Dominik
Siedlak
IT Consultant &
Architect / systems
administrator
Temat: Jakie kroki należy zrobić po rozpoczęciu pracy na...
Jakub L.:
Zapewnienie ciągłości pracy infrastruktury to obowiązek.
Znam przypadek (ja mam troszkę inne podejście), że kolega
specjalnie wprowadzał krótkie awarie, żeby pokazać swoją
rolę w organizacji.
Krótkie zatrzymacie działania internetu, Gadu przestaje działać,
wesołe filmiki z Youtube się nie ładują i frustracja, bo
trzeba popracować - a to ciężka sprawa, bo zrobi się
w kilka godzin wszystko z tygodnia i co potem? Książkę czytać?
Ile można krzyżówki rozwiązywać? ;)
Z drugiej strony od początku należy wyznaczyć granicę, do której są obowiązki, a od której są rzeczy extra, bo inaczej wszystkie rzeczy extra raz zrobione zostaną obowiązkami.
NIE DA SIĘ. W tego typu firmie wszystko co związane z komputerem
to powinien zająć się informatyk :)
Nadgodziny tylko po pisemnym zleceniu (albo jak coś samemu się zepsuło),
Nie da się nadgodzin - trzeba mieć pozwolenie (w budżetówce nie
ma nadgodzin ze względu na brak możliwości zapłacenia za to,
ew. można oddać w urlopie).
im więcej poleceń na piśmie, tym lepiej, bo nagle może się okazać, że za co my płacimy temu informatykowi, nic nie robi cały dzień, może go zwolnijmy, a jak są polecenia na piśmie, to ktoś kto je wystawiał wie czego chciał, a i papier jest, że coś było robione.
Kiedyś przedstawiłem na 3 strony obowiązki.
I wiadomo kto tego chciał, gdy polecenie okaże się bardzo śliskie.
Obryć się z Kodeksu Pracy.
Ponownie rozważyć relokację.
Dokładnie.