Maciej
Borowy
promoshop.pl &
promoblog.pl &
senz.pl
Temat: Google Apps w małej firmie.
Coś cicho tu, a temat interesujący.Więc zaczynam - wdrażam Google Apps w mojej firmie.
Kilkanaście kont, serwer pocztowy Google pod własną domeną.
Na razie wersja standard - BEZPŁATNA. Żegnam płatny hosting poczty.
Usługi, które mnie interesują to:
1. Kalendarze - podzieliłem to na Główny-firmowy-udostępniony oraz kalendarze pracowników. Dzięki temu wszyscy widzimy harmonogram główny, a harmonogramy szczegółowe ustalamy na kalendarzach właścicieli poszczególnych kont.
2. Gmail-inbox - obliczyłem, że darmowe 7GB na konto starczy nam na 3 lata bez porządkowania - spoko. Fajna rzecz to wspólne kontakty. Klientem poczty na razie jest Thunderbird 3, ale jak się rozbujamy to będzie to po prostu Gmail z poziomu Chrome. Zresztą będzie to ewoluować w samym Google.
3. Docs - 1GB na konto, to trochę mało. Ale nie wszystkie dokumenty nadają się do udostępniania. W obiegu dokumentów wydzieliłem te, które potrzebują być uaktualniane i publikowane pozostałym. W naszej działalności to kalkulacje, rozliczenia, cenniki, wzory dokumentów, szablony. Reszta - odbywa się poza usługą. Jak się rozbujamy, wskoczymy na wersję płatną.
4. Nie korzystam z GTalka i Witryn.
Minusem jest, że nie mogę się zalogować adresem pod domeną na normalnego gmaila, co by ułatwiło korzystanie z pluins'ów w najnowszym Chromie. No, ale jest to do przeżycia.
Tyle na dziś - tydzień po założeniu.
A jak Wy wykorzystujecie G. Apps ?Maciej Borowy edytował(a) ten post dnia 06.02.10 o godzinie 12:32