Marek
Warszawski
Specjalista ds
Jakości
Temat: SZJ wg ISO 9001 a system zarzadzania firmą
Witajcie. Jako początkujący w obszarze certyfikacji jakości i jednocześnie nowy człowiek odpowiedzialny za wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością w firmie handlowej mam pytanie z kategorii "filozoficznych" :Czy po wdrożeniu w firmie Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z normą ISO 9001 wszystko co związane z zarządzaniem firmą staje się elementem SZJ, a każdy email z wytycznymi nt sposobu postępowania w jakiejś sprawie "dokumentem SZJ". Norma w pkt 4.2.1 mówi o "dokumentach określonych jako niezbędne...", a np. w pkt.4.2.3 o nadzorowaniu "dokumentów wymaganych w systemie", z czego wnoszę, że nie chodzi o wszystko co się pisze na klawiaturach firmowych komputerów. Jednak granicy dostrzec nie mogę.
Wiem, że w SZJ wg ISO 9001 wymaganych jest, poza polityką jakości, celami, księgą, 6 procedur, ale .... co to oznacza w praktyce? Czy np to, ze jakiegokolwiek istniejącego sposobu postępowania nie można mieć w formie pisanej, bo to już powinien być dokument SZJ?
Co sądzicie, wiecie z praktyki certyfikacyjnej?