w3schools! I to nie jedna osoba! Toż to zwyczajna strona jakich wiele. Tyle energii włożonej aby zdyskredytować jaką stronkę. To jest śmieszne. Prędzej by zrobili swoją stronę zamiast zajmować się flame'owaniem. To jest to samo jakby nagle ktoś utworzył stronę przeciwko na przykład Onetowi i wpisywał na niej wszystkie uchybienia tego portalu. Ludzie nie mają co robić.
Nie. Na w3fools kilka mądrych głów jawnie wyłożyło błędy w3schools.com (poprarte specyfikacjami), które samozwańczo nazywa się "the world largest web development site" i uczy złych nawyków. Co więcej, w3schools nie myśli o poprawie swoich błędów, więc jakby nie patrzeć - jest to zły przykład, który trzeba potępiać. Lepiej uczyć się z bardziej wiarygodnych źródeł, np. specyfikacji, developer.mozilla.org i temu podobnych :)
Widziałem, widziałem. Wprawdzie nie tłumaczy to obsesyjnej treści tej strony, ale niech będzie że chodzi o złe nawyki. Ja jakoś w to nie wierzę. Widziałem tam nie jeden raz błędy. W takim przypadku szukam innego źródła. I koniec. Ich szumne samozwańcze teksty mnie nie ruszają :)
Piotr Koszuliński

Piotr Koszuliński JavaScript ninja

Temat: Node.js czy Apache/PHP

Problem z w3schools jest taki, że ta strona praktycznie ZAWSZE wyskakuje jako pierwsza w wynikach wyszukiwania. W dodatku ma mylącą nazwę, bo może się wydawać, że ma coś wspólnego z W3C. Stąd taka akcja, którą w pełni popieram, bo uważam, że w3schools jest zbiorem przestarzałych i w wielu miejscach mijających się z prawą materiałów. Choć trzeba przyznać, że ostatnio wzięli się trochę do pracy (takie przynajmniej odniosłem wrażenie :). Tak więc zdaje się, że krytyka zadziałała :)

konto usunięte

Temat: Node.js czy Apache/PHP

Marek Surma:
Prędzej by zrobili swoją stronę zamiast zajmować się flame'owaniem.

Chyba nie wiesz kto zalozyl te inicjatywe... Moze poszperaj troche bardziej zanim napiszez znow podobne bzdury ;)
Filip Górny

Filip Górny Programista,
webdeveloper.

Temat: Node.js czy Apache/PHP

Pamietajmy o now.js, node.js samo w sobie chyba nie starczy na realtime app.
Piotr Koszuliński

Piotr Koszuliński JavaScript ninja

Temat: Node.js czy Apache/PHP

Dlaczego nie starczy? NowJS to tylko helper, w dodatku trochę mnie nie przekonuje (może dlatego, że nigdy nie spojrzałem co jest w środku :P). Tak czy siak skoro NowJS zostało zbudowane na Nodzie, to ten sam efekt można osiągnąć samemu.

Sockety + odpowiednia architektura Twojego kodu i możesz pisać nawet gry typu mortal kombat. Kto bywał na DevMeetingach ten widział, że wcale to trudne nie jest i działa ładnie. Moja wersja gry na Maku obsłużyła bez problemu 10 graczy, bez lagów, bez nawet podniesienia zużycia procesora. Co prawda słyszałem, że inaczej ma się sprawa po necie, niż po lanie, bo brak UDP w takich warunkach przeszkadza, ale jeśli za dużo wymagać nie będziemy to się nie zawiedziemy. Gry jednak mają największe wymagania co do realtime'a, a i z nimi bym się więcej odważył pobawić.
Marek Surma

Marek Surma Twórca aplikacji
internetowych.

Temat: Node.js czy Apache/PHP

Łukasz Nowacki:
Marek Surma:
Prędzej by zrobili swoją stronę zamiast zajmować się flame'owaniem.

Chyba nie wiesz kto zalozyl te inicjatywe... Moze poszperaj troche bardziej zanim napiszez znow podobne bzdury ;)

Wiem kto ją założył. Nieważne. I tak już przegięliśmy bo nie ma to wiele wspólnego z tematem wątku.

Edit:
Po zapoznaniu się z powodami zaistnienia całej inicjatywy, skalą zjawiska i konsekwencjami chylę przed Tobą czoła. Nie zdawałem sobie sprawy ile dodatkowej roboty mają osoby doświadczone w prostowaniu tego co w3schools przekazuje! Na przykład dodatkowe wątki na forach powstałe w celu naprawy tego, co w3schools "zepsuło" w wiedzy rozmówców. Dla mnie ta witryna nie była nigdy problemem, gdyż sam już na początku zauważyłem, że przekazuje ona błędne informacje i najzwyczajniej z niej nie korzystałem. Może dlatego nie wyczułem tego jak ważna jest ta sprawa. Dzięki za sprowadzenie na właściwą drogę.Marek Surma edytował(a) ten post dnia 03.09.11 o godzinie 19:27

konto usunięte

Temat: Node.js czy Apache/PHP

Do rozwiązania Twojego problemu użyłbym jednak flasha i technologi Adobe Cirrus (była ostatnio jeszcze w fazie Beta jak się tym bawiłem)

Idealnie sprawdza się gdy chcesz utrzymywać połączenia p2p pomiędzy większą ilością użytkowników i na zasadzie eventów wysyłać dane od jednego do wszystkich pozostałych.

Polecam poczytać pooglądać i spróbować.

W niczym innym nie pisałbym aktyalnie takiej gry multiplayer.

Temat: Node.js czy Apache/PHP

Maciej Sikora:
Witam, mam niezły orzech od zgryzienia. W mojej aplikacji łącze wielu klientów między sobą. Ciągłe odpytywanie serwera nie jest dobrym rozwiązaniem. Chciałem zaimplementować websockets. Aplikacja po stronie serwera wykonana jest w PHP5, które jak się okazuje nie ma konkretnej biblioteki do obsługi websockets. Jest kilka githubowych projektów, ale są one raczej niszowe. Pytanie brzmi czy implementacja na Apache/PHP może jakkolwiek równać się z promowanym ostatnio node.js?

Nie musisz tworzyć wielu połączeń dla wielu klientów. Możesz skorzystać z jednego źródła danych, z którym klienci będą się łączyć. Realizacja po stronie PHP/Ajax zaczerpnięta z aplikacji typu swoopo. Czyli long polling (bez servera własnego) w PHP przy użyciu memcache.

Do gry zamiast node.js proponowałbym APE

PozdrawiamBartosz Gałyga edytował(a) ten post dnia 23.12.11 o godzinie 00:07



Wyślij zaproszenie do