konto usunięte
Temat: Analiza komunikacji - Arcgis
Dzień dobry,W ramach wakacyjnej nauki własnej postanowiłem zrobić analizę dostępności Politechniki Białostockiej z dowolnego miejsca na terenie miasta Białystok. Najpierw zaznaczyłem wszystkie przystanki wraz z liniami komunikacji w Białymstoku (zał 1). Następnie wyznaczyłem strefy zasięgów przystanków, aby wyznaczyć potencjalne obszary w których komunikacja jest trudno dostępna.(zał 2.) Potem gdy podłożyłem budynki mieszkalne okazało się, że taki obszary w Białymstoku prawie nie występują. Dlatego przeszedłem do 2 etapu, czyli wyznaczenia dostępności dojazdu do Politechniki Białostockiej za pomocą komunikacji publicznej. Najpierw stworzyłem mapę odległości do kampusu PB z dowolnego miejsca w Białymstoku (zał. 3). Następnie posiłkując się publikacją studentów z WAT chciałem stworzyć przy pomocy narzędzia Spatial Analysis mapy dostępności czasowej. Na tym etapie pojawił się problem, bo nie umiem uzależnić narzędzia od konkretnego miejsca tj. kampus PB. Tworząc rastry przy pomocy Natural Neighbor, IDW, Spline wyznacza mi obszar oparty tylko o warstwę punktową przystanków dając błędne wyniki. Przeszukując internet znalazłem również dane z 2010 roku z prawie kompletnymi danymi BKM-u. Próbowałem przetworzyć jakoś te dane, ale jak na razie bez powodzenia (GTFS-BKM). Czytałem również że pomocne jest narzędzie Network Analysis, ale zabardzo nie umiem się nim posługiwać. Kolejnym napotkanym problemem jest stworzenie faktycznego czasu przemieszczania się autobusów z punkt A do punktu B. Stworzyłem macierz kosztów początek-cel (zał 4), ale nie wiem jak teraz uzależnić te linie od faktycznej drogi autobusów. Czy ktoś z Państwa mógłby mi coś doradzić?Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.10.15 o godzinie 13:03