Temat: O czym trzeba wiedzieć ucząc języka przez e-learning?

O czym trzeba wiedzieć ucząc e-learningiem języka?


Jakie macie doswiadczenia?
Urszula Jach

Urszula Jach Kontroler
Zarządzania

Temat: O czym trzeba wiedzieć ucząc języka przez e-learning?

Ucząc czy ucząc się?

Ja mam doświadczenia jedynie jako uczestnik kursów - i to nie profesjonalnych, tylko darmowych, w postaci stron www (flamandzki i japoński).

Pozytywne aspekty:
- możliwość pracy w wybranym przez siebie tempie i indywidualne podejście (poprzez korespondencje e-mailową)
- brak stresu
- możliwość wyboru tematyki lekcji (a nie nauka tego, co jest w planie prowadzącego - zwłaszcza słownictwo)

Negatywy:
- brak motywacji (trzeba być systematycznym i wytrwałym)
- brak możliwości ćwiczeń werbalnych (konwersacje)
- trudności z opanowaniem wymowy (choc na kursie flamandzkiego dostępne były mp3 do ćwiczen ^__^)

Generalnie Internet wydaje mi się przydatnym "narzędziem" ale bardziej jako wsparcie. Bardzo chętnie korzystam również z multimedialnych pomocy naukowych (palmtop i wszelkiego rodzaju programy do nauki i zapamiętywania - jest nawet coś takiego do nauki pisania poprawnie znaków japońskich :)

Temat: O czym trzeba wiedzieć ucząc języka przez e-learning?

Urszula J.:
Ucząc czy ucząc się?

Ja mam doświadczenia jedynie jako uczestnik kursów - i to nie profesjonalnych, tylko darmowych, w postaci stron www (flamandzki i japoński).

Pozytywne aspekty:
- możliwość pracy w wybranym przez siebie tempie i indywidualne podejście (poprzez korespondencje e-mailową)
- brak stresu
- możliwość wyboru tematyki lekcji (a nie nauka tego, co jest w planie prowadzącego - zwłaszcza słownictwo)

Negatywy:
- brak motywacji (trzeba być systematycznym i wytrwałym)
- brak możliwości ćwiczeń werbalnych (konwersacje)
- trudności z opanowaniem wymowy (choc na kursie flamandzkiego dostępne były mp3 do ćwiczen ^__^)

Generalnie Internet wydaje mi się przydatnym "narzędziem" ale bardziej jako wsparcie. Bardzo chętnie korzystam również z multimedialnych pomocy naukowych (palmtop i wszelkiego rodzaju programy do nauki i zapamiętywania - jest nawet coś takiego do nauki pisania poprawnie znaków japońskich :)


Ucząc i ucząc się......
Katarzyna R.

Katarzyna R. Associate, Domański
Zakrzewski Palinka
sp.k.

Temat: O czym trzeba wiedzieć ucząc języka przez e-learning?

Zgadzam się, że e-learning ma swoje plusy i minusy, zresztą jak każda metoda nauczania języków obcych. E-learning stawia przede wszystkim na samodzielną pracę "ucznia" i a nie tylko biernej obecności, jak to czasem bywa na tradycyjnych lekcjach lub kursach językowych.
Ta metoda w wykorzystaniu w nauce języków obcych powinna być stosowana jako metoda dodatkowa do konwersacji prowadzonych w tradycyjnych grupach "uczniów". E-learning pozwala zdecydowanie szybciej przyswoić nowe słówka, rozwiązać test, powtórzyć samodzielnie materiał lub odsłuchać nagranie z lekcji. Do weryfikacji tak nabytej wiedzy potrzebna jest interakcja z innymi ludźmi (np. dialogi, konwersacje). Oczywiście i tradycyjne spotkania uczestników kursu językowego można zamienić na rozmowy przez komunikator Skype. Pytaniem jest jednak to, czy taka zmiana formy nauki nie spowoduje zbyt dużego rozprężenia i spowolnienia tempa nauki.
Pomimo pewnych wad, uważam, że e-learning jest pożytecznym narzędziem wspierającym uczących się (nie tylko) języków obcych.
Paweł D.

Paweł D. MARKETING | SPRZEDAŻ
| FOTOGRAFIA ::
OTWARTY NA
PROPOZYCJE

Temat: O czym trzeba wiedzieć ucząc języka przez e-learning?

Witam,

przy zastraszającym tempie rozwoju nowych technologii osobiście przewiduję znaczny wzrost zainteresowania tego typu zajęciami, co również spowodowane jest chronicznym brakiem czasu i dążeniem do wygód.
To się po prostu staje. Jeszcze powoli, ale jednak.
Kilkanaście lat temu, gdy musiałem w sobotę czy w niedzielę zrywać się rano, aby dojechać na zajęcia (po tygodniu pracy), marzyłem o zajęciach przez internet (ogromna oszczędność czasu i pieniędzy).
Teraz uczelnie zaczynają już wprowadzać taki system studiów.
Inna sprawa - kursy językowe. Często nie da się pogodzić kursu stacjonarnego z wykonywaną pracą, zwłaszcza, jak nie można przewidzieć i zaplanować swojego rozkładu pracy przy częstych wyjazdach. Chodziłem tak na kurs niemieckiego... Raz byłem, potem 2 - 3 razy mnie nie było, więc już miałem spore zaległości, które z czasem się nawarstwiały. Wyjściem z sytuacji (zwłaszcza przy kursach dla pracujących) jest wprowadzenie chociażby do takiego stacjonarnego kursu elementu interaktywnego w postaci kamery i zestawu audio. Zważywszy na to, że tego typu kursy zwykle odbywają się wieczorem (lub późnym popołudniem), to będąc nawet w delegacji, zwykle o tej porze można np. z pokoju hotelowego połączyć się z uczestnikami kursu poprzez internet. Nawet, jeśli byłoby się tylko biernym słuchaczem, to przynajmniej nie miałoby się takich braków na następnych zajęciach. Oczywiście komunikacja może być dwustronna - wtedy bierzemy czynny udział w zajęciach i praktycznie nic nie tracimy : )))
Niestety nikt jeszcze w mojej okolicy nie wprowadził takich kursów, więc zamierzam się tym zająć osobiście.
Zapraszam również do współpracy (zwłaszcza lektorów).

Pozdrawiam
Paweł Durka



Obrazek

Następna dyskusja:

Nowy numer Magazynu E-learn...




Wyślij zaproszenie do